poniedziałek, 2 października 2023

Ranking kont oszczędnościowych - październik 2023

W nowym rankingu rozpoczynającym ostatni kwartał 2023 mamy dużo zmian i to mocno na niekorzyść. Po 8% nie ma już śladu, bowiem stawki zaczynają się tylko od 7%. Patrząc na ranking nie dziwi już decyzja Millennium o pozostaniu na 7%, dzięki temu są na podium zestawienia.

Najbardziej spektakularny zjazd zaliczył otwierany przez nas hurtowo we wrześniu ING. Tutaj z 7,90% przed miesiącem zrobiło się zaledwie 6% co daje zjazd na sam dół, bowiem do tego zestawienia nowy dolny limit ustawiłem właśnie na 6%.

Tak niestety jest w bankach. Stopy poleciały w dół o zaskakujące wszystkich 0,75pp., ale banki potrafiły w międzyczasie zjechać dużo bardziej i to nawet o całe 2pp co doskonale widać na przykładzie właśnie ING.

 

 1  Velo - Elastyczne Konto Oszczędnościowe 7,00% + 650 zł na start

    7,00% - max.300k, na 3M, do 8 października 2023, saldo: 20 września 2023

    7% - max. 10k,  na 12M, konieczność przelewania 2000 zł/m-c

2  Pekao - Konto Oszczędnościowe 7,00% + 250 zł na start

    max 100k lub 200k, na 5M, do 2 listopada 2023, dla nowego klienta

3 Millennium - Konto oszczędnościowe 7,00%

    max 100k, na 90 dni, do 10 listopada 2023, saldo: 29 września 2023, wymagane 5 płatności kartą
    możliwość rezygnacji z bieżącej edycji by wziąć udział w kolejnej

mBank - Moje Cele 7,00% + do 450 zł na start 

   max. 50k, 3m, do 7 lutego 2024, z eKontem

5 Santander Consumer - Rachunek oszczędnościowy 7,00%

     max. 50k, do 15 listopada 2023, bezpłatne przelewy zewnętrzne, bez ror, dla nowego klienta

6 Nest bank - Nest konto oszczędnościowe 6,90%

   max 50k, dla nowego KO przez 90 dni, bezpłatne przelewy wewnętrzne

7 PKO - Konto Oszczędnościowe Plus 6,50% + do 250 zł na start

    max.: 250k, 90 dni, do 26 października 2023 saldo: 28 września 2023

8 Alior bank - Konto MegaOszczędnościowe 6,50% + 450 zł na start

     max 200k, na 3M, do 16 października 2022, saldo na 8 września

     wymagane 5 transakcji kartą, bezpłatne przelewy wewnętrzne

ING - OKO Bonus na start 6,00% + do 250 zł na start

     max. 200k, na 3M, do 10 października 2023, bezpłatne przelewy, dla nowych klientów

    ING - OKO bonus 6,00% + do 250 zł na start

     max. 200k, na 3M, do 10 października 2023, kapitalizacja: na koniec okresu

11 Citibank - Konto SuperOszczędnościowe 6,00%

   max. 20k, do odwołania 

12  Toyota bank - Indeksowane konto oszczędnościowe WIBOR3M - 5,80%

     max. 100k (powyżej 100k 2,78%), wymagane konto - płatne

87 komentarzy:

  1. Santander Consumer 7 % tylko dla nowych klientów.

    OdpowiedzUsuń
  2. IKO w Toyocie powinno już wylecieć z rankingu - bo od wczoraj daje już tylko 5,78% :(

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaglądałem na stronę banku dziś rano i stamtąd przepisałem stara stawkę.

      Usuń
    2. Już poprawili na stronie, a to sukces - bo potrafią aktualizować i po paru dniach. Po zalogowaniu jednak na IKO już wczoraj było prawidłowe 5,78% - czyli aktualny WIBOR 3M z przedostatniego dnia roboczego września.

      TomTom

      Usuń
    3. Poprawiłem więc i ja. Nie mam już tutaj konta od dobrych kilku lat, więc nie widzę z wyprzedzeniem co się będzie święcić w przyszłości.

