niedziela, 18 grudnia 2022

Żółta kartka dla Millennium - nowe warunki dla 8% na KO

Rozczarowującą ofertę konta przedstawił ostatni bank w tym tygodniu. Od dziś aby mieć 8% na koncie trzeba spełnić dodatkowy warunek, a to nowość czego nie było dotąd. Kto warunku nie spełni dostanie tylko 7%. Po wielu bankach mógłbym się spodziewać takiego dołka, ale po Millennium?


W tym tygodniu trzy banki odnowiły swoje konta na 8%. Dla przypomnienia były to kolejno Velo z premią 600 zł, ING z premią 200 zł oraz Alior z premią 400 zł, ale żaden z tych banków nie zażądał spełnienia nowego warunku dla 8%. Wszystko jest bez zmian poza datami.

Tymczasem Millennium informuje nas już teraz, że od jutra dostępne będą dwie rożne stawki i co więcej, obie dotyczyć będą nowych środków obliczanych względem 9 grudnia. I tak:

  • 7% - obowiązuje dla nowych środków 
  • 8% - obowiązuje dla nowych środków jeśli zapłacimy kartą 5x

Co gorsza, stawka obowiązuje teraz już tylko do kwoty 300k czyli o 100k mniej niż poprzednio i o tyle samo mniej niż u konkurencji. Dla mnie to dodatkowy odstraszacz, mimo czekającej nowej inwestycji, która znów zapewne obniży moje saldo w bankach.

Na dobrą sprawę nowy warunek dla wielu klientów niczego nie zmieni. Część z nas płaci kartą tylko raz w miesiącu by konto było darmowe, inni muszą płacić 5x. Wszystko zależy od tego kiedy konto zostało tutaj założone. O ile pamiętam taki podział wprowadzono tutaj w pierwszej połowie ubiegłego roku.

Tutaj założysz Konto oszczędnościowe w Millennium ze stawkami 7,00%/ 8,00%

Zatem nowe warunki to bat dla klientów o dłuższym stażu, do których się zaliczam. Moja promocja KO w Getin potrwa do ostatniej dekady stycznia, więc na dobrą sprawę to właśnie tutaj byłoby najlepiej rozpocząć kolejne 90 dni stawki na 8%. Nowa promocja potrwa bowiem u melonika najdłużej, bo do 21 stycznia 2023.

Niestety w świetle nowych warunków pozostaję przy opcji z Aliorem w roli głównej.Co prawda Alior też ma warunek dla 8%, ale jest to warunek najprostszy w możliwych. Melonik wymaga jedynie przelewu na 2000 zł i robię to zawsze niezależnie od tego czy biorę udział w promocji czy nie.

Co więcej w Aliorze nie ma znaczenia kiedy robimy tam przelew. W przypadku innych banków dbamy o to by przelew był zrobiony pierwszą sesją eliksir, tak by środki w banku docelowym mogły zostać tego samego dnia przekierowane do innego banku, gdzie mogą nam pracować. Tak jest przykładowo z Santanderem czy Millennium.

U melonika nie ma to znaczenia ze względu na możliwość korzystania z darmowych przelewów natychmiastowych. Jeśli środki dotrą nam tutaj o godzinie 18, bez problemu przelejemy je do Velo jeszcze tego samego dnia, jeśli akurat w tym banku korzystamy z 8%. 

Machanie 5x kartą nie jest może jakoś upierdliwe, sam robię to dalej w Velo za jednym zamachem. Ale w styczniu zamierzam zrobić to po raz ostatni, bo to ostatni miesiąc korzystania z KO, więc przyjdzie czas na konwersje starego konta po Getin na nowe.

Niepokoi jednak ten ruch Millennium. Już widać, że to ruch podpatrzony u Getina, a skoro banki się nawzajem obserwują, to bardzo możliwe, że w nowym roku podobne warunki na swoim KO zaczną stawiać kolejne banki. Dlatego warto będzie na ostatni moment załapać się na trwające promocje.

Przypomnę o tym tutaj na początku przyszłego roku.

