czwartek, 22 grudnia 2022

8,25% na KO do 400k w Nest oraz 50 zł na start

Długo czekaliśmy na przekroczenie progu 8% na którym zatrzymało się większość banków na dłuższy czas. W grudniu jednak nareszcie coś drgnęło w górę. Najpierw zobaczyliśmy 8,50% w Inbank, potem 10% w CA na lokatach omówionych w poprzednich postach, teraz przychodzi czas na pierwsze KO powyżej 8% i to w banku, w którym mało kto się tego spodziewał.


Mowa o Nest bank, który zwykle widoczny jest gdzieś w ogonie rankingów. Tym razem jednak wychodzi on na prowadzenie, bowiem w ubiegłym tygodniu większość banków odnowiła swoje stawki na 8%, przy czym Millennium nawet zaostrzył warunki dla tej stawki.

Tutaj założysz konto w Nest z rekordową stawką 8,25% na KO

Przypomnę w tym miejscu fakt, że rekordowa stawka może zostać podkręcona o dodatkowy zysk w postaci skorzystania z polecenia za założenia konta. Można zgarnąć 50 zł za wpisanie kodu polecającego, jeśli nie posiadasz takowego kodu możesz śmiało pisać na marszr1@gmail.com, a udostępnię Ci go. 


Jak zgarnąć 50 zł na start widzimy wyżej. Wystarczy:

  • wpływ na 2000 zł
  • wykonać 3 przelewy na zewnątrz lub 3 płatności kartą/blik

jak widać warunki są banalne i warto się pokusić o praktycznie darmowe 50 zł. Sam zresztą z tego skorzystałem przy zakładaniu konta by podkręcić zysk z 7% na Lokacie Witaj.

Co ciekawe oferta z KO dotyczy nie tylko nowych klientów, ale także obecnych. Obecni klienci mogą otworzyć KO na 8,25% jeśłi nie mieli tutaj rachunku oszczędnościowego. A przecież dotąd zakładaliśmy tutaj konto raczej tylko dla Lokaty Witaj.

Sam założyłem tutaj lokatę Witaj, która zysk 7% pozwalała podkręcić do ponad 8% czyli więcej niż dawał rynek przez ostatnie pół roku. Owa lokata kończy mi się na początku stycznia i już powoli szykowałem się do zamknięcia niepotrzebnego już konta. Ale wszystko wskazuje na to, że przedłużę pobyt w Nest.

Nest nie daje żadnych dodatkowych warunków jak Millennium. Po prostu wpłacamy i czekamy na zyski na koniec miesiąca. Bardzo nietypowy jest tutaj czas trwania tej promocji: wynosi on 2 pełne miesiące plus pozostałe dni miesiąca w którym dokonaliśmy wpłatę.


Innymi słowy jeśli wpłacimy środki już teraz, to stawka 8,25%  będzie obowiązywała do końca lutego 2023. Jeśli zaś wpłacimy środki tutaj w styczniu, to przedłużymy sobie fajne oprocentowanie do końca marca. Wniosek z tego prosty, że warto będzie wpłacić środki na początku stycznia, bo w grudniu wiele dni już nie zostało, zaś w ostatnim miesiącu będziemy trzy dni w plecy.

Niestety nie wiadomo do kiedy ta promocja będzie trwać i mamy tutaj niebezpieczeństwo, że oferta niebawem zostanie wycofana i w styczniu nie doczekamy 8,25%. Sam mam dylemat czy wpłacać środki już czy jeszcze nie. Póki co odstrasza mnie fakt, że wykorzystałem już jeden darmowy przelew w Velo w grudniu.

Nest gwarantuje nam stawkę 8,25% do 400k, co jest dużym plusem zważywszy na fakt, że Millennium obniżył górny limit wpłat. Ba, kto chce wpakować więcej, może mieć tutaj na 8% lokatę Witaj oraz Nest Konto Twoje Cele.

