piątek, 5 lutego 2021

Jak dziś zyskać 1,9% czyli tajemniczy pomysł TomToma na lokowanie kasy

" Na jeszcze większą (prawie korek BFG), która mi się kończy w IB pod koniec lutego mam inny plan. Jeśli wszystko pójdzie dobrze - to zdeponuję ją na 4 m-ce na ok 1,9% :) " - 

Wczorajszy komentarz TomToma zaciekawił niejednego z nas. Część z was zaczęła zgadywanie wskazując na polisolokaty, ale znamy podejście TomToma i wiemy, że nie jest on skłonny do ryzyka i w jego oszczędnościach muszą być pełne gwarancje BFG.

Dopiero dziś rano jedna odpowiedź była prawidłowa. Nie jest to oferta strictle lokatowa, ale można śmiało powiedzieć, że jest jej odpowiednikiem, bowiem wymagania zaangażowania kapitału na poziomie 400 tys na 4 miesiące dając zysk równoznaczny lokacie na poziomie 1,9% i wszystko oczywiście z gwarancjami BFG.

Dziś każdy chyba zastanawia się co zrobić z kasą, aby nie leżała bez sensu na marnie oprocentowanym koncie. Jak wspominałem w komentarzach od tego tygodnia Alior za przelew do innego banku daje... 0,1% czego dowód znajdziecie na końcu artykułu. Dzisiejszy przelew z Getin wygenerował propozycje na 0,6%. W tym kontekście propozycja TomToma wygląda bardzo przyzwoicie.

A o czym mowa? O propozycji o której pisałem już kilkakrotnie, ale nigdy nie odstawała ona od reszty ofert tak jak teraz. Mowa o koncie CitiGold, gdzie można zarobić 2000 zł na powitanie. Według relacji odkrywcy jest to oferta mocno limitowana, więc TomTom nie zwlekał lecz najpierw założył sobie tutaj konto, a dopiero potem podzielił się informacją o tym z nami.


 

Kto może skorzystać z oferty? Dla osób, które posiadają spory kapitał. Aby opłacało nam się zakładać prestiżowe konto CitiGold, musimy ulokować na koncie 400 000 złotych. Na bonus nie załapią się ci, którzy posiadali konto lub rachunek oszczędnościowy po 1 stycznia 2019 r.
 

Promocja planowo ma potrwać do 15 marca, jednakże oferta jest limitowana do 200 wniosków więc może skończyć się znacznie wcześniej. Z tego powodu TomTom nie czekał, oferta zaś będzie tak długo aktywna jak długo będzie czynny powyższy link.

Z kontem CitiGold możemy zyskać do 2000 zł. Jakie warunki należy zatem spełnić, aby otrzymać premię?

1) 1500 zł otrzymamy za spełnienie prostych warunków:
  • podpisanie regulaminu (w terminie 10 dni od otwarcia konta)
  • przynajmniej jedno logowanie do apki mobilnej Citi Mobile (do ostatniego dnia 4 miesiąca po otwarciu konta)
  • utrzymanie salda 400 000 złotych w każdym z trzech kolejnych miesięcy (do ostatniego dnia 4 miesiąca kalendarzowego po otwarciu konta)


2) dodatkowe 500 zł otrzymamy za 
  • przelewanie wynagrodzenia ze stosunku pracy w kwocie min 5000 zł w każdym z 3 kolejnych miesięcy po otwarciu konta.
Do 30 dni od spełnienia warunków, możemy spodziewać się kontaktu ze strony banku z informacją, że należy nam się promocyjna kasa.

Oczywiście jest też oferta CitiGold Private Client, gdzie możemy zyskać dużo więcej. Ale warunkiem jest utrzymanie czteromilionowego salda. A nie trzeba chyba już przypominać, że takiej kwoty gwarancja BFG nie ogarnie ;)

Razem z kontem możemy zyskać jeszcze więcej, bo idąc za ciosem, można skorzystać z oferty karty kredytowej i podkręcić zysk o jakieś 720 zł.  Warunkami są comiesięczne zakupy na 500 zł, z czego 250 musi być na stacjach BP.

Jeśli ktoś spełnia wszystkie wymagania banku, co do bycia klientem, nie ma się co zastanawiać. Gdy królują marne oferty oprocentowań na kontach, trudno o większy zysk.


Na koniec obiecany dowód na najnowsze propozycje Aliora, które powtarzają się przy każdym przelewie na wyższą kwotę: lokata na 30 dni oprocentowana na ...0,1%
 

 

100 komentarzy:

  1. Warto dodać, że aby uzyskać te pełne 1,9% w skali roku (przy wpływach wynagrodzenia) - trzeba po otwarciu konta założyć tam KO gdzie przerzuci się w/w 400k zł. % jest na nim symboliczny (0,05%), ale o ok 54zł podwyższy zwrot z całej tej promocji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Misiu chytrusku, a doczytałeś sobie o okresach wypowiedzenia i opłatach za rachunek gdy nie ma na nim salda 400k?

      Usuń
    2. Do Anonimowy 10 lutego 2021 21:59

      Przeczytaj sobie na początek wszystkie komentarze pod artykułem, a dopiero potem zadawaj pytania ok?

      Usuń
  2. Niby oferta fajna, dobry bank, gwarancje BFG, ale ta kwota... Ciekaw jestem ile osob na tym forum dysponuje taka kasa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam Cię, że wielu. A nawet wielokrotnością. TT - witaj w klubie i dzięki za info. Mam i ja:)).

      Usuń
    2. Do Anonimowy 5 lutego 2021 16:55
      Nie ma sprawy :) Cieszę się, że ktoś też mógł pójść w moje ślady. PS Czy mam rozumieć, że o ofercie Citi dowiedziałeś się dzięki info na blogu i też już zaklepałeś sobie to konto?

      Usuń
    3. Się coś słyszało, ale Ty mnie zmobilizowałeś, żeby już natychmiast, bo limit mały.

      Usuń
  3. Chyba raczej nie doczekamy się na tym forum listy osób, ktore dysponują kwotą 400k...
    A szkoda, jak POwiedział pewien mafioso...

    OdpowiedzUsuń
  4. do Anonimowy 5 lutego 2021 11:04 Jak ktoś faktycznie ma pieniądze (teraz używa się określenia "środki"), to o tym nie mówi. Po prostu działa. Bardzo ciekawa propozycja opisana w tym poście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Bodaj wczoraj czytałem artykuł o biednym chłopcu, który stał się sławny bo nałożył na siebie koszulkę z napisem Messi, dzięki czemu dostał odpowiedź od giganta footballu i zaproszenie. Chłopak wcale się na tym nie dorobił, ale sąsiedzi nie dają spokoju tej rodzinie myśląc, że odtąd opływa w bogactwo, bo Messi wysyła im rzekomo duzą kase.

