sobota, 7 października 2023

Nietypowa oferta lokaty zatrzymaniowej w BFF

Fani lokat nie od dziś wiedzą, że lepsze oferty od tych oferowanych można dostać podczas przelewu środków do innego banku. Nazywamy je tutaj lokatami zatrzymaniowymi, bowiem bank w ten sposób zachęca do anulowania przelewu i założenia lokaty tak by ewakuowane środki zatrzymać.

Takie oferty nie pojawiają się w rankingach lokat, stawki bowiem są mocno zmienne i zależą od banku do którego robimy przelew. Często jednak piszecie o nich w komentarzach, ale jakoś nikt nie opisał dotąd niecodziennej oferty zatrzymaniowej BFF. Nie wiem czy to była jednorazowa akcja czy też coś co powtarza się co jakiś czas.

Pod koniec września Velo zmienił stawkę na KO z 7,5% na 7% - na 6 dni przed końcem mojej stawki na 8%. Wychodzę z założenia, że oferty zatrzymaniowe są powiązane ze stawkami oferowanymi przez konkurencyjne banki, postanowiłem to więc przetestować.

Tutaj założysz lokatę Facto w BFF

W dniu zmiany oferty na KO w Velo przelałem więc środki do BFF, by zdążyć jeszcze przed spodziewaną zmianą oferty zatrzymaniowej. Nie zakładałem żadnej lokaty, ale jak tylko środki dotarły do BFF zainicjowałem przelew zwrotny tak by w przypadku braku oferty kasa wróciła na 8% na ostatnie kilka dni. Tymczasem BFF pokazał w tym momencie taki komunikat.


Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że kliknięcie w klawisz Chcę poznać warunki lokat uruchamia ofertę lokaty, których nie ma stronie banku i... są one dalej aktywne przez jakiś czas. W każdym innym banku lokaty zatrzymaniowe pojawiają się tylko podczas przelewu, natomiast w BFF wchodzą one czasowo w poczet lokat do wyboru.


Gdy następnego dnia zrobiłem znów trick z rannym przelewem, zakładałem, że przy przelewie zwrotnym dostanę już ofertę na 7% według zaktualizowanej stawki dla KO w Velo i zamiarem zwrotu środków. Tymczasem w BFF nie trzeba już było robić przelewu zwrotnego, lokaty promocyjne na 7,50% dalej były w ofercie.

Ciekaw jestem czy była to jednorazowa akcja czy też ten bank robi tak częściej? Warto byłoby przetestować czy jest coś takiego jak poślizg informatyków zmieniających oferty zatrzymaniowe po zmianie ofert banku docelowego. W przypadku Velo zadziałało i w przyszłości na pewno przetestuję to raz jeszcze.

Dla tych co jeszcze nie znają BFF przypomnę, że to włoski bank, który uważam za współczesny odpowiednik Idea bank z prostego powodu. U niebieskich nie trzeba się było martwić czy skończy się lokata w sobotę czy w inny wolny dzień. Mieliśmy tam bowiem dwie opcje do wyboru: skorzystanie z jednodniowej lokaty Ping Ponng, lub darmowego przelewu natychmiastowego, który działał nawet w dni wolne od pracy.

Lokaty w BFF działają na jeszcze lepszej zasadzie: bank ten nigdy nie pozwala by kasa się marnowała, jak koniec wypada w wolny dzień z automatu przedłuża taką lokatę do pierwszego dnia roboczego. Co więcej nawet rachunek do zakładania lokat jest oprocentowany, niewiele, ale zawsze coś.

Zanim zaczął się boom na dobre stawki na KO to właśnie tutaj trzymałem swoje środki. I zdecydowanie tutaj bardziej lubię zakładać lokaty, nigdy bowiem one tworzą salda, które potrafi zaburzyć stawki oferowane na KO, gdy terminy startu promocji na KO i końca lokaty się rozjężdżąją. Denerwujące jest gdy zaczynamy promocję na KO, a za jakiś czas kończy się nam tutaj lokata... brrr.

Jedyny mankament to fakt, że na rachunek w BFF nie można robić przelewu z dowolnego banku, jest on powiązany tylko z jednym kontem tak jak to było w Optimie. Można to jednak dowolnie  modyfikować, wpisując nowe konto powiązane i robiąc z niego przelew do BFF. 

Ostatnia rzecz jaką należy pamiętać, to godzina graniczna. Bank założy w danym dniu lokatę jeśli złożymy dyspozycję najpóźniej do godziny 18:30. Kto przegapi tę godzinę zobaczy start lokaty dopiero od następnego dnia. Na szczęście bank zawsze informuje nas na mailu że środki właśnie dotarły i czas na założenie lokaty, co pozwala zrobić to natychmiast po ich dotarciu.