      Usuń
    4. Prawie 6% to będzie niedługo dobra opcja

      Usuń
  3. Z innej beczki: orientuje się ktoś może czy Lidl ma jakieś promocyjne kody na październik tak jak to było we wrześniu i sierpniu? Jakiś czas temu ktoś podawał tu kody do wpisania w aplikacji, które nie są ogólnie dostępne, więc jeżeli się pojawią nowe kody to proszę o informacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry temat. To Gesso był łaskaw zapodać nam owe kody.
      Gesso, halo, halo, zgłoś się proszę :-)

      Usuń
    2. Polcan, podrzuć proszę kody do lidla

      Usuń
    3. Nie należę do żadnej grupy facebookowej, na której to się potencjalnie odbywa, więc w tej kwestii Ci nie pomogę.

      Usuń
    4. Gesso gdzieś się zapodział.

      Usuń
  4. Pekao 7% dla nowych klientów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałem wszystkie informacje: aktualizację stawki w Toyocie oraz dopisek na czerwono, że oferty z Consumera oraz Pekao są dla nowych klientów.

      Usuń
  5. Nie tylko Francuzi. Włosi też biorą przykład z Obajtka :)

    https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/trendy-konsumenckie/wlochy-zamrazaja-lub-obnizaja-ceny-podstawowych-artykulow,130831.html

    https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-francja-zamrozi-ceny-paliw-to-walka-z-brutalna-inflacja,nId,7032864

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiwat Pan Prezes Obajtek ! Wiwat Orlen ! Tak trzymać !

      Usuń
  6. Jeszcze istnieje Aion Bank. Obecnie daje 6,5% na ko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez wzgląd, że tutaj konto jest płatne, pomijamy go w rankingu. Chyba że coś się zmieniło...

      Usuń
    2. Wystarczy trzymać na KO 5k i jest za darmo. Całkiem wysoko powinien być w rankingu, kto by się spodziewał…

      Usuń
    3. Nie przekonuje mnie to, że ktoś chce trzymać specjalnie 5k tylko po to, by konto było za darmo. Dajcie jednak znać czy waszym zdaniem mimo wszystko ten dziwaczny warunek jest dla Was do zaakceptowania.

      Dla mnie nie jest. Sam tak rozlokowuję kasę by był zapas dla wpłat na najlepszych KO. Jest to coraz trudniejsze i obecnie musiałem wrócić do zakładania lokat w BFF, by był taki zapas w Millennium. W planach pierwsze zakupy obligacji, do których jeszcze nie mam przekonania...

      Usuń
    4. Polcan ja również mam zamiar pierwszy raz zakupić obligacje. Czekam co pokażą po 25.10 .Jeśli zjadą to zakładam w październiku. Jeśli nie to trzymam na KO i czekam dalej. Jak będę miał kupić to przez Pekao bo widziałem, że mam podgląd na obligacje bezpośrednio w Pekao24 albo w Peopay.

      Usuń
    5. Czyżby efekt tutejszych komentarzy?

      Usuń
    6. Nie wiem może po części, że się zainteresowałem. Z drugiej strony męczy mnie to przerzucanie między bankami, spełnianie warunków bezpłatności kont. Czekam do 25.10 akurat kończy mi się 8% w Pekao.

      Usuń
  7. Zauważyliście, że przerywane używanie KO każdorazowo na start pokazuje stawkę podstawową, aktualizowana dopiero na drugi dzień?

    Tak jest przynajmniej w PKO, biorę tu udział w promocji KO, ale korzystam tylko sporadycznie na 1-3 dni w miesiacu zależy czy wpłacę tu kasę w tygodniu po godzinie 14:30 czy w piątek. W każdym miesiącu po wpłacie widzę 2%, a dopiero nazajutrz 7%.
    Myślałem że tylko na start tak się dzieje, a okazuje się że nie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nadal nie dopisali mi odsetek premiowych dla KO Profit w Millenium za wrzesień. Tylko te 'bazowe'. A jak u was?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też odsetki są niższe niż powinny być za jeden dzień. Jutro napisze do nich na poczcie wewnętrznej, bo szybko odpowiadają.

      Usuń
    2. parę godzin później już są

      Usuń
    3. Nie parę godzin. Odsetki podstawowe mam zaksiegowane z data 30 września, a premiowe 2 października. Przez dwa dni pracuje przez to mniejsza kwota niż powinna.