      Usuń
  5. Czyli zgadłem z tym citigoldem :-)

    Dodam, że zysk można jeszcze podrasować korzystając z programu poleceń (za polecenie citigold jest dodatkowo 1000PLN). Co prawda nie wiadomo czy można polecać samemu sobie, ale żonie pewnie już tak ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Anonimowy 5 lutego 2021 13:42

      Zgadza się - brawo Ty ;) Czyli Ty jesteś tym Anonimowym z dziś rana {07:25) , który odgadł zagadkę? Przyznam szczerze, że ja nawet nic nie wiedziałem o programie poleceń, a poleciłem ten rachunek mojemu bratu. Czyli mówisz, że jestem tysiaka w plecy :( No nic, może następnym razem ;)

      Usuń
    2. Ostatni regulamin jaki odszukałem był do końca 2020 roku:
      https://www.citibank.pl/files/documents/accounts/regulamin-polecam-citigold-viii.pdf

      Jest jakaś nowsza edycja?

      Usuń
  6. Czyli podstawowe spelnienie warunkow tylko wplywy bez KK daje ok 650zl premii w stosunku do np. Getin z kontem na 0,9%. Nalezy taka oferte porownac z np. Paribasem, gdzie za otwarcie konta dostaniemy 300-400zl jak bedzie odpowiednia promocja.
    Jak ktos faaktycznie szuka miejsca dla 400tys, to moze sie w to zaangazowac, ale sumaryczny zysk nie powala na kolana.
    I tak bym nie skorzystal bo wiekszosc kasy w PLN ulokowana na zeszlorocznych EDO-2,7% oraz oczekuje ok. 3,5% na kolejny rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Anonimowy 5 lutego 2021 14:08

      Nie do końca tak. 0,9% masz w Getinie do 200k zł. Dla drugiej części już tylko 0,6% a więc średnia dla 400k zł wychodzi 0,75%. Teraz to należy odnieść do 1,9% lub w najgorszym przypadku 1,45% i to dla 4, a nie 3 m-cy jak w GB. Nie wiesz na ile będzie ten 4-ty m-ąc w Getinie, więc te 0,75% może jeszcze spaść niżej.

      Usuń
    2. Anonimowy 5 lutego 2021 14:08 napisał:
      "Czyli podstawowe spelnienie warunkow tylko wplywy bez KK daje ok 650zl premii w stosunku do np. Getin z kontem na 0,9%."

      Pokusiłem się na obliczenia. Zakładając, że średnie 0,75% dla 400k zł byłoby w Getinie przez 4 m-ce - to różnica na korzyść Citi Handlowego z wpływem wynagrodzenia - wyniosłaby ok 1242 zł! I to w zasadzie przy banalnych warunkach - bo kasa i tak leży na koncie jak w GB, a jednokrotne zalogowanie się do aplikacji występuje obecnie w większości promocji bankowych. W wymienionych przez Ciebie promocjach Paribasa często do spełnienia jest znacznie więcej warunków, a kwota nagrody - już nawet odejmując to co tracimy w Citi na nieoprocentowanym koncie - 3, a nawet 4-ro krotnie większa.

      Usuń
  7. Trochę humoru. Założono mi konto w Aliorze na Infolinii. Dzisiaj odbieram telefon - badanie satysfakcji klienta. Ponieważ w weryfikacji proszono tylko o miesiąc urodzenia (na rok bym się nie zgodziła:))) - to przystałam na propozycję. Dowiedziałam się, że przyszłam do oddziału w Krośnie i proszono mnie, żebym się podzieliła opinią o obsłudze. No cóż, to miasto set kilometrów ode mnie, kiedyś tam przejeżdżałam... Jakiż bałagan mają ci melonikowi, jeżeli nawet nie wiedzą, skąd pochodzi ich klient. Aż strach się bać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy, aby na pewno to był konsultant z Alior Bank?

      Usuń
    2. Raczej tak. Panienka (bo to była konsultantka) po mojej informacji, że nie bywałam ostatnio w Krośnie, przeprosiła i stwierdziła, że telefon (poprzedni) do mnie ktoś podpiął pod Krosno właśnie. Ponieważ w weryfikacji spytała wyłącznie o miesiąc urodzenia, to uznałam to za niegroźne. Potem już nie chciała mnie dalej inwigilować.

      Usuń
  8. Szczęśliwi krezusi co mają 400 tys i więcej :-)Ja zaledwie 100 tys i się nie załapię na te Goldy :-) ale miło poczytać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 100k zł to bardzo duża kwota. Dobrze pamiętam jak uzbierałem swoje pierwsze 10k - jaki byłem wtedy dumny ;) Jednak w czasach kiedy zaczynałem oprocentowanie lokat było na wysokim poziomie. Pamiętam nawet takie rodzynki jak 10%, ale potem był już tylko zjazd po równi pochyłej :(

      Usuń
    2. Jakieś 30 lat temu zaczynałam prawie na minusie (państwo mnie co miesiąc okradało). Potem zarobki rodzinne (mąż i ja) pozwoliły na odkładanie i inwestowanie. Specjaliści w wąskich branżach plus umiejętne zarządzanie "nawisem inflacyjnym". Teraz staram się jak najmniej stracić - co najmniej już trzeci raz w swoim życiu. W takim kraju żyjemy.

      Usuń
    3. Też pamiętam ten czas i nawet ROR-y były oprocentowane ...teraz nie ma nic :-(

      Usuń
  9. A czy pomysłodawca zapoznał się z TOiP dla konta Citi gold? Saldo>400 k lub opłata 220 na miesiąc? Co w okresie przed rozpoczęciem trzymiesięcznego okresu depozytu? Co w okresie 30 dni oczekiwania na nagrodę? Co w okresie wypowiedzenia rachunku? Sprawdzone w regulaminie czy można zmienić konto gold na zwykłe? I jak wtedy wygląda te 1.9%? Powodzenia.. spełniam wymagania ale po doświadczeniach z podobną promocją na konta Citi priority z depozytem dziękuję za powtórkę z rozrywki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie zapoznałem. Te 1,9% jest po uwzględnieniu wszystkiego, a opłaty przy utrzymaniu tej kwoty nie ma. Jutro odpowiem Ci na każde z pytań.

      Usuń
    2. Do Anonimowy 5 lutego 2021 21:13

      "Saldo>400 k lub opłata 220 na miesiąc?"

      Zgadza się. Uwzględniają to moje wyliczenia - bo nie załapię się nawet na jedną z nic. Trzymanie wymaganej regulaminem kwoty do uzyskania nagrody zwalnia z tej opłaty za konto GOLD. 1,9% przy wpływach wynagrodzenia (1,45% bez) uwzględnia właśnie dodatkowy 4-ty m-ąc, w którym powinno się przetrzymać kasę - żeby nie było w/w opłaty za konto. Jak tylko wypłacą nagrodę/y (nie można wcześniej!) zlecasz zamknięcie lub przekształcenie konta. Po czwartym m-cu ewakuujesz kasę, więc nie ma opłaty w 5-tym, w którym to bądź zamykają Ci konto lub przekształcają na to darmowe.

      Usuń
    3. "Co w okresie przed rozpoczęciem trzymiesięcznego okresu depozytu?"

