poniedziałek, 1 lutego 2021

KO w Getin od dziś już poniżej 1% ale dalej 50 zł na start z krótką karencją

Tak jak przewidywałem w poprzednim poście w nowej edycji KO w Getin nie będziemy mieć już jedynki z przodu. Od dziś przewidywania stały się niestety faktem, zieloni opublikowali bowiem nowe warunki oszczędzania.

Dobra wiadomość jest taka, że spadki nie są aż tak drastyczne, jak to sugerowały propozycje zatrzymaniowe podczas przelewu do innego banku. Bank proponował zaledwie 0,7% na KO do kwoty 400 tysięcy, ale promocyjnie bank dzieli stawkę na dwie części.

 

Zniknęła już numeracja tradycyjna, teraz Getin numeruje swoje promocje urzędowo według schematu numer edycji/rok. Mamy zatem promocję nie nr 24 lecz 2/2021 w której mamy 0,9% ale do kwoty 200 tysięcy. Powyżej tej kwoty stawka spada do zaledwie 0,6%. Limited zwyczajowo jest 400k.

Tutaj założysz najlepsze konto oszczędnościowe na 2% wraz 1% w Getin

Niestety znów mamy bardzo krótką promocję, powyższe stawki obowiązywać będą tylko do do walentynek a więc zaledwie dwa tygodnie. Nie dwa miesiące do których przywykliśmy w poprzednich latach, lecz dwa tygodnie. Możemy się domyślać, że w ten sposób Getin daje sobie możliwość kolejnych obniżek.

Przyznaję szczerze, że odechciewa mi się opisywać już tych ofert. Pojawiające się zero z przodu stawia pod znakiem zapytania zasadność omawiania ochłapów nawet w najlepszym banku w Polsce dla oszczędzających.

Ze swojej strony chciałbym podziękować osobom, które wskazały mi mój błąd w liczeniu długości trwania promocji na KO w Idea bank. Dzięki temu nie przetrzymałem kasy przez 60 dni lecz ewakuowałem się do Getin mając jeszcze poprzednią stawkę z jedynką z przodu.


50 zł za trzy przelewy dla nowych:)

Ponieważ dostałem dziś smsa z prośbą o polecenie konta informuję, że dziś rusza nowa edycja programu poleceń i każdy kto chciałby zostać poleconym i zgarnąć kasę na start w Getin może pisać na marszr1@gmail.com

Tutaj założysz konto w Getin i zgarniesz 50 zł na start

Kto może skorzystać z powyższego linku? O dziwo karencja jest dość krótka i wystarczy nie posiadać konta w Getin po dacie 30 czerwca 2020, wystarczy zatem zaledwie karencja 7 miesięczna! Nie pamiętam tak krótkiej przerwy w banku by wrócić po nagrodę.

Co trzeba zrobić by zgarnąć 50 zł na start? Wystarczą trzy przelewy po 1500 zł w kolejnych trzech miesiącach po otwarciu konta. Co prawda powyższy screen pokazuje 1000 zł, ale regulamin mówi jasno, że powinno to być 1500 zł jak wskazała Zosia Samosia w komentarzach. Jest to więc kasa praktycznie za darmo, bo przelewy to dla nas żaden warunek. 

36 komentarzy:

  1. Wlasciwie to bylo do przewidzenia, ze przy braku konkurencji beda schodzic coraz nizej. Oszczedzajacy w PLN musza w koncu podjac decyzje, albo potrzebuja srodki "za chwile" i wtedy kazda stawka na KO jest OK, a jak chca oszczedzac w PLN to musza wybrac obligacje SP zalezne od inflacji. O obligacjach nie ma juz co pisac, bo ostatnio sporo o tym bylo w komentarzach.
    Czas oszczedzania w bankach w PLN dobiegl konca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja spłacę chyba kredyt za chwilę cały, jak skończy mi się 1,2% w getinie. Kredyt mam obecnie bardzo tani, bo przy tych stopach wychodzi 1,39%, ale nie ma sensu go trzymać aby trzymać, jak na KO będę miał 0,9%.

      Usuń
  2. Jaka jest data graniczna dla nowych środków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Badają saldo na zeszły wtorek czyli 26 stycznia 2021.

      Usuń
  3. Warto pamiętać, by wyzerować konto w Idea bank, prawie o tym zapomniałem, że dopisano mi odsetki na KO. Niestety podczas przelewu od 30 stycznia pojawia się już nadawca Pekao:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I potem należy pamiętać o wypowiedzeniu rachunku Idei bo pod egidą Pekao już nie ma na co liczyć.
      Ja muszę poczekać do zakończenia lokaty jaką mam do 18 marca, bo środki z niej wracają na tamtejszy ROR.

