poniedziałek, 11 grudnia 2023

Nowa edycja z okrojonym 7% na KO w Velo + 650 zł na start

Małą niespodziankę zafundował nam dziś Velo bank. Po obniżce Skarbonki spodziewaliśmy się podobnego ruchu na podstawowym KO. I faktycznie taki ruch mamy, chociaż w dość zawoalowany sposób, który dla nowych klientów jest korzystniejszy od standardowych cięć. Nowi jak zwykle na start mogą dodatkowo zgarnąć dalej 600 zł + 50 zł za polecenie.


W efekcie pozornie wszystko jest ok, bowiem dalej widzimy 7% na reklamie tak jak dotąd. Jest jednak jedna różnica, bowiem obecnie mamy podział stawki w zależności od ilości wpakowanych środków

  • 7% - do 50k
  • 6,50% pomiędzy 50k-300k

w efekcie osoby trzymające w banku do 50 tysięcy nie odczują różnicy w stosunku do poprzednich edycji. Kto trzyma powyżej tej kwoty dla tego przyimek 'do' w reklamie będzie istotny, w takim przypadku bowiem zysk będzie nieco niższy aniżeli 7%. 

Tutaj założysz KO na nowej, dzielonej stawce 7/6,50% w Velo

To dość sprytne posunięcie marketingowe, które może nam się nie podobać, ale na pewno jest lepsze aniżeli cięcie całości środków do 6,50%. 

Niestety powyższy podział na dwie stawki dotyczy tylko nowych klientów. 7% pełni tutaj więc rolę wabika. Pozostali klienci czyli stali czytelnicy bloga mogą liczyć tylko na 6,50% czyli tak jak się tego spodziewaliśmy. 

Promocyjne oprocentowanie, które będzie trwać przez 3 miesiące, dotyczy oczywiście nowych środków, te zaś bank oblicza względem Mikołaja czyli 5 dni wstecz. Zaczynająca się od dziś 14 edycja KO potrwa równo miesiąc do 11 stycznia 2024. Po tej dacie zapewne 7% zniknie już z reklamy.



2) 600 zł na start dla nowych klientów

Velo to nie tylko powtarzalne i w zasadzie najlepsze konto oszczędnościowe z nieograniczoną ilością darmowych przelewów wewnętrznych. Nowi, a tych jak widzę jest wciąż dużo, mogą na start zgarnąć w bardzo łatwy sposób 650 zł: 600 zł za cashback i 50 zł za polecenie o czym niżej.

Zaczynamy oczywiście od rzutu oka na karencję. W stosunku do poprzedniej 2 edycji tej promocji nic się nie zmieniło, w dalszym ciągu ważne jest by nie mieć konta w tym roku bo karencję liczy się względem 31 grudnia 2022. Innymi słowy kto zamknął konto w roku ubiegłym może wracać po nową premię.

Tutaj zgarniesz 650 zł na start w Velo bank i założysz KO na 7%

Trzecia edycja promocji z cashback potrwa krócej niż zwykle bo tylko dwa miesiące. do 31 stycznia 2024. Załapując się do tego dnia do tej promocji masz możliwość zgarnięcia 600 zł przez kolejne pół roku, więc nie ma znaczenia kiedy przystąpisz do promocji.


 

Na czym polega sama promocja? W zasadzie na tym samym co kiedyś oferował Getin czyli 10% cashback. W jednym miesiącu można zgarnąć do 100 zł, łatwo więc policzyć, że aby zgarnąć całą pulę wystarczy wydać 1000 zł w miesiącu. Dziś przy galopującej inflacji nie jest to już niemożliwe.

Skoro oferta ma potrwać przez pół roku, to łatwo policzyć, że po 6 miesiącach dostaniemy przelewem na konto w sumie 600 zł. A po drodze można zgarnąć dodatkowe 50 zł i o wiele więcej z odsetek na KO.