      Jest to pierwszy, dodatkowo niepełny m-ąc, więc opłata nie jest pobierana. Mało tego, konsultant który zakładał mi konto zarzekał się, że 2 pierwsze m-ce są darmowe. Zapewniał, że w razie co mogę powołać się na tą rozmowę - bo jest nagrywana.
      I jeszcze jedno. Ja nikogo nie namawiam na siłę na to konto. Nie współpracuję z bankiem, a podzieliłem się po prostu z Wami co sam zamierzam zrobić z kasą i tyle. Wiem, że pod koniec lutego po zakończeniu przygody z IDEA Bankiem - sporo osób będzie miało podobny dylemat, więc to jest ewentualna propozycja dla niektórych z Was.

      Usuń
    4. Czyli jednak niedoczytane regulaminy i głupie pytania zadane na infolinii, na które odpowiedź jest oczywista.. Pierwszy niepełny miesiąc bez opłaty. Drugi też i to żadna łaska bo badane jest saldo za pierwszy niepełny miesiąc. Opłata nalicza się w każdym banku z dołu gdy sprawdzane jest spełnienie warunku w miesiącu poprzednim. Drugi trzeci czwarty to te obowiązkowe w promocji by trzymać pełne saldo. Kończy się czwarty i zaczyna piąty gdy grzecznie czekamy trzydzieści dni na powiadomienie o uprawnieniu do nagrody. Czyli mamy już piąty miesiąc gdy jest konto otwarte. Pod koniec piątego składamy wniosek o zmianę konta gold na zwykłe bo musimy gdzieś otrzymać kasę. Czas oczekiwania do końca następnego miesiąca - patrz regulamin prowadzenia rachunków. Czyli rachunek zamyka się na koniec szóstego miesiąca. Wniosek aby w szóstym miesiącu nie naliczyło się 220 opłaty trzeba trzymać 400 k na zerowym procencie cały piąty miesiąc. No i ostatni zonk za szósty miesiąc czyli w siódmym też naliczą bo przecież city gold będzie pełny miesiąc otwarte czyli albo kolejne 220 w plecy albo 400 k za darmo trzymamy na koncie. Tak się kroi leszczy. Brawo Tyty! Polcan zmień lepiej artykuł bo masz tam reflinka i jeszcze ktoś uwierzy w tą bajkę i będzie Ciebie ścigał za misselling. Miałem podobną promocję z city priority i tam się obroniłem comiesięcznym zasilaniem przez te 2 miesiące po 8k ale w gold to nie działa. Macie 14 dni na odstąpienie więc popiół na głowę i w nogi a nie puszyć się z dumy, że coś wyszukane i w tajemnicy by inny nas nie ubiegł założone.. ech żal pisać.

      Usuń
    5. Korekta wpisu powyżej. Jest jeszcze gorzej. Punkt 2O regulaminu promocji. Złożenie przez Klienta dyspozycji zmiany typu Konta lub dyspozycji zamknięcia Konta do momentu wypłaty
      Nagród oznacza rezygnację z udziału w Ofercie. Czyli na koniec piątego miesiąca dadzą nagrodę byś mógł wypowiedzenie złożył w szóstym. Czyli rachunki zamykają się na koniec siódmego. Czyli za piąty szósty i siódmy miesiąc mamy 3 x 220 lub 400 k na darmowym procencie. Brawo Tomtom.

      Usuń
    6. @Anonimowy6 lutego 2021 Z godz. 19:41
      Zacytuje Cie: "Czyli za piąty szósty i siódmy miesiąc mamy 3 x 220 lub 400 k na darmowym procencie. Brawo Tomtom."

      ... jeszcze 8, 9 i 10-ty ;) Czlowieku, ja rozumiem ze jest weekend, ale jak pijesz to odpusc sobie pisanie na forum bo troche Cie ponioslo ;) I jeszcze jedno. Zejdz z Tomtoma -bo jak jestes golodupcem i nie stac Cie na ta promocje to po prostu daj chociaz innym zarobic, a nie siej niepotrzebnego zamentu. Strasznie irytuja mnie takie osoby jak Ty, ktore nic nie potrafia nam zaproponowac, a jak juz ktos cos tu podpowie to za wszelka cene doszukuja sie dziury w calym. I juz na sam koniec Ty maly czlowieczku. To przeciez nie TT jest pomyskodawca i organizatorem tej promocji tylko bank. On jedynie gdzies ja wyszukal i podpowiada nam, ze mozemy z niej skorzystac. Nic na sile. Nie chcesz, nie stac Cie to to olej i nie pisz glupot bo az nie mozna tego spokojnie czytac. Tomtom nie daj sie ponownie podpuszczac temu... (to musialby i tak Polcan ocenzurowac;)

      Usuń
    7. Tom Tom Anonimowy ma racje.Dyspozycje zamknięcia lub zamiany konta można złożyć dopiero w szóstym miesiącu.

      Usuń
    8. Do Anonimowego 6 lutego 2021 z godzin: 18:32 i 19:41

      Teoretycznie za udzielanie korepetycji i to w niedzielę - powinienem mieć zapłacone, a wtedy jeszcze bardziej spadłby ci zysk z tej promocji ;) Zrobię to jednak za darmo dla innych tu osób, które już skorzystały bądź dopiero mają zamiar skorzystać z tej oferty.
      Regulaminy bankowe studiuję od wielu, wielu lat i jeszcze w przeciwieństwie do ciebie (jak sam piszesz) nigdy się nie przejechałem. Jeśli kiedykolwiek bank niesłusznie pobrał ode mnie jakąś opłatę, prowizję - to oddawał ją po reklamacji. Mało tego, wiem już nie z mojego doświadczenia, że jak ktoś ładnie napisze reklamację - to bank potrafi oddać nawet słusznie pobraną opłatę. To jest tylko kwestia podejścia danej osoby oraz banku. Przejdźmy jednak do sedna:

      Konto CITIGOLD otwieramy w lutym, a więc w 1-szym miesiącu po nim - czyli marcu nie będzie pobrana opłata. Już od 1 marca na koncie musi się znaleźć przewidziana regulaminem kwota (czyli 400k zł). Trzymamy ją pełne 3 m-ce czyli marzec, kwiecień i maj. Tym samym spełniamy wymóg promocji oraz nie łapiemy się na opłatę w czerwcu. Do końca czerwca bank jest zobowiązany wypłacić nam nagrodę/y za spełnienie warunków regulaminu. I teraz są 2 opcje: albo już w czerwcu wypłacamy tą kasę i przelewamy np. na jakieś KO, które chociaż w części zniweluję nam opłatę 220zł pobraną w lipcu - za brak kasy właśnie w czerwcu, albo trzymamy ją cały czerwiec i wypłacamy dopiero np. 1 lipca. Wtedy opłata się nie pobiera, a my musimy zamrozić kasę na pełne 4 miesiące, o których tu ciągle wspominałem. Jak już wcześniej nadmieniłem bank musi regulaminowo do końca czerwca wypłacić kasę z nagród i od razu jak wpłynie składamy wypowiedzenie lub dyspozycje zamiany rachunku. Nie można zrobić tego wcześniej i napisałem o tym nawet z wykrzyknikiem w jednym z mich komentarzy(wystarczyło przeczytać, a nie wymądrzać się, że nie czytam regulaminów itp.) Okres wypowiedzenia biegnie wtedy od dnia jego złożenia (jeśli decydujemy się zamknąć konto) - do któregoś z ostatnich dni lipca. Za lipiec nie ma opłaty - bo kasa leżała na koncie cały czerwiec. Jeśli nawet konta nie zamknęliby w lipcu, a w sierpniu niesłusznie pobraliby opłatę 220zł - to po reklamacji mają obowiązek ją zwrócić - bo tylko ich winą będzie wtedy nie zamknięcie rachunku w terminie 30 dni od dnia złożenia wypowiedzenia.