Regulamin 46 edycji konta w Millennium

53 komentarze:

  1. Te całe rumakowanie banków oparte na tym, że nie potrzebują naszej kasy bo na razie maja jej nadmiar może prysnąć jak bańka mydlana. Teraz główny problem to wiszący wyrok TSUE o korzystaniu z kapitału przez frankowiczów. Jeśli jak się domyślam wielce mondrzy decydenci unijni zdecydują, że ludzie ekonomicznie odpowiedzialni to głupki, to przewidująć dalszą logikę działania obecnej ekonomi myślę, że niedlugo póżniej zostanie ustalone iż pieniądze biorą się z bankomatów a ktoś ma obowiązek je drukować i tam dostarczać. Wyrok niedlugo, jak będzie tak jak myślę to nie bedzie mnie interesowało czy bank daje 8, 15 czy 20 % wyciągam kasę i z nią uciekam z takiej instytucji a na pewno z 4 banków stojących w kolejce po Getinie. Oczywiście później będzie płacz i zgrzytanie zębów bo teraz nie można związać ciulaczy na dlużej jakimiś korzystniejszymi ofertami. Myślę, że więcej osób zrobi tak jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  2. O co chodzi w Santander z pytaniem o źródło gotówki? To jakiś nowy wymóg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ailor bank pytają co miescioc i to małe pieniądze wplacam 1500 zl pytają skod pieniądze mam

      Usuń
    2. Mnie też dziunia w Alior pytała o źródło pochodzenia mojej forsy. Więc odpowiedziałem, że z roboty ona.

      Usuń
    3. W Aliorze to już od stuleci stuleci. Widocznie takie standardy mają. Kiedyś w oddziale stacjonarnym powiedziałam, że ukradłam, to skonsternowana panienka stwierdziła, że takiej opcji nie ma:).

      Usuń
    4. Pytają kiedy klient wpłaca większą kasę. Taki debilny wymóg.

      Usuń
  3. czy dotyczy to też obecnej promocji? Czy dopiero od kolejnej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej nowej. Poprzednie promocje maja kazda swój regulamin, wiec nie mogą zmienic zasad w połowie.

      Usuń
  4. Polcan, piszesz: "Na dobrą sprawę nowy warunek dla wielu klientów niczego nie zmieni". Ano zmieni, ponieważ dotychczas "kara" za niewykonanie pięciu zakupów w miesiącu to wyłącznie pobranie opłaty za konto (niektórzy z góry się z nią godzą), a nowa promocja KO za niespełełnienie warunku zabiera 1%. Od 300k to sporo kasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam na myśli fakt, że kto musiał robić 5 płatności, to robi dokładnie to samo. W każdym banku spełniam warunki by uniknąć opłat, więc dla mnie byłoby obojętne czy bank obniża sobie stawkę na KO. Inna sprawa to fakt, że samo posunięcie banku jest mało przyjazne dla klienta.

      Usuń
  5. Machanie 5x kartą nie jest może jakoś upierdliwe, sam robię to dalej w Velo za jednym zamachem. Ale w styczniu zamierzam zrobić to po raz ostatni, bo to ostatni miesiąc korzystania z KO, więc przyjdzie czas na konwersje starego konta po Getin na nowe.
    Polcan, piszesz, że w styczniu będziesz ostatni raz "machał kartą" w Getina/Velo, bo w tym miesiącu kończy Ci się promocja KO. Ale przecież te zakupy trzeba robić (dla bezpłatności konta) w miesiącu poprzednim. Jeśli więc zamierzasz w styczniu przekonwektorować ROR Getin na Velo to warunek masz spełniony (w grudniu). Trzeba tylko pamiętać, żeby zastrzec kartę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ale i tak kupie 5 tanich artykułów dla świętego spokoju. Banalny warunek, a w zamian nie muszę sprawdzać i czytać czy bank czegoś nie wprowadzi nowego w międzyczasie.

      Usuń
    2. Dla Ciebie to banalny warunek. Dla mnie - cała wyprawa, bo jestem osobą niepełnosprawną. Tak więc dałem polecenie zamknięcia ROR w Getinie 30 listopada (a ponieważ karta jest do niego przypisana, to rozumiem, że zamknie się też). Płatności wymagane zrobiłem również w listopadzie (czyli miesiąc przed). Jednocześnie założyłem ROR w Velo - o innym numerze.
      Zastanawiam się, czy na wszelki wypadek nie zastrzec tej karty (ale - co to jest wszelki wypadek?:)). Nie wiem, jak to wyjdzie, bo Velo bardzo namieszał.