3) 50 zł za skorzystanie z polecenia

Od grudnia ruszyła trzecia edycja programu poleceń, która potrwa o miesiąc dłużej do 29 lutego 2024. Chociaż czas trwania powyższych dwóch promocji jest różny, to karencja dla obu jest identyczna, nie można mieć tutaj konta po 31 grudnia 2022.

Jedyne co musi zrobić polecony to wpisać kod od polecającego, wyrazić odpowiednie zgody i zrobić 3 przelewy po 2000 zł każdy przez kolejne 3 miesiące. Jednym słowem warunki są banalne, nic dziwnego że od wielu lat najwięcej chętnych zgłaszających się do mnie po kod jest wśród klientów Velo.

Jeśli nie masz kodu polecającego możesz śmiało pisać na marszr1@gmail.com. Przed przystąpieniem do pisania tego artykułu zapisałem się do nowej edycji programu poleceń, więc w dalszym ciągu mogę polecać to fajne konto z darmowymi przelewami wewnętrznymi jak i zewnętrznymi.

Jak widać nowa edycja jest niemal identyczna z poprzednią. Niemal, bowiem jest jedna drobna różnica. Konto skarbonka czyli te z limitem do 3k teraz ma oprocentowanie 6,5%, stąd też zresztą spodziewaliśmy się obniżki na KO, na szczęście wygląda ona nieco inaczej i na pewno korzystniej, chociaż tylko dla nowych klientów.


Regulamin 14/2023 edycji KO w Velo na 7/6,50% do 11 stycznia 2024

Regulamin promocji Witaj w Velo bank i zgarnij 600 zł ważne do 31.01.2024

Regulamin programu poleceń Velo - edycja nr 4 do 29 lutego 2024

36 komentarzy:

  1. 7% jest tylko dla nowych klientów. Pozostali mają 6,5%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie, dla starych tylko 6,5 do 300 tys

      Usuń
    2. O kurde, faktycznie. Myślałem, że do 50k chociaż 7% dla starych, a tu nawet tyle nie.

      Usuń
    3. Tak właśnie zostało to napisane w niniejszym poście.

      Usuń
  2. W Pekao taka oto promocja: Weź udział w promocji "Płać z Google Pay i zyskaj" - odbierz 20 lub 50 zł za płatności Google Pay. Otrzymasz nagrodę: 20 zł za zrobienie minimum 2 transakcji Google Pay z kartą debetową lub 50 zł za zrobienie minimum 5 transakcji Google Pay z kartą kredytową. Do promocji możesz zapisać się do 15.01.2024 r. Z uwagi na fakt, iż to Pekao (który notorycznie nie przestrzega własnych regulaminów z tego typu promocjami - nie wypłaca nagród, mimo że klient spełnił wszystkie warunki, o czym szeroko była mowa na niniejszym Blogu), raczej nie zapiszę się do tej promocji. Podobną promocję zaś miały za BLIK zbliżeniowy Millennium i Alior - i tu banki te wypłaciły nagrodę po 50 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden z czytelników informował mnie o procesie odwołania od wypłaty premii za polecenia w Pekao. Pierwsze pismo odrzucone, drugie pismo w tej samej sprawie uznane z potwierdzeniem wypłaty dla obu stron. On podobno dostał, ja niestety nie.

      Usuń
    2. To tylko, jak nie miałeś wcześniej dodanej karty do Google Pay (są jeszcze tacy?). Ja brałam udział w tej promocji w ostatniej edycji, to wypłacili dopiero po reklamacji, oni wysyłają jakiś email o dołączeniu do promocji, który ja dostałam po tygodniu (nie było mowy w regulaminie tym mailu) i wg nich nie byłam w promocji.

      Usuń
    3. Ja nie miałem Google Pay, nie będę się gimnastykował dla jakichś 20zł co nawet na słynny Burger Drwala nie starczy. Może to jest jeszcze wiązanie płatności z kontem Google jak przypuszczam?