Muszę przyznać, że to drugie konto to  świetne posunięcie Nesta. Jest ono oprocentowane na 8% do kwoty 20k. Idealnie zostało to dobrane, bowiem jak wiadomo po zakończeniu lokaty witaj saldo nam się obniży, a przenosząc środki na nowe konto powodujemy, że ten fakt, tak denerwujący w Getin/Velo, tutaj staje się nieistotny.

Tutaj założysz konto w Nest z rekordową stawką 8,25% na KO

Muszę przyznać, że dla mnie jedna z najprzyjemniejszych niespodzianek w tym roku. Nie spodziewałem się, że Nest wyskoczy z taką propozycją w najbardziej pasującym momencie. Rekompensuje to w dużym stopniu rozczarowanie z treści maila jaki rozesłał dziś do swoich klientów BFF z planami na Nowy Rok.

Regulamin dla rachunków obowiązujący od 22 listopada 2022

42 komentarze:

  1. W Velobanku mamy do czynienia z rozkładem obsługi przez personel i systemu witryny interenetowej.
    1. Nie można zmienić konta zwrotu środków z lokaty. System przyjmuje zmianę, ale nie zostaje zapisana.
    2. Zrobiłem większą operację kartą, operacja przeszła, ale karta zablokowana. Personel twierdzi, że wyczerpałem limit, a system pokazuje, że do wyczerpania limitu brak prawie 2500 zł.
    3. Personel uprawia spychologię. Udziela byle jakich odpowiedzi. Często bez sensu i w sprzeczności z danymi dostępnymi na koncie.
    4. Personel nie umie ustalić nawet tak prostej sprawy, jak kwota spłaty bezodsetkowej na koniec okresu. Podaje na przykład minimalną kwotę spłaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmianę z lokaty odnawialnej na nieodnawialną też nie można zrobić.

      Usuń
    2. Opisywałam też tu swoje (jeszcze nieskończone) perypetie z Velo. Wyjaśnienia w Getinie zawsze zgadzały się z tym, co pokazywało konto, teraz w bankowości internetowej różne dane dotyczące promocji, kont, kart zmieniają się co chwilę - raz jest to tożsame z odpowiedzią doradcy, a już za chwilę nie. Widać, że informatycy pracują w pocie czoła, wprowadzając w błąd klientów. Czekam (jeszcze z tydzień) na rozpatrzenie reklamacji.

      Usuń
    3. Czyżby VeloBank się rozłozył ? Na czynniki pierwsze ?

      Usuń
    4. Velo był w porządku jeśli o obsługę za czasów Getin. Nic jednak nie przebije pseudo banku jaki zrobił się z aiona. Nie można odróżnić debilnych czatbotów od będących na podobnym albo i niższym poziomie konsultantów z łapanki. Usługi nie działają, oprocentowanie spada od 1.01.2023. chyba pora zamówić mszę pogrzebową.

      Usuń
  2. Czy w Nest trzeba mieć kartę do konta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karta i tak jest darmowa więc co za różnica? Ogólnie nestbanku nie polecam, bo lecą w chuja. Mnie ostatnio zrobili. Wysyłając mi wiadomość, że promocyjne oprocentowanie na lokacie za otwarcie konta nie zostanie naliczone, bo nie spełniłem warunków. (w 5 miesiącu działania promocji) odwołałem się i odrzucili odwołanie, chociaż spełniłem wszystkie warunki promocji. Jak się wkurzyłem to zerwałem lokatę i wypowiedziałem umowę, po dwóch dniach dostałem wiadomość, że mnie przepraszają bo błąd był po ich stronie. I co z tego jak po fakcie, więc jestem stratny.