      Usuń
    4. polcan, to 'parę godzin później już są' to byłem ja co na początku narzekałem że jeszcze nie ma, to miałem na myśli iż w końcu się pojawiły

      Usuń
  9. Ja właśnie kiedyś trzymałem te 5k aby konto nie było płatne (i było jakoś w miarę oprocentowane) i okazuje się, że te 5k jest obecnie oprocentowane na 6,5% - także całkiem przyzwoicie.
    Dziś ląduje tam część kasy, która nie zmieściła się w limicie nowych środków w Velo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie środki powędrowały z Velo do ING oraz Millennium na 7,9% i 7% zaś nadwyżka powędrowała do BFF na 7,50%. Zastanawiam się czy więcej do Włochów nie wrzucić by było miejsce u Milki na nowe środki do wpłat w przyszłych miesiącach...
      Do Aion nie planuje powrotu. Prędzej kupie obligacje.

      Usuń
    2. "Prędzej kupie obligacje"

      Oj dzieje się jak Polcan myśli o Obligacjach ;) Ja już je kiedyś miałem, ale widząc co się dzieje (i ma się dziać ze stopami %) i ja w nie wchodzę. Najwcześniej pod koniec października - jak już będzie info o kolejnej emisji. I tylko dalej się zastanawiam czy same TOS-y, COI czy pół na pół? Wszelkie projekcje inflacji (nie tylko omylnej NBP) zapowiadają jej spadek w kolejnych latach. Z moich kalkulacji opierającej się na "tym wróżbiarstwie" wynika, że jednak bardziej opłacalne będą TOS-y, ale jest wiele proinflacyjnych czynników, które mogą ją utrzymać na podwyższonym poziomie przez kolejne lata. Plusem OS jej możliwość wcześniejszego wyjścia z inwestycji po zapłaceniu pewnej kary. Dlatego nie biorę pod uwagę EDO bo jest ona 3 razy wyższa. Planuję około 1/3 moich oszczędności ulokować w Obligacje. Prośba do Was o podzielenie się swoimi rozważaniami na ten temat - jak ktoś ma ochotę :)

      TomTom

      Usuń
    3. Dla mnie właśnie te kary są horrendalnie wysokie. Koszt sprzedaży jednej obligacji to aż 0,50 zł od sztuki, więc jeśli sprzedasz pakiecik na wyśmiewane tutaj wabikowe 10k zapłacisz aż 500 zł. Potencjalnie zje to cały zysk i całkiem możliwe że kara będzie większa niż zerwanie lokaty, gdzie tracisz tylko odsetki.
      Po pierwszym roku obecne COI dają zysk 567 zł, więc wyjdziesz jeszcze na plus, ale w dłuższej perspektywie mało ciekawie to wygląda.

      Usuń
    4. O, dobrze wiedzieć - to teraz sprawdziłem i istotnie, cena wcześniejszego zakończenia oszczędzania w przypadku 10-latek to 2zł od obligacji kosztującej 100zł, a w przypadku 4-latek czy 3-latek - 0,7zł. Argument żeby nie wchodzić na dekadę. Cieszę się że TomTom też wchodzisz w obligacje bo można było pomyśleć że może byś wolał nie finansować wydatków państwowych.

      Usuń
    5. Do Polcan

      Z tą karą nie jest aż tak źle. To 70 gr od 1 obligacji (wartej 100zł) jeśli chodzi o TOS i COI oraz 2 zł od 10-cio letniej EDO. Na własny użytek poczyniłem kiedyś obliczenia i wyszło mi, że w przypadku COI przy rezygnacji po roku oszczędzania zamiast obiecanego 7% dostanę ok 6,14% - po uwzględnieniu tej kary. To nie jest tak źle. Jak ktoś może policzyć czy się nie mylę - będzie fajnie.

      TomTom

      Usuń
    6. @polcan
      Nie 0,50,tylko 0,70.
      10000 PLN to 100 obligacji.100 x 0,70= 70 złotych?:)

      Usuń
    7. @Polcan Co ty opowiadasz? Kara przy COI to 70 groszy od jednej akcji, czyli od 100 złotych. Przy wabikowym 10k to maksymalny koszt przy zerwaniu to 70 złotych.

      Usuń
    8. No ba, jak zwykle z bloga dowiem się więcej niż w banku. Wczoraj byłem w PKO założyć rachunek rejestrowy pod zakup obligacji i taka dostałem informacje od babki zakładającej mi taki rachunek.
      Na koniec podała mi numer do eksperta by w razie pytań dzwonić do niego a nie do niej bo ona tylko zakłada tego typu rachunki.
      Na początek wpakuję tutaj tylko wabiki by mieć pewność że tych pieniędzy nie ruszę, ale jak pojawi się scenariusz sprzed blisko dwóch lat, gdy zostało mi tylko 20k w bankach to wyzeruje tylko banki.