      Usuń
    2. Moja LŚ kończy się 22.02.2021 roku. W dniu dzisiejszym na infolinii zmieniłem na nieodnawialną i powrót na Konto Idealne.

      Usuń
    3. do polcan 1 lutego 2021 12:56 Polcan, jak należy rozumieć Twój wpis: "Warto pamiętać, by wyzerować konto w Idea bank, prawie o tym zapomniałem, że dopisano mi odsetki na KO". Dziękuję

      Usuń
    4. Kompletnie zapomniałem o tym, że przez większą część stycznia miałem kasę na KO w Idea bank (bo połowę lokat zerwałem tam w grudniu). Skoro promocyjne oprocentowanie KO kończyło mi się 20 stycznia (jak i każdemu kto go używał na 1,2%) przelałem środki do Getina, by uruchomić jeszcze poprzednie 1%.
      Tymczasem na koniec miesiąca Pekao, dopisało za IB odsetki, jak sądzę już na 0%. Dopiero wczesnym popołudniem sobie o tym przypomniałem i przelałem kasę do Getin. Niefajnie jest trzymać kasę na 0% i to w dodatku w Pekao, o wiele przyjemniej jest u zielonych:) Być może inni też o tym zapomnieli, spisując nieistniejący już IB na straty...

      Usuń
    5. Jak na 0% to Ci dopisali?

      Usuń
    6. No przecież muszą za pierwsze 20 dni stycznia. Każdemu kto trzymał kasę na KO, nieważne jaka stawka była na koniec miesiącca, tak działa KO.

      Usuń
  4. Pytanie dla posiadaczy obligacji COI czy EDO. Jak należy interpretować zapis z prospektu emisyjnego o oprocentowaniu obowiązującym w kolejnych okresach odsetkowych. Jest tam mowa o stopie wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, przyjmowanej dla 12 miesięcy i ogłaszanej przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w miesiącu poprzedzającym pierwszy miesiąc danego
    okresu odsetkowego. Zakładając, że obligacje kupujemy w lutym to w drugim roku będzie obowiązywać stawka liczona według inflacji ogłoszonej przez GUS w styczniu 2022. Problem jest taki, że w styczniu 2022 nie ogłoszą inflacji za styczeń 2021-styczeń 2022 bo nie ma takich danych. W styczniu (do 15go )głaszają inflację za grudzień, która ma stanowić podstawę ustalenia stopy na kolejny okres odsetkowy? Czyli jak należy rozumieć oprocentowanie obligacji zakupionych w miesiącu n, będzie oprocentowane według inflacji rok do roku za miesiąc n-2. Mylę się czy rozumuję prawidłowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obligacje lutowe = inflacja za grudzień,podana przez GUS 15 stycznia.

      Usuń
    2. Luty-inflacja cpi za grudzień.Dodatkowo dobrze jest rozłożyć zakup obligacji w rożnych miesiącach.Dodatkowo kto pobiera 500 plus może sobie zakupić obligacje ROD12 marża 1,50% + inflacja, z roczną kapitalizacją odsetek lub ROS 6 marża 1,25% + inflacja, z roczną kapitalizacją odsetek.Jeżeli od 2016 pobierasz 500plus to za sumę pobranych 500 można nabyć wyżej wymienione obligacje. Ważna uwaga obligacje rodzinne można kupić tylko 1 raz.Ja upchałem w obligacje ROD 120 tyś srednie opr w tej chwili to 5%.

      Usuń
    3. To ile masz dzieci? To nie prawda ze możesz wpłacić tylko 1raz.

      Usuń
    4. Mam piątkę dzieci,najstarszy już pracuje.Obligacje możesz dokupywać cały czas.tylko te zakupione wcześniej jak spieniężysz to już nie kupisz rodzinnych obligacji.

      Usuń
  5. Mam lokaty Świąteczne w IB, które kończą mi się 22 lutego. Są one niestety odnawialne. I czy lepiej będzie teraz na infolinii zmienić je na nieodnawialne czy 22 lutego zerwać te odnowione? nie będzie z tym problemów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobną sytuację, orientuje się ktoś czy zrywanie lokat odnowionych z odsetkami w IB odbywa się bezproblemowo? Ktoś próbował?

      Usuń
    2. Robiłam to kilka 4-5 dni temu z dwiema lokatami, obie około 300.000,00 złotych. Bezproblemowo i natychmiastowo.

      Usuń
  6. Sa jeszcze ekspresowe w idei? Bo w sobote koncza mi sie lokaty, a weekend jest.

    OdpowiedzUsuń
  7. W przypadku COI 02....miesiącem poprzedzającym jest styczeń, w którym to miesiącu zostanie podana inflacja za grudzień. Mając obligacje lutowe,będzie Cię interesować w kolejnych latach inflacja za grudzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie dokładnie publikowane są te dane?

