niedziela, 21 lutego 2021

Powrót promocji 100 zł za samą rejestrację na zakup OC

Pamiętacie ubiegłoroczny Blue Bonus z łatwą do zgarnięcia stówką? Pojawiła się w niefortunnym bo przedświątecznym momencie, kiedy wszyscy jesteśmy zbyt zalatani by ogarniać wszystkie promocje. Teraz wraca w kolejnej odsłonie i korzystniejszym okresie.

Mowa o możliwości zgarnięcia stówki za samą rejestrację i zakup OC. Ubezpieczenie samochodu jest dla każdego przykrym obowiązkiem, podobnym do płatności za regularne rachunki, a skoro musimy za to zapłacić, lepiej jeśli ktoś zwróci nam kosztów:)

Tutaj zgarniesz stówkę za rejestrację w nowej edycji Blue Bonus

Akcja potrwa jeszcze grubo ponad miesiąc czyli do 31 marca 2021. Komu więc pasuje ten termin i ma zamiar niebawem zapłacić za swoje OC, może dostać zwrot w postaci 100 zł za coś, co i tak trzeba zrobić, korzyść jest więc oczywista.


Jak zwykle w przypadku akcji specjalnych nie trzeba tutaj nic robić. Wystarcza sama rejestracja, opłacenie przymusowego OC i zgarnięcie za to kasy, która według organizatora promocji ma do nas dotrzeć najpóźniej do 30 kwietnia 2021:) 

Dla przypomnienia mamy do wyboru 7 różnych towarzystw ubezpieczeniowych i system wybierze dla nas najlepszą ofertę opartą o parametry pojazdu jaki posiadamy. Korzystam z takiej opcji co roku, dzięki czemu zawsze mam tańsze OC niż miałem przedtem. Tutaj mamy dodatkową korzyść: 100 zł praktycznie za darmo.

Tutaj zgarniesz stówkę za rejestrację w nowej edycji Blue Bonus

Moja coroczna konieczność płacenia za OC przypada na lipiec, więc ten termin podobnie jak i poprzedni mi nie pasują. Ale jeśli te akcje będą się powtarzały, na pewno wezmę w niej udział. Stówka piechotą nie chodzi.



Regulamin XIV edycji Blue Bonusa

82 komentarze:

  1. Mam samochód ubezpieczony w AXA czy mogę zrobić kontynuację ubezpieczenia korzystając z linku. czy tak można???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie brałem jeszcze udziału w tego typu akcji specjalnej. Możesz spróbować i podczas kontaktu zapytać czy jest taka możliwość.
      Ja nie przywiązuję się do ubezpieczyciela i praktycznie co roku mam innego. Tuż przed zakończeniem dostaję propozycję kontynuacji i cena tam widniejąca jest dla mnie punktem wyjściowym do szukania tańszej opcji. I jak do tej pory za każdym razem udaje mi się zdobyć tańszą opcję. Za każdym razem są inne promocje, otwierają się też nowe możliwości, w ubiegłym roku przykładowo po raz pierwszy zapłaciłem telefonicznie co było dla mnie całkowitą nowością, ale dzięki temu dostałem obniżkę.
      Podsumowując w praktyce nie jest ważne jaki ubezpieczyciel, ważne by było jak najtaniej. W trakcie rozmowy zapewne dowiesz się, czy uda się dobrać nowego ubezpieczyciela (lub pozostać przy AXA) i czy będzie to lepsza opcja od kontynuacji (wliczając w to zwrot 100 zł), bo tylko w takiej sytuacji ma to sens.

      Usuń
  2. fajna promocja ale mój ubezpieczyciel mnie zaskoczył w tamtym roku i dał niższą propozycję wliczając 100 zł zwrotu, chociaż jego oferta jest również na porówneo o około 200 zł większa niż bezpośrednio w tym roku to samo widzę

    OdpowiedzUsuń
  3. Lokata świąteczna w Idea Banku odnowiona została automatycznie na lokatę o nazwie świąteczna 0,01%. Podczas przelewu pieniędzy (wielu lubi określenie "środków") z Idei pojawiła się - jak ongiś zawrotna (żółte tło; sprawdź szczegóły na czerwono) - propozycja o następującej treści: Lokaty powitalne na wysoki procent. Lokata 1,2, a nawet 3% w skali roku na 6 miesięcy na kwotę od 500 złotych do 10.000 złotych. Lokata powitalna standard 0,5% na 3 m-ce od 500 złotych do 500.000 złotych. Po kliknięciu w ten baner klient został przekierowany na stronę Pekao. Koniec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mam rozumieć Gesso, że byłeś zainteresowany tą ofertą Pekao? Wolno spytać gdzie wyfrunęła Twoja kasa z IB?

      Usuń
    2. Wszyscy tak mają. Ja też, opcja nie do przyjęcia.

