niedziela, 26 marca 2023

Podwyżki na lokatach do 8,40% w Banku Nowym

Omówione w poprzednim artykule podkręcanie zysków na kontach w stosunku do lokat tłumaczy dlaczego na tym blogu większą uwagę skupiamy na KO aniżeli na lokatach. Nie jest to tak spektakularne jak to było przy jednodniowej kapitalizacji, ale i tak różnica w zyskach jest zauważalna.

Niestety banki ograniczają nam limity na KO, więc znów trzeba zacząć rozglądać się za lokatami. W tym tygodniu odnotowaliśmy małą poprawę depozytów w BBF oraz Banku Nowym. Niestety nie jest to odwrócenie niedawnego trendu spadków widocznego na kontach oszczędnościowych, ale być może komuś się przyda taka informacja.


W BFF podwyżki są mało istotne, bowiem dotyczą tylko okresów dłuższych od pół roku i sięgają tylko 7% więc nie będziemy sobie tym zawracać głowy. Dużo ciekawsze wyglądają podwyżki w Banku Nowym 

Co zatem tutaj mamy? Przede wszystkim wabik czyli lokata Wysoki Procent na 8,40% na okres jednego miesiąca. Typowy zabieg banku by przyciągnąć uwagę, bo tu można wpakować tylko 10k jak na wabik przystało. a tylko dla takiej kwoty raczej nikt nie oddaje swoich danych osobowych dla nowego banku.


Nadwyżki ponad 10k można tutaj pakować na stawkę 8,10%. Tutaj można już sobie pozwolić na pełne 400k mimo iż maksymalna kwota jednej lokaty to 100k. Bank pozwala jednak na założenie 4 takich lokat, stąd maksymalny limit to 400k.


Obie powyższe lokaty są jednak przeznaczone dla Nowych klientów. Kto już wcześniej korzystał z usług tego banku może po podwyżkach liczyć co najwyżej na 8%. Tutaj limity są na full wypas bo do jednego miliona, pamiętajmy jednak o gwarancji BFG, które ograniczają bezpieczeństwo depozytu tylko do kwoty 100k euro. To ponad dwa razy mniej niż limit na lokacie.

Oferta Banku Nowego nie jest jakoś porywająca. Przyznam się, że nie korzystałem jeszcze z oferty tego banku i szybko się na to nie zanosi. Stawki na KO musiałyby być poniżej 8% a te zabukowałem sobie do końca wakacji, więc dopiero na początku jesieni być może zajrzę tu z większym zainteresowaniem.

Gdyby jednak w dalszym ciągu BFF oferował lokaty zatrzymaniowe na poziomie 8% wybrałbym oczywiście włoski bank. Na dziś podobno takie oferty pojawiają się przy przelewach na 50k a to istotna informacja, bowiem przy moich przelewach na 15k żadnych tego typu ofert nie dostawałem. Mam bowiem nadzieję, że tutaj nie ma miejsca sytuacja znana z Idea bank, gdzie nie było wiadomo na jakiej zasadzie jedni klienci otrzymywali ekstra oferty przy ofertach, a inni nie.

26 komentarzy:

  1. Napisał ktoś, że w Velo zatrzymaniowa teraz 7%. Zaproponowali komuś więcej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Velo proponuje różne warianty zatrzymaniowej - w zależności, do którego banku. Czy zatem do Banku Nowego proponuje więcej? Czy ktoś ma nr rach. do Banku Nowego? Sprawdziłbym to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Velo nie ma wszystkich banków na liście wysokich procentów. Przelewałem na początku marca do Toyoty i proponowali na zawrotnej tylko 5%. A przecież toyota to 8,1 na pół roku czy 8,2 na rok.

      Usuń
  3. Dziś dają 7. 5 w milenium na pół roku

    OdpowiedzUsuń
  4. Dostałam dziś (z datą 24.03) 50 zł z Programu Poleceń. Jako Polecająca. Mój Polecony też otrzymał. Jednak cisza na temat mojej "nagrody" za wpisanie kodu od kogoś. Jeszcze chwilę poczekam (do 28.03), a potem reklamacja. A jak tam u was?