      Usuń
  3. Tak jest. 7% do 50k tylko dla nowych. Ponadto u mnie w skarbonce na razie nadal 8%.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytul jest mylacy, obnizyli stawke na 6,5%, wiec bywalcow tego bloga nie dotyczy owe 7% do 50tys., gdyz nie sa nowi, mieli konto po 31.12.2022. Poza tym nawet dla nowego jest tylko w startowej -edycji (1x), czyli mozna to porownac to z bonusem 50zl.
    Naglowek powiniem byc KO 6,5%, bo wprowadza w blad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytelnicy bloga wiedzą o co chodzi, zaś tytuł jak i linki są dla nowych czytelników. Ciągle są osoby pytające o kod polecenia, więc o dziwo wiele osób nie korzysta z głównego banku o którym w całej historii bloga pisze tutaj zdecydowanie najczęściej.

      Usuń
    2. Nie.no, wpis do poprawki...

      Usuń
  5. To gdzies jest jeszcze 7% w ogole? Chyba juz nie co? Wszyscy obcieli. A sorki, na obligach jeszcze mozna 7 dorwac w pierwszym roku... Mysle czy tam sie nie zaladowac, chociaz juz tam duzo mam, a na kontach tez musi cos zostac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jest, chociaż z mniejszym limitem, można w to wejść do 7 lutego '24
      https://moneyafterhours.blogspot.com/2023/11/okazyjne-650-z-do-zgarniecia-w-promocji.html

      Usuń
    2. Ok dzięki, ale tam mam od lat konto, więc pewnie tylko dla nowych.

      Usuń
  6. Co robicie? Do końca stycznia mam 7% na velo aktywne, ale co dalej? Jeszcze jak velo pójdzie na sprzedaż, to całkiem lipnie to widzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w grudniu część lokuję na TOS1226. Będzie pewne 6,6%.

      Usuń
    2. W bankach nie bedzie lepiej, wiec pozostaja z bezpiecznych alternatyw tylko obligacje SP.

      Usuń
    3. Arek11 grudnia 2023 23:01 7,05% procent składany. Ja robię to samo.

      Usuń
    4. Nie wierze w niska inflacje przez kilka lat, wiec nie kupuje TOS, tylko oparte o inflacje. Socjale, podwyzki z budzetu, KPO na rynek, wydatki na armie, tak jeszcze mozna sporo wymieniac, wiec wg mnie inflacja nie bedzie niska, nie nalezy sie sugerowac minionym dziesiecioleciem, bo wchodzimy w okres deglobalizacji, czyli inflacje w naszym regiomie nie beda juz tak niskie, nawet przy slabym wzroscie gospodarczym.

      Usuń
    5. Racja - zapomniałem o tym % składanym. Na szczęście mam full na 12/24M w TB - chyba było tam coś koło 8,2% ;)

      Usuń
    6. "full na 12/24M w TB - chyba było tam coś koło 8,2% ;)"

      Moje roczne w TB na 8,2% zaczynają się kończyć już w lutym. Szkoda... :(
      PS Te 2-latki były chyba na 7%, ale już nie pamiętam.

      TomTom

      Usuń
    7. Obligacje TOS z 6,6% skorygowane o podatek Belki to 5,35%. Wystarczy, że inflacja spadnie poniżej 5,35% i mamy plus. Myślę, że w ciągu kolejnych 3 lat jest na to szansa. Świat wkracza w ciekawą hossę, zależność od Chin zmniejsza się (Chiny mają ostatnio duże problemy). Ta deglobalizacja może wyjść nam na dobre. Łańcuchy dostaw są skracane, przenoszone bliżej. Niedługo w PL i DE będzie jechać produkcja czipów Intela. Dużo sygnałów wskazuje na stabilizację sytuacji. Historycznie duże kryzysy średnio pojawiają się co 7 lat. COVID był 2020/2021. Nie odrzucałbym tak obecnych obligacji TOS. Ale to moja spekulacja :)
      R

