środa, 12 maja 2021

Powrót lokat ze stawką powyżej 1%

Myślałem, że tematyka lokat jest już definitywnie zamknięta. A tymczasem dostałem informację, że w Inbank dalej są lokaty nie z promilami lecz z jedynką z przodu! To zaś oznacza, że warto się im przyjrzeć bliżej.

Czasy zmieniły się nam na tyle, że nie ma liczyć na krótkoterminowe lokaty. Trudno zresztą nawet mówić o jakichkolwiek lokatach, banki bowiem nawet nie chcą ich oferować. Z tego względu oferta Inbanku to ewenement na zanikającym rynku lokat.


 

Na jakie stawki można zatem dziś liczyć w Inbank? Mamy tutaj czystą klasykę czyli im dłużej tym więcej. Startujemy tutaj od najwyższych ofert na KO i oprocentowanie rośnie nawet trzykrotnie:

  • 3 miesiące: 0,50%
  • 6 miesięcy: 0,80%
  • 12 miesięcy: 1,00%
  • 24 miesiące: 1,15% 
  • 36 miesięcy: 1,20%
  • 48 miesięcy: 1,30%
  • 60 miesięcy: 1,50%

Jak widać wybór jest szeroki. Możemy się zdecydować na wariant roczny i już liczyć na jedynkę z przodu która od dłuższego czasu nie jest już obecna na KO.

Tutaj założysz lokaty w Inbank ze stawkami do 1,50%

Zapewne wielu z Was będzie narzekać, że to nie jest polski bank i gwarancje są tu inne. Jak dla mnie nie ma to żadnego znaczenia. Kasa gwarantowana jest do 100 tysięcy euro tak jak w każdym polskim banku, jedynie gwarant jest inny. 


Dla nas dobrze, że takie oferty się pokazują, bo w dobie zerowych stóp procentowych wydawało się już, że lokaty będą reliktem z przeszłości. Kiedyś zapewne dzieci będą pytać co to jest lokata, te bowiem znikną zupełnie z oferty. 

Na szczęście póki co można jeszcze z nich korzystać bo obok kont oszczędnościowych to na pewno najlepszy produkt bankowy. A .jeśli wiemy, że nie będziemy potrzebowali na jakiś czas naszych oszczędności, jeszcze jest gdzie je wpakować.


Dużym plusem jest też fakt, że nie trzeba tutaj zakładać żadnego konta. Ostatnio w komentarzach pojawiło się wiele uwag na temat obniżenia do zera stawek za konto, więc to jest zupełnie zbędne. Wszak chodzi nam tylko o odsetki, które zawsze są lepsze niż promile jakie ostatnio oferują nieliczne już banki.

53 komentarze:

  1. Tutaj sam bonus(0,10%) za automatyczne odnowienie lokaty jest wyższy niż oprocentowanie w wielu bankach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda że zlikwidowali dodatkowe 0,1% przy przedłużaniu lokaty. Kończą mi się niedługo u nich dwie lokaty i poprzednio jak automatycznie przedłużałem, to dokładali właśnie ten 0,1 do obowiązującej stawki.
    Natomiast dalej aktualna jest oferta Toyoty na 1% na 9 miesięcy do 250k. I dodatkowo można wrzucić 50k na 3 miesiące na 0,75%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy zlikwidowali?Ja przedłużałem na koniec marca i mi dopisali 0,10%

      Usuń
  3. @Ptok,
    które to są dokładnie oferty Toyoty? Nie mogę znaleźć na ich stronie.
    Trzeba posiadać konto? Jakie są warunki bezpłatności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moto lokata i moto lokata plus. Można założyć 5 moto lokat po 50k i jedną moto lokatę plus na 50k. Trzeba mieć moto konto płatne 2,49. Opłata zwracana gdy trzymasz na lokatach ponad 2500 złotych. Czyli praktycznie konto za darmo.
      https://www.toyotabank.pl/sites/default/files/dokumenty-klient-indywidualny/toyota-bank/tabela_oprocentowania_ki.pdf

      Usuń
    2. Kiedy Toyota zwraca kasę pobraną za prowadzenie konta? Pobierają pierwszego a zwracają, którego dnia miesiąca?

      Usuń
    3. Zwracają 10 czasami mi się zdarzyło 11 lub 12

      Usuń
  4. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Bonus 0,1 wrócił. Ale przez pewien okres czasu nie było, Nawet w rozwijanej liście pytań o przedłożeniu lokaty zniknęła informacja o tym bonusie. A wcześniej była. Dwa tygodnie temu sprawdzałem u siebie . Nie było już dodatkowego bonusa, a chciałem właśnie przedłużyć. Dzisiaj bonus już jest. Dlatego przed chwilą przedłużyłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tabeli oprocentowania jest informacja o bonusie 0,1%.I w odróżnieniu od innych banków przy obliczaniu oprocentowania przyjmuje się że rok ma 360 dni a nie 365 co działa na naszą korzyść.

