poniedziałek, 6 listopada 2023

Ranking lokat - listopad 2023

Na Waszą prośbę publikuję dziś nowy ranking na listopad. Po ostatnich komentarzach zachwalających obligacje skarbowe myślałem, że tematyka lokat przestaje być w centrum zainteresowania, ale jak się okazuje są one dalej popularne.

Niestety na lokatach mamy w zdecydowanej większości obniżki i dotyczy to nie tylko banków, ale nawet SKOK Stefczyka, gdzie skala spadków jest nawet większa. Jedynie Bank Nowy idzie pod prąd i tutaj jak widzę mamy podwyżki nawet o 0,30pp.

Zwyczajowo zachęcam do publikowania w komentarzach stawek lokat zatrzymaniowych pojawiających podczas przelewu wyższych kwot do innego banku. Są one tak zróżnicowane, że trudno je ująć w rankingu.

Aktualizacja: do rankingu dodałem lokatę w Pekao na 7%, która została liderem w sekcji lokat kwartalnych. Omówiłem ją w osobnym artykule tutaj.


1 miesiąc

1 Bank Nowy - NOWY depozyt WYSOKI PROCENT 8,60% do 10k

2 SKOK Stefczyka - Lokata mobilna na nowe środki 6,10% do 50k

3 Toyota bank - Lokata Plus 6,00%

4 Toyota bank - Lokata Standard 5,70%

5 SKOK Stefczyka - eLokata na nowe środki 5,50% do 1mln

6 BFF - Lokata Facto 5,25% min 5k  


2 miesiące

1 Velo - Lokata mobilna na start 7,00% max 50k

2 SKOK Stefczyka - eLokata na nowe środki 6,00% do 1 mln

3 Velo - Lokata na nowe środki 5,80% max 3*150k (saldo 21.10) do 14.10

 

3 miesiące

1  Pekao - Lokata z Żubrem II 7,00% do 50k - wymagane konto

   SKOK Stefczyka - Lokata Witaj w Kasie 7,00% do 50k

Inbank - Lokata na start 6,75% max 50k

4  Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M GWARANTOWANY 6,80% do 400k (dla nowych)

    Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M ZYSK 6,80% do 1mln (nowe środki) 

6  Toyota bank - Lokata Plus 6,60%

7  Citibank - Lokata powitalna Citigold 6,50% do 500k do 14 listopada 2023

8  Toyota bank - Lokata Standard 6,30%

BFF - Lokata Facto 6,00% min 5k     

   Velo - Lokata na nowe środki 6,00% (saldo 21.10) do 14.11

   Citibank - Twoja Lokata 6,00% do 20k wymagane konto

    neoBANK - neoLOKATA NOWY DEPOZYT PLUS 3M 6,00%

    neoBANK - neoLOKATA Migracja Plus 3M 6,00% (nowe środki)

    SKOK Stefczyka - eLokata na nowe środki 5,60% do 1 mln

15 Inbank - Lokata standardowa 5,60% min 5k

16  Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 5,00% do 400k

      Velo - Lokata na dzień oszczędzania 5,00% do 20k


4 miesiące

1  Velo - Lokata Specjalny Procent 6,50% min. 10k 

2  Nowy Bank - NOWYdepozyt 4M 6,10% max  1 mln

3  SKOK Stefczyka - Lokata Kapitalna 5,30% max 100k

4 Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 5,00% do 400k

    Santander - Lokata mobilna 5,00% do 20k  

 

6 miesięcy

1 Credit Agricole - Lokata powitalna 8% do 50k

Nest bank - Nest Lokata Witaj 7,10% + 400 zł (dla nowych)

        wymagania: wpływy na 2k co miesiąc oraz 3 przelewy na zewnątrz,  do 25k

Citibank - Lokata powitalna Citigold 6,50% do 500k do 14 listopada 2023

   Toyota bank - Lokata Plus 6,50%

5  Bank Nowy - NOWYdepozyt 6M GWARANTOWANY 6,30% do 400k (dla nowych)

6  Toyota bank - Lokata Standard 6,20%

    Toyota bank - Lokata Sprint 6,20% do 30k

BFF - Lokata Facto 6,00% min 5k

9  Bank Nowy - NOWYdepozyt 6M ZYSK 6,00% max 1mln

10  Inbank - Lokata standardowa 5,75% min 5k

11 SKOK Stefczyka - Lokata mobilna  5,60% do 50k

     SKOK Stefczyka - eLokata na nowe środki 5,60% do1 mln

13 neoBANK - neoLOKATA NOWY DEPOZYT PLUS 6M 5,50%    

     neoBANK - neoLOKATA Migracja Plus 6M 5,50% (nowe środki)

1 Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 5,00% do 400k

     Velo - Lokata na nowe środki 5,00% (saldo 21.10) do 14.11

 

Informacja o opłacie 20 zł w ING o której piszę w komentarzach:


 

39 komentarzy:

  1. Na wszystkich frontach KO i lokat ciągnie wózek do przodu tylko VELO.
    Reszta tzw banków to hamulcowi. Od kwietnia liderem będą parabanki PKO BP i Pekao SA z %%% max 1%.
    Spieszmy się kochać Velo póki żyje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego myślę o wrzuceniu trochę na IKE-obligacje. Szału tam nie ma, ale emeryturę i tak głodową będę miał, wiec zawsze coś...