      Usuń
  3. W ailor bank to samo do otwarcia lokaty w odziale chcą umowę ramowa

    OdpowiedzUsuń
  4. W Nest każdy SMS potwierdzający jakąkolwiek operację (np. przelewy wewnętrze/zewnętrzne, zmiany limitów itd.) kosztuje 20 gr? Czy dobrze rozumiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest darmowe. Robię obowiązkowo 3 przelewy co miesiąc do innego banku i nie płacę za to nic. Ba, wszystkie przelewy na lini KO - ror też są bezpłatne:)

      Usuń
  5. Czyli mam rozumieć, że jak posiadam aktywne, wyzerowane Konto Nest Oszczędności to wpłacając nowe środki łapię się na tą promocję 8,25%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, napisałem wyraźnie kiedy najlepiej należy otworzyć to konto, by jak najdłużej korzystać z tej promocji, więc dotyczy to osób, które nie posiadają tu jeszcze KO.

      Usuń
    2. Stare KO trzeba pozamykac, po 30 dniach bedzie mozna otworzyc juz nowe z oproc 8,25%. Licza sie nowo otwarte KO. Wolno miec tylko jedno na raz.

      Usuń
    3. Anonimowy23 grudnia 2022 11:07 W tabeli oprocentowania jest zapis, że oprocentowanie specjalne nie dotyczy rachunku Nest Konto Oszczędnościowe otwartego na rzecz posiadacza rachunku, który od 22.11.2022 był już posiadaczem rachunku Nest Konto Oszczędnościowe. CZYLI ZAMKNIĘCIE NIC NIE DA:)

      Usuń
    4. Ok, faktycznie jest ten zapis, ale stare KO i tak do zamkniecia, bo przy kolejnej tabeli po paru mies. moze byc juz inna data. Po 2 pelnych mies. oproc. idzie do zera, wiec trzeba bedzie zawsze zamykac KO, jak konczy sie oprocentowanie i czekac do nastepnej okazji.

      Usuń
    5. Mi dzisiaj po miesięcznym wypowiedzeniu zamknęli konto i mam już możliwość otworzyć to nowe. Tylko po co? :)

      Usuń
    6. Na razie po zamkn. nie ma sensu otwierac KO, wrecz przeciwnie, nie nalezy otwierac przy oproc 0,01%. Najpozniej w kwietniu beda przesuwac date nieposiadania KO, gdyz obecni uczetnicy po 2 pelnych mies. beda wypowiadac umowy (1 marca). Gdyby daty nie przesuwali, to oni znow po 30-d przerwie otwieraliby nowe i lapali sie na oproc. specjalne.

      Usuń
    7. ZAMKNIĘCIE jest konieczne i po można otworzyć NEST KONTO OSZCZĘDNOŚCIOWE. Stare konto to NEST OSZCZĘDNOŚCI więc to dwa różne konta..

      Usuń
    8. Otworzyć można tylko mam wątpliwości czy otrzymasz promocyjne oprocentowanie. A jak nie to znowu miesięczne wypowiedzenie. Ja już mam to stare zamknięte ale boję się otworzyć to nowe.

      Usuń
    9. Ta interpretacja nazwy wymaga chocby potwierdzenia na infolinii, czy po zamknieciu starego konta, nowe bedzie miec oproc. specjalne?
      Wracajac do liczb i podstawowej bazy porownawczej na dzisiaj popularnej 8%, Nest da nam zarobic w najlepszym razie dodatkowo ok. 250zl przez ok. 90-d promocji angazujac w to 400 tys, natomiast CA na Lok. 10% da nam dodatkowo zarobic 400zl przez 180-dni angazujac 50 tys. Co jest atrakcyjniejsze, to kazdy musi sobie odpowiedziec sam?

      Usuń
  6. Wszyscy cos podwyzszaja a tymczasem lokaty w Facto w dół. Wczoraj wpadl mail z informacją :-(

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest komunokat.Obligacje SP edycja styczeń 2023 na pierwszy rzut oka bez zmian.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bez zmian, oplaca sie tylko jak ktos ma IKE-obligacje, poza oplacalnosc jest "slaba". Oczywiscie mozna liczyc na to, ze inflacja bedzie na sensownym poziomie i kupowac np. COI, ale to dla tych co beda trzymac to przez 2 lata lub dluzej, bo inaczej z opl. za wczesniejszy wykup nie jest to zbyt atrakcyjne.