      Usuń
    9. Do Anonimowy 6 lutego 2021 23:20

      Nie, nie ma racji! Zapoznaj się z moją długą wypowiedzią powyżej - to to zrozumiesz. W żadnym z obowiązkowych miesięcy trzymania konta nie załapiemy się na opłatę. No chyba, że sami tak zdecydujemy i w 4-ym miesiącu ewakuujemy ją na jakieś KO/lokatę. Wtedy jego/jej oprocentowanie musiałoby wynosić min. 0,8% (dla całej kwoty) - aby zniwelować opłatę 220zł za brak 400k zł w 4-tym miesiącu.

      Usuń
    10. Ja korzystałem z podobnej promocji w Citi na początku 2019 r. Wtedy było trochę lepiej jeśli chodzi o terminy i dużo lepiej o całkowite zyski (ale tutaj na forum także wylał się hejt, ale po zapoznaniu sie zdecydowałem się na nią i okazała się strzałem w 10) ale załozyłem że będę musiał ponieść jedną opłatę za konto. W kluczowym momencie już po otrzymaniu premii przy zamykaniu konta otrzymałem propozycję darmowości konta przez 3 kolejne m-ce. Później te opłaty były anulowane na kolejne okresy ale chyba pod koniec 2019 r. zdecydowałem pomimo to zamknąć konto.

      Usuń
    11. Do Anonimowy 7 lutego 2021 10:17

      Bardzo dobry przykład i potwierdzenie na to co na wstępie napisałem w swoim długim wywodzie w komentarzu powyżej ;)

      Usuń
    12. Tylko daruj sobie ten mentorski ton o korepetycjach a napisz to w artykule ile i jakich warunków trzeba spełnić by mieć premię i jakie są pułapki i niewiadome. No i gdzie w tej sytuacji jest te 1.9% a nawet 1.45% o których mowa była w komentarzach.. W wersji prawdopodobnej będzie to 1.1, może 1.25 i to przy pełnej koncentracji w wykonywaniu kolejnych kroków. W odróżnieniu od pomysłodawcy mam odwagę przyznać się do błędu i faktycznie wypowiedzenie rachunku nie jest kodeksowe czyli że skutkiem na koniec miesiąca i z całym następnym z usługą i faktycznie zamknięcie następuje miesiąc od daty jego złożenia, co jednak niewiele poprawia parametry promocji. A swoje reklamacje możesz składać ale znów doczytaj regulamin. 1.Opłata miesięczna za prowadzenie Konta pobierana jest w ciągu kolejnego miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym
      była świadczona usługa. (....). Pierwsza opłata
      za prowadzenie Konta pobierana jest za trzeci pełny miesiąc kalendarzowy od otwarcia Konta w przypadku Konta Citigold oraz Citigold
      Private Client lub za drugi pełny miesiąc kalendarzowy od otwarcia Konta w pozostałych przypadkach. I kluczowy zapis:
      2. W okresie wypowiedzenia Bank wykonuje dyspozycje Klienta oraz dokonuje rozliczenia Konta... Cokolwiek to rozliczenie konta oznacza - jak dla mnie konto się nie zamknie jak saldo nie pokryje opłat i prowizji.. tak więc życzę powodzenia i w reklamacjach z bankiem argument, że tak napisali na forum z pewnością będzie kluczowy. I wróć do nas w lipcu - sierpniu że screenami sald i może pogratuluję. Kończę bezprzedmiotową dyskusję bo nie mam ochoty znów wysłuchiwać twoich niegrzecznych uwag, które z opóźnieniem ale jednak w końcu moderator usunął.

      Usuń
    13. Do Anonimowy 7 lutego 2021 11:33

      Napisałeś:
      "Tylko daruj sobie ten mentorski ton o korepetycjach a napisz to w artykule ile i jakich warunków trzeba spełnić by mieć premię i jakie są pułapki i niewiadome."

      Niestety, jak widzę tak muszę - bo od początku próbujesz mnie zdyskredytować i ciągle doszukujesz się czegoś w tej ofercie i nawet jak nie masz racji - to mnie poprawiasz.
      I teraz najważniejsze - to nie ja opisałem tą promocję na blogu!, więc odczep się ode mnie. Przeczytaj sobie kto jest autorem i ciesz się, że chociaż w komentarzach ja dopowiadam i podpowiadam co i jak należy zrobić. Za każdym też razem w komentarzach podkreślam, że może się okazać, iż wyjdzie z niej tylko, a moim zdaniem aż 1,45%.

      "W odróżnieniu od pomysłodawcy mam odwagę przyznać się do błędu..."

      To, że potrafisz przyznać się do błędu to jedno, ale mieć odwagę mnie przeprosić/zwrócić honor - jak wymądrzasz się i zarzucasz niezaznajomienie się z regulaminem to drugie. Wiem, że na to cię już nie stać, ale dobra chociaż ta pierwsza część.

      "A swoje reklamacje możesz składać ale znów doczytaj regulamin."

      ...i cytujesz 2 punkty. Pierwszy z nich tylko potwierdza wszystko co napisałem, więc całkowicie nie rozumiem po co go tu przytaczasz? a w drugim po raz kolejny wypisujesz jakieś bzdury. W lipcu nie będzie opłaty za konto - bo w czerwcu kasa będzie tam leżała, więc dlaczego niby mieliby nie zamknąć konta?? Nie będzie żadnych zaległych opłat. Jako przykład podałem czysto teoretyczną wersję, że bank nie zamknie nam konta w regulaminowym terminie i że wtedy mamy całkowitą podstawę do zwrotu ewentualnej pobranej opłaty, ale takiego zdarzenia nawet nie zakładam. Jak zwykle, na siłę się czegoś doszukujesz. W kolejnym komentarzu opiszę moje wyliczenia, co do których tradycyjnie (błędnie) masz jakieś obiekcje.

      Usuń
    14. Do Anonimowy 7 lutego 2021 11:33

      "No i gdzie w tej sytuacji jest te 1.9% a nawet 1.45% o których mowa była w komentarzach.."

      Już ci to obliczam. Biorąc pod uwagę, że kasę trzeba przetrzymać jeszcze prawie cały 4 m-ąc od początku dzielę całą nagrodę na 4. Już w 1-szym komentarzu pod artykułem napisałem, że aby uzyskać te pełne 1,9% w skali roku (przy wpływach wynagrodzenia) - trzeba po otwarciu konta założyć tam KO gdzie przerzuci się w/w 400k zł. % jest na nim symboliczny (0,05%), ale o ok 54zł podwyższy zwrot z całej tej promocji. Zatem uzyskanie obydwu nagród (1500+500zł) + te 54zł - daje nam 2054zł po 4 m-cach trzymania tych 400k zł. To jest właśnie odpowiednikiem trzymania kasy przez ten okres na 1,9%. Druga wersja (ta bez wpływu wynagrodzenia) to 1554zł co jest równoznaczne z założeniem lokaty na 1,45%. Wyliczenia pozostawiam już tobie - bo chyba z tym sobie poradzisz? Czy też ci policzyć?

