niedziela, 21 kwietnia 2013

Lokata z kontem na 8% u bliźniaków


Długo czekaliśmy na wiosnę i doczekaliśmy się, długo czekaliśmy na lepsze oprocentowanie lokat bankowych i... czekamy dalej. Wiosna bardzo długo zwlekała z nadejściem ale w końcu dopiero w kwietniu zawitała do nas. W tym samym miesiącu RPP utrzymała stopy na tym samym poziomie dając bankom sygnał do możliwych podwyżek, niestety został on zignorowany.

Banki niestety kontynuują swoje spadki a ponieważ tutaj skupiamy się tylko na ofertach z górnej półki dziś mowa o ubiegłorocznym hicie. Mowa o lokacie na 12% które na rewelacyjnych warunkach zaoferował stacjonarny oddział Getin. Z daleka widać było, że to Wielka Okazja więc pisałem o tym bardzo dużo poczynając od tego artykułu.

Nieco później tę samą ofertę przedstawił internetowy oddział Getin również oferując 12% ale warunki wymagane do jej otrzymania były już nieco bardziej drastyczne. A wraz ze spadkiem stóp zaczęły się spadki. O ofercie pisałem ostatnio pod koniec marca gdy obniżono stawkę z 10% na 9%. I niestety na tym się nie skończyło.


Stopy spadły w sumie o 1,5 pp. Omawiana dziś lokata w marcu spadła dwa razy bardziej bo o 3 pp więc wydawało się, że tak już zostanie. W komentarzach pojawił się zresztą fajny wpis
Jest cos takiego: 9% ale z kontem internetowym - trzeba obczaić co to za konto i ile trzeba trzymać.

 
Patrz szczegóły z prawej gdzie widać 8% Źródło: getinonline


Podany link odsyła do oferty prezentowanej na powyższym obrazku. Dziewiątka aż kłuje w oczy ale przy szczegółach oferty widzimy zupełnie coś innego: Konto Perfekcyjne + Lokata 8% a więc kolejny raz ścięto oprocentowanie.

Oferty obczajać nie trzeba bowiem wszystko zostało omówione w poprzednich artykułach. Można jedynie przypomnieć skrótowo:
Maksimum lokaty: 5.000 zł
Ilość lokat: dwie
Czas trwania lokaty: 3 miesiące
Czas trwania konta: 30 miesięcy
Wymagana kwota przelewu: 1000 zł

Płatności kartą wymagane do otrzymania 8%: dwie
Płatności kartą by konto było darmowe: 400 zł na miesiąc

Oferta dużo mniej atrakcyjna niż w roku ubiegłym. Zastanawiające jest jednak porównanie. Owa lokata spadła już w sumie o 4 pp. A tymczasem Konto SuperSaver oferujące 10% oraz Family Saver dające zarobić 8% ani drgnęły przez cały czas trwania okresu.

Powodem jest pewnie fakt, że tak SuperSaver będący w ofercie od października 2012 jak Family Saver od stycznia 2013 mają tyle kruczków w sobie, że nie trzeba tutaj nic obniżać. Przestrzegam o tym w comiesięcznym rankingu kont oszczędnościowych a kto jest ciekaw szczegółów może zajrzeć do poniższych artykułów:

Konto Super Saver na 10% w  Getin
Family Saver czyli kiedy rozsądek zaczyna stawać na głowie

6 komentarzy:

  1. Jestem klientem Getin on line (na raz nie narzekam). Tydzień-dwa tygodnie temu zadzwonili do mnie. Oferowali produkt,który znałem z poprzednich Twoich blogów. Oczywiście nie byłem zainteresowany lokatą 3M i koniecznością utrzymania konta z kartą na okres 30M. Doradca powiedział, że wystarczy obrót kartą .... z bankomatu (wypłata). Wiadomo, że wiele osób ma zastrzeżenia do tego banku. Dodatkowo nie miałem środków na założenie lokaty. Rozmowę przełożyłem na II połowę maja. Czy ktoś również otrzymał podobną interpretację obrotu(płatności)kartą na m-c?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ufam doradcom i konsultantom. Zwykle albo czegoś do końca nie wiedzą, albo świadomie perfidnie kłamią, po to tylko aby sprzedać produkt i zgarnąć jakieś profity od pracodawcy. Jedyne co jest prawdziwe i w co można wierzyć, to zapisy regulaminów. Zatem jeśli tylko pojawia się wątpliwość - szukajmy wyjaśnienia w regulaminie.

      Usuń
    2. Ja ze swojej strony dodam, że warto nagrywać rozmowy z konsultantami, albo chociaż zapisywać dokładny termin telefonu. W razie reklamacji jeszcze nie zdarzyło mi się, aby była rozpatrzona nie po mojej myśli. Pisałem o tym już pod którymś artykułem, ale warto przypomnieć. Słowo konsultanta stoi niekiedy ponad regulaminem (oczywiście, jeżeli działamy w swoim interesie, bo w momencie, gdy konsultant poinformowałby nas o jakiś opłatach, to znowu możemy powoływać się na regulamin itd. :))

      Usuń
  2. Tylko pytanie czy pokażą Ci wszystkie części regulaminu - szczególnie trzeba uważać na formułki: " potwierdzam, że zapoznałem się z tabelą..." - tam lubią wprowadzać różne smaczki, a tabelę, jak jej nie zażądasz, zobaczysz dopiero, gdy bedziesz już obciązony jaką dziwną opłatą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak na chłopski rozum bym to wziął, czyli po 1. słowo konsultanta, pracownika, telemarketera jak zwał tak zwał nie jest wyznacznikiem i wyrocznią, tylko zapisy regulaminu. Po 2. bank zarabia na płaceniu kartą debetową/kredytową przez ciebie za zakupy, za to nie widzę zysku banku w jednej czy kilku wypłatach pieniędzy z bankomatu (pomijam tu kwestię prowizji od wypłat z bankomatów, które nie są darmowe dla Getinu). Więc albo Getin jest tak dobrotliwy i chce zrezygnować z zarobku na obrocie kartą (w co wątpię znając Getin), albo konsultant chce cię okantować.
    Może po prostu zapytaj doradcę, żeby cię odesłał do przepisów albo pokazał przypadki, gdzie jest napisane, że wypłata wystarczy, albo żeby zagwarantował to Tobie na piśmie.

    OdpowiedzUsuń
  4. I jeszcze pewien artykuł o znamiennym tytule "Na dywanik za to, że nie wcisnąłeś klientowi kitu? Tak banki "motywują" pracowników". Pouczająca lektura jak to sprzedaż produktów przez pracowników banków jest ważniejsza od interesu klienta.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...