    OdpowiedzUsuń
  5. Facto wypowiedział mi umowę, bo nie miałem lokat. Przerabiał ktoś to już? Co z ponownym otwarciem?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaką definicję "nowego klienta" ma ten bank

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudno zgadnac, jak sie ma otwarty portfel depozytowy to nie jest sie nowym. Nie wiem czy ktos przerabial zamykanie portfela depozytowego i otwarcie nowego? Wg opisu na stronie banku, nie mozesz byc klientem w przeszlosci aby byc "nowym".

      Usuń
  7. W Nowym od dluzszego czasu byly "zawrotne" na 3-m ze stawka 8%, ale widocznie nie zatrzymali zbyt wielu. Kto moze otworzyc KO z podobna stawka i okresem trwania, wybiera w wiekszosci KO a nie lokate, stad pewnie "kosmetyczna" podwyzka o 0,1%-0,2% i w wiekszosci dotyczy stawek dla nowych klientow. Dla obecnych klientow lok. 6-m dalej jest na nieatrakcyjnej stawce 7,7% tylko dla nowych skoczyla do 8,1%. Trzeba tez pamietac, ze badanie salda dla tych co korzystali z uslug na 14-01, wiec nikt kto zamknal ostatnio lokaty nie wroci (nie skorzystal z zatrzymania na 8% i obecnie tez jest wykluczony). Oferta jest "skrojona" wybitnie pod nowych klientow a tylko czas pokaze, czy nalapia "nowych" czy bedzie kolejna podwyzka.

    OdpowiedzUsuń
  8. a co to takiego ten Bank Nowy ? jakiś stary tak się nazwał ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W styczniu 2020 roku zapadła decyzja o przymusowej restrukturyzacji Podkarpackiego Banku Spółdzielczego w Sanoku. Była to alternatywa dla ogłoszenia upadłości, bo bank znajdował się w złej sytuacji finansowej. BFG rozpoczął przymusową restrukturyzację, ponieważ zostały spełnione trzy warunki, które zobowiązują Fundusz do podjęcia takiego działania. Po pierwsze PBS był zagrożony upadłością, po drugie nie było przesłanek wskazujących, że możliwe działania nadzorcze lub działania PBS pozwolą we właściwym czasie usunąć zagrożenie upadłością, i wreszcie po trzecie podjęcie przymusowej restrukturyzacji PBS było konieczne w interesie publicznym. W tym celu utworzono tzw. bank pomostowy, który rozpoczął działalność pod marką Bank Nowy BFG. Przeniesiono do niego produkty klientów i zapewniono ciągłość działania tej instytucji. - W sytuacji, w której znalazł się PBS, drugi największy bank spółdzielczy w Polsce, niezbędne okazało się rozpoczęcie przymusowej restrukturyzacji, żeby ten istotny dla regionu bank kontynuował swoją działalność – argumentował wówczas Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

      Usuń
  9. Velo sobie jaja robi. Wczoraj zerwałem lokatę i gdy pieniądze powinny już być na koncie, to dopiero zdzwonią z propozycję lokaty negocjowalnej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że jak dałeś dyspozycję zerwania lokaty, to pieniądze nie pojawiły się na Twoim koncie, tylko kazali czekać na telefon? Jeśli tak było, to powinieneś składać reklamacje z żądaniem wypłacenia odsetek za to opóźnienie.

      Usuń
  10. Dłużej pracujesz, wyższa emerytura? G.... prawda. Jeszcze do końca marca średnia dożycia dla faceta to 196 miesięcy, a od 1 kwietnia 210 miesięcy. Kobiety 60 letnie odpowiednio 239 i 254 miesiące. I przez tyle ZUS dzieli zgromadzony kapitał. Kto odwlekał może się obudzić z ręką w nocniku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koryguję mój poprzedni wpis o emeryturach.
      "Jeżeli jest to korzystniejsze dla ubezpieczonego, do ustalenia wysokości emerytury zgodnie z ust. 1 stosuje się tablice trwania życia obowiązujące w dniu, w którym ubezpieczony osiągnął wiek emerytalny wynoszący 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn."