      Usuń
    8. Dla spekulantów poradziłbym też bitcoina. W kwietniu ma być 'halving' - jakiś trik programisty, zmniejszy wydobycie bitcoina. Historycznie zawsze po halvingu leciały duże wzrosty. Obecnie 1btc wart jest 41 kUSD. Do tego dochodzi perspektywa wprowadzenia etf na bitcoina przez Blackrock i inne największe organizacje finansowe. Ten sam manewr robili przy złocie jakoś w latach 2000coś, złoto poszybowało. Podobny scenariusz jest bardzo możliwy. Może nie jakieś szalone wzrosty 1000x, ale przynajmniej kilka razy? 1000-2000 usd może się podwoić - sam tyle wrzuciłem jak kosztował 28 kUSD. Niestety, to też temat w którym trzeba się dokształcić. Wielu guru internetowych - konieczny itd - to świry i bardzo trzeba uważać na to co opowiadają, ale jakiś sens da się w tym znaleźć. Jakby co w Revolucie jest najprościej kupić krypto - duże spready i drogo, ale najprościej.
      R

      Usuń
    9. "Dla spekulantów poradziłbym też bitcoina."

      A z jakich powodów byś polecił tego bitcoina i dlaczego w to inwestujesz? Bo rośnie? A dlaczego rośnie? Tylko dlatego że jest popyt? No to czemu jest ten popyt? Bitcoin był jedną z najgorszych inwestycji w czasie podwyżek stóp i covidu w Chinach, była cała masa grubych afer wokół biznesu kryptowalutowego, bitcoin nie ma żadnej wartości wewnętrznej, którą da się policzyć a nawet tej która ma - emocjonalną czy sentyment, też nie da się policzyć bo to zwyczajna psychologia tłumu. Nie płaci odsetek, na ryneczku nie sprzedam, w kieszeń nie włożę. Za parę lat może się okazać , że AI jednak rozklepie te kody, algorytmy i cuda wianki i nie bedzie już to krypto. Do tego handluja nią też terroryści i przestępcy wiec mamy duże ryzyko spekulacyjne. Czy to jest zaleta dla której miałbym ryzykować zmienność na poziomie 7-15% dziennie?
      To jaj już wolę obecnie spółki górników złota, które jak widać tez mogą wzrosnąć o 7% na fali obniżek stóp FED w ciągu kilku godzin a coś jednak produkują, mają jakiś bilans i można coś policzyć. Na BTC jest tylko sentyment jak w cebulkach tulipana. Nic więcej. Ta technologia prędzej czy później zostanie zresztą złamana.
      A co do TOS/COI to każdy sam podejmuje decyzje. jaskaś inflacja będzie, ale jeśli ktoś myśli, że pisowski bank centralny bedzie tolerował inflację ex ante na poziomie 5% przez 3 -4 lata w czasie gdy za granicą dawno będzie w celu to naprawdę...
      Generalnie, historycznie, to w naszym kraju inflacja jest takim tworem, którego szczyt pojawia się dość regularnie co 4 lata. Mieliśmy jej szczyt bodaj w lutym 2022 więc kolejny szczyt mamy na tej zasadzie w 2026. Trzyletnie tos należałoby więc kupić w 2022 w poprzednim szczycie. I to się generalnie dobrze sklada z zachowaniem obligacji hurtowych, które rajd zaczęły właśnie rok temu. jeśli ktoś kupił TOS w 2022 to w 2025 bedzie miał szanse kupić COI w dołku inflacji by po roku otrzymać oprocentowanie w okolicy cyklicznego szczytu inflacji.
      To co mnie martwi to nie budżet i socjal, ale sytuacja na Ukrainie i to jak zachowują się Amerykanie. To źle wygląda a jak Putin poczuje krew to nie będzie sensu posiadania ani TOS, ani COi ani żadnych polskich aktywów z nieruchomościami na czele.
      MM

      Usuń
  7. Ach ten Millennium. W bankowości internetowej mam zachętę do podwyższenia limitu w koncie o którym niedawno pisałem, muszę jednak w tym celu iść do oddziału.
    I jak tu ich nie lubić?

