wtorek, 13 lutego 2024

6% dalej na KO w ING oraz 500 zł na start

Dziś ruszyła nowa edycja konta oszczędnościowego w Banku Śląskim. Na szczęście ING nie kombinuje już ze zjazdami, których mogliśmy się tutaj spodziewać, wszak jeszcze niedawno było tutaj 5,50% na KO, na szczęście dalej mamy 6%, a co więcej 500 zł na start dla nowych.


Zaczynamy zwyczajowo od nowości czyli od nowej edycji promocji Bonus na start. ING nie numeruje swoich edycji, więc trudno określić który to już raz, ważniejszy jednak jest fakt, że obecna edycja nie utrzyma się nawet do wiosny. Potrwa tylko do 11 marca 2024.

W dalszym ciągu parametry pozostają bez zmian tzn, można wpakować tutaj do 200k zaś trwać będzie przez 3 miesiące. Co ciekawe bank daje tutaj ograniczenie dla wracających dając warunek braku aktywności w ciągu ostatniego roku czyli po 13 lutym 2023.

Jak to obejść? Najlepiej po prostu zamknąć konto w ING, trwa to od razu bez okresu wypowiedzenia i otworzyć je sobie ponownie. Przerobiłem to w grudniu ubiegłego roku, zaś w styczniu założyłem konto ponownie i już mogłem skorzystać z Bonusu na start. W obu przypadkach to sprawa kilku kliknięć, chociaż celem otwarcia rachunku musiałem się udać do oddziału.

Warto sobie założyć najpierw konto osobiste, a potem oszczędnościowe. Samo KO daje nam tylko jeden darmowy przelew na zewnątrz, zaś aktywacja ror pozwala na nieograniczoną ilość darmowych przelewów wewnętrznych. Dzięki temu mamy dostęp do gotówki w dowolnym momencie.

 Co więcej sam ror daje dobrze zarobić na start bo nawet 500 zł. Tę promocję opisywałem już jednak dość dawno, więc warto ją tutaj teraz przypomnieć.

Tutaj zyskasz 500 zł za otwarcie konta i KO na 6,00% w ING

Kto może z tego skorzystać? Karencja nie jest jakoś szczególnie długa bowiem bank sprawdzać czy posiadaliśmy konto po 30 września 2022. Jeśli nie to możemy wracać po nową premię. Ta data z każdą nową promocją ulega przesunięciu mniej więcej o kwartał.

Nowa promocja potrwa niezbyt długo tym razem jak na ING, który przyzwyczaił nas do kwartalnej oferty cyklicznej. Tym razem koniec składania wniosków przypada na 28 marca 2024 czyli nieco ponad 2 miesiące.

Co trzeba zrobić by zgarnąć całą pulę 500 zł?


1) 150 zł za wpływy na konto

Pierwsza premia w wysokości 150 zł zostanie przyznana za:

  • zgodę na weryfikację behawioralną - do 30 czerwca 2024
  • wpływy do banku na kwotę 1000 zł przez 3 kolejne miesiące

Trudno mi określić co bank na myśli pisząc o weryfikacji behawioralnej. W regulaminie w sekcji definicje taki termin nie został wyjaśniony. O zgodach na marketing nawet nie wspominam w punktach bo to oczywistość w każdej promocji. 



2) 200 zł za konto założone na selfie

Zupełną nowością, która podbija premię na start jest możliwość zakładania konta przez apkę. Jak dla mnie ta metoda jest dość upierdliwa, ale dla takiej premii warto się pomęczyć zamiast zrobienia przelewu weryfikacyjnego czy przekazania całej roboty dla pracownika call center.

 

3) 150 zł za aktywność

Ostatnia premia w wysokości 150 zł zostanie przyznana za:

  • wydanie kartą/blikiem 1000 zł przy minimum 3 płatnościach w sklepach internetowych
  • założenie celu oszczędnościowego na którym będzie 300 zł

na spełnienie warunku płatności mamy czas do 30 czerwca 2024. Ze względu na fakt, że bank wymaga posiadanie karty zaś zwolnienie z opłaty wiąże się z wydaniem 300 zł na miesiąc, warto rozbić sobie wymagane płatności na 3 miesiące. To się tutaj nie zmienia od dawien dawna.