      Usuń
  11. W obligacjach na kwiecień bez zmian.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pekao BP - ogromne perypetie - ostrzegam!!!
    9 marca otworzyłem konto w PekaoBP tylko dla KO 8%/6M. Byłem klientem Idea banku ale po przejęciu wypowiedziałem umowę.
    Okazało się, że system PekaoBP zaciąga wszystkie rachunki Idea Banku powodując jakieś systemowe komplikacje. Panienka z okienka po skutecznym otwarciu konta i KO powiedziała mi, że zgłosi w systemie Pekao aby połączyć/usunąć powiązania z Idei Banku i ułatwić w przyszłości.
    Wczoraj 27 marca skusiłem się na lokatę 3%/6M/USD. Ta sama panienka otworzyła mi konto walutowe i przyjęła na nie USD, a z tego konta miała otworzyć ww lokatę. Zgo0dnie z regulaminem otwarcia lokaty udzieliłem wszelkie zgody marketingowe i przeszedłem obowiązkowy TEST "MIFID", czyli test oceny adekwatności spełniając wszystkie warunki otwarcia lokaty.
    Tu zaczęły się schody nie do pokonania. Okazało się, że powiązanie starych kont Idea z nowym kontem walutowym Pekao powoduje blokadę systemową i niemożność otwarcia lokaty. Panienka z okienka wysłała mnie do domu i kazała czekać na poprawienie błędów systemowych na moim koncie i wezwanie telefoniczne. Wróciłem do domu, złożyłem w systemie reklamację aby lokata została otwarta z dniem ulokowania środków. Czując dalszy niepokój dzisiaj 28 marca poszedłem do panienki z żądaniem aby to ona złożyła reklamację biorąc winę na barki banku.Dyrektor oddziału wręczył mi kartkę papieru do wniesienia reklamacji na piśmie i odmówił wydania potwierdzenia o odmowie założenia lokaty USD z winy banku. Opisałem na papierze, reklamacja została podstemplowana przez panienkę z zapewnieniem TYLKO ustnym, że sprawa może trwać kilka tygodni ale będzie rozwiązana na moją korzyść. Czyli jak? Bank od wczoraj obraca moimi dolarami, a ja robię za instytucję charytatywną.
    Przestrzegam wszystkich byłych klientów Idea Banku o kłopotach z niewiadomym zakończeniem sprawy. Czy za dwa tygodnie, czy miesiące bank założy mi lokatę z datą wsteczną? Wątpię.
    Pekao BP przyjąć kasę na nieoprocentowane konto nie ma żadnego problemu ale już wywiązanie się z reklamowanej oferty stwarza dla banku nie lada problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba Pekao S.A. ?

      Usuń
    2. Tylko to nie "BP" przy Pekao, bo pomieszały sie dwa banki.

      Usuń
    3. Nie ma takiego banku jak Pekao BP

      Usuń
    4. W lipcu 2021 roku Bank Pekao wypowiedział mi,z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia,wszystkie umowy ze względu na zerowe salda,w tym umowę o bankowość elektroniczną.Byłem przejętym klientem Idea Banku i nie zależało mi na współpracy,ale nigdy wcześniej,w żadnym innym banku,coś takiego mnie nie spotkało.Mam pismo wypowiadające wszystkie umowy i mam...święty spokój.:)

      Usuń
    5. I jeszcze jedno.Nigdy nie skorzystam z usług Pekao,bo tam,gdzie mnie nie chcą,to ja się nie pcham.Mam prawie 20% na obligacjach, więc na 8% mi nie zależy.A w przyszłości będę omijał ten bank z daleka.:)

      Usuń
    6. Wypowiedziałeś umowę,a jest jakiś problem,ponieważ byłeś klientem Idea Banku?Oczywiście,że wierzę.Jak ja lubię te bankowe komplikacje.Gdyby było normalnie,to byłoby nudno.:)

      Usuń
    7. Mnie to samo (wypowiedzenie ze strony banku za "niemanie niczego") spotkało w Neście po paru latach.

      Usuń
  13. Oczywiście chodziło mi o Pekao SA...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...