      Usuń
    15. inny anonimowy
      TomTom, mógłbym prosić o podanie jak właśnie wyliczyłeś, że wyjdzie to te 1,9% czy 1,45%? Dziękuję.

      Usuń
    16. Do Anonimowy 7 lutego 2021 18:08

      Ok, już Ci obliczam. W wariancie z wpływem wynagrodzenia (i założonym KO) po 4 m-cach dostaniesz 2054 zł. Ile daje lokata na 400k zł na 4 m-ce 1,9% w skali roku?
      400000zł *1,9% = 7600zł, ale od tego jeszcze należy odjąć podatek Belki (19%). Zatem należy odjąć 1444zł podatku. Zostaje 6156 zł, ale to w skali 12 m-cy. Dlatego dzielimy to na 12 (6156zł/12=513zł) i mnożymy przez 4 (liczba m-cy zamrożonej kasy). 513zł*4=2052zł - czyli około tyle co dostaniemy z tych 2 nagród i %-tu z KO (2054zł)

      Teraz druga wersja: nagroda +% z KO to 1554 zł. Lokata z tymi samymi parametrami co wyżej na 1,45% to analogicznie 5800zł minus podatek. Po jego odjęciu (1102zł) zostaje 4698zł. To podzielone na 12 i pomnożone przez 4 daje 1566zł, a więc w przybliżeniu tyle co nagroda +% z KO.

      Usuń
    17. inny anonimowy
      Dzięki, teraz już mi się zgadza. A co do tego przelewania wynagrodzenia, to Ty masz takowe z tytułu pracy na etacie, czy będziesz próbował sobie sam przelewać taką kwotę, bo ja prowadzę jednoosobową działalność, więc zastanawiam czy czy takie przelewy z własnego konta by podniosły stawkę na ten wyższy procent.

      Usuń
    18. Do Anonimowy 8 lutego 2021 10:39

      Mam umowę o pracę, ale nie będę zmieniał rachunku do wypłaty dla jednej promocji. Będę przelewał albo od siebie, albo od kogoś z rodziny, jak przejdzie ok - jak nie to trudno.

      Usuń
  10. U mnie jest ten problem, że konto u nich zamykałem w sierpniu, więc nie łapię się na karencję. Co do promocji to ona jest dostępna już miesiąc, więc raczej nie ma takiego wzięcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak. Może nie mieć takiego wzięcia jak inne promocje z kilku powodów, które Ty zresztą sam wymieniasz:
      1) Karencja, która wyklucza obecnych i niektórych byłych właścicieli kont w Citi.
      2) Zaporowa kwota wejściowa. Nawet Ci, którzy mają te 400k zł mogą ich nie mieć dostępnych w "jednym kawałku". Część jest np. zamrożona na jakiejś lokacie, obligacjach itp.
      3) Promocja jest mocno ukryta i nie występuje w żadnych reklamach (przynajmniej ja takich nie widziałem)
      4) Obawa przed opłatą za konto CITIGOLD, która w 1-szych 2 m-cach od jego otwarcia - nie jest pobierana (zapewnienie nagranego przez bank konsultanta, który mi je otwierał) Sam powiedział, że mogę się na tą rozmowę powołać, a już samo trzymanie wymaganej przez promocję kwoty - zwalnia z tej opłaty.

      Usuń
    2. Z City mamy z mężem dwie ładne walizeczki (na razie zalegają, bo w podróże się nie wybieramy) oraz kupon (zrealizowany) na 50,00 złotych. Z tej propozycji nie skorzystamy, bo na razie mamy wszystko na 1%-1,3%. Za dużo zachodu dla paru groszy. No bo trzeba uwzględnić aktualne oprocentowanie naszych "środków".

      Usuń
  11. pirx
    nie mogę znaleźć regulaminu promocji.
    chodzi mi o to że zamiast pensji (5k) może być otwarcie konta firmowego, ale wystarczy samo otwarcie czy też jeszcze coś dodatkowego np. wymagane są wpływy na konto lub płatności zus, podatku itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do pirx
      Regulamin promocji jest pod artykułem. Nie ma żadnych dodatkowych warunków, wystarcza samo otwarcie, ale trzeba zwrócić uwagę na ten punkt regulaminu:
      "Rachunek, o którym mowa w pkt 11 lit. a, mogą otworzyć osoby fizyczne, prowadzące jednoosobową działalność
      gospodarczą."

      Usuń
    2. Tylko konto firmowe kosztuje 100 zł miesięcznie. Aby uniknąć opłaty musisz mieć saldo miesięczne 100 tysięcy na koncie firmowym (czyli te 400 tysięcy nie wchodzi w to, bo nie będzie na koncie firmowym). Więc albo zamrażasz jeszcze 100 tysięcy, albo ponosisz opłaty w wysokości 100 zł, a co za tym obniżasz oprocentowanie.

      Usuń
    3. Do Anonimowy 6 lutego 2021 12:03
      Dlatego w artykule nie ma nawet wzmianki o tej 2 opcji z zakładaniem konta firmowego, poza wpływem wynagrodzenia - dla drugiej części nagrody. Jest to tylko wariant, którego raczej nie bierze się pod uwagę, ale kto wie - może komuś podpasuje.

      Usuń
  12. Ekwilibrystyka typu przerzucić pensje/emeryturę nie jest warta tych "wielkich" zarobków. Tyle to ja zyskuję we Frisco, śledząc kolejne promocje/rabaty. I przy okazji mam bezkontaktowo produkty pod drzwi i nie dźwigam ze sklepów stacjonarnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Anonimowy 6 lutego 2021 01:33

      Bez wpływu wynagrodzenia wychodzi ok 1,45% za samo otwarcie konta, wpłacenie kasy i jedno logowanie do apki. Znajdź obecnie taki procent dla dużej kwoty to Ci pogratuluję. Druga sprawa to interpretacja regulaminu i sformułowania "wynagrodzenia". Być może 3-krotne, własne przelewy na konto z innego banku załatwią już sprawę. Tego nie wiem, nie chcę wprowadzać w błąd, ale zamierzam sprawdzić to na własnej skórze i jak się uda cieszyć z nieosiągalnego 1,9% dla tej kwoty. Wiem, że w poprzednich promocjach Citi takie coś przechodziło - bo miałem takie informacje. Tu nie wiem, ale jeśli nawet nie - to i tak ucieszę się z prawie 1,5% ;)

      Usuń
    2. Beztroski wkręconego klienta ciąg dalszy. Nie czytamy regulaminów a banki takich kochają. Par. 31: W przypadku gdy jako kryterium uprawniające do zwolnienia z Opłaty lub obniżenia opłaty przewidzianej w TOiP wskazuje się wpływ wynagrodzenia na Konto, rozumie się przez to wpływ wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę, oraz innych świadczeń związanych z pracą,
      świadczenia pieniężnego z ubezpieczenia emerytalnego lub rentowego.