      Usuń
    3. do TomTom 22 lutego 2021 07:27, TomTom 22 lutego 2021 11:06 Tom, tak jak Ty, to samo z nadwyżką- jak pisaliśmy wcześniej. Ponadto dziś Lokata Specjalny Procent na 0,4% - na 3 m-ce i na 6 m-cy.

      Usuń
    4. Do Gesso 22 lutego 2021 14:42

      "Ponadto dziś Lokata Specjalny Procent na 0,4% - na 3 m-ce i na 6 m-cy."

      Niestety i w Getinie - w zasadzie z dnia na dzień coraz gorzej się robi :(

      Usuń
  4. Rozpocząłem proces żegnania się z IDEA Bankiem. Dziś rano wyleciała od nich pierwsza tura lokat Świątecznych. Zamiast tradycyjnej - jak dawniej propozycji "Zawrotnej" - wyskakuje pseudo oferta lokat powitalnych w Pekao. Najgorsze jest to, że ta propozycja do 500k zł na 0,5% nie odstaje już tak bardzo od przykrych realiów jakie są na rynku. Na szczęście kasa ma jeszcze gdzie gdzie iść ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ostateczne pożegnanie przypada na przyszłą środę i czwartek.

      Usuń
    2. Ja jeszcze jedna Świąteczna w czwartek i ostatnia lokata NnŚ+ dopiero 4 kwietnia :(

      Usuń
    3. Ja z żoną już wypowiedziałem Umowę Ramową Konta Idealnego, bankowości internetowej i usunięcie wszystkich zgód. Szkoda, bo to był dobry dla nas bank.

      Usuń
    4. Ciesz się że masz się jak pozegnać. Ja nie mogę nawet zamknąć konta bo mogę tylko w oddziale. Czekam na fuzję z PEKAO lub sami mi zamkną jak przez 6mc będę miał zerowe saldo i żadnej operacji na koncie
      MM

      Usuń
    5. W jaki sposób będziecie zamykać konto? Niestety do najbliższego oddziału mam ponad 100km. Wystarczy wysłać list?

      Usuń
    6. TT - gdzie ewakuowałeś kasę :) ? Mi cały limit BFG musi wylecieć w tym tygodniu z IB :(. Mam jeszcze trochę miejsca w GB ale ciasno się robi !

      Usuń
    7. "W jaki sposób będziecie zamykać konto? Niestety do najbliższego oddziału mam ponad 100km. Wystarczy wysłać list?"

      Jak nie podpisywałeś umowy i bank nie ma wzoru podpisu to nie zamkniesz kont inaczej niż przez wizytę w oddziale. Przerabiam to właśnie. Konto zakładane po zakupie lokaty weryfikowanej przelewem więc bank nie ma mojego podpisu i mówi'nie mamy pana płaszcza". Ten sposób otwarcia konta ma też chyba z założenia zablokowana możliwośc składania zleceń przez telefon . U mnie bankowosć telefoniczna ni istnieje.
      MM

      Usuń
    8. Do Arka

      "TT - gdzie ewakuowałeś kasę :) ?"

      400k zł leci na promocję w CITI opisaną tutaj:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2021/02/jak-dzis-zyskac-19-czyli-tajemniczy.html

      Na nadwyżkę zaklepałem sobie jeszcze stawkę 0,9% do 200k na EKO w Getinie.

      Usuń
    9. U mnie w IDEA brak propozycji lokat utrzymaniowych gdy środki były ewakuowane do Aliora i Getinu. Jako bufor jest jeszcze rachunek w Facto na 1% - dobry bo ilość przelewów darmowych bez limitu. Infolinia w styczniu informowała o możliwości zamykania konta przez telefon. Dziś/jutro będzie taki test. W moim dużym mieście pozamykali już dawno wszystkie oddziały więc pewnie będzie nerwowo.

      Usuń
    10. Dziękuję TT myślałem, że już się nie załapię na City. A tak będę próbował w piątek.
      Jest jeszcze awaryjnie inBank 0,8%/6M. W sumie Tallinn to piękne miasto i sama Estonia taż jak by na wycieczkę bo kasę trzeba było jechać :)

      Usuń
    11. Do Anonimowy 22 lutego 2021 12:49

      Napisałeś: "Jako bufor jest jeszcze rachunek w Facto na 1% - dobry bo ilość przelewów darmowych bez limitu."

