środa, 8 lutego 2023

Nowa edycja 7,5% na KO, 8% na lokacie oraz 100 zł na start w PKO

Mamy obecnie dość specyficzne czasy, w których poza wabikami zakładanie lokat jest kompletnie nieopłacalne. To oczywiście efekt dobrze oprocentowanych kont, które niczym w kalejdoskopie zmieniają swoje edycje w wielu bankach. Dziś nową edycję ma PKO i zachowano tutaj poziom znany z Aliora.


W przeciwieństwie do Aliora jednak nie trzeba tutaj robić wygibasów kartą na 300 zł co miesiąc. Mamy 7,50% bez tego warunku i dopóki w poniedziałek nie pojawiła się nieoczekiwana promocja w Getin to tutaj właśnie przelałem nadwyżki z Nesta, gdy okazało się, że dodatkowe konto w tym banku wycofano od lutego.


Przy okazji przypomnę, że nowi klienci PKO mogą założyć lokatę na 8% na 3 miesiące do 200k. Mamy co prawda aż 30 dni na jej założenie od momentu założenia konta w tym banku, ale nie da się jej założyć od ręki jak robi większość z nas. Zostanie nam ona udostępniona dopiero 5 dnia od otwarcia konta. Szczegóły tej lokaty opisywałem tutaj.

Tutaj założysz konto za zero w PKO dla lokaty na 8% i konta na 7,5%

Uwaga: jeśli chciałbyś dodatkowo zarobić więcej na start warto skorzystać z polecenia konta i zgarnąć dodatkowe 100 zł. Jeśli nie masz kodu polecającego możesz jak zwykle napisać na marszr1@gmail.com, a udostępnię Ci taki kod. Oferta z poleceniem jest ważna do 31 marca 2023.

Wróćmy jednak do najnowszej edycji konta oszczędnościowego, która potrwa od dziś do 30 marca 2023. To jedna z najkrócej trwających promocji, bowiem trwa tylko przez 60 dni od momentu jej uruchomienia. 

Moja obecna edycja kończy się 18 lutego, więc w kolejnej edycji będę mógł brać dopiero ostatniego marca. Idealny dzień, bo wtedy będzie to ostatni dzień promocji w Nest, nie wiadomo jednak jaka będzie stawka w PKO, dużo będzie zapewne zależeć od ruchów konkurencji.

PKO od niedawna staje się ważnym graczem na rynku kont, ale fakt faktem w ciągu ostatniego roku korzystam z niego częściej aniżeli z Aliora czy Millennium, gdzie kiedyś naprzemiennie stale trzymałem kasę. Konto mam tu już stale od ponad dekady, ale aktywne jest dopiero od blisko roku, a nie sądziłem że kiedykolwiek do tego dojdzie:)

Regulamin Nowe środki na KO Plus w PKO

Regulamin VIII edycji programu poleceń w PKO

52 komentarze:

  1. Od 1 czerwca PKO BP podnosi (i wprowadza nowe) niektóre opłaty. Poza tym "zamienia" stare konta za zero na najnowsze, gdzie konto jest za darmo, a karta kosztuje 10 zł miesięcznie z czego zwalnia pięć "machnięć" kartą. Dla mnie to miłe (oprócz podwyżek, oczywiście), bo to mój podstawowy bank, a dotychczas, żeby konto i karta były za darmo, trzeba przelewać wynagrodzenie i wydać kartą 300 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłeś zmienić rodzaj konta.

      Usuń
    2. Ok kiedy konto za zero w PKO wymaga przelewu wynagrodzenia i wydania kartą 300 zł?

      Usuń
    3. Od prastarych czasów:)

      Usuń
    4. Anonimowy9 lutego 2023 09:19 - Mogłam, ale tak mi się nie bardzo chciało, ponieważ to mój podstawowy bank, więc wsparcie od państwa i tak tam leci, a 300 zł da się wydać na codzienne potrzeby. Mamy takich kart w domu dwie i kiedy jedna już wyczerpie konieczny limit, to używamy drugiej. A że są datowane w różnych "częściach" miesiąca, to i kolejność ustalona. Teraz, zamiast sprawdzać wydane pieniądze, będę zliczać machnięcia i na pewno potrwa to krócej, ponieważ codzienne zakupy robimy w różnych sklepach na raczej niewygórowane kwoty (nie przepadamy za marketami).