      Usuń
  8. Otworzyłam???Konto w Nest? Dzisiaj złożyłam wniosek o Nest Konto za pomocą przelewu weryfikacyjnego - z Aliora i szczęśliwie, że tam z KO na ROR za zero złotych, to mogłam sobie tę złotówkę "pożyczyć". Mojego podstawowego banku nie mieli w wykazie. Wszystko poszło szybko, Umowa Ramowa na mail, numer konta, Login do bankowości internetowej. No to przystępuję do pierwszego logowania i komunikat, że konto zablokowane - po wpisaniu wyłącznie Loginu z umowy. Oczywiście próbuję jeszcze razi jeszcze - może moja pomyłka przy wpisywaniu/kopiowaniu?:)). No to wniosek o odblokowanie. A tu - że nie mogą tego zrobić.
    A potem jeszcze SMS, że nie dokończyłam wniosku o otwarcie konta! Ale ja już przecież otrzymałam wszystko na maila z informacją, że mogę hulać po Neście...
    No to nie wiem - czy w ogóle mam jakieś konto, a jeśli tak, to czy kiedyś je obejrzę w Internecie:).
    Napisałam do nich - może odpowiedzą. Infolinia odpada, bo organicznie nie cierpię takich "kanałów".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sadze, ze weryfikacja przelewem nie aktywuje automatycznie dostepu, potrzebny jest raczej czlowiek sprawdzajacy, czy wszystkie dane sie zgadzaja i wtedy odblokowuje dostep. Czy konto Aliora bylo zakladane w placowce? Autoryzacja nowego konta, kontem zalozonym zdalnie nie powinna sie udac wg zalozen KNF a jak jest w praktyce, tego nie wiem. Nalezy upewnic sie czy limity przelewow nie beda mocno ograniczone w przypadku otwierania konta przelewem weryfikacyjnym, wiele lat temu konta otwierane zdalnie byly w pelni funkcjonalne, ale po roznych regulacjach KNF nie jestem pewien, jak to sie ma na dzisiaj i pewnie zalezy od wewnetrznych regulacji danego banku czy sa okreslone ograniczenia w poslugiwaniu sie kontem otwieranym zdalnie.Ostatnio otwieralem tylko rach. funkcjonujace na jeden rach. powiazany, wiec takie przypadki nie sa w pelni obiektywne i w ich przypadku jest mozliwosc przelewania wiekszych kwot.

      Usuń
    2. A nie miałeś już u nich konta? Ja miałem i u mnie było podobnie, założenie konta przebiegło pomyślnie ale przy próbie pierwszego logowania było jak u Ciebie (chyba też, że konto zablokowane i jakiś kod, dokładnie nie pamiętam). Jedyna opcja na odblokowanie to kontakt z infolinią lub udanie się do placówki.

      Usuń
    3. Anonimowy 23 grudnia 2022 22:01 - Tak, miałam kiedyś tam konto, które mi sam bank wypowiedział w marcu 2020 roku z powodu braku na nim operacji (zakładałam kiedyś dla Lokaty powitalnej). Ale - szkoda, że takie informacje nie są podawane przed.
      Anonimowy23 grudnia 2022 20:54 - W Umowie Ramowej są znaczne ograniczenia kwoty przelewów: jednorazowy - 50k; dzienny - 100k i najgorsze - miesięczny - 250k. Tak więc dla KO na 8,25% do 400k w ogóle nie warto, bo trzeba przy "zwrotce" dzielić to na dwie części i przelewać jedną na koniec miesiąca, a drugą na początku następnego. Dlatego odpuszczę sobie ten bank, zobaczę, co mi odpowiedzą i - jeśli założyłam jednak konto - to postaram się je kiedyś zamknąć. Albo poczekam, aż sami to zrobią:).

