piątek, 17 maja 2024

Ranking lokat - maj 2024

W niniejszym zestawieniu mamy po raz pierwszy hybrydę w postaci łączonej oferty lokaty wraz z kontem oszczędnościowym w Citi. Ta oferta ma jednak dodatkowe warunki o którym mówiłem we wczorajszym wpisie, więc warto je mieć na uwadze.

Dwa dni temu omawiałem też tutaj ofertę szwedzkiego banku HoistSpar, który od niedawna debiutuje na naszym rynku i mógłby być hitem. Jednak nie jestem do niego przekonany z powodów o których pisałem w środę. Sytuację pogarsza sprawa opóźnionych przelewów o których piszą czytelnicy w komentarzach.

A w samym zestawieniu? Kilka drobnych zmian wśród których uwagę zwracają podwyżki na start w Inbank oraz wyjątkowo krótka, nowa ale pogorszona oferta lokat w Velo. Zaś co do warunku badania salda w CA to nie jest błąd, bank faktycznie sprawdza saldo ze... stycznia.



1 miesiąc

1 Bank Nowy - NOWY depozyt WYSOKI PROCENT 7,00% do 10k

2 SKOK Stefczyka - Lokata mobilna na nowe środki 5,60% do 50k

   SKOK Stefczyka - eLokata odnawialna 5,10% na 25 dni

3 Toyota Bank - Lokata Plus 4,90%

BFF - Lokata Facto 4,75% min 5k 

5 Toyota Bank - Lokata Standard 4,60%


2 miesiące

1 Velo - Lokata mobilna na start 7,00% max 50k

 

3 miesiące

1 Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M GWARANTOWANY 6,20% do 400k (dla nowych)

2 Raiffeisen - Lokata dla Ciebie 6,10% 200k*5

3 SKOK Stefczyka - Lokata Witaj w Kasie 5,80% do 50k

4 Toyota Bank - Lokata Plus 5,70%

5 Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M ZYSK 5,60% do 1mln (nowe środki)

    SKOK Stefczyka - eLokata na nowe środki 5,60% do 100k

7 Citibank - Twoja Lokata 5,50% do 20k wymagane konto

8 Inbank - Lokata na start 5,45% max 50k

9 Toyota Bank - Lokata Standard 5,40%

   SKOK Stefczyka - Lokata kapitalna 5,40% do 200k

11 BFF - Lokata Facto 5,25% min 5k  

12 Velo - Lokata na nowe środki 5,00% (saldo 13.05) do 22.05

13 Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 5,00% do 400k

14 Inbank - Lokata standardowa 4,85% min 5k

15 Credit Agricole - Lokata na nowe pieniądze 4,75% saldo 14.01.2024


4 miesiące

1  Velo - Lokata Specjalny Procent 5,20% min. 10k (przelew)

2  Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 5,00% do 400k

 

6 miesięcy

1 Credit Agricole - Lokata powitalna 8% max 40k do 31 maja 2024

2  Nest bank - Nest Lokata Witaj 7,10% + 400 zł (dla nowych)

        wymagania: wpływy na 2k co miesiąc oraz 3 przelewy na zewnątrz,  do 25k

3  Citibank - Konto oszczędnościowe 6,80% do 200k do 22 maja 2024 + 

    +   Citibank - Lokata powitalna Citigold 6,50% do 250k do 22 maja 2024

4  Toyota Bank - Lokata Plus 6,30%

5  Raiffeisen - Lokata dla Ciebie 6,10% 200k*5

6  Inbank - Lokata standardowa 5,50% min 5k

7  Toyota Bank - Lokata Standard 5,30%

    SKOK Stefczyka - eLokata na nowe środki 5,30% do1 mln

9  Velo - Lokata na nowe środki 5,20% (saldo 13.05) do 22.05

10  BFF - Lokata Facto 5,00% min 5k

     Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