      Usuń
  2. od wielu lat unikałem PKO, ten bank kojarzył mi się jako skostniały relikt przeszłości.
    jakieś 1/2 roku temu musiałem pomóc starszemu panu ogarnąć jego oszczędności. oczywiście jak to starsi miał konto w pko.
    "zoptymalizowałem" trochę jego sprawy, a przy okazji przetestowałem "panią z okienka" pod swoje potrzeby.
    i tu zaskoczenie, okazało się, że dostałem wszystko bez opłat, nawet nie muszę przelewać pensji, dużo placówek, bankomatów, www bankowości jest także całkiem dobra.
    naprawdę b.pozytywne zaskoczenie.
    pirx

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba odkryłam manie/niemanie w serwisie internetowym Velo zakładki "Oszczędzanie" do zmiany starego EKO na nowe. Otóż: 1. Mąż ma uruchomioną promocję (tę na 8,2%) i ta zakładka jest; 2. Ja mam stare EKO, ale nie biorę obecnie udziału w żadnej promocji - zakładki brak. Jednak konsultant uparcie twierdzi (już w dwóch odpowiedziach), że jest inaczej:). Zobaczymy, co powie jutro po obejrzeniu zrzutów z ekranu. Poprzednio też uznano moją rację dopiero po przesłaniu przeze mnie "dowodów". Tak więc zachęcam do zapisywania z kont możliwie wszystkiego. To okrutnie up... męczące, ale przy takiej obsadzie w bankowości (od samej góry począwszy) inaczej się nie da.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam u nich blokadę od 12.12 na ok. 60 zł, której nie powinno być, konsultant twierdzi, że nie widzi u siebie tej blokady, i dopiero po przesłaniu "zrzutu" poszła reklamacja, nadal czekam na odpowiedź.

      Usuń
    2. Może nie moja sprawa, ale po co brniesz w rzeczy jak sama piszesz niewykonalne.

      Usuń
    3. Może nie moja sprawa, ale po co brniesz w rzeczy jak sama piszesz niewykonalne. U mnie też nie było opcji zmiany eko, więc zadzwoniłem do konsultanta i zmieniłem. Staram się stosować rozwiązania optymalne.
      Tak jak pisze niżej Polcan. Nie mógł założyć jakiegoś konta w neście, to nie walczył z wiatrakami. Po prostu przelał kasę do Velo.

      Usuń
    4. Mamy więc inne podejście. Dla mnie jeśli coś jest dostępne (jak twierdzą "bankowcy"), to powinno działać. I nie interesuje mnie, że mają kiepskich informatyków. Dzięki takiemu "brnięciu" odzyskałam np. od Velo niewypłacone oprocentowanie za kilka dni. Też wmawiano mi, że w serwisie widzą inaczej, ale po przesłaniu im przeze mnie zrzutów z ekranu zmienili zdanie.
      Sprawa z niemożnością założenia konta przez polcana to inna bajka - po prostu tę ofertę wycofano, więc nie było się o co bić.

      Usuń
    5. No to marnuj energie na wysyłanie zrzutów ekranu itp. itd. Kto ci zabroni? A co zrobisz jak już im udowodnisz że nie masz opcji zmiany. Że masz racje. Na złość mamie odmrozisz uszy i nie zadzwonisz, nie zmienisz. Twój cyrk, twoje małpy.

      Usuń
    6. A czytałeś moją poprzednią wiadomość? Gdyby nie to "brnięcie" i zrzuty z ekranu miałabym w plecy około 300 zł. No - mi się opłacało tracić na coś takiego energię.
      A jeśli chodzi o internetową zmianę konta nie chodzi mi o udowodnienie czegokolwiek, tylko na doprowadzeniu do tego, żeby załatali dziury informatyczne. Może wtedy innym (Tobie też kiedyś?) będzie łatwiej.

      Usuń
  4. Polcan" konto w tym banku wycofano od lutego."O jakim koncie piszesz? Można założyć twoje cele na 8% do 20 k.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o nim. W styczniu widziałem go na liście kont do założenia, od lutego już go nie ma w mojej bankowości. Na infolini poinformowano mnie, że można mieć tylko jedno konto.
      Zresztą nawet gdyby było, to już po ptakach. Korzystam z drugiego konta w Getin na 8,20% więc 'twoje cele' przestało mnie interesować.

      Usuń
  5. Nie mogę dociec - czy wszystkie wypłaty z VeloSkarbonki (np. przelewy na konto główne) są bezpłatne, czy tylko pierwsza w miesiącu? Jak to jest z wypłatami z VeloSkarbonki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie ze skarbonki na Velokonto sa nielimitowane od samego poczatku Velo.

      Usuń
  6. Czy ktoś wie jakie są max limity W Santanderze. Gdzie to wogóle w banku sprawdzić? Na stronie coś pisze o 100k przy natychmiastowym a z tego co gdzieś wcześniej wyczytalem to max. limit internetowy w tym banku to chyba 15k. Chcę zmienić podstawowy ROR i to dla mnie ważne. Alior ma fajny max. w expresowym ale tylko 5 szt. gratis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma. Tylko powyżej jakiejś kwoty (nie pamiętam), trzeba udać się do oddziału, żeby ustalić większy limit.