      Usuń
    4. Ja moge w Nest ustawic limit nawet na 1 mln, ale konto bylo otwierane 8 lat temu, te podane limity sa startowe lub ograniczenia wynikaja z zakladania zdalnego.

      Usuń
    5. Ja też tam miałam konto zakładane wiele lat temu, ale bank mi je "karnie" zamknął. Nawet po nieudanej próbie wejścia na nowy Login wypróbowałam ten stary, bo go zachowałam. Jak się spodziewałam - też nie zadziałało.

      Usuń
  9. a za co Bank Cię ukarał, co przeskrobałeś ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za notoryczne "niemanie" pieniędzy w banku

      Usuń
    2. :)). Ano. A szkoda. Mieliby teraz klientkę z zasobami:))

      Usuń
    3. Nest Bank zamyka konto z powodu braku środków, serio? To jakieś dziwne praktyki. A po jakim czasie utrzymywania zerowego salda to robią? Liczę na założenie nowego KO i nie chcę tracić RORu.

      Usuń
    4. Generalnie to trwa to chyba 2 lata bez zadnej operacji. Zawsze mozesz puscic z innego banku chocby 1zl i z powrotem i juz bedzie aktywnosc.

      Usuń
    5. Dzięki za info, nie przyszło mi do głowy, że jakiś bank może spacyfikować nieaktywnych klientów, a tym bardziej Nest, w którym konto jest bezwarunkowo darmowe.
      Dobrze że ING nie wpadł na taki pomysł, w czasach posuchy procentowej moje OKO dosyć długo leżało "odłogiem" i mimo to nie zostało zamknięte, teraz dało się odkurzyć i pracuje na 8%.

      Usuń
  10. Obniżki lokat bank z zuber lokata na 7. 5

    OdpowiedzUsuń
  11. To wstyd nie mieć pieniędzy...

    OdpowiedzUsuń
  12. PYTANKO. Czy w Getin/Velo mając swoje konto indywidualne, oraz posiadając pełnomocnictwo nieograniczone do drugiego konta mamy czy można ustawić/zmienić na infolinii podgląd tego drugiego konta z własnego loginu?
    Tak było kiedyś w Aliorze, jako pełnomocnik widziałem środki u właściciela i mogłem nimi dysponować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Getinie nie slyszalem o pelnomocnictwie on-line, tzn, zeby obslugiwac rach. z pelnomocnictwa przez swoja bankowosc internetowa, mozna bylo przelaczac sie tylko na modulo wspolne, gdzie bylo sie wspolposiadaczem.
      W Aliorze pelnomocnictwa sa od poczatku jego instnienia dostepne on-line. Teraz w nowej bankowosci Aliora rowniez, z tym tylko, ze rach. wspolne nie sa widzaiane w zestawieniu rach z pelnomocnictwa tylko u siebie, przelaczenie na pelnomocnika jest w bankowosci. Nowy system "kulal" czasami jak bylo dwoch pelnomocnikow do rachunku, jak bylo widoczne u jednego, to u drugiego pelnomocnika, nie bylo widziane lub na odwrot, moze usuneli ten blad, ale trudno mi to potwierdzic.

      Usuń
  13. Propozycja "zwrotki" z Ciechanowa/Poznania: 8% na 3 miesiące. Nie skorzystałam, ale mnie "przeczołgali" przy przelewie - już myślałam, że się skończy infolinią, ale poklikałam w co się dało i wreszcie przeszło. I dobrze, bo kasa ma jeszcze dziś wyjść dalej z banku podstawowego.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadza się. 8 procent, też nie skorzystałem. Gdyby choć dali 8,2 jak nowy, ale nie. 8 procent to było dobre jak dawali 3 miesiące temu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...