      Niestety od 6 kwietnia już nie 1%, a 0%. Info z ich strony - aktualności:
      https://lokatafacto.pl/eLokaty/#/aktualnosci

      Usuń
    12. Mam akurat 25 min. jazdy pociagiem do innej miejscowosci, takze moge zamknac tradycyjnie IB. Zastanawia mnie jednak dlaczego nie mozemy oddac pisma o wypowiedzeniu umowy do kazdego oddzialu Pekao z poleceniem przekazania centrali Pekao. Wszak to jest ich bank i prawnie nie ma zadnego IB tylko Pekao. Pismo zlozone w kazdym oddziale ma wkoncu taka sama moc. Bierzemy kopie, kazemy sobie podsteplowac i niech sami sobie przesylaja. W koncu w tej dedykowanej placowce tez nas nie zidentyfikuja inaczej, jak tylko na podstawie dowodu, podpisu tez nie maja. Ja w przypadku tych osob skladalbym pismo w dowolnym oddziale uzasadniajac, ze mam zbyt duza odleglosc i po sprawie. Zasypywac ich pismami w oddzialach i juz.

      Usuń
    13. Obojętnie gdzie zamykasz konto w Pekao. Otwierałem tutaj konto dla premii 200 zł w jednym mieście, zamykałem w innym i nie było problemu. Zamykać też niebawem będę w oddziale.

      Usuń
    14. Do Arka

      Pamiętaj jednak, że w promocji musisz przetrzymać kasę przez 3 pełne m-ce z rzędu. Jeśli nie wyrobisz się z otwarciem konta jeszcze w lutym - to odpadną Ci miesiące: marzec, kwiecień i maj. Jak kasa wpłynie np. dopiero 2 marca - to ten miesiąc już się nie będzie liczył jako ten pełny. Dużo szczegółów odnośnie promocji w CITI - jest w komentarzach pod artykułem, który Ci podlinkowałem.

      Usuń
    15. @tt zgoda z facto ale Twój Getin też ograniczony czasowo. Więc odwleczona egzekucja tak czy siak.

      Usuń
    16. Do Anonimowy 23 lutego 2021 09:37

      Oczywiście, że tak. Teraz przez 3 m-ce mam spokój dzięki CITI/Getin, a potem zobaczymy. Coś pewnie wymyślę lub znajdę ;)

      Usuń
  5. Pytanie obligacje:
    1. Na jakiej stronie najlepiej sprawdzić jaka była inflacja za poprzednie miesiące, którą bierze się do wyliczenia oprocentowania obligacji?
    2. Jeżeli mam obligacje zeszłoroczne kwietniowe to inflacja z jakiego miesiąca będzie brana pod uwagę do wyliczenia oprocentowania?
    3. Czy z Waszych doświadczeń lepiej zakupić obligacje indeksowane inflacją w lutym czy poczekać do marca albo podzielić po połowie?
    Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem że chodzi o obligacje skarbowe EDO/COI?
      1.Na każdej na której podawana jest inflacja rdr za dany miesiąc. Na przyklad na tej
      https://tradingeconomics.com/poland/inflation-cpi
      Zresztą każda seria obligacji ma podane okresy oprocentowania i nawet odsetki wyliczane na każdy dzień (szukaj w wyszukiwarce listów emisyjnych)
      2. Jak masz kwietniowe to podstawą indeksowania będzie inflacja lutowa. Wynik to z tego że inflację kwietniową podaje się w maju więc nie jest możliwe aby przyjąć inflację marcową bo ta podadzą w kwietniu a skoro masz oprocentowanie zaczynające się już 1 kwietnia to tego dnia nie masz danych ani za marzec ani tym bardziej za kwiecień wiec biorą 2 miesiac wstecz.
      3. Tutaj to nie wiem o co chodzi. Zawsze lepiej je kupić w dołku inflacyjnym bo jak kupujesz w kwietniu to ten pierwszy okres porównujesz jednak za inflację od IV 2020 do IV 2021 dlatego ze pierwszy okres to stałe oprocentowanie i musisz traktować to stałe jako cos co ci odrobi inflację za poprzedni rok. Dopiero następny jest indksowany inflacją tak jak opisałem w pkt 2. A poza tym niedobrze jest kupować te obligacje przy zerowych stopach, z niską marżą i za wszystko na raz.
      MM

      Usuń
    2. Tak chodzi mi o EDO/COI. Czyli jak ktoś kupił w zeszłym roku takie obligacje np. w marcu to będzie miał tej stronki marża + 2,7% (inflacja styczniowa)?
      A co masz na myśli pisząc "A poza tym niedobrze jest kupować te obligacje przy zerowych stopach, z niską marżą i za wszystko na raz." - teraz mamy stopy praktycznie zerowe. Marża jest 0,75% lub 1% w zależności czy 4 czy 10 letnie.

