Wiele lokat już zakładałem w przeróżnych bankach, ale tak zakręconej jak w Citi to jeszcze nie miałem. Potraktujcie to więc jako przestrogę, gdyby przyszło Wam skorzystać z założenia lokaty promocyjnej w Citi Handlowym.
Citi jest bezapelacyjnie najlepszy w kartach kredytowych, natomiast w przypadku lokat od lat wiedzie zacięty bój z PKO o najgorsze lokaty na rynku. Stali czytelnicy pamiętają być może ranking lokat dla naiwnych, który prezentował najniżej oprocentowane lokaty na rynku. Pojedynek Citi - PKO zakończył się tam wynikiem 6-7.
Obecna oferta lokat w Citi |
Choć od pamiętnego rankingu minęło już ponad dwa lata, niewiele się tutaj zmieniło. Citi nadal oferuje podobne stawki, ale niechlubne pierwsze miejsce zajmuje obecnie Idea bank, gdzie mamy szumne 0,01% o czym pisałem zresztą w osobnym artykule.
Nowi klienci mają jednak jak zwykle prawo do lepszej oferty, a Citi zaszalało ostatnio i nieoczekiwanie zaoferowało 2,00% do której dołączono bonus w wysokości 300 zł. To sprawia, że lokata w Citi stała się jedną z najlepszych na rynku.
Dodatkowe warunki na koncie powodują że lokatę najlepiej uruchomić z początkiem miesiąca. Najprościej i najrozsądniej byłoby zastosować zwykłą sztuczkę: robimy 1 maja przelew natychmiastowy na 30k, wybieramy lokatę promocyjną z listy i po sprawie.
Nic z tego. Po pierwsze Citi Handlowy jako jeden z nielicznych nie akceptuje przelewów natychmiastowych od osób prywatnych. Próba zrobienia przelewu do Citi zakończyła się takim komunikatem:
Do Citi expresowy przelew nie przejdzie:( |
A więc musimy pogodzić się z przelewem zwykłym. Zrobiłem takowy przelew w piątek i środki zaksięgowały się tego samego dnia. Niestety tutaj spotkała mnie druga niespodzianka, bowiem lokata promocyjna nie pojawiła się na liście depozytów.
Jak się okazuje w Citi lokaty promocyjne są obsługiwane ręcznie przez doradców. Taki doradca dzwoni do nas kilkakrotnie i informuje, że środki już są lub ich jeszcze nie ma. Do tej obsługi zastrzeżeń mieć nie można, bo doradcy faktycznie dzwonią i informują, dałem więc mu znać kiedy ma zajrzeć na konto by mógł tam znaleźć oczekiwane środki.
Doradca zadzwonił w piątek po południu, potwierdził, że środki są na koncie i wykonał dyspozycję założenia lokaty. Ok, wszystko gra, lokata jest założona, wymagane saldo spełnione, nic tylko czekać na comiesięczny bonus i odsetki na koniec:)
Tylko takie lokaty założysz od ręki, tyle że nie warto... |
Wiele niespodzianek czekało na mnie w bankach, ale takiej jeszcze nie miałem. Wydaje mi się, że skoro facet założył lokatę to środki powinny być zablokowane i nie powinno być możliwości wypłaty ich z konta. Dlaczego tak się stało?
Sprawa rozwiązała się dziś czyli dopiero po 4 dniach od momentu "założenia lokaty". Inny konsultant zadzwonił z zapytaniem... dlaczego mam na koncie kwotę inną, aniżeli widniała na dyspozycji złożenia lokaty i czy życzę sobie, aby saldo lokaty było pomniejszone.
W trakcie rozmowy okazało się, że lokata rzekomo założona przez pierwszego doradcę weszła w stan... oczekiwania na zatwierdzenie. Takie oczekiwanie może trwać do 24 godzin, a ponieważ natrafiłem na sobotę, niedzielę i wolny od pracy poniedziałek, to najszybciej jak się dało konsultant zadzwonił we wtorek i to dopiero po południu.
Brakujące środki przelałem dziś. Dojdą zapewne po południu, ale lokata i tak nie zostanie założona, bowiem w Citi pracują dziś tylko do godziny 16:00. A lokata jeśli zostanie uruchomiona, to musi czekać na aktywację kolejne 24 godziny.
Jutro oczywiście mamy dzień wolny od pracy, więc aktywacja będzie mieć miejsce dopiero w czwartek. W teorii, bo do czwartku do godziny 18:00 wszystko może się jeszcze wydarzyć...
W efekcie lokata, która w każdym innym banku dałaby się bez problemu założyć w ubiegły piątek, czeka na założenie aż... 6 dni!
Też tak macie?
Aktualizacja - 4 maja 2017
O dziwo mimo tego co napisałem wyżej, dziś zaksięgowano lokatę promocyjną z datą początkową... 28 kwietnia 2017. Nawet mimo faktu, że części środków nie było przez 4 dni. Plus dla Citi:)
Jak widać ...im "szumny bank" ... tym większe BADZIEWI
OdpowiedzUsuńWitam,
OdpowiedzUsuńRównież zakładałem konto w CitiBanku i przy zakładaniu konta poinformowałem, że chcę to lokatę. Po przelaniu pieniędzy następnego dania lokata była założona a żaden konsultant do mnie nie dzwonił. Wszystko poszło sprawnie.