      Usuń
    2. Parabanki ???

      Usuń
    3. A bank Nowy? Warto tam się pchać?

      Usuń
  2. Bardzo mi się nie podoba, że Millennium podaje w SMS-ach kwotę dopisanych odsetek (nawiasem mówiąc - brutto). I jeszcze każe się z tego cieszyć:). Nie , nie jest to powiadomienie zamówione przeze mnie, lecz po prostu forma reklamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to, ze otrzymało się odsetki (nawet brutto) do powód do smutku i złości ? Może chodzi o to żeby żona się o tym nie dowiedziała ?

      Usuń
    2. To ja jestem żoną:). Chodzi mi o bezpieczeństwo danych. Na podstawie takiej kwoty odsetek łatwo sobie policzyć, ile trzymam kasy w tym banku. A nie mam pewności, czy SMS-ów nie może przeczytać ktoś postronny (z mężem "przerzucamy" sobie oszczędności, więc to nie o niego chodzi:)).

      Usuń
    3. Przecież wyciąg do domu przychodzi mam dwa konta oszczędnościowe na 1. 25

      Usuń
    4. krzysztofp
      Gratuluję kont oszczędnościowych, podałbyś jakieś namiary, nie bądź samolubny, to forum gdzie dzielimy się fantastycznymi ofertami

      Usuń
  3. Coś za dużo tutaj anonimowych piszących zupełnie nie na temat o obligacjach. Wygląda jak trollowanie... Też macie takie odczucia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Ja też nigdy nie miałem i trzymałem się z dala, ale zobacz na ten ranking - kierunek jest raczej wiadomy.

      Usuń
    2. Oczywiście. Masz całkowitą rację !

      Usuń
    3. Rozumiem,że można trollować w sprawie akcji czy Bitcoina.Ale trollować w temacie obligacji?
      Komuś zależy,żebyś kupił i stracił?Niemożliwe,na obligacjach detalicznych nie można stracić nominalnie.

      Usuń
    4. No właśnie. W przypadku akcji to m9zna naganiać na coś, żeby inni brali i podbić cenę, a tutaj?

      Usuń
  4. Pytanie do ingowcow, wiadomo że bank ten pobiera opłatę 10 zł jeśli nie wyda się 300 zł kartą.
    Wydałem więc w pierwszym miesiącu nieco ponad 300 zł, więc dlaczego system pokazuje w szczegółach konta 'aktualnie naliczone opłaty' 20 PLN?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oni chyba liczą miesiąc od 29 do 28-go. Jakoś tak, sprawdź sobie dokładnie.

      Usuń
    2. Liczą tak jak mówisz, ale skoro spełniłem warunki za poprzedni miesiąc, powinni podawać jedynie potencjalną opłatę w wysokości 10 zł za ich niby listopad. A tu widzę denerwujący komunikat o podwójnej opłacie, więc nie kumam czego ten komunikat dotyczy.

      Usuń
    3. Nie mam zwykła kartę. Nikt z was nie ma takiego komunikatu?

      Usuń
    4. Może to nie oplata za brak 300 zl tylko za cos innego, sprawdz tabele oplat co to mogloby byc

      Usuń
    5. Przed momentem sprawdziłem u kolegi w pracy. Jemu pokazuje opłatę 10 zl i też jest zdziwiony. Ja taki komunikat miałem w ubiegłym miesiącu, teraz opłata sie skumulowala jakby za dwa miesiące. U was tego nie ma?

      Usuń
    6. O karte jak dobrze pamietam wystepowales do 28-wrzesnia (wlacznie), czyli musisz miec rozliczone trans. na 300zl w okresie 29.09-28.10. za I okres i to faktycznie karta bez uwzglednienia blika. U mnie sie nic nie wyswietla, oplaty 0zl.

      Usuń
    7. W ING najlepiej zlikwidować sobie kartę (jak można i się nie bierze udziału w promocji, gdzie ta karta jest potrzebna), bo tylko generuje niepotrzebne koszty. Bez karty konta są za 0 zł, a płatności można robić Blikiem.

      Usuń
    8. Z kolei Blik wymaga instalacji apki, więc koło się zamyka. Napiszę dziś do nich na czacie i wyjaśnię tę sprawę, bo jak widzę mało kto ma ten problem.