    OdpowiedzUsuń
  8. Tydzień temu zakończyła mi się promocja na OKO, wczoraj na oko bonus na 7%. Za jedno muszę pochwalić ING. Za możliwość natychmiastowego zamkniecia wszystkich kont przez internet. Pozamykałem dziś wszystkie OKO i ROR i już nie jestem ich klientem. Tak powinno być w każdym banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak wczoraj zrobiłem, dla mnie zamykanie konta to najmniejszy pikuś liczy się co bank oferuje, a nie jak się konto zamyka. Tutaj porąbany miesiąc jest irytujący, brak odsetek co miesiąc jest irytujące, jedyny plus jaki był to szybko księgowane przelewy, chociaż po odkryciu że da się robić przelew w velo bez księgowania nie jest to już takie istotne.
      Osobna sprawa to tajemnicze księgowania wsteczne w tym banku, bo bank ten potrafi dodać w ciągu wiele wewnętrznych ksiegowan z ubiegłego tygodnia, ale to temat na długi artykuł.
      Zlikwidowałes też zgody na wszystko i dostęp do bankowości internetowej?

      Usuń
    2. Oczywiście że zamknąłem też dostęp do bankowości internetowej. Dawno, dawno temu miałem aktywny dostęp i mogłem z tego poziomu otwierać bez proble4mu różne rachunki. I nikomu to nie przeszkadzało. Ale w lipcu 2023 przy pierwszej promocji OKO na 7,9 zmodyfikowali regulamin i okazało się że nie mogę uczestniczyć bo mam dostęp do moje ING czyli wg regulaminu nie jestem nowym klientem.
      ("nie mają żadnego rachunku oszczędnościowego jak
      również oszczędnościowo - rozliczeniowego (zarówno jako posiadacz jak i
      współposiadacz) ani żadnego innego produktu, usługi (np. karty, pożyczki, Moje ING lub
      Moje ING mobile) w Banku.")
      Dlatego migiem wtedy zamknąłem dostęp do Moje ING. W ten sposób nie byłem już ich klientem i załapałem się do następnej promocji OKO 7,9 od 11.08 do 11.09.
      Nauczka na przyszłość. Zamykać WSZYSTKO.

      Usuń
    3. Ptok12 grudnia 2023 07:38
      A co z odsetkami oprocentowania podstawowego 1,5%, które wypłacane jest na koniec miesiąca?

      Usuń
    4. W momencie zamykania konta oko odsetki po odjęciu belki zostały naliczone i zaksięgowane na ror. Oczywiście z ror przelałem na zewnątrz i zamknąłem ror.

      Usuń
  9. Z innej beczki: skończyła mi się dzisiaj promocja w ING. Wypłacili OKO bonus na start oraz OKO Bonus. Ten bank był bankiem mojego ostatniego wyboru i dalej to podtrzymuję. Te ich dziwne dzielenie odstek i terminów ich wypłat. Od biedy na oko można pomnożyć odsetki zwykłe razy 4,27 i powinny wyjść te z Oko bonus na start za pełne miesiące za resztę jakoś na oko proporcjonalnie. A co z OKO Bonus jak nie miałeś cały czas tam stałej kwoty, żadne odsetki nie były wyplacane. W ostatnim dniu ten rachunek jest likwidowany i kasa wplacana na OKO. Gddzie można znaleźć historię rachunku OKO Bonus?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy12 grudnia 2023 08:01 To dzielenie odsetek mamy także w Millennium Profit. Nie podoba mi się ten zabieg. Nie jest bowiem łatwo wyliczyć odsetki całkowite. Przykład: wypłata odsetek w grudniu za listopad dwa razy: podstawowe - 1grudnia i premiowe - 3 grudnia oraz za jedną noc z 31.10/01.11.

      Usuń
  10. Wlasnie tez sie zastanawiam gdzie mozna znalezc historie tego rachunku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nigdzie bo konto jest już zamknięte, trzeba było sobie ściągnąć w przedostatnim dniu istnienia

      Usuń
  11. Dla zainteresowanych, rezygnacja z bieżącej edycji KO w Millennium dalej działa. Wczoraj złożyłem rezygnację, dziś potwierdzenie jej realizacji smsem.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...