Podsumowując mamy nowego gracza na rynku kont oszczędnościowych, ale za to najbardziej upierdliwego. To pierwszy taki bank, w którym aby brać udział w nowej edycji KO trzeba zamknąć konto i otworzyć je ponownie. Lepszy jednak taki sposób niż czekać rok na powrót po bonus na start. 

 

Regulamin KO w ofercie Bonus na start ważny do 11 marca 2024

Regulamin promocji Załóż konto i zyskaj 500 zł

39 komentarzy:

  1. Przed momentem otworzyłem drugie konto w ING na 6% opisane wyżej w artykule. Czyli jednak można mieć saldo do 400k w tym banku?
    Pokazuje mi 6% do 200k, więc jutro zrobię przelew i zobaczę jak to będzie działać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj zakładałeś? A czemu nie wczoraj w starej promocji? Co z tobą? A jakie miałes saldo początkowe na 8 lutego? Sprawdź sobie. Bo na 6% bedziesz miał tylko nadwyżkę ponad to co miałes na OKO 8 grudnia na 7,2% Ja zakładałem wczoraj, bo wczoraj liczyło sie na oko bonus saldo początkowe na dzień 11 grudnia. I wtedy miałem 0,00 PLN. Mam więc na wszelki wypadek oko bonus na 6% aktywne do 12 maja na całe ewentualne 200k.

      Usuń
    2. Pytałem Cię czy można założyć drugie konto w ING na 6%, odpowiedziales że nie, więc uznałem, że nie można.
      Dziś skoro jest start nowej promocji to zajrzałem do bankowości przy pisaniu artykułu i zobaczyłem że jednak można. Owszem pokazuje mi saldo początkowe prawie 200k, ale jak rozumiem dotyczy to pierwszego KO. Jeśli będzie na pierwszym KO stale 200k to jak rozumiem będzie ok. Coś przeoczyłem?

      Usuń
  2. @Polcan. Ty mi tu nie wciskaj czegoś, czego nie powiedziałem. Powiedziałem dokładnie tak:

    "W ofertach szukasz OKO bonus. I jest tam od razu podgląd na saldo z 11 grudnia. "Wiesz na czym stoisz", czy zakładać, czy nie. Moje drugie oko bedzie założone prawdopodobnie 12 lutego."

    https://moneyafterhours.blogspot.com/2024/01/teraz-500-z-za-otwarcie-konta-w-ing.html?showComment=1706286612372&m=1#c6794906564982739179

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarno na białym, masz rację musiałem coś pomylić. Sorki.
      We wrześniu jakoś tej drugiej promocji nie umiałem uruchomić, więc teraz się cieszę, że się udało. Zapytam raz jeszcze mając stałe 200k na pierwszym KO nie muszę się martwić o stan salda dla drugiego KO? W marcu kończą mi się lokaty w BFF stąd te pytanie.

      Usuń
    2. Tutaj cię zapytałem o możliwość 2x200 i odpowiedziales, że nie ty o tym mówiłeś, czyli wywnioskowałam z tego, że nie ma takiej możliwości.
      https://moneyafterhours.blogspot.com/2024/02/ranking-kont-oszczednosciowych-luty-2024.html?showComment=1706783498305#c6726049113771721181

      Usuń
    3. Z waszych wywodów mniemam, że rzeczywiście, dopóki polcan będzie trzymał 200 tys. "na start", to to drugie (bonus) też utrzyma 6%. Ale..."Na start" może skończyć Ci się wcześniej - i co wtedy? Będziesz to trzymał dla "salda początkowego"? A wypłata z "bonusa" dopiero do pięciu dni po zakończeniu promocji. No i trzeba tak pod koniec mieć więcej niż na początku, więc trzeba uważać, żeby przez pomyłkę nie wyzerować wcześniej. Ja będę się nad tym zastanawiać pod koniec oferty, ale prawdę mówiąc te regulaminy zdecydowanie mnie odstraszają. Tym bardziej, że odsetki dopiero po trzech miesiącach i wtedy może się okazać...