      Usuń
    9. Jak nie używasz ING do niczego innego tylko do oszczędzania, to nawet ten blik ci niepotrzebny, Ja u nich zrobiłam ostatnią transakcję chyba z 6 mcy temu, tylko do promocji z polecenia - był wymóg wydania 300 zł kartą lub blikiem, a tak to w ogóle nie zaglądam do tego banku w celach innych niż oszczędności

      Usuń
    10. Używam dla premii 250 zł na start dla nowego klienta.

      Usuń
    11. Anonimowy8 listopada 2023 09:31
      Cyt: "O karte jak dobrze pamietam wystepowales do 28-wrzesnia (wlacznie), czyli musisz miec rozliczone trans. na 300zl w okresie 29.09-28.10. za I okres i to faktycznie karta bez uwzglednienia blika. U mnie sie nic nie wyswietla, oplaty 0zl."
      Nie rozliczone, tylko wykonane transakcje, a to różnica.

      Usuń
    12. polcan7 listopada 2023 19:29
      U mnie jest to samo. Poprzedni miesiąc 0 zł warunki spełnione, a do 28.11.23r oplata 20 zł jak nie wykonam transakcji na kwotę min 300 zł. Ale to dla mnie normalne, że muszę wykonać transakcje bezgotówkowe kartą na min 300 zł. Tylko dlaczego 20 zł, a nie 10 zł?

      Usuń
    13. Skąd niby info ze beż blika? Raczej blokiem macham. Też przez chwilę wyświetlało 30zl, ale potem na 10 się zmieniło.

      Usuń
    14. Taką informację dostałem z ING
      'na początku chciałbym przeprosić z powodu błędu - zamiast 20 zł powinno się wyświetlać 10 zł. Pracujemy nad naprawą'

      Usuń
    15. W dalszej rozmowie dostałem taką informację:
      '10 zł to prognozowana opłata za kartę za bieżący okres. Jeśli do 28 listopada wykona Pan transakcje bezgotówkowe kartą w sumie na 300 zł, to ta opłata zostanie wyzerowana'

      Usuń
    16. Dodałem screena na końcu zestawienia z informacją o opłacie w wysokości 20 zł. ING zapamiętałem z jednej rzeczy: to jedyny bank w mojej historii, gdzie wszelkie reklamacje jakie tutaj złożyłem zostałem rozpatrzone negatywnie. Nie mówiąc już o legendarnym liście gratulacyjnym:/

      Usuń
    17. Dzisiaj zajrzałem i też mam komunikat o 20 zł do czego nie ma podstaw merytorycznych. Dzisiejszy poziom banków mnie *******. Plączą się o własne nogi.
      Wypada przywołać cytat z "Misia":
      "Czyli że zasadniczo pan się musi na tym rozeznać całkowicie, żeby wiedzieć, ile i gdzie. – Dotychczas tak było, ale teraz mamy komputer. Może pan pisać, co tylko pan chce. To nie ma żadnego znaczenia. – Komputer? – On się i tak zawsze pomyli przy dodawaniu, proszę pana".


      Usuń
  5. Lokata Specjalny procent (dzisiaj) - na 2 i 4 m-ce: 6 %.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Gesso

      Możliwe, że nawet trochę podniosą. Kończą się u nich ostatnie EKO na przyzwoite 8%, więc postępuje ewakuacja kasy (mojej zresztą też). Część już poleciała na Obligi, a reszta na inne KO za parę dni.

      TomTom

      Usuń
    2. Raczej nie liczylbym na podwyzki, tylko utrzymanie 7%, na zatrzymaniowej czesto pokazuje ponizej 6% przy przelewie. Nie bardzo maja z kim rywalizowac o kase. Kilka dodatkowych mld odplynelo na obligacje, ale w skali tego co dalej siedzi w bankach to kropla w morzu. Trzeba pamietac, ze wiekszosc osob w PL nie inwestuje, tylko "kisi" kase w bankach, wiec mamy sytuacje odmienna w stosunku do gospodarek zachodnich. Trzeba tez pamietac, ze sporo kasy przenosi sie z jednego KO na drugie w rodzinie w ramach Velo, wiec az tak duzo, to pewnie nie odplywa.

      Usuń
    3. Od kilku dni Velo próbuje dodzwonić się do mnie. Zapewne z propozycją lokaty szalony procent - 5% .Dotychczas nie odebrałem telefonu...

      Usuń
    4. Niekoniecznie, do mnie wczoraj dzwonili z zapytaniem o ocenę obsługi klienta w oddziale, w którym byłem przed tygodniem.

      Usuń
  6. Do jakiego banku trzeba zasymulować przelew, żeby otrzymać taką propozycję Velo - Lokata Specjalny Procent 6,50% ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...