      Usuń
    3. Jak kupisz COI w momencie gdy gus ogłosi inflację 4% to przy pierwszym roku przy stałej stopie 1.3 tracisz z miejsca 2.7 punktu procentowego. Skoro inflacja za poprzedni rok to 4% to powinieneś znaleźć inwestycję która zwróci ci te 4 % a dostajesz tylko 1.3%.
      Tą stratę musisz odrobić w przyszłych latach na tej obligacji COI a marża to przecież tylko 0.7 ponad inflację wiec tej straty przez następne 3 lata marżą nigdy nie odrobisz.
      Tak wyglada kupowanie obligacji indeksowanych przy wysokich odczytach inflacyjnych.
      MM

      Usuń
    4. @08.28 Masz rację ale nie do końca. Stratę/ zysk w pierwszym roku dziś kupionych obligacji odczytamy po jego zakończeniu. Dziś wiemy, że dostaniemy 1.3 lub 1.7 (dużo lepiej niż w bankach) a inflacja przyszła jest nieznana. Wtedy określimy straty lub zyski. Jedno jest pewne, że ci co kupili w kwietniu ubiegłego roku i dostaną kupon 2.3 lub 2.7% będą pewnie stratni gdyż inflacja powyżej 3%. Czy dużo stracą w stosunku do ofert banków? Według mnie prawie nic. Ale za to przyszły rok przy ustaleniu oprocentowania powyżej 4 będą w stosunku do banków zdecydowanie na plus.

      Usuń
    5. Jeszcze raz. współczynnik inflacji brany do indeksacji jest za POPRZEDNI rok. Nie za przyszły. Ergo- kupując Coi to pierwszy (stały) okres oprocentowania tez powinienieś porównywać z inflacją za poprzedni rok. W drugim roku będziesz miał indeks inflacji za rok w którym biegł okres stałego oprocentowania na COI i tak do końca. Rozpiszę ci to na przykładzie dat kupna obligacji kupionej w maju 2020
      1 okres (1.3%) w maju 2020 - porównujesz z inflacją za okres V 2019-V 2020)
      2 okres (cpi+0.7) w maju 2021. Dostajesz inflację za okres V 2020-V 2021 z zastrzeżeniem że oni biora CPI 2mc wcześniejsze
      3. okres (cpi+0.7) w maju 2022. Dostajesz inflację za okres V 2021- V2022
      4. okres (cpi +0.7) w maju 2023. Dostajesz inflację za okres V 2022-V 2023

      Jak pisałem zastrzeżenie takie że biora inflację o 2mc wcześniejszą, ale zasada jest jedna. Zawsze odrabiamy poprzedni rok więc i pierwszy rok na stałym % odnosimy do roku poprzedniego. Przyszła inflacja jest nieznana, ale nie jest ona zarobkiem tylko de facto stratą. Indeksacja jest jedynie jej wyrównaniem a zarobek jest jedynie na marży. Dlatego na COI nie da się odrobić straty w sytuacji którą opisałem (4% CPI i 0.7 marży). Żeby realnie na tych obligacjach wiecej zarobić należałoby liczyć na deflację, ale w deflacji to się na innych obligacjach lepiej zarabia.
      MM

      Usuń
  6. Pytanie o obligacje skarbowe;
    Czy oferta (ich oprocentowanie) obligacji 4-letnich oraz dłuższych (w tym tych z 500+) zmienia się co miesiąc? Jak to wygląda patrząc oferty z poprzednich miesięcy? Zainteresowałem się nimi w lutym, jak zaczęto je tu "promować" i zastanawiam się czy w kolejnych miesiącach oprocentowanie może ulec jakiejś zmianie. W liście emisyjnym widnieje, "Obligacje są oferowane do sprzedaży w dniach od 1 do 28 lutego 2021 r."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz na mysli zapewne marżę tych obigacji ponad inflację? Minister finansów może ja obniżyć w kazdej chwili, ale ten zapis "Obligacje są oferowane do sprzedaży w dniach od 1 do 28 lutego 2021 r." odnosi się po prostu do konkretnej serii obligacji sprzedawanej w lutym tego roku. Ta seria po prostu nie będzie sprzedawana już w marcu. Będzie nowa - na tych samych warunkach co lutowa najprawdopodobniej bo nic nie słychać aby zmieniono warunki emisji więc dla EDO dalej będzie to CPI+1% marży.
      Jak taką obligację kupisz to dla ciebie oprocentowanie bezie zmieniać się raz w roku o wskaxnik inflacji, ale 1% marży masz zawsze i to się nigdy nie zmieni do wykupu takiego papieru (no chyba że państwo zbankrutuje i nic ci nie odda)
      MM

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź.
      Tak, chodzi mi o marże ponad inflacje. I doprecyzowując, interesuje mnie jak często historycznie (mniej więcej) następuje jej zmiana? Bo np, jeśli będę czekał do wiosny/lata aby trafić w dołek inflacji, to czy np marża nie będzie wówczas niższa, albo czy może PIS chcąc bardziej zachęcić do kupowania obligacji i ratowania budżetu nie podniesie tej marży.