      Usuń
    3. Nie kazdy lubi bezsensownie machac karta, robie to dla premii (krotkookresowo np Paribas) lub mam zwroty za platnosci karta. W Getinie, jak wprowadzili 5x, to tez zamknalem, a potem otworzylem Nobla, gdzie nie trzeba machac karta a tylko wlac i wylac 10 tys, co jest duzo prostsze i latwiejsze. Mille nie posiadam, ale tu nawet wersja"prestige" nie zwalnia z 5x, wiec, nie jest to bank warty zainteresowania, jak dla mnie. "Wlewanie/wylewanie kasy" nawet do kilku bankow (ktore tego wymagaja) zajmuje mi kilka minut robiac to expressami(mam nielimitowane z Aliora), wiec nie ma co tego porownywac do 5x karta.

      Usuń
  6. Mam w Millennium uruchomioną poprzednią promocję - kończy się 23 lutego (bo była na 100 dni, a teraz skrócili do 90). Potem zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałem do wyboru dla środków z kończącej się pod koniec grudnia lokaty: Alior albo Millennium. Już nie muszę się zastanawiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza tym Allior to mozliwosc wiekszych przelewow, limit ustawialny do 1 mln, oraz przelewy expresowe (jeden do 100 tys), takze Mille nawet do "piet nie dorasta" w tym wzgledzie.

      Usuń
    2. Jedyny plus Millennium dla mnie był ten, że placówka po drugiej stronie ulicy (w razie czego), a do Aliora muszę ze dwa przystanki dojechać. Mało mobilny jetsem. Ale póki działa Internet....

      Usuń
    3. Zaczęliśmy robić różne rzeczy "na wszelki wypadek". Świadczy to o oszukańczych praktykach banku (mam na myśli Velo), który tak skomplikował transfer z Getina, że łatwo wpaść w jakąś pułapkę. Zamykać czy przekształcać ROR, do kiedy machać kartą, zastrzegać ją czy nie, KO/EKO zostawiać czy trzeba zakładać nowe, bo nie wiadomo, z którym kontem działa. Pojechali.

      Usuń
    4. Nie bardzo roumiem po co placowka?, ona jest potrzebna, ale przy innych uslugach czasami. Dla samego posiadania ROR+KO w PLN, placowka Aliora jest zbedna, bo on-line mozna przelewac wieksze kwoty bez problemu. Ja mam placowke w innym miescie, u mnie tylko franczyza, w ktorej i tak nic "skomplikowanego" nie zalatwie i tak tego, czego nie mozna on-line, to w tych atrapach franczyzowych sie nie zalatwi.

      Usuń
  8. W milenium było już takie kombinacje. Jak wprowadził konto 360. To kontem 360 było lepsze oprecentowanie. Tylko teraz na konto 360 nie ma wpływu 1 tyś to dlatego kombinacje

    OdpowiedzUsuń
  9. W Velo siadła też informatyka. Źle pokazywali oprocentowanie KO, a w historii wniosków nie było nic, mimo że złożyłem o zamknięcie konta. Był jeden bank - wszystko grało, przejęło go kilka - rozsypka całkowita.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie banki promują przelewanie wynagrodzenie? (o Aliorze już wiem)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alior nie wymaga przelewu wynagrodenia. To co jest w roznych regulaminach promocji czy warunkach zwalniajacych z oplaty za konto jako "wplyw" moze byc przelewem z dowolnego rach. w innym banku.

      Usuń
  11. Dziwię się tym wypowiedziom./ Od 10 lat mam konta - różne w Alior B. i nigdy nikt mnie o nic nie pytał. Oczywiście moje pieniądze pochodzą z pracy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pracy To przelawam do banku spółdzielczego. Ailor bank łamie regulamin kont oszczędnościowych punkt 6

      Usuń
  12. Dla zainteresowanych. Velo przy przelewie oferta zatrzymaniowa: 7,10% na 2M lub 7,30% na 4M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dla każdego.
      U mnie kończyły się dziś lokaty i oferty byly tylko na 7% na 2ms oraz 7,2% na 4ms.
      Próby robilem dla Aliora, Nowego, Bosia i inbanku.
      Próby na różne kwoty. Zawsze ta sama oferta.

      Usuń
  13. Do ING jest 8% na 2 i 4 miesiące.