      Usuń
    9. Tom Tom

      Nie wiem,co jeszcze mógłbym napisać,bo napisałem już sporo.Ja mam 90% oszczędności w obligacjach i dobrze mi z tym.:) Większość mam w COI,ale kupionych 3,5 roku temu.W EDO mam mało,nieco więcej w TOS.
      Nie zawsze w przeszłości obligacje były bardziej zyskowne niż depozyty bankowe.Jeżeli banki będą powoli i delikatnie obniżały oprocentowanie,
      to w przyszłości może to doprowadzić do dodatniego oprocentowania względem inflacji,a różnica między depozytami a obligacjami może być niewielka.Dla mnie obligacje to przede wszystkim wygoda.Nie chodzi tylko o zysk,ale także o wygodę.Nie muszę zważać na limity ani na okresy promocyjne,a 0,70 PLN przy wcześniejszym wykupie nie jest wygórowaną opłatą.

      CM

      Usuń
    10. @polcan

      Ale przecież napisałeś 0,50,a 0,50 przy 100 obligacjach daje 50 złotych.Babka podała Ci mniej,ale Ty źle policzyłeś.

      Usuń
    11. Zgadza się, inna sprawa to fakt, że jak ma się do czegoś awersję, to mamy tendencje do wyolbrzymiania. Obligacje skarbowe kojarzą mi się z rządem, więc to też ma psychologiczny podtekst, bo to finansowanie rządu...

      Usuń
    12. @Polcan
      rejestr do obligacji mogles zrobic sam w serwisie iPKO. Przez ten serwis mozna tez sie logowac.

      Usuń
    13. W PKO mam konto z jednego powodu, to jedyny bank w mojej mieścinie i mam do niego 100 metrów, więc zamiast kopania w pąkach gdzie co jest wolałem udać się do oddziału. Dla mnie to nie problem pogadać z ludźmi, jeszcze jestem na etapie komunikacji interpersonalnej a nie przygwożdżenia do kompa i robienia wszystkiego zdalnie.

      Usuń
    14. Do Anonimowy 3 października 2023 16:29
      Ja tak właśnie zrobiłem. Też mam blisko do placówki, ale jak kupowałem tam swoje 1-sze obligacje coś koło 2008 r. to spędzałem tam nawet i 2h! Prostota rejestracji i późniejszego logowania do systemu OS przez iPKO jest rewelacyjna :)

      TomTom

      Usuń
  10. Należy jeszcze dodać, że owa kara liczy się tylko do wysokości naliczonych odsetek. Tak jak wyżej ktoś pisał, jeśli zerwiesz po roku otrzymasz nieco ponad 6% odsetek po uwzględnieniu opłaty za wykup. ps w PKO babki przy kasach czasem sprawiają wrażenie jakby urwały się prosto z komuny... brak wiedzy lub wprowadzanie w błąd to standard, jak kiedyś na poczcie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Należy jeszcze dodać, że owa kara liczy się tylko do wysokości naliczonych odsetek"
      Przy zerwaniu w pierwszym roku. W następnych latach zawsze pełne 70 groszy.

      Usuń
  11. Tom Tom

    Masz obligacje,masz spokój.Raz możesz wyjść na nich gorzej,raz lepiej,ale masz kłopot z głowy.Nie musisz ciągle myśleć o pieniądzach.Zamiast poświęcać czas na przeglądanie ofert i przerzucanie pieniędzy z rachunku na rachunek, możesz pójść na spacer,poczytać książkę, obejrzeć film,pójść na piwo.:)
    W promocjach typu 100 złotych za to,200 za tamto,a 300 za jeszcze coś innego,w ogóle nie biorę udziału.Nie otwieram rachunku w banku tylko dlatego,żeby zgarnąć jałmużnę.Nie siędzę w domu czekając na kuriera,nie latam z kartami debetowymi po mieście,żeby spełniać warunki.Nie robię przelewów tam i z powrotem, żeby dostać parę złotych.Nie przelewam wynagrodzenia tylko dlatego,że bank da mi za to drobne.Szoda czasu, szkoda życia.Nie jestem żebrakiem,tylko inwestorem.:)
    Nie mam zamiaru tańczyć,jak mi bank zagra,dla paru złotych.Nie po to mam pięniądze,żeby być ich więźniem.:)