      Usuń
    3. Do Anonimowy 6 lutego 2021 19:01
      Mam nadzieję, że przeczytałeś już komentarz - moją odp. powyżej, więc miej proszę cierpliwość jak na spokojnie - już jutro odpowiem ci na frapujące cię pytania - bo widzę, że jesteś mocno niedouczony, a sypiesz tu regulaminami jak z rękawa ;)

      Usuń
    4. Do "mądralińskiego" Anonimowego z 6 lutego 2021 19:01

      Mam nadzieję, że jesteś już po lekturze mojego komentarza z dziś powyżej i przeprosisz ładnie za pomówienia?

      Widzę, że regulaminy ładnie już czytasz, ale jeszcze musisz je zastosować w odpowiednim miejscu ;)

      Twój cytat reg. "W przypadku gdy jako kryterium uprawniające do zwolnienia z Opłaty lub obniżenia opłaty przewidzianej w TOiP"

      Zauważyłeś może, że ten zapis nie odnosi się do opisanej tu promocji? Promocja ma swój odrębny, indywidualny regulamin i tylko on obowiązuje odnośnie sformułowania "wynagrodzenie". Często w promocjach CICI kart kredytowych jest ta kwestia mocno rozwinięta i bank wręcz wymaga potwierdzenia wynagrodzenia - umową o pracę. Tutaj tak nie jest. Zastosowano prosty zapis i wiem z doświadczenia (osób zakładających konto), że przy podobnym zapisie w przypadku promocji Citikont - sam przelew z własnego konta w innym banku wystarczał i osoby dostawały nagrodę. Biorę jednak pod uwagę, że to nie przejdzie, ale nawet jak nie - to oprocentowanie 1,45% dla tak dużej kwoty jest obecnie nieosiągalne w innych bankach i w zupełności mi wystarczy. PS Jeszcze jedna sprawa. To nie ja opisałem tą promocję na blogu, więc odczep się ode mnie. Ja za każdym razem w komentarzach podkreślam, że może się okazać, że wyjdzie z niej tylko, a moim zdaniem aż 1,45%.

      Usuń
    5. Strata netto Banku Handlowego w IV kw. wyniosła 57,9 mln zł
      https://www.bankier.pl/wiadomosc/Strata-netto-Banku-Handlowego-w-IV-kw-wyniosla-57-9-mln-zl-8054545.html

      Usuń
    6. Do Anonimowy 11 lutego 2021 10:02

      I co z tego? A który bank w miesiącach pandemicznych nie przyniósł straty?? Chyba każdy, ale najważniejsze, że w całym zeszłym roku miał zyski i to nawet spore - jak na tak ciężki okres.

      Usuń
  13. 400 tysiecy to mam, ale w roznych innych zamrozone, wiec tak raptem sobie nie wyjme niestety.

    Dzis skonczyly mi sie lokaty w idei i... pokazuje caly czas jako aktywne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Komus jeszcze idea (czytaj: pekao) zamrozila dzisiaj kase? Koncza mi sie lokaty, a caly czas wisza jako aktywne i brak srodkow na rachunku.

    OdpowiedzUsuń
  15. W styczniu zlecałem zamknięcie konta w idea banku przez telefon. Konto zostało zamknięte. Jednakże dostęp do bankowości elektronicznej został zachowany (chociaż konsultant twierdził, że to też zostanie zamknięte- po raz kolejny potwierdza się, że goście na infolinii gó...wno co wiedzą).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poprzednią sobotę zamykałem konto w IDEA, jednocześnie zleciłem zamknięcie bankowości internetowej i wycofanie wszystkich zgód na przetwarzanie danych. Nastąpi to w ciągu 30 dni. Po tym czasie mogę zadzwonić na infolinię by uzyskać darmowe potwierdzenie zamknięcia konta. Zobaczymy za 3 tygodnie jak będzie.

      Usuń
    2. Najlepiej odwiedzić oddział osobiście i na miejscu poprosić o pisemne potwierdzenie złożonych dyspozycji czy też zamknięcia konta - dla wielu osób niestety może być problem z odległością między miejscem zamieszkania a najbliżej umiejscowionym oddziałem - co jak wiadomo wiąże się z dodatkowymi kosztami dojazdu.

      Usuń
  16. Do Anonimowy6 lutego 2021 10:06 : w jakiej formie ( e-mail czy list ? ) otrzymałeś potwierdzenie, iż Twoje konto w IB zostało zamknięte ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Informacji żadnej nie otrzymałem, sam sprawdziłem puszczając przelew na konto. Pieniądze wróciły. Po za tym sprawdziłem czy mogę zalogować się do bankowości elektronicznej tu niestety jest możliwość, ale wszystkie konta zniknęły.

    OdpowiedzUsuń
  18. Do Anonimowy 6 lutego 2021 14:07 : w jakim mniej więcej czasie otrzymałeś "zwrotkę" pieniędzy po puszczeniu przelewu na zamknięte konto w IB ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Skoro nie ma już lokaty standardowej w IdeaBanku (na tę lokatę zamieniała się wybrana przez nas lokata po jej zakończeniu - lokata odnawialna), to czy zasadny jest kontakt z infolinią Idea w celu ustawienia lokaty świątecznej jako nieodnawialnej? Czy po prostu to zostawić? Wszak w regulaminie tej lokaty jest mowa o odnowieniu - vide pkt 4: Lokata ma charakter odnawialny. Po upływie Okresu Umownego, Lokata (świąteczna) zostanie automatycznie odnowiona na kolejny umówiony okres wynoszący 3 miesiące, na warunkach przewidzianych dla Lokaty STANDARDOWEJ, o
    Okresie Umownym 3 miesiące, zgodnie z aktualną na dzień odnowienia Lokaty Tabelą Oprocentowania dostępną na Stronie Internetowej, obowiązującą w dniu rozpoczęcia kolejnego Okresu Umownego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Gesso
      Ja, już na 2-gi dzień po jej założeniu zadzwoniłem do IDEI i ustawiłem jako nieodnawialną z przelaniem kasy na konto IDEALNE. Zamim jeszcze przejęło ich Pekao. Zawsze tak robiłem - żeby uniknąć ewentualnych problemów ze zrywaniem odnawiającej się lokaty (niejednokrotnie kiedyś takie się pojawiały).