      Usuń
    4. Pisząc o LIMITACH 2x200 myślałem że mówisz o limitach przelewów zewnętrznych. Bo w ING przelewy zewnętrzne mają limit dzienny 200k. A jak chcesz przelać więcej musisz do nich dzwonić.

      Usuń
    5. No to się nie zrozumieliśmy, po prostu nie rozumiałem rozbieżności, że pisano w komentarzach o 2x200k jako saldo, ale nijak nie mogłem tego mieć, bo nie było możliwości założenia drugiego konta.
      Przypadkiem wybrałem wtedy zwykle OKO i system zablokował możliwość otwarcia drugiego bonus. Teraz mam chociaż ten drugi bonus, ale będę tu trzymać środki tylko do zakończenia promocji na pierwszym bonus.
      Porabany ten bank...

      Usuń
  3. No nie wiem. Definicja nowych środków w ING na oko bonus:
    "Nowe środki to środki wpłacane na OKO Bonus w trakcie trwania Umowy i obliczane na koniec każdego dnia, które stanowią nadwyżkę Salda bieżącego nad Saldem początkowym i nie przekraczają 200 000,00 zł."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jeżeli przeleje np 190k na to nowe oko to to nie jest więcej od salda początkowego, które wynosiło prawie 200k. Podobnie w Velo albo w mille. Jeżeli w dniu badania salda było na koncie 200k i przelejemy teraz na KO 300k . To 200 będzie oprocentowane standardowo a tylko 100k (nadwyżka ponad 200K) bedzie oprocentowana promocyjnie.

      Usuń
  4. A co z promocją 7,2 będzie przedłużona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. we wtorek przechodziłem koło stoiska w galerii handlowej i założyłem ko na 7.2%

      Usuń
  5. Polcan, czarno widzę twoje 6%. Bo ja przelałem tam wczoraj na oko bonus 1k. Mam saldo początkowe 0,00. Więc moje 1k to jest 1k ponad saldo początkowe. A jeżeli miałbym saldo początkowe 200k to wybacz, ale 1k to nie jest ponad 200k.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro dam znać co ja widzę, najwyżej trudno zamknę te konto i przeleje do PKO.

      Usuń
  6. W opisie w ING wyraźnie napisane.
    Saldo bieżące minus saldo początkowe to są nowe środki. Czyli 200k minus 200k = 0 saldo początkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się zgadza, oprócz tego, co po znaku równości i zerze. Pewnie miało być "nowe środki".

      Usuń
  7. Ponieważ ta promocja trochę potrwa, to może ktoś (Ptok?) opisałby krok po kroku, jak zrobić, żeby mieć oba konta po 200 tys. i nic na tym nie stracić - czyli również jakieś wskazówki na "wychodzenie" z tego. Ja będę się przymierzać pod koniec tej oferty, a ostatnio miałam OKO wiele lat temu, więc saldo zdecydowanie zero. Mam zamiar spróbować zrobić to przelewem weryfikacyjnym (dlatego cały czas trzymam troszkę kasy na ROR w Mille, bo innych wymienianych przez nich banków w tej chwili nie używam).

    OdpowiedzUsuń
  8. To 100 tyś to mają być odsetki 100 tyś? Czy odsetki od kapitału 100 tys

    OdpowiedzUsuń
  9. @Polcan Ja wpłaciłem 1k 12tego. Wczoraj czyli 13tego nie pisali jeszcze ile mam nowych środków. Dopiero dziś czyli 14tego piszą że na dzień 13tego miałem 1k nowych środków, pozostałe środki 0,00. Jeżeli wpłaciłeś tam coś wczoraj czyli 13tego to prawdopodobnie dopiero jutro czyli 15tego zobaczysz stan nowych środków na dzień 14tego.