    CM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do CM

      To prawda, obligacje mają bardzo wiele zalet. Dwie najważniejsze dla mnie - to brak limitów kwotowych oraz możliwość wycofania z inwestycji bez utraty całości odsetek. Mają niestety również i wady. Ta, o której wyżej wspomniał Polcan - czyli świadomość tego komu "pożycza się" pieniądze oraz bezpieczeństwo. Mówi się, że to najbezpieczniejszy instrument, a niestety moim zdaniem tak nie jest. Nie szukając daleko mam na myśli przypadek Grecji, a sięgając do dalszej historii - to wiadomo co można było zrobić z obligacjami powojennymi w wersji papierowej. Dawniej się nimi podetrzeć (to w pandemii byłoby już czymś;) lub wystawić jako przedmiot kolekcjonerski, ale nie po to się je przecież kupuje. Obecnie ich zalety przewyższają "zabawy" z bankami w dobry % - dlatego jest taka moja decyzja o ich zakupie.

      TomTom

      Usuń
    2. @CM
      Z tymi obligacjami to dobra rzecz dla dywersyfikacji portfela, ale nigdy nie 90%, jak piszesz wyzej. Skrajne prognozy (moze na dzisiaj wydaja sie fantazja , https://comparic.pl/cena-zlota-wzrosnie-o-93-do-3500-usd-prognozuje-cezary-graf/) mowia, ze USD zdrozeje do 6zl, a stopy NBP pojda na 16%. Jak wtedy zachowa sie twoj portfel zlozony tylko z obligacji detalicznych PLN?

      Usuń
    3. Tom Tom

      A ja mam 90% w obligacjach i się nie martwię.O stopach NBP w wysokości 16% może pisać tylko nawiedzony.:)
      Nic na to nie wskazuje.Żeby stopy NBP były na takim poziomie,to musiałaby przyjść potworna inflacja,na którą się nie zanosi.Żeby prognozować dzisiaj takie stopy,trzeba być po amfie,kokainie,heroinie albo LSD.:)
      Ale ponieważ niczego nie można być pewnym,należy mieć w portfelu obligacje"antyinflacyjne", które będą rekompensować,chociaż częściowo,wzrost cen.Obligacje detaliczne są lepiej oprocentowane niż hurtowe,a poza tym EDO i COI są obligacjami "antyinflacyjnymi",więc poradzą sobie w przypadku ponownego wybuchu inflacji.Inwestorzy instytucjonalni nie mają wyboru,im nie oferuje się obligacji"antyinflacyjnych".

      CM

      Usuń
    4. TomTom

      Jeśli boisz się najgorszego,czyli niewypłacalności państwa,to nie możesz
      kupować obligacji skarbowych.

      CM

      Usuń
    5. @CM
      Odniosles sie do mojej wypowiedzi z 16:35 (nie jestem TomTom). W obecnych czasach wszystko jest mozliwe, rzeczy, ktore wydaja sie malo prawdopodobne dzieje sie, przed 2022 tez nikt realnie nie zakladal pelnoskalowej wony w Ukrainie, a jednak zdarzylo sie. Panika na rynkach jest czesto nie do opanowania, co widac bylo w poczatkach wojny 2022. NBP ma za malo srodkow, zeby "bronic" PLN, nie takie banki znane z historii skapitulowaly przed "rynkiem". Chodzilo mi tylko, ze nie mozna stawiac wszystko na jedna karte, bo wtedy tracisz bardzo duzo. Obligacje, szczegolnie te detaliczne beda na 100% splacone, ale kwestia inna jest ile to bedzie warte w realnych cenach. NBP zrobi polskie QE i juz rzad ma kase na splate zobowiazan, z tym nie ma problemu, ale rynek zareaguje na to klasycznie, czyli oslabieniem PLN.

      Usuń
  12. Tom Tom

    Podatek płaci się od pomniejszonych odsetek o opłatę.Tak więc nie 6,14,ale 6,30.
    Netto będzie 5,10 zamiast 4,97.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Anonimowy 3 października 2023 16:03

      Oj chyba nie. Podaję przykład wcześniejszego wykupu z oficjalnej strony OS. Zaznaczam, że ich tylko cytuję:

      "Przykład:
      Jan Kowalski 1.08.2022 r. kupił 1 sztukę obligacji TOS0825 (oprocentowanie wynosi 6,50%), za którą zapłacił 100 zł. 9.10.2023 r. postanawia zakończyć oszczędzanie i składa dyspozycję przedterminowego wykupu. 17.10.2023 r. (po pięciu dniach roboczych po dniu złożenia dyspozycji) otrzymuje: 105,88 zł = 100 zł + 7,96 zł (odsetki narosłe na 17.10.2023 r.) – 0,70 zł (wysokość opłaty za przedterminowy wykup obligacji TOS0825) – 1,38 zł (wartość podatku od kwoty 7,26 zł = 7,96 zł - 0,70 zł)."