      Usuń
    3. @11.50 - pisałem już to kiedyś. Jak chcesz się bawić w wróżenie z fusów to na stronie GUS wyszukasz historyczne dane o inflacji rocznej w każdych miesiącach i na własną odpowiedzialność może szukać tam zależności. Jest to jednak o tyle utrudnione, że sytuacja w ostatnim roku mocno nietypowa. Trochę nie zgadzam się z MM. Nie bawiłbym się w szukanie dołka bo dotyczy on tylko tego roku - a co w kolejnych latach?. Jeśli masz taką możliwość to rozrzucaj środki na poszczególne miesiące - wtedy całość przez wszystkie lata popracuje na średniorocznej inflacji. Powyższe oczywiście przy założeniu, że nie zmienią parametrów w marcowej i w kolejnych emisjach. Wtedy brać co lepsze.

      Usuń
    4. www.obligacjeskarbowe.pl - Tabele odsetkowe(można sprawdzić oprocentowanie danej serii nie znając wskaźnika inflacji).Na tej stronie można także sprawdzić wiele innych danych.Wystarczy wejść na stronę i zapoznać się ze wszystkim.Strona jest dobrze opracowana.

      Usuń
    5. Anonimowy22 lutego 2021 10:39
      "Będzie nowa - na tych samych warunkach co lutowa najprawdopodobniej bo nic nie słychać aby zmieniono warunki emisji"

      Marcowe na tych samych warunkach. Jest już komunikat.

      https://www.obligacjeskarbowe.pl/komunikaty/

      Usuń
    6. Kupiłem "czterolatki" w lipcu 2020.
      Jeśli dobrze rozumiem, to pierwszy wskaźnik inflacji jaki będzie mnie interesował to ten ogłoszony w maju 2022 rdr ?

      Usuń
    7. Nie. Ten ogłoszony w czerwcu. Dokładnie 15.06. Ale dotyczący inflacji RdR dla maja. Coś dzwoni ale nie w tym kościele.

      Usuń
  7. Na stronie www.obligacjeskarbowe.pl znajdziesz odpowiedzi na większość pytań. Wystarczy otworzyć stronę i zapoznać się z nią.W odróżnieniu od wielu banków,wiesz z góry,co do grosza, ile dostaniesz odsetek. Nie spotka Cię żadna niespodzianka. Wszystko jest transparentne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze jest coś takiego - Jakie zalety ma Lokata Witaj w Kasie Stefczyka? Oprocentowanie stałe, którego możesz być pewien, to aż 2,20% w skali roku 300 zł – tylko tyle wystarczy, by zacząć oszczędzać. Możesz ulokować nawet 50 000 zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale masz tez wady, bo SKOK to nie bank, musisz byc jego udzialowcem i w razie upadlosci bedziesz "ciagany" przez syndyka i inej masci przedstawicieli nadzwyczajnej kasty (patrz SKOK Wolomin i sie ucz).

      Usuń
    2. W razie upadłości i tylko wtedy tracisz udziały, więc kupuj minimalną wymaganą ilość. Syndyk Wołomina próbował ale coś mu nie poszło. Skoki mają gwarancję bfg więc jak mu pasuje niech wchodzi a nie go strofujesz.

      Usuń
    3. Nie poszło??? Chyba nie wiesz ilu się przestraszyło i zapłaciło podwójne udziały.A ilu przegrało sprawy w sądzie?Dopiero teraz to ucichło.

      Usuń
    4. Ja i połowica dostaliśmy wezwania i je totalnie olałem. I ucichło po paru wyrokach dla tych co może i mieli więcej.Piszę o swoich doświadczeniach.

      Usuń
    5. właśnie, dlaczego ucichło ? ja nie zapłaciłam, czy syndyk da mi wreszcie spokój ?

      Usuń
    6. Mi wezwanie do zapłaty wysłali nawet za granicę chociaż miałem tylko jeden udział. Też to olałem i myślę że w końcu mamy spokój:) https://www.rpo.gov.pl/pl/content/zgoda-rady-wierzycieli-skok-wolomin-na-zrzeczenie-sie-przez-syndyka-roszczen-od-czlonkow

      Usuń
    7. Przedawnienie roszczeń? Jak nie przerwał biegu roszczenia to chyba ma pozamiatane. Według mnie 3 lata od wezwania. Tak chyba było nawet w uzasadnieniu niekorzystnego dla udziałowca wyroku.

      Usuń
    8. Syndyk odstąpił od ściągania kasy po wyroku SN jakiś rok temu.Sąd rozjechał syndyka. A jak ktoś wolał zapłacić dla świętego spokoju to już jego sprawa.