      Usuń
    2. Ja po prostu poczekam do 22 lutego i zobaczę w jaki sposób odnowi się ta lokata. Kto wie... może będzie coś ciekawego :D Jeśli nie to po prostu zerwę odnowioną. A następnego dnia udaję się do oddziału i zamykam konto

      Usuń
  20. A czy nie lepiej kupić COI z 1,3% w pierwszym okresie odsetkowym? W drugim,przy założeniu,że inflacja będzie oscylować wokół 2%,wyjdzie około 2,75%.Jeśli nawet w połowie drugiego okresu odsetkowego zrezygnujemy z tych obligacji,to 1,375% - 0,70% da nam zysk 0,675%.
    1,3% za pierwszy rok + 0,675% za 6 miesięcy drugiego roku wydaje się być w obecnej sytuacji dobrą alternatywą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za 18mies juz wychodzi srednia stawka dla twoich zalozen-1,74% a jak przetrzymamy dajmy na to 2 lata to wyjdzie duzo lepiej 1,99%. Trzeba pamietac, ze najlepszy jest wczesniejszy wykup, tak aby odsetki byly wieksze od oplaty 0,7zl, bo wtedy oplate sciagaja z odetek i pomniejsza to podatek "belki".
      Nie zanosi sie na trwaly spadek inflacji ponizej 2%, stad COI jest o wiele lepsza alternatywa niz ciagle rolowanie i szukanie ofert na 3 lub 4-mies, jak ta opisywana. I co dalej po tych kilku miesiacach? Jak nie planuszesz jakiegos grubszego zakupu to i tak docelowo @TomTom skonczy na ofercie 0,5% za kilka miesiecy i za dluzszy okres bedzie " w plecy" z tymi promocjami.
      "Prognosci" inflacyjni przewiduja dolek w okolicach marca, czyli najlepsze beda COI0525 do kupienia w maju, gdyz po tym czasie mozemy liczyc na "dobra" inflacje, ktora ma znow zmierzac do 3% w kocowce roku.

      Usuń
    2. Do Anonimowy 7 lutego 2021 16:24

      Do tej pory ja jednak wolałem rolowanie na te 2-3 m-ce i źle na tym nie wychodziłem. Przestudiowałem moje ostatnie lokaty w IB i były one na następujące stawki: 3,20%/2,90%/2.20%. Dodam do tego już 1,9% z najbliższej promocji CITI - to wyjdzie średnia 2,55%. Przystępując w tym czasie do COI miałbym 1,3% w 1-szym roku, więc póki co rolowanie się opłacało. Druga sprawa - to ta, że nie chce na aż tak długi okres zamrażać kasy, a wcześniejszy wykup obligacji z racji konieczności zapłacenia kary 70gr od sztuki wartej 100zł - kompletnie się nie kalkuluje. Jest to dobra sprawa - jak na te pełne 4 lata nie będzie się potrzebowało gotówki. Co zrobię za te kilka miesięcy sam jeszcze nie wiem. Pewne jest, że oferta depozytowa się nie polepszy. Długo zastanawiałem się nad zakupem nieruchomości jako inwestycji, ale mimo iż wielu ekonomistów zapowiadało znaczny spadek ich cen - tak się jednak nie stało. Nie chciałbym kupić "na górce" żeby potem pluć sobie w brodę. Pożyjemy - zobaczymy ;)

      Usuń
    3. Też wolałem do tej pory rolowanie i gdybym miał wszystko w jednym kawałku to bym zapewne skorzystał z tej wyróżniającej się dziś oferty Citi, gdzie konto zamknąłem kilka lat temu i nie było z tym bankiem żadnego problemu. Być może skorzystam z przyszłych edycjach, jeśli takowe będą.

      Usuń
    4. Do Tom Tom
      Jak to wcześniejszy wykup kompletnie się nie kalkuluje,skoro wykazałem na przykładzie powyżej,że z bardzo dużym prawdopodobieństwem wyjście z obligacji po np.18 miesiącach da większy zysk niż rolowane lokaty,czy konta oszczędnościowe przy obecnym poziomie oprocentowania?

      Usuń
    5. Jeśli to Ty napisałeś: "1,3% za pierwszy rok + 0,675%..." to rzeczywiście nie wygląda to tak źle. Oczywiście przy założeniach, że GUS wyliczy 2% inflacji, a nie na przykład poda, że nie było jej wcale - bo też tak może zrobić ;)

      Usuń
    6. Tak,to ja napisałem.:)

      Usuń
    7. Do TomTom7 lutego 2021 17:47
      Historycznie to moge porownywac moje EDO0330/EDO0430-2,7% za 1 rok w drugim oczekuje ok. 3,5%, co po kolejnym roku z pewnoscia przebije twoja "skladanke". IB juz nie ma a poza taka jednoskowa oferta City pozostanie tylko Getin/Alior ze stawkami ponizej 1%. Wszystko jest zalezne od tego czy potrzebujesz "goracej" gotowki, ale podwyzek NBP nie zobaczymy raczej do 2023r a jak beda to i tak bardzo skromne rzedu 0,25-0,5% po tym terminie.
      Trend jest jeden, bo wszyscy na swiecie rozkrecaja inflacje przy zerowych %%, stad obligacje SP sa jedyna sensowna alternatywa dla PLN na dluzszy termin. Waluta to zupelnie inny temat i nie bardzo mamy wybor poza lokatami w bankach do 12-m.

      Usuń
    8. TomTom7 lutego 2021 20:23
      "Oczywiście przy założeniach, że GUS wyliczy 2% inflacji, a nie na przykład poda, że nie było jej wcale - bo też tak może zrobić ;)"
      Jak inflacja będzie zerowa lub ujemna, czyli deflacja, to ile zarobisz na lokatach lub kontach oszczędnościowych? Myśleć i jeszcze raz myśleć, bo myśliwym nie zostaniesz, Panie TomTom.

      Usuń
    9. Do Anonimowy 8 lutego 2021 08:15

      A kto Ci powiedział, że w tych okolicznościach będę lokował kasę w KO lub lokaty? Nie chcę jej po prostu blokować na dłuższe okresy - o czym pisałem już wielokrotnie.
      PS O moje myślenie nie musisz się martwić, nie chcę zostawać myśliwym.

      Usuń
    10. Inflacja bedzie i to szczegolnie po ustaniu pandemii. Stare EDO da mi min. 1,5% nawet przy ujemnej inflacji. No wlasnie myslec i przewidywac, bo systuacja jest zupelnie inna niz przy poprzednim kryzysie, teraz inflacja bedzie, co jeszcze mocniej robi nieoplacalne trzymanie w bankach.

      Usuń
  21. Oooo i w sam raz dla mnie na przeczekanie zimy. Bo za 3 tyg pojdzie w ś.p. Idea Banku u mnie 6 kont do odstrzalu :)
    Wszystkie zoski pro, 3 sztuki idealnie prostego itd.
    Plus 2 konta ktore juz mam w Pekao.
    Bye bye, komuszkowe Pekao.
    I zadne obligacje frakcji rozdawnictwa nie pod moja strzeche.
    Ich obligacje to finansowanie komunizmu.
    Nowogrodzka nie bedzie zadowolona, ze ludziska co maja jakies tam zaskorniaki nie glupi sa i puszczaja z dymem ich szopke. Mamy te zaskorniaki, bo po prostu nie przepuszczalismy kasy, tylko OSZCZEDZALISMY.
    NIE POJMUJE obecnego systemu, opartego na glupocie i krotkowzrocznej polityce monetarnej. Zadluzaja kraj po uszy, kase przejadaja i co dalej ?
    Zlotowka to nie dolar, to nie frank. Jest wymienialna tylko w Polsce.
    TomTom dzieki, fajnie wyczailes te oferte w Citi.