      Usuń
    2. Dne o inflacji na stronie GUS oraz na stronie sprzedazy obligacji tzw. tabele odsetkowe dla kazdej serii obligacji.
      https://www.obligacjeskarbowe.pl/tabela-odsetkowa/

      Usuń
  8. Przelewy muszą być na kwotę minimum 1500 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Zosia, sprawdziłem w regulaminie i faktycznie jest inaczej aniżeli na stronie reklamowej. Poprawka naniesiona do artykułu.

      Usuń
  9. A o czym artykuł?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy przelewając z konta walutowego w getinbanku np. dolary na konto w aliorbanku dolarowe zapłacę jakąś prowizję za przelew?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, 0,2% max. 250zl, minimum chyba 20zl, ale dokladnie zobacz w tabeli oplat i prowizji dla kont- przelew swift.

      Usuń
  11. Witam. Mam pytanie do osób, które mają włączoną ofertę 2 % na EKO w ramach oferty retencyjnej "Aktywuj konto - 2% na EKO". Od kiedy będzie naliczane podwyższone oprocentowanie do 2 % do kwoty 10 000 zł, od momentu złożenia Oświadczenia o przystąpieniu do Promocji, czy od dnia wpływu Wynagrodzenia na Konto Proste Zasady. Czy będą to pełne 12 miesięcy np od 01.02.2021roku do 31.01.2022 roku, czy od określonego dnia wpływu Wynagrodzenia np 15.02.2021r. doi 14.02.2022r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.getinbank.pl/dokumenty/regulamin-oferty-specjalnej-bonus-za-aktywnosc-edycja-12021.pdf
      Zakladam, ze masz juz EKO otwarte w lutym, to pierwszy bonus bedzie 15-marca (za luty) a ostatni 15-lutego 2022r. Oczywiscie po spelnieniu warunkow wg regulaminu

      Usuń
    2. Anonimowy2 lutego 2021 20:12
      Mam KPZ i EKO od dawna otrzymałem telefoniczną propozycję z infolinii pracownika banku o możliwości przystąpienia do wspomnianej przeze mnie oferty "Aktywuj Konto - 2% na EKO"
      Rozumiem co wyżej napisałeś, ale chodziło mi dokładnie od kiedy tzn od dnia wpływu Wynagrodzenia, czy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego w którym był pierwszy wpływ tego Wynagrodzenia.

      Usuń
    3. Ja moge tylko powiedziec z wlasnego doswiadczenia, bo jestem juz po tym rocznym bonusie, otwiealem ror i KO i w tym samym miesiacu wplacilem na KO i zrobilem wplyw , nastepnego miesiaca 15-tego byl pierwszy bonus.
      Promocja dotyczy calego miesiaca poprzedzajacego, niezaleznie kiedy jest wplyw. moze jak do oferty przystepujesz w polowie miesiaca i masz cos na KO, to bedzie od przystapienia, ale obstawiam, ze wyplaca tylko 12 bonusow nic wiecej.

      Usuń
    4. Anonimowy3 lutego 2021 11:54
      Czyli oprocentowanie podwyższone 2% będzie się należało dokładnie 12 miesięcy, pod warunkiem, że wpływ i środki na EKO będą wpłacone pierwszego danego miesiąca. Jak np w połowie miesiąca, to nie będzie to dokładnie 12 miesięcy, chyba, że 12 miesięczny cykl tego oprocentowania będzie od 15-tego do 14-tego kolejnego roku.

      Usuń
    5. To nie jest tak. Jak masz np. 5tys na poczatku miesiaca i doplacisz 5 tys. w polowie, to bank tak jak na wszystkich kontach liczy odsetki od faktycznego stanu na kazdy dzien. 1 nastepnego miesiaca dostajesz, odsetki standardowe, chyba 0,15% (inaczej jak jestes w promocji na nowe srodki), nastepnie 15 nastepnego miesiaca bank robi korekte za poprzedni miesiac, czyli dorzuca dodatkowe srodki tak, zeby bylo te 2%, ale to tez jest za konkretne stany na koncie na dany dzien. Czyli bank bada czy spelniles warunki w poprzednim miesiacu i wtedy doplaca ten bonus, tak, zeby oprocentowanie wynosilo 2%. Traktuj to jako 12 cykli miesiecznych, po ktorych masz korekte odsetek 15 nastepnego miesiaca.

      Usuń
  12. Po skończonej wczoraj promocji "Podwyższamy oprocentowanie 1,40% na KO w Getin, dziś z automatu aktywowała mi się promocja na EKO nowe środki 0,90% na okres 92 dni. Tak się składa, że na dzień badania salda tj 26.01.2021 roku, saldo miałem zerowe.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...