      Usuń
  9. Rentowność amerykańskich obligacji przekroczyła 2%. Ma ktoś doświadczenie z zakupami ich w Polsce gdzie jak koszty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz pewność że FED utrzyma te rentownosci na tym poziomie co najmniej a PLN nie bedzie się umacniał to kupuj. Przecież to jeszcze trzeba walutowo zabezpieczyć chyba ze ktoś zarabia w dolarach albo ryzyko walutowe nie ma dla niego znaczenia. Tak naprawdę to dla kogoś kto kupuje te papiery w Polsce to rentownosć nie ma większego znaczenia przy tym jak dolar osłabi się np o 30%.
      MM

      Usuń
  10. @mm. Dywersyfikacja. Jakis czas temu był hype na ucieczkę w waluty to faktycznie jeśli ktoś chce się zabezpieczyć przed osłabieniem PLN, uciekając w usd to lepiej to zrobi obligami lub opartym o nie etf niż samą nieoprocentowaną walutą. Budujemy mieszany portfel.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tymczasem inflacja w Polsce dalej ma się dobrze i rośnie w siłę ;) Ponownie jest najwyższa w UE i wynosi 3,6% - o czym donosi Bankier.pl:

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-w-Polsce-i-UE-w-styczniu-2021-8061975.html

    W tych okolicznościach Ci co kupili dawniej Obligacje oparte właśnie na tym wskaźniku mogą się tylko cieszyć. My w sumie też - bo jesteśmy w czymś najlepsi w całej UE ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta do obligacji inflacja za styczen to tylko 2,7%, co daje EDO0330- tylko 4,2% w drugim roku.
      Faktyczn inflacja w tym co kupujemy na codzien to ok. 10%. W innych panstwach tez wcale nie jest lepiej, wyliczeniowa jest duzo nizsza od tej faktycznej, ktora nas dotyczy.
      Wartos waluty danego kraju i tak najwiecej zalezy na spekulacji a nie od inflacji.

      Usuń
    2. "Ta do obligacji inflacja za styczen to tylko 2,7%, co daje EDO0330- tylko 4,2% w drugim roku."

      Wiem, że nie ta nasza (mniej rzeczywista) inflacja jest brana pod uwagę do wyliczania procentu obligacji, ale chodziło mi o sam trend tego wskaźnika. Wbrew temu co przewidywano nie spadła i nie zapowiada się - aby poleciała w dół, więc Ci co weszli w obligacje "antyinflacyjne" zrobili dobry krok. Kto mógł kiedyś przewidzieć, że pomimo pandemii tak będzie? Tak jak i ceny mieszkań nie poleciały w dół o 25%, które zapowiadano.

      Usuń
    3. ...i czy 4,2% to jest "tylko" tak jak napisałeś ;)

      Usuń
    4. Niestety dla mnie netto to 3,4% wiec jest to bardzo slabo, jak na zamrozenie kapitalu na 10-lat i w odniesieniu do realnej wartosci, jaka to bedzie mialo w dniu zapadalnosci. Niestety tracimy, ale zawsze mniej niz w banku.

      Usuń
    5. Bardzo słabo? Przy stopie wolnej od ryzyka na poziomie 0.1%? Nieruchomości są ok, ale nie słyszałem jeszcze analityka który w ciemno polecał ładować w mieszkania 100% wolnego kapitału. Czemu? Temu że w nieruchomościach jest takie samo ryzyko jak w akcjach . Jego nie widać ale ale nawet teraz okazuje się że pandemia jednak uderzyła i w ten sektor - vide nieruchomości komercyjne. Jeszcze dekadę temu lokal handlowy do wynajęcia w centrum był żyłą złota. Dziś hotelarze płaczą a właściciele małych lokali od których banki najmowały na pniu pod placówki partnerskie czy gastronomia pod knajpy liczą straty. Odzieżówka też się zwija. Nawet moja mama emerytka kupuje ciuchy teraz praktycznie tylko z katalogów przez kuriera. nie zdziwiłbym się gdyby wiele lokali komercyjnych zostało przekształcane w lokale mieszkalne.
      Tak naprawdę w dzisiejszych czasach-nawet na tle Europy i usa 3.4 w tak mało ryzykownym papierze o bardzo dużo. Problemem jest niestety relacja do inflacji i tu jest problem Polaków bo my nie mamy tak naprawdę gdzie się chronić przed inflacją. Ludziom się wydaje że mieszkania pzed nią chronią. Skoro tak myślą to mieszkania drożeja. jak przestaną tak myślec to nie będa chronić bo nie beda ich kupować. Tak to działa. Coraz bardziej rozwierają się nożyce między cenami mieszkań a dochodem z najmu. Rentownosć już w okolicy 2 w wielu przypadkach. Mieszkania podobnie jak złoto mają określony kontekst kulturowy i emocjonalny. Tyle że złoto już powoli je traci. z mieszkaniami też będzie podobnie przy tych procesach demograficznych.
      MM

      Usuń
    6. do @MM
      Tak jak napisalem tracimy duzo mniej niz w banku, ale porownuje sie do czasow, gdy stopy procentowe w bankach dawaly zawsze zarobic powyzej inflacji.
      Obecnie trudno powiedziec co bedzie drozalo najszybciej, stad najlepszy jest mix: obligacje, waluty, nieruchomosci, moze jeszcze cos tam, im wiecej roznorodnosci tym lepiej.
      Jeszcze podsuwam inny pomysl: jak macie rodzicow emerytow, to mozna zakladac na nich IKE-obligacje z zapisem na 100% na siebie w razie ich smieci. Nie ma zadnego limitu wieku, pozostaje jedynie 5 lat oszczedzania a jak nie dozyja to wtedy wyplata bez "belki" w dowolnym czasie. Wybor oczywiscie EDO, bo jak spelni sie warunki 5-lat oszczedzania lub smierc posiadacza IKE to nie ma oplaty za wczesniejszy wykup.