      TomTom

      Usuń
    2. Do Anonimowy 3 października 2023 16:03

      Moim zdaniem netto będzie 4,97 czyli ok 6,14% przed podatkiem.

      TomTom

      Usuń
    3. TomTom

      Chyba tak.Przecież jest napisane,że podatek jest naliczony od kwoty 7,26,a nie 7,96.

      CM

      Usuń
    4. @TomTom Przecież to dokładnie to samo

      Usuń
    5. Do Ptok oraz Anonimowy 3 października 2023 17:33

      Tak, tylko że kolega, który zwrócił mi uwagę, moim zdaniem źle policzył brutto/netto. Chodzi mi tylko o jego wyliczenia tego %-tu.

      TomTom

      Usuń
    6. 7,00 - 0,70 - 1,20(podatek od 6,30) = 5,10

      Usuń
    7. TomTom

      Moje "chyba tak" odnosi się do 17:08.Ty napisałeś : "Oj chyba tak",a ja napisałem : "Chyba nie".:)

      CM

      Usuń
    8. TomTom

      W przykładzie, który podałeś,jest napisane,że podatek będzie pobrany od kwoty odsetek pomniejszonej o kwotę opłaty.A więc od 7,26 a nie od 7,96.
      Analogicznie,od 6,30,a nie od 7:00.

      CM

      Usuń
    9. Moje wyliczenia dla COI o wartości 100k zł wykupionych przedterminowo po roku:

      Kara za przedterm. wykup: 700zł
      100k×7%=7k
      7k minus podatek19%=5670zł
      5670 minus kara 700zł=4970zł

      Czyli jak na lokacie bankowej ok 6,14% przed opodatkowaniem Belką.

      Gdzie się mylę?

      TomTom

      Usuń
    10. TomTom - kare odlicza sie od odsetek brutto i dopiero liczysz podatek.

      Usuń
    11. O 19:21 pokręciłem cytaty,ale nieważne.Panie,ludzie,mili Państwo,ile można pisać o o jednym i tym samym.:)PODATEK LICZY SIĘ OD KWOTY POMNIEJSZONEJ O OPŁATĘ POMNIEJSZONEJ O OPŁATĘ
      POMNIEJSZONEJ O OPŁATĘ

      CM

      Usuń
    12. TomTom

      Podatek płaci się od 6300,a nie od 7000 tysięcy.
      Jeszcze raz powtarzam :
      PODATEK PŁACI SIĘ OD ODSETEK POMNIEJSZONYCH O OPŁATĘ ZA WCZEŚNIEJSZY WYKUP.

      CM

      Usuń
    13. Ok, teraz rozumiem i dziękuję za wszystkie odpowiedzi. W takim razie to nawet lepiej niż sądziłem :)
      PS Do CM
      Po co te nerwy i pisanie dużymi literami? Nie znam się na obligacjach, więc poprosiłem o wyjaśnienie tej kwestii i tylko tyle. Ja też jak mawiał klasyk: "cały czas się uczę" ;)

      TomTom

      Usuń
    14. Po roku oprocentowanie będzie 6,3. Jednak bez sensu zrywać po roku. Należy założyć min 2 lata. Wtedy oprocentowanie średnie za te 2 lata powinno być dużo wyższe. Oczywiście zakładamy, że inflacja będzie w okolicach min 8 i im dłużej będziemy trzymać tym wyższy zwrot.

      Usuń
    15. Gdzieś zapowiadają , ze inflacja w 2024 r. ma być chyba w okolicach 4,5 do 5,5 a nie 8 i co to będzie wtedy ?

      Usuń
    16. Po pierwsze trzeba mieć swoj rozum. Myśle, że jednak będzie wyższa. Jeżeli jednak przewidywania się spełnią to i tak oprocentowanie obligow będzie wyższe niż na KO czy lokatach. Stopy już dziś spadły, jeżeli inflacja faktycznie aż tak spadnie to stopy polecą jeszcze bardziej.