    OdpowiedzUsuń
  10. @Polcan. W temacie oko 7,2% "Lepiej dla aktywnych." pamiętaj jeszcze o tym punkcie regulaminu.
    "3) Od 14 grudnia 2023 r. do 31 marca 2024 r. otrzymaj w co najmniej dwóch różnych miesiącach kalendarzowych min. 2 Wpływy na Konto. Każdy z nich na min. 1000 zł."

    Dla bezpieczeństwa zrobiłem po dwa w każdym z miesięcy bo nie wiadomo jak to interpretować. Dwa w sumie czy po dwa w miesiącu. Rzeczywiście porąbany ten bank.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie masz rację. W styczniu zrobiłem tylko jeden przelew, ale już w lutym będzie ich multum. W tym tygodniu wytransferowuje większą część środków z ING, ale powrót będzie w kilku transzach najpierw na ror, w apce bez problemu zrobi się przelewy wewnętrzne.
      Dzięki za zwrócenie uwagi na ten punkt.

      Usuń
    2. Jestem po rozmowie na czacie ING. Rozmowa była bardzo chaotyczna, bowiem konsultantka raz twierdziła że na pierwszym OKO mam 6% musiałem wyjaśnić że tam jest 7,20% co babka musiała sprawdzać.
      Rzekomo to drugie konto mam jednak na 6% po czym jest ono z automatu zamykane po 3 miesiącach. Nie jestem zadowolony z poziomu merytorycznego konsultantki, więc będę dzwonił w innym terminie na infolinię ING. Informacje jak to wygląda w rzeczywistości postaram się zawrzeć w przyszłym artykule o ING.
      Co nie zmienia faktu, że w moim przypadku mogę trzymać środki tylko do 29 kwietnia na obu kontach, przez to że nie skorzystałem, tak jak ty, z poprzedniej edycji na obu OKO.

      Usuń
  11. Nie słuchaj konsultantki. Zaloguj sie do ING. Wejdź w oszczędności i nastepnie w OKo bonus . Kliknij tam zakładkę "warunki oferty" lub "sprawdź warunki oferty". Masz tam czarno na białym pod zieloną ikonką napisane: Na dzień 14.02.2024 masz xxxxxx zł Nowych środków. To ci daje prawdziwy obraz tego co masz. Konsultantka mówi co mówi, często są niekompetentne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tam na dzień 14.02.2024 masz xxx nowych środków, przy czym kwota się zgadza z saldem na drugim OKO. To jest oczywiste przecież, w końcu środku przelalem po otwarciu OKO, gdy pierwsze OKO byli full.

      Usuń
    2. Polcan, pamiętaj jednak, żeby na drugim OKO (bonus) nie wypłacać wszystkiego - na koniec promocji (czyli do automatycznego zamknięcia po dopisaniu odsetek) musisz mieć tam więcej niż na początku (regulamin). Czyli jeżeli chcesz z tego skorzystać, to pozostajesz z tym drugim OKO pełne trzy miesiące plus 5 dni, które sobie rezerwują na wypłatę. Oczywiście możesz sobie tam zostawić "coś" (np. 1 tys. zł), bo to będzie już to "więcej".

      Usuń
    3. Polcan możesz mieć OKO w ofercie bonus na start i tam 200 tys. oraz dodatkowo OKO Bonus również 200 tys. Z tym, że trzeba pamiętać aby przy OKO Bonus ostatniego dnia trwania Umowy Twoje Saldo końcowe było wyższe od Salda początkowego. Jak dobrze pamiętam to odsetki te trafiają po kilku dniach na to pierwsze OKO z ofertą bonus na start ! Korzystałem już kilkukrotnie z obu kont na raz z tym, że oba zakładam w tym samym dniu.

      Usuń
    4. Nie bardzo kumam, nie ma szans bym miał więcej. 29 kwietnia kończy mi się promocja z 7,20%. Więc zeruje pierwsze OKO oraz zeruje i od razu zamykam drugie OKO, bo będzie mi już niepotrzebne do niczego, skoro stawka będzie 1,50% przez brak nowych środków.
      Pierwsze OKO zostawiam puste do 17 maja bo takie są warunki promocji z 7 20% by go nie zamykać.
      Mam rozumieć, że przy powyższym scenariuszu bank nie przyzna mi 6% na drugim OKO?