      Usuń
  12. Każdy kryzys najbardziej uderza w ludzi młodych, zatem ceny mieszkań muszą spadać bo nie ma i długo nie powróci akcja kredytowa. Młodzi albo nie będą mieli kwitu o dochodach albo nie spełnią minimum dochodowego. Przez najbliższe 5 lat gospodarka się nie wyliże z obecnych problemów covidowych. Od wiosny mieszkania będą na wyprzedażach przez upadających deweloperów i osób prywatnych, które kupiły pod wynajem. Przez lata żarło ale się zesrało na długo. I to jest/będzie rok do inwestowanie w nieruchomości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W duzych miastach pewnie ceny zostaly tak wysrubowane, ze zmniejszony popyt odbije sie na cenach. W mniejszych miastach, gdzie np. dzialek budowlanych nie jest duzo, ludzie zwyczajnie nie sprzedaja, jak nie musza, gdyz pieniadz wlozony do banku traci ze wzgl. na inflacje i nikt kto nie potrzebuje kasy od zaraz, nie sprzedaje. Kryzys covidowy w PL dopiero bedzie widac niedlugo a gloszenie sukcesu, jak to pandemia nas nie dotknela jest czysta propaganda. Niestety jest wiele dzialalnosci poza restauracjami itp. gdzie panstwo nie daje zadnej pomocy, stad beda zwolnienia. Swiatowe lancuchy dostaw, uslug zostaly przerwane i do PL tez dotrze spozniony efekt tej calej sytuacji. Jednak poki inflacja jest duza, ceny nieruchomosci musza zachowywac swoja wartosc, stad "drukowanie" kasy przez NBP bedzie mialo tez wplyw na ceny.
      Kryzysk 2008/2009 byl zupelnie inny, depozyty w bankach dla PLN poszybowaly do ok. 10%, w walutach do 5%, teraz zalew dukowanej kasy na swiecie jest tak duzy, ze wszedzie bedzie inflacja.

      Usuń
    2. Pandemie mamy od równo roku, a Wy piszecie, że "będą zwolnienia", ludzie kogo mieli zwolnić to już dawno zwolnili. Kto miał słaby biznes już dawno go zamknął. Do tego ludzie wywożą taczkami gotówkę z banków i niby gdzie ją lokują? Do skarpety? Nic nie spadnie, a z Waszych oczekiwanych na wiosnę promocji od "upadających deweloperów" szykujcie się raczej na ceny 3000 euro za metr.

      Usuń
    3. Może tak bedzie jak piszesz a może będzie zupełnie inaczej. Myślę, że raczej to drugie. Wiem coś o tym.

      Usuń
    4. „Wiem coś o tym” - lubię takie twarde argumenty, wierzę ci.

      Usuń
    5. Anonimowy24 lutego 2021 10:14
      Z twojego wpisu wynika, że chcesz nieruchomość sprzedać. Powiedz, że chcesz się szybko wzbogacić. Ci co mieli kupić nieruchomości, już kupili. Tylko Fliper myśli tak jak ty.

      Usuń
    6. Pudło, Sherlocku

      Usuń
  13. Panowie znalazłem coś takiego jak dom maklerski copernicus security sa. Oferują obligacje różnych firm z różnymi zabezpieczeniami. Czy ktoś już może próbował z nimi czegokolwiek?? Może ktoś ma lub miał coś do czynienia z nimi?? Pytam, bo nigdzie niczego o nich nie mogę znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.parkiet.com/Biura-maklerskie/308269887-Copernicus-Securities-na-liscie-ostrzezen-KNF.html

      MM

      Usuń
    2. Jeśli banki mają nadmiar kasy i chcą wciskać kredyty z łapanki to czy wiarygodna jest firma, która z tego nie korzysta a emituje obligacje na 7-10% czyli o kuponie większym niż koszt kredytu w banku? Proste? Takie pytanie zadaję naganiaczom, który do mnie dzwonią z atrakcyjną ofertą obligacji z kuponem 10% i kwartalnie płaconymi odsetkami. I na tym się kończy rozmowa. Jak już chcesz się bawić w obligi obejrzyj Catalyst. Tam niewiele atrakcyjnych ofert ale można wybrać porządnych emitentów.