      Usuń
  5. I tak strata do inflacji, ale 6-m i 12-m daja troche wiecej niz 0,5% na KO. 24-m i dalej totalnie odpadaja, bo tu juz lepiej wybierac obligacje "infl" SP, ktore od drugiego roku podbijaja nam oprocentowanie do wartosci, ktorych brak na rynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego przedłużam 6 miesięczną. W przypadku automatycznego odnowienia będzie to o 0,1% więcej od obowiązującego, czyli 0,9% na 6m. No chyba że w dniu odnowienia spadłoby standardowe oprocentowanie to wtedy na drugi dzień zrywam.

      Usuń
  6. Pojawia sie komunikat:Wprowadź wartość pomiędzy 5000 a 50000. Mam więcej do ulokowania.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To załóż kilka lokat. Jedna maks 50k. Ogółem maks 400k jeden klient.

      Usuń
    2. Oo nie wiedziałam, ze tak mozna, dziękuję!!

      Usuń
  7. Ta lokata na 1 proc GWARANTUJE Wam stratę ca 4 proc.w rok.A tymczasem stateczne PZU płaci 10 proc. dywidendy.Pogloski o śmierci lokat nie są przesadzone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info ale idź już gdzie indziej naganiać na gpw

      Usuń
    2. Tak tylko, ze to jest propozycja dywidendy i to w dodatku za dwa lata. Jesli okaze sie, ze bedzie grubo mniej to bedzie zwala. Do 15 wrzesnia jest jeszcze duzo czasu ....

      Usuń
  8. Jeśli chodzi o Toyotę to może warto poczekać aż ponownie pojawią się lokaty z premią. A pojawiają się zwykle zwykle 2 razy do roku. Ostanie były w styczniu i lutym

    OdpowiedzUsuń
  9. W Toyota Banku mam moto-lokaty od kwietnia na 200tys i za kwiecień pobrali 2,5PLN. Dzisiaj 14 maja i zwrotu brak.
    Dosypałem jeszcze lokat na 90tys.
    Pierwszy raz od bodaj 10 lat nie mam złotówki w Idea/Getin i zastanawiam się nad całkowitym zamknięciem obu kont bo to już nieboszczki oddychające rękawami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest zwrot opłaty.

      Usuń
    2. Toyota ma bałagan z tym zwolnieniem z opłat. Mi naliczyli 2,5 i zwrócili dopiero gdy napisałem reklamację. U żony - nie sprawdzałem konta i wczoraj przyszło listem wezwanie do zapłaty 2,5 + 5,0 za list :). Na obu kontach lokaty w max kwocie :)

      Usuń
    3. Żeby nowi wiedzieli na przyszłość jak to działa w Toyocie. Do nich na ROR trzeba przelać dyżurne 5 złotych. Np. 1 kwietnia pobierają 2,49, zostaje saldo 2,51. 1 maja pobierają kolejne 2,49, zostaje saldo 0,02. 10 maja zwracają 2,49 ale za kwiecień, saldo 2,51. I tak w kółko. Od 1 czerwca do 10 czerwca znowu saldo będzie 0,02, a po 10 czerwca 2,51.

      Usuń
    4. "Toyota ma bałagan z tym zwolnieniem z opłat."

      To prawda, sam pisałem chyba ze 3 razy reklamację o niezwróconą opłatę i strasznie mnie to w Toyocie irytowało. To samo kilka osób w rodzinie, więc co chyba bardzo częsty problem.

      Usuń
    5. Z Getin-em jeszcze chyba nie jest tak dramatycznie;) Dzisiaj sms-em otrzymałem propozycję założenia Elastycznego Konta Oszczędnościowego na 0,5% do 200 tys, i 0,3% dla nadwyżki od 200 do 400 tys., przez okres 3 miesięcy. Oferta ważna do końca maja.
      Wiem - szału nie ma, ale jak się porówna tę propozycję do większości dostępnych na rynku... to pewnie niektórzy zdecydują się skorzystać;)

      Usuń
    6. Do Anonimowy 14 maja 2021 18:06

      Zależy co masz na myśli z tym dramatem ;) Kasy możliwe, że będą potrzebować w najbliższym czasie - bo kończą im się jeszcze w miarę przyzwoicie oprocentowane promocje na KO. W całej naszej rodzinie te na 0,9% więc kasa leci gdzie indziej - bo na najnowsze promo się nie łapiemy. Przy ucieczce Getin proponuje 0,35% na 2 lub 3 m-ce.

      Usuń
    7. @TomTom
      Odniosłem się do wypowiedzi Anonimowego 14 maja 2021 00:41, o tym, iż "Idea/Getin (...) to już nieboszczki oddychające rękawami":)
      A jeśli mogę spytać - gdzie uciekasz z kasą? Masz na myśli Inbank?

      Usuń
    8. Na razie większość mam jeszcze na promocji Citigold - dlatego "drobniaki" które mi zostały poleciały z Getina na KO Profit do Millennium. Potem będę myślał co z tą większą kasą.

      Usuń
    9. A kiedy trzeba czyścić EKO w GB żeby się załapać na następną promocję?

      Usuń
    10. Przed dniem badania salda?

      Usuń
    11. W Getinie zawsze było to 6-7 dni przed startem nowej promocji. Aktualna kończy się 31 maja, więc nowa (jeśli będzie) ruszy 1 czerwca - na Dzień Dziecka ;)

      Usuń
  10. Dzisiaj wypłacałem w gotówce 20tys z Neo Banku w Warszawie przy Al. Solidarności. Po przeliczeniu gotówki na maszynce poprosiłem panią aby mi banknoty TYLKO przewiązała gumką. Pani powiedziała, że ma obowiązek oklejenia paczek po 100 banknotów specjalną banderolą. Każdą banderolę ostemplowała pieczęcią banku i przed przekazaniem mi własnoręcznie podpisała. Czy ktoś wie co to za procedura? Czy to jakieś czary aby gotowizna wróciła do banku?

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłem właśnie na stronie Inbanku, aby zorientować się w kwestii założenia lokat. Czy dobrze rozumiem, że można założyć dowolną ilość lokat (oczywiście ze wskazaniem, aby ich suma nie przekroczyła 100 tys. EUR), natomiast kwota maksymalna każdej z lokat nie może przekroczyć 50 tys. PLN?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam sobie odpowiem;) Nie zauważyłem, że powyżej była już odpowiedź na te pytanie. Sorry za spam;)

      Usuń
  12. Alior Bank nie wprowadził dziś do oferty promocyjnej Konto Mega Oszczędnościowe. Teraz to zwykłe KO na 0.01%.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje mi się że od dzisiaj Alior zlikwidował już 0,5% na Mega oszczędnościowym. "Wszystko już było, nie ma już nic."

    OdpowiedzUsuń
  14. Alior Bank wycofuje z oferty promocyjnie oprocentowania Konta oszczędnościowe. KMega od dziś, a KO od 01.07.2021 roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli 1% do 10k w ramach korzyści będzie tylko do końca czerwca? Konta nie zamykam, bo mam zwrotu z TMUB i chyba tylko to mnie tam trzyma

      Usuń
    2. Czyli dwa konta do likwidacji będą ;).

      Usuń
  15. Bank BNP Paribas pisze że nie zależy na depozytach

    OdpowiedzUsuń
  16. A jeśli moje środki na koncie O. Mega w Alior Banku miały być oprocentowane0.5 % do końca czerwca to co ?
    od dziś środki nie procentują ??? ! ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można to sprawdzić bezpośrednio na koncie gdzie codziennie jest informacja o oprocentowaniu na koniec poprzedniego dnia

      Usuń
    2. Do końca czerwca procentują na 0,5%.

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Mądre słowa i jeszcze zamykamy w millenium

      Usuń
  18. nie podoba mi się to: Depozyty założone w Inbank gwarantowane są przez estoński fundusz gwarancyjny

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla Tych co się obawiają,że w razie upadku Inbanku będą musieli jechać do Estonii https://ibb.co/1mQM5k7

    OdpowiedzUsuń
  20. Bankowy Fundusz Gwarancyjny współpracowałby od strony operacyjnej przy dokonywaniu wypłat, gdyby macierzysty system gwarantowania depozytów *tu: estoński* przekazał BFG do dyspozycji odpowiednie środki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Ty myślałeś że to będzie płacił Polski BFG ze swoich środków?Poważnie tak myślałeś???:)

      Usuń
    2. "polski" z małej litery - to nie nazwa własna !
      Ty myślałeś, że jak system pęknie, to estoński system będzie się przejmował polskim deponentem ? Serio ?

      Usuń
    3. Ha ha.System pęknie po upadku jednego małego banku???Może się nie przejmować ale do ustaw Unii Europejskiej musi się stosować.Polonisto!!!:)

      Usuń
  21. Nie mówię o "jednym małym banku" - czytaj ze zrozumieniem !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak upadnie cały system bankowy i ........nastąpi koniec świata:)

      Usuń
  22. W Alior banku będzie ujemne oprocentowanie lokat

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...