    OdpowiedzUsuń
  22. Do Anonimowy 8 lutego 2021 16:44

    "Oooo i w sam raz dla mnie na przeczekanie zimy. Bo za 3 tyg pojdzie w ś.p. Idea Banku u mnie 6 kont do odstrzalu :)"

    Mam podobnie, tyle że do zamknięcia będą 4 konta, a kasa z IB poleci do CITI. Właśnie otworzyli mi konto i już sam odpaliłem sobie KO. Wszystko grzecznie czeka na Lokaty Świąteczne z IDEI ;)

    "NIE POJMUJE obecnego systemu, opartego na glupocie i krotkowzrocznej polityce monetarnej. Zadluzaja kraj po uszy, kase przejadaja i co dalej ?"

    Ja też tego nie rozumiem. Całe życie uczono nas, że trzeba oszczędzać zaczynając już od SKO w podstawówce i wpajano ideę odkładania "na czarną godzinę/na starość". Teraz każą nam wszystko przejadać, wydawać, a oszczędzający są tępieni i zwalczani poczynaniami RPP. Ciężkie nastały czasy - dla nas ciułaczy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polska tego nie wymyslila a przyklad idzie z USA, EU, UK, tzw. krajow rozwinietych. Bogaci chca byc mega bogaci, stad wynosza produkcje z tych rozwinietych krajow a banki centralne te nierownowage (brak rozwoju) zasypuja kreowanym pieniadzem, ktory idzie do bogatych, kwadratura kola bez wyjscia.
      Rzady zapozyczaja sie na potege i nie sa juz w stanie splacac kredytow, to trzeba zafundowac zerowe stopy i rozkrecac inflacje. Jedyna droga aby realnie "zbic" to zadluzenie to wlasnie utrzymywanie takiej polityki, ktora uderza w oszczedzajacych.
      Polska tylko przylacza sie do glownego ekonomicznego nurtu.

      Usuń
  23. Moje zimują w Getin/Getin i Alior/Alior. Przelotem troszkę z tego zahaczyło o Millennium/Millenium, żeby za wcześnie nie odpalać u meloników.

    OdpowiedzUsuń
  24. to, że w białych rękawiczkach (inflacja) okradają nas, to pół biedy, bo zamieniłem wszystko na walutę i śpię spokojnie, nie interesuje mnie juz, czy to będzie 0,9 czy 1,45%. Inflacja w eurozonie ~0%. Trzeba przeczekać. Ale najgorsze jest to, że kiedyś uwierzyłem w wakacje pod palmami i mam trzeci filar IKE, obecnie w Mille na 0,10% (!), a tak każdy z rządów krzyczał by sie zabezpieczać, okazuje sie że inflacja zje mi kapitał i nic z tym nie moge zrobić, glapa z całą dojną zmiana wywalił na przyszłość emerytów cztery litery. Jak tak dalej pójdzie z z tej obiecywanej emerytury będę tylko obgryzał korzonki z tych palm :). Jedyne szczęście, że do wieku emerytalnego zostało mi juz niewiele, ale jaki to ma wpływ na zaufanie do państwa Polskiego dla młodych. W co oni mają wierzyć, chyba tylko w kolejne rozbiory Polski, bo historia kołem sie toczy. dzisiejsze rządy targowicy do tego doprowadzą :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przenies sobie IKE bankowe do PKOBP na IKE-obligacje i kaz kupowac obligacje 4- lub 10-letnie zalezne od inflacji, wtedy nie bedziesz mial 0,1%. Rozumiem, ze masz to konto IKE od kilku lat, to nie bedzie oplaty transferowej w Mille.

      Usuń
    2. re Anonimowy9 lutego 2021 05:34
      skoro zostało mu niewiele lat do emerytury, to jak możesz polecać 10-letnie obligacje? Zastanówcie się zanim zaczniecie coś pisać.

      Usuń
    3. Sam sie doucz, bo w IKE-obligacja, jak likwidujesz po 60 roku zycia i spelnisz warunki 5-lat oszczedzania, to nie ma oplaty za wczesniejszy wykup, wiec 10-latki jak najbardziej sie oplacaja.

      Usuń
  25. Pamiętajcie, że dzisiaj ostatni dzień w którym można odpalić promocję w aliorbanku na koncie mega oszczędnościowym. Od jutra nowa edycja i nie wiadomo z jakim oprocentowaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z kod wiesz że ostatni dzień? gdzie mogę poczytać o tych promocjach oszczędnościowych Aliora?

      Usuń
    2. Była o tym mowa w ostatnim artykule o meloniku, jest tam też data 9 lutego kończąca promocję:
      https://moneyafterhours.blogspot.com/2021/01/alior-bank-dalej-trzyma-1-na-swoim-ko-z.html

      Usuń
  26. "...bo zamieniłem wszystko na walutę i śpię spokojnie...".
    Dobre,naprawdę dobre,cha,cha,cha! Już dawno tak się nie uśmiałem. Uwielbiam absurdalne poczucie humoru."Jogibabu,brawo Jasiu!"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. założę się, że jesteś już po pierwszej szczepionce... :)

      Usuń
    2. Nie,jeszcze się nie szczepiłem.Ale jak już to zrobię, to przestanę tu zaglądać, bo nie chciałbym pęknąć ze śmiechu. :)

      Usuń
  27. Mille dało mi ofertę zatrzymaniową - lokatę na 0,5%. Przelew do Aliora.

    OdpowiedzUsuń
  28. 0,5% to dają 3 msc obligacje! Phi! Banki muszą się trochę bardziej postarać

    OdpowiedzUsuń
  29. Czyżby Alior zjechał z promocją na KO do 0,5%?

    OdpowiedzUsuń
  30. TT - w App Store nie ma aplikacji CITY MOBILE...
    Jest city handlowy - czy to ta aplikacja ??
    Ktoś się orientuje jak to jest z IOS ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno tu nie zaglądałem Arku. Musi być i jest. Pewnie już sobie poradziłeś, ale jak nie to wejdź w telefonie na stronę Citi Banku i zjedź na sam dół. Tam rozwiń - Bankowość Elektroniczna, a potem wybierz Dostęp mobilny. Przewijając do dołu same wyjadą Ci dwie wersje apki do pobrania - na Android i IOS. Ja właśnie tak pobrałem ;) Parę razy się zalogowałem i już odinstalowałem - bo to niestety najgorsza bankowa apka z jaką miałem do czynienia :(

      Usuń
    2. Dzięki TT - ściągnąłem w ciemno jedyną apkę z App Store i pokrywa się z www - czyli jest inna nazwa na IOS - CITY HANDLOWY :)

      Usuń
  31. Jest już nowa edycja tej promocji. Pierwsza jej część dla 1500zł nagrody ma identyczne warunki. Ta druga dla dodatkowego, ale tym razem 1000zł - trochę trudniejsze. Wszystkie linki w artykule, włącznie z regulaminem automatycznie przekierowują już do obecnej - wiosennej edycji tej promocji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowa edycja już opisana na blogu pod tym linkiem:

      http://moneyafterhours.blogspot.com/2021/03/do-2500-z-w-nowej-odsonie-promocji.html

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...