      Usuń
    3. od czasu wprowadzenia resolution to największe straty fundusze inwestycyjne ponoszą ostatnio na... obligacjach bankowych choć IB zdaje się przeszła bez jakichś większych niespodzianek, ale Sanok już dał o sobie znać. Przy tak niskim wiborze obligacja na 8% to kosmos. Ten niski wibor właśnie sprawia że stosunek zysku do ryzyka polskich korporatów jest postawiony na głowie - zwłaszcza w relacji do edo/coi
      MM

      Usuń
    4. Obligacje korporacyjne nie maja teraz wiekszego sensu dla osob fizycznych, gdyz emitencji nawet o dobrej kodycji, ale jednak mniejszej wiarygodnosci od Skarbu Panstwa placa duzo mniej niz obligacje detaliczne "inflacyjne". Jakis tam sens moze i jest jak mamy IKE w postaci rach. maklerskiego i dla dywersyfikacji chcemy miec troche obligacji a nie same akcje. Poza IKE nie ma sensu kupowac zadnych obligacji korporacyjnych, duze firmy typu Pekao< Orlen itd. placa duzo mniej niz obligacje detaliczne.

      Usuń
  14. a może coś o karcie kredytowej Getin Banku ? Jak to działa ? Czy warto w to wejść ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartę kredytową zawsze warto mieć, miałem już ich wiele, ale nigdy z Getin banku, bo jakoś oferty kk były tu kiepskie. Najciekawsze oferty są te, gdzie na start można zgarnąć fajną kasę. Na dziś wyróżnia się oferta Citi, gdzie można zgarnąć 300 zł o czym pisałem na PP4
      https://polakcandwa.blogspot.com/2021/02/300-z-na-zakupy-w-biedronce-z-darmowa.html

      Usuń
  15. Ktoś dostał zmianę regulaminu kont Nest Oszczędności? Na razie nie rozkminiałem tego jeszcze ale jak coś kręcą to podejrzane. Przypominam, że większość kombinowała zaczynając co roku nowy rok oszczędzania i cały czas miało się stawkę ok. 5%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawkę 5 % ??? Jak to możliwe, zwłaszcza w dzisiejszych czasach ?

      Usuń
    2. Anonimowy 16:49
      Chodziło mu o Nest Rodzinne Oszczędzanie

      Usuń
    3. Moim zdaniem nie mogą wprowadzić tych zmian dla istniejących umów czyli naszych. Oto dlaczego. Powołują się na § 46 ust. 2 pkt 4 tj. „Regulamin może ulec zmianie w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z niżej wymienionych okoliczności (ważne przyczyny),
      4) zmiana w zakresie funkcjonowania oferowanych produktów lub usług określonych w Regulaminie, w tym również
      wprowadzeniem nowych lub wycofaniem istniejących produktów i usług. ”
      Jednak pkt.3 podpunkt 3 i 5 mówi : „3. Zmiana Regulaminu z ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 nastąpi z zastrzeżeniem łącznego spełnienia wszystkich
      poniższych warunków:
      3) zmiana te nie będzie prowadziła do zwiększenia obciążeń finansowych lub innych zobowiązań Posiadacza Rachunku albo
      zmniejszenia jego uprawnień w stosunku do zobowiązań i uprawnień dotychczas określonych w Regulaminie
      5) zmiana taka może zostać dokonana tylko na podstawie ważnych przyczyn określonych w ust. 2, o których Bank powziął
      wiadomość nie wcześniej, niż 10 miesięcy licząc od chwili poinformowania Posiadacza Rachunku przez Bank o zmianie
      Regulaminu w trybie określonym w ust. 4 i 5 poniżej, uzasadnionej zaistnieniem tych ważnych przyczyn.”
      Więc łamią podpunkt 3 ponieważ zmniejszają nasze uprawnienia oraz łamią podpunkt 5 ponieważ nic w ostatnich 10 m-cach się w kwestii wypłaty naszych premii nie zmieniło bo robimy to od 4 lat. Radzę więc pisać reklamacje.

      Usuń
    4. Analiza podstaw do zmiany to jedno a skutek tych zmian to drugie. Czyli co? Trzeba ciągnąć okres oszczędzania do zadeklarowanych 5 czy więcej lat? Przerwanie nie zaczyna gry od początku? A po zakończeniu okresu oszczędzania już koniec definitywny?

      Usuń
  16. @16.49. umowa sprzed paru lat. Jak masz nieletnie dzieci nawet % większy. Teraz nie założysz więc kombinują.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak to teraz nie założysz więc kombinują - przeciez w dalszym ciągu można otwierać

    OdpowiedzUsuń
  18. @11.27. faktycznie skrót myślowy z mojej strony. Można zakładać ale nie tyle kont co kiedyś

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...