    OdpowiedzUsuń
  14. Polcan, te 5 płatności w Mille może być też blikiem a nie tylko kartą

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślicie, że warto jeszcze się pchać w obligacje indeksowane inflacją?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dokupuję bo nie wierzę w szybki spadek inflacji:)

      Usuń
    2. Na pewno warto w ramach IKE. Co do reszty to trudno powiedziec, jak szybko inflacja bedzie spadac, wg wiedzy na dzisiaj spadek inflacji bedzie bardzo powolny. Ze wzgl na odejscie od globalizacji, podaz towarow bedzie ciagle niewystarczajaca, wiec i procesy inflacyjne pozostana z nami na dluzej, jezeli nawet wzrost gospodarczy bedzie siadal to bedziemy mieli tzw. stagflacje, nie wierze juz w zadna deflacje. Raczej nie nalezy sie pakowac w hurtowe papiery o stalym oprocentowaniu (czy fundusze oblig.), bo bedzie im trudno duzo zarobic na wzroscie cen obligacji, nawet jak stopy centralne beda spadaly, to nie tak duzo, zeby byla hossa na tych papierach.

      Usuń
  16. Ja rownniez dokupilem pierwszy raz od stycznia tylko , ze tym razem 4 latki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Na fali hasła : "Na wszelki wypadek" zrobiłem dzisiaj jeszcze pięć machnięć kartą Getina, chociaż polecenie zamknięcia konta dałem w listopadzie, więc te sprzed miesiąca powinny wystarczyć. Głównie dlatego, żeby mi się to konto na pewno zamknęło, bo Velo już w nic nie wierzę. Co z tego, że w razie czego wygram, bo regulamin jest jasny - ale te korowody reklamacyjne... No i wtedy to już zupełnie nie wiadomo, czy machać tą kartą:).

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciechanów daje jakieś propozycje zawrotnych? Bo zaczyna się u nich okres kończących się lokat 8-procentowych.

    OdpowiedzUsuń
  19. To jeszcze raz ja :) Ciechanów daje 8% dla nowych klientów i nowych środków. Ale data badania salda to 3 listopada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciechanów jest niepoważny z tym 8%. Lokaty kończą mi się 27 grudnia więc jutro, pojutrze mógłbym założyć lokaty na nowe środki. Ale 8% nie jest w ogóle motywujące. Mam jeszcze w rezerwie 8% w getinie i ing. Gdyby dali coś powyzej, jak bank nowy, to może tak.

      Usuń
    2. Niepoważne jest zakładanie lokat zamiast kont oszczędnościowych;)

      Usuń
    3. Ja też mam lokaty w Ciechanowie kończące się 27-28 grudnia. I akurat ich założenie nie okazało się niepoważne, bo 8% to do dziś dobry procent.

      Usuń
  20. Pardon, ale kogo to obchodzi to twoje machanie kartą ???

    OdpowiedzUsuń
  21. CA się "urwał z choinki". Dla nowych klientów lokata półroczna do 50k na 10%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli nie obowiazuje zadna karencja, wystarczy nie miec konta i otworzyc? Praktycznie jest to rownowazne z premia 400zl porownujac do oferty 8%, ktora mamy dostepna w wielu bankach.

      Usuń
  22. A dla starych klientów w CA 8% na 180 dni do 200k na nowe środki. Ale tylko przez telefon lub placówka.

    OdpowiedzUsuń
  23. No i mamy 10% dla nowych klientów w Credit Agricole:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bank milenium obniżka oprecentowania lokat nowe środki

    OdpowiedzUsuń
  25. 8,25% w NEST na KO do 400k.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nowych czy obecnych?

      Usuń
    2. Dzieki, przerzucilem do nich kase, wyglada ze do konca lutego, bo niby 2 miesiace + obecny do konca.

      Usuń
  26. Jak dla mnie czerwona kartka. Zwijam się do Aliora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Poprawcie jeśli się mylę. 8% bez warunków było w edycji 45, w edycji 46 jest 7% podstawy i 1% bonusu. Załapałem się jeszcze na edycję 45 i jak się loguję to na stronie mowa jest tylko o stałym 8%, regulamin jest edycji 45. Czyli wychodzi na to że 7+1% jest tylko dla nowych (edycja 46), starzy po staremu, czyli nie ma po co się zwijać (do Aliora).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...