Pozdrawiam
Zadzwoniłem do nich, żeby się spytać w jaki sposób mam założyć lokatę promocyjną. Konsultant poinformował mnie o tym, że jak wpłyną środki, to następnego dnia założy się ona automatycznie. I tak też się stało.
OdpowiedzUsuńTo macie szczęście, albo ja jestem pechowy. Według informacji jakie uzyskałem, lokaty są zakładane masowo pod koniec miesiąca i konsultanci nie wyrabiają z ich zakładaniem.
OdpowiedzUsuńDziś do godziny 16:00 nikt nie zadzwonił, a to tej godzinie kończyli dziś pracę. Widocznie środki wpłynęły później. Z tego wniosek, że lokata może być wstępnie założona dopiero w czwartek po czym jest czas 24 godziny na akceptację, czyli najprawdopodobniej uruchomi się dopiero w piątek.
Dla mnie to rekord w długości zakładania lokaty ever. Do tej pory rekord trwał 1 dzień, Citi ma szansę pobić go 7-krotnie...
Sam "dałeś ciała" wypłacając te 6 tys. złotych, poza tym masz świadomość chyba, że po drodze jest sobota i trzy święta. Powinieneś powiedzieć "mea culpa".
UsuńMea culpa.
UsuńCóż jestem testerem nowości wszelakich, a testowanie nie zawsze jest udane. Piszę na blogu zwykle o udanych i negatywnych testach po to by czytelnicy unikali tego typu błędów lub korzystali z tricków.
Witaj. Przeczytałam Twój post o lokacie w City. U mnie też to był koszmar!!!!. Dzwoniłam 8 razy na infolinię i nawet konsultant mi się rozłączył jak zaczęłam gadać o tej lokacie. Inny konsultant powiedział mi że nie może takiej lokaty założyć. Konsultantka tel. która kiedyś sama do mnie zadzwoniła przypomniała mi o tym abym nie zapomniała wpłacić pieniędzy. Ja jej na to, że wpłacę 2 maja i wtedy ma ona do mnie zadzwonić. Powiedziała mi, że nie ma jej w pracy 2 maja ale przekaże to swojej koleżance. Jak się domyślasz nikt do mnie nie zadzwonił .... Dzwoniłam ja - ale tak nic nie załatwiłam. W końcu zadzwoniłam do człowieka w "realu" u którego załatwiałam konto. I nie było problemu. Założył mi jakąś kartotekę u mnie na koncie - takie info że mogę założyć lokatę. Potem zadzwoniłam do konsultanta i ten bez problemu założył mi lokatę. Skomentował wcześniej, że mogę ją założyć bo mam to wpisane (zrozumiałam że chodzi o wpis dokonany przez pracownika banku z "reala") ale w trakcie musiałam poczekać (i to chyba ze 2 min) aby on to jeszcze gdzieś potwierdził. Po rozłączeniu się z konsultantem otworzyłam konto i lokata była widoczna. Nie wiem jak to będzie wydlądać z moją córką bo ona jeszcze nie założyła lokaty a chcemy ją założyć w starym systemie City bo od 4 maja wchodzi nowy i wtedy lokata tylko przez konsultanta... Spawdziłam jak to wygląda w nowym systemie i starym u córki. W nowym lokata widnieje jako propozycja produktu w "sklepie" - baner u dołu po lewej stronie. W starym, systemie baner widnieje u góry i po kliknięciu sam zakładasz lokatę bo jest taka możliwość. Po
Usuńzałożeniu widnieje wpis, że dyspozycja została złożona i lokata zostanie założona w ciągu 2 dni roboczych.
U mnie wczoraj nie zdążył nikt się lokatą zająć i będę musiał czekać na telefon w czwartek.
UsuńCo ciekawe znajoma, która też założyła tu konto ma przypadek podobny do melchisedeka. Do niej też nikt nie dzwonił lecz ma mieć założoną lokatę po wpłynięciu 30k.
Przelew tak jak ja robiła w piątek ale z WBK i pokazał się jej limit 25k. Pozostałe 5k dopłaciła wczoraj i podobnie jak ja od wielu dni czeka na założenie lokaty...
Najprostszy w teorii produkt bankowy, a problemów jak nigdzie indziej.
Co to za lokata.Można prosić link.Sam nie mogę znaleźć.Z góry dzięki.
OdpowiedzUsuńZapisy trwały do końca marca więc już nie jest aktywna. Natomiast założyć ją jest najbardziej optymalnie na początku maja.
UsuńJa mam problem z założeniem konta w Allior. Czekam już tydzień na potwierdzenie przelewu aktywującego. Na infolinii opowiadają bajki, że ciągle sprawdzają. Wydaje mi się, że banki zrobiły sobie wolne na długi weekend i olewają klientów.
OdpowiedzUsuńPrzecież to trwa chwilę. U mnie to było prawie od ręki.
UsuńU mnie temat przeszedł bez żadnego problemu - ukłon dla Pana konsultanta :) Środki przelane w czwartek, zaksięgowane w piątek rano - telefon na infolinię i po południu lokata widniała już w bankowości elektronicznej.
OdpowiedzUsuńJa pochwaliłem z innego powodu, środki przelane w piątek, wypłacone częściowo w sobotę jako test, przelane z powrotem we wtorek.
UsuńCałość zaksięgowana w... piątek.
To mi się podoba:)