      Usuń
  13. Ile na tych obligacjach można zarobić? Bo może też bym trochę kasy władował. Już mnie meczal te banki, a wygląda za zaraz będzie jeszcze gorzej. Mam 500+ na 2ke dzieci, wiem że jakieś z tym są, ale 10 lat to dla mnie odpada. Jest coś sensowniejszego 2-3 lata?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne na kogo jest zgłoszone w ZUS pobieranie 500+, jeśli na żonę to ona musi założyć konto do obsługi obligacji w PKO BP żeby kupować 6 i 12 latki

      Usuń
  14. Widzę, że jakieś Ros na 6 lat są. Od biedy mógłbym wziąć, bo i tak małe kwoty można. Da się to online w Pekao ogarnąć, czy muszę do nich iść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mozesz zdalnie, przez portal.

      Usuń
    2. Mam appke PeoPay, przez to sie da?

      Usuń
    3. Na stronie pokazuje mi tylko PKO, ale BP, a nie Pekao:
      https://www.obligacjeskarbowe.pl/punkty-sprzedazy/

      Za to na stronie Pekao, w ogole ich nie widze:
      https://www.pekao.com.pl/obligacje-skarbowe.html?utm_source=Google&utm_medium=search&utm_campaign=Obligacje&utm_content=ObligacjePekao&saids=58700008324658955_p75683550306&gclid=Cj0KCQjwmvSoBhDOARIsAK6aV7gjTP9bvgIHJPSM-AV5BiqA50avb9XTiStu_o1BCW_3kYvKU9AHiO4aAlb7EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

      Usuń
    4. Dzwonilem do Pekao - nie maja ich w ofercie. :(

      Usuń
    5. Tu jest info gdzie można kupić obligacje:
      https://www.gov.pl/web/finanse/biezaca-oferta2
      m.in. w Pakao i przez PeoPay, ale trzeba mieć wcześniej podpisaną umowę

      Usuń
    6. Obligacje ROD i ROS nie są dostępne w Pekao !!

      Usuń
  15. PODATEK PŁACI SIĘ OD ODSETEK POMNIEJSZONYCH O OPŁATĘ ZA WCZEŚNIEJSZY WYKUP.KAPUJECIE?????????

    CM

    OdpowiedzUsuń
  16. TomTom

    Jak przeczytasz uważnie przykład, który sam zacytowałeś,to zrozumiesz,gdzie robisz błąd.Idę spać,dobranoc.:)

    CM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do CM

      Już przeczytałem, zrozumiałem i podziękowałem Wam wszystkim wyżej (o godz. 22:09) za odpowiedzi. Tobie również - dodając, że niepotrzebnie się aż tak unosisz ;) Mam nadzieję, że spałeś spokojnie :) Pozdrawiam

      TomTom

      Usuń
    2. TomTom

      Tak naprawdę to ja się niezbyt denerwowałem.:)
      Swoimi wpisami chciałem Cię zmusić do uważnego czytania,bo pomimo wcześniejszych wyjaśnień,nie mogliśmy się dogadać.Spałem tak sobie.:)

      CM

      Usuń
  17. Chyba wezme te 6 letnie ROS. 12 lat to duzo. Niby mozna wczesniej wykupic, ale tam jest kara 2% widze przy 12 latach, przy 6 tylko 0,7%. Nie zamierzam wczesniej, ale przy tak dlugim okresie to sie nie przewidzi. Jedynie musze sie bezposrednio do nich udac widze, bo nie mam konta w PKO, ani rachunku maklerskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Online chyba można założyć tutaj, przelewem z innego banku. Ja chyba też nie miałam nic w PKO, a na pewno zakładałam konto online
      https://www.zakup.obligacjeskarbowe.pl/rejestracja.html?execution=e2s1

      Usuń
    2. Napisane, że dla posiadaczy konta w PKO lub maklerskiego, więc IMO tylko wycieczka osobista.

      Usuń
    3. https://www.zakup.obligacjeskarbowe.pl/rejestracja.html?execution=e2s3

      Zakładałem rachunek rejestrowy tutaj, nie będąc w ogóle klientem pko bp. Ale to było w 2020 roku.

      Usuń
    4. Link prowadzi do aktualności :S

      Usuń
    5. A sorry, prace serwisowe mają.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...