      Usuń
    5. No raczej tak. Uciekaj więc już z tego teraz, dopóki nie włożyłeś tam konkretnych pieniędzy.

      Usuń
    6. Moim zdaniem jeśli te dwa konta OKO nie zostały założone w jednym terminie (nie wiem jak długa przerwa jest między nimi), do tego drugie OKO, które kończy się później ma saldo początkowe 200tyś (czyli po zakończeniu pierwszego OKO nie będzie nowych środków) to myślę że w dniu zakończenia pierwszego OKO trzeba zabrać całą kasę (z obu kont) ale żeby spełnić warunek przyrostu salda to w dniu zakończenia drugiego OKO (które będzie puste przez te kilka dni przerwy) trzeba bezwzględnie wpłacić 200tyś+1gr (ten jeden dzień 200tys będzie oprocentowane standardowo). Wg regulaminu bank ma 5dni na naliczenie odsetek i zamknięcie OKA Bonus ale nigdy mi się nie zdarzyło, żeby to trwało dłużej niż 1 dzień, czyli 1 dzień będziesz stratny na odsetkach od kwoty 200tys ale uratujesz oprocentowanie na drugim OKO. Kluczowa sprawa, żeby dopilnować wlewu w ostatnim dniu działania OKO Bonus, bo inaczej odsetki na tym KO pójdą się.. :)

      Usuń
    7. Anonimowy17 lutego 2024 16:54 To co opisałeś to sytuacja jeślibyś miał saldo początkowe 200 tys. Raczej pewne jest, że wszyscy zaczynamy z saldem początkowym 0 zł.

      Usuń
    8. Opisał on mój mój przypadek, bo mam saldo początkowe bliskie 200k i muszę spełnić opisany wyżej warunek, jeśli nie chce mieć stawki 1,5%.

      Usuń
    9. Ja na twoim miejscu olałbym to oko Bonus. Bo wynika z tego że, żeby wypłacili ci jakiekolwiek odsetki po 3 miesiącach to musiałbyś na oko bonus po zamknieciu OKO trzymać te 200k początkowych plus powiedzmy złotówke nadwyżki. (bo musi być więcej niż saldo początkowe) Z tym że przez ten okres do zamknięcia oko bonus te 200k na nim byłoby oprocentowane 1,5%. bo to saldo początkowe. a dopiero ta złotówka od czasu zamknięcia OKO do czasu zamknięcia OKO bonus byłaby oprocentowana na 6%. Przeczytaj jeszcze raz regulamin oko bonus. Gdy nie będzie tam 200k +1zł to wypłacają "0" %z całego okresu.

      Usuń
    10. Na razie wyzerowalem te drugie OKO bo miałem możliwość krótkoterminowej inwestycji, ale to tylko na miesiąc, więc problem niebawem wróci.
      Z tego co pisał anonimowy wystarczy tylko w jednym dniu trzymać środki powyżej salda by spełnić ten głupi warunek.
      O ile pamiętam coś takiego było już w jakimś innym banku.

      Usuń
    11. To przegrałes. Jak wyzerujesz tracisz wszystko. Musisz zostawić co najmniej 1 grosz

      Usuń
    12. Serio? W którym punkcie jest taki zapis?

      Usuń
    13. Na stronie ING "Pamiętaj, aby ostatniego dnia trwania Umowy Twoje Saldo końcowe było wyższe od Salda początkowego." Czyli Polcan napisał poprawnie.

      Usuń
  12. Komu pieniądze nie mieszczą się już w żadnej skarpecie może założyć w ING zamiast zwykłego oko bonus, OKO Bonus MAX. Dostanie 6% na nowe środki do 1 melona przez 3 miesiące. Oferta do 11marca, stan nowych środków z 8 lutego. Czyli razem ze zwykłym oko można mieć w ING 1 milion dwieście tysięcy na 6%. Oczywiście gwarancje bfg to tylko 100k euro.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...