      Usuń
    2. W Santander internet z opcją Express Elixir przelejesz maksymalnie 5 tys. zł, a z BlueCash 20 tys. zł. Zwykły przelew nie wiem.

      Usuń
    3. W Santander samemu mozna zwiekszyc do 65 tys. limit dzienny a w oddziale 125tys (nie wiem jak dokladnie teraz czy nie wiekszyli ). Express tylko 5 tys.
      Alior to zupelnie inna liga z limitami, max 1mln, ale trzeba sie liczyc z autoryzacja telefon. przy nowym rach. na przelew powyzej pewnej kwoty (potem system sie uczy i juz przepuszcza). Expressy po 100 tys. kazdy.

      Usuń
  7. W Santander nie ma limitów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kiedy bez limitu? W bankowosci "stoi" wyraznie, ze przelewy powyze 125 tys. tylko w oddziale. Ten bank nie nadaje sie kompletnie do zarzadzania swoimi finansami.

      Usuń
    2. Ja w oddziale zwiększyłem limit do 400 tys. już z 10 lat temu a w regulaminie było tak jak piszesz 125 tys. Pamiętam, że wtedy pani z obsługi też coś mówiła że nie można wyższych limitów a że miałem wtedy ponad 300 tys. na rachunku i sam chciałem porobić przelewy to poszła po kierownika i kierownik wyraził zgodę na wyższy limit niż regulaminowy,,

      Usuń
    3. Jezeli jest to uznaniowe, to moga sie nie zgodzic na zwiekszenie limitu a ja nie zamierzam "prosic sie" o cos co mam bez problemu i bez laski np. w takim Aliorze.
      Generalnie Santander nie ma zadnych sensownych ofert depozytowych na tle konkurencji, wiec jak ktos skorzystal wczesniej z promocji za otwarcie konta, to moze jedynie oplacac rach za gaz, prad, tel. otrzymujac do 300zl na rok, na nic wiecej bym nie liczyl w tym banku. Na plus jest to, ze wymaga 1 trans. i wplywu na miesiac 500zl i konto jest darmowe, ale sumarycznie to wciaz za malo "wygodny" bank, zeby uczynic go bankiem glownym.

      Usuń
  8. Dziękuję za informacje. Pogadałem z botem z banku. Nawet dał radę - jeśli bez autoryzacji sms do zaufanych 10k. A główny:
    "Za zmianę limitów przelewów nic nie zapłacisz. Jeśli chcesz ustalić limit przelewów powyżej 125 000 zł koniecznie odwiedź jeden z naszych oddziałów i zapytaj doradcę czy będzie to możliwe." Czy ktoś ustawił na zwykłym ROR większy limit?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zwiększyłem. Napisałem powyżej

      Usuń
    2. Dziękuję za informacje. Może założę i wtedy przetestuję. W CA trochę też były cyrki i musiałem robić kilkanaście expresów zamiast jednego ale jak tak bank chce to mi to rybka przy zapisanych odbiorcach.

      Usuń
  9. Wiem - niektórych to nudzi, ale podobno jest wolność słowa. W kolejnej (czwartej) korespondencji z Velo w sprawie przekształcenia konta poproszono mnie o zrzuty z ekranu z zakładki "Obsługa". Co zrobiłem już dwa dni temu. Co oni tam piją? Wysłałem po raz drugi z adnotacją, że wystarczyło poczytać poprzednie wiadomości (wszystko jest w jednym wątku, więc nawet nie trzeba szukać).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wiem. To nie o to chodzi by złapać króliczka, ale by gonić go.

      Usuń
  10. Jedno na plus trzeba przyznać Velo. Odpowiadają bardzo szybko. A że nie potrafią rozwiązać zupełnie prostych spraw... No cóż, idą na ilość, nie na jakość. Ale tzw. "konsultanci" mają zajęcie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Co do informowania przez PKO i aktywnej promocji, to okazuje się, że w apce ie ma takiej informacji, bank informuje tylko o 2%.
    Za to w bankowosci internetowej można znaleźć w szczegółach konta wszystkie potrzebne informacje z ważnymi datami, saldem i stawka 7,5%. Trzeba jednak mocno przewinąć te zakładkę w dół, bo najpierw są informacje o standardowym oprocentowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za instrukcje. Może się kiedyś skuszę na PKO, a Twoje poprzednie "doniesienia", że podają tylko oprocentowanie podstawowe, trochę mnie zniechęcała.

      Usuń
    2. Bo jest to denerwujące sprawdzać bank czy dobrze wypłaca odsetki, nie mając takiej pewności. Napisałem reklamacje w tej sprawie i odpisano mi, że informacja jest tylko w jednym miejscu i faktycznie tak jest. Być może na szybko to zmieniono?