Wracając do pytania podstawowego, spotkaliście się już z takim importem lokaty zatrzymaniowej do kilku dniowego korzystania czy też trafiłem na jakąś wyjątkową jednorazową promocję? Gdy kończyły mi się lokaty w BFF rok temu nie dostałem żadnej oferty zatrzymaniowej, ale powyższy trick zrobiłem po waszych licznych komentarzach, że można się ich spodziewać. Pytanie czy była to jednorazowa akcja promocyjna?


17 komentarzy:

  1. zatrzymaniowa w Velo przy przelewie do Inteligo - 5,8% na 2, 3, 4 m-ce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zatrzymaniowa z Velo do Ing pojawiła się na 6%, ale zrezygnowałem.

      Usuń
  2. Polcan, ciekawie to przedstawiłeś. Jednak aby otrzymać ww. ofertę, trzeba wcześniej mieć już tam lokatę (na niższy procent). Dopiero gdy ta się skończy, klient może otrzymać ofertę podobną do wyżej opisanej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Założyłem tu pierwsza lokatę po tym, jak pożałowałem skorzystania zatrzymaniowej w Getin, zablokowało mi to bowiem start na przyszłym KO i musiałem zamykać wszystkie konta by wrócić wcześniej.
      Minimum dla lokaty w BFF to 5k, być może warto zacząć przygodę w BFF, skoro są tutaj takie smaczki. Dodam, że 2x skorzystałem z oferty na 6M ze względu na to co się teraz dzieje na rynku, bo do tej pory zawsze wybierałem wariant 3M.

      Usuń
    2. @Gesso. Nie trzeba mieć lokaty. Ja nie miałem u nich żadnej. Ja to zrobiłem tak. Przelałem kasę na to ich konto depozytowe. Gdy dostałem maila że pieniądze juz u nich są, nie próbowałem założyć żadnej lokaty tylko od razu zainicjowałem przelew tych pieniędzy na zewnątrz. I wtedy dostałem ofertę na 7,5 na 3 i 6 miesięcy. Założyłem jedna lokatę i natychmiast zrobiłem następny przelew z zewnatrz do facto. Gdy wpłynęła tam kasa to tym razem propozycję lokat na 7,5 miałem dostępną od razu.

      Usuń
  3. Polcan to ja dałem cynk o promocji z której skorzystałeś. W facto odbywa się to na całkiem innych zasadach. Otóż oni dla tych lokat mają oddzielny regulamin który zmieniają , a wcześniej o tym informują w aktualnościach https://lokatafacto.bff.com/Aktualnosci . Nie ma znaczenia do jakiego banku robisz przelew. Nie trzeba mieć także żadnych lokat jak ktoś pisał. Ja nie miałem u nich nic od roku i 1 września wrzuciłem do nich trochę grosza, ponieważ wiedziałem że od 4 września oprocentowanie spadnie i założyłem lokatę na 8%. Aktualne promocyjne lokaty https://edge.sitecorecloud.io/bffbanking-yt799fde/media/Project/BFFGroup/lokatafacto/pdf/Dokumenty-dla-Klienta/02-10-23/Tabela-Promocyjnego-Oprocentowania-Lokat-Facto-od-2-padziernika-2023-r.pdf

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info, to rzuca nowe światło na działania jakie podejmuje BFF

      Usuń
  4. Wielkie dzięki za opisanie tego triku;) Mam nadzieję, że za ok. 3 tygodnie będzie jeszcze działał, bo wtedy zwolni mi się pewna kwota i może uda mi się ją ulokować na 7,5%...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie stawka wynosi 6,50% na lokacie promocyjnej

      Usuń
    2. Skoro jedynie 6,5%, to już nie jest taka okazja, niestety:(

      Usuń
  5. Hej, jak działają dokładnie te obligi indeksowane inflacja. Po roku z kiedy odczyt inflacji biorą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogłoszony 15. dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc odnowienia, np. obligacje z września - odczyt z 15. sierpnia dla inflacji z lipca, w praktyce 2 m-ce wstecz

      Usuń
    2. Jak masz obligacje pazdziernikowe, to biora inflacje z sierpnia, oglaszana finalnie 15 wrzesnia, analogicznie dla pozostalych serii.

      Usuń
  6. Polcan, dziś kończy się w Velo oferta EKO na 7%, czasem miałeś przecieki co do nowych edycji, wiesz może jakie będą warunki od poniedziałku? Zastanawiam się czy rezerwować tę ofertę czy poczekać na kolejną edycję o ile byłoby dalej 7%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba będzie dalej 7%,ponieważ Millennium i Pekao tyle dają do listopada.Z drugiej strony,możliwa jest obniżka do 6,75%,bo Millennium i Pekao raczej obniżą w listopadzie do 6,50%.Ale jak napisał polcan,zobaczymy jutro.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...