      Usuń
  12. Velo bank zawrotne dziś 8 procent na rok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie 12-m obarczone duzym ryzykiem. Jezeli USD bedzie sie dalej umacnial a tzw. rynek zwiekszy oczekiwania na kilka jeszcze podwyzek w USA, to nasza RPP nie ma wielkiego wyboru i wroci do malych podwyzek po 25pb, inaczej PLN pojdzie znow na 5zl za USD. Marzec-kwiecien da odpowiedz w jakim kieunku pojdziemy ze stopami w PL, stad lepiej na razie trzymac na KO-8% niz pakowac sie w lokaty 12-m.

      Usuń
  13. Nie wiem czy ktoś z Was przebrnął przez kilkuset stronicowy dokument o zmianach w PKO_BP.
    Na jednej z ostatnich stron jest zawarta informacja o wprowadzeniu limitów w przelewach.
    Dla przykładu - dzienny limit przelewów na konto w innym banku przez aplikację to 50.000zł.
    A teraz największa nowość - wprowadzenie limitu maksymalnego dla pojedynczej transakcji w bankowosci internetowej: 300.000zł.
    Dotychczas nie było żadnego limitu maksymalnego narzucanego przez bank.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważnieszy jest limit główny. Nawet przy ograniczeniu 5k na przelew to nie jest problem wyprowadzić 400k w kilkanacie minut. Przez przypadek tak musialem zrobić w CA bo tam limity zwiększasz w oddziale (ew. telefonicznie - ale ten kanał zawsze blokuję) nie wiem czy bank ponosi koszty expresów ale jak tak sobie życzy to jego strata. Limit głowny zwiekszyłem a później dla bezpieczeństwa zmniejszyłem tylko limit jednej transakcji. Do głowy mi nie przyszło, że przy głownym limicie 400k już nie będę mógł podnieść limitu pojedyńczej transakcji samodzielnie powyżej 5k. Fakt, że 100k to 20 przelewów i głupota ale to i tak szybciej niż gibanie się do banku w durnej sprawie. Takie szczegóły sprawiają, że później nie chce ci się już z takim bankiem gadać i mieć czegokolwiek wspólnego.

      Usuń
    2. Anonimowy11 lutego 2023 19:54 - Dzięki za info. Nie miałam tyle cierpliwości, ale teraz doczytałam na stronie... pięćset którejś:). Zaoszczędzi mi to "nerw", jeśli mi przelewu nie puszczą, bo będę wiedziała, w czym rzecz. Ale w ogóle nie rozumiem tego ograniczenia, bo wszystkie większe przelewy PKO BP weryfikuje telefonicznie. Limit (bo nie było opcji bez limitu) ogólny ustawiłam sobie kiedyś w banku taki, że jeszcze dobrych kilka lat inflacji przeżyje. Przynajmniej mam taką nadzieję...

      Usuń
  14. Czy odważył się ktoś i zmienił rodzaj EKO na te nowe w trakcie trwania promocji ? Dzisiaj wyskoczyła mi w aplikacji możliwość zamiany ale nie chciałbym stracić odsetek i obecnej promocji. Potwierdzi ktoś, że po zamianie nadal jest aktywna promocja ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie odważyłem się. Zrobię to pod koniec promocji, bo pewnie dopiero wtedy w ogóle będę zabierał wszystkie środki. Ale to jeszcze prawie trzy miesiące:)

      Usuń
    2. Ja promocji teraz nie mam, ale po kilkudniowej wymianie korespondencji, w której w końcu udowodniłam, że nie jestem wielbłądem (czyli że nie posiadam w serwisie internetowym opcji zamiany starego EKO na nowe), otrzymałam taką powiastkę:
      "Pani zgłoszenie wymaga dodatkowego wyjaśnienia z naszej strony. Jak tylko otrzymam niezbędne informacje, od razu je Pani przekażę w odrębnej korespondencji. Proszę oczekiwać na wiadomość z naszej strony."
      "

      Usuń
  15. W I bank lokata na start już tylko 8%

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziś mam urodziny. Nie chwaliłbym się tym, gdyby nie "fantastyczna " propozycja Millennium. Lokata 7% do 25k na 1 miesiąc. No dobrodzieje zasrani. Już się rozpędziłem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze nic. Bawi mnie jak wchodzę czasem na stronę Millenium i widzę to. Możesz zyskać nawet 1,75% w skali roku! https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/produkty-oszczednosciowe/lokaty/happy-hours

      Usuń
    2. To biesz bo nest obniżył lokaty i trzeba w nest przelewać wynagrodzenia

      Usuń
    3. Mi co tydzień millennium przysyła smsem zaproszenie do lokaty na 4,5%. Dziś nawet na 8% bym się nie skusił.

      Usuń
    4. Ta lokata nazywała się"urodzinowa"

      Usuń
    5. Jaki procent milenium daje na negocjacje

      Usuń
  17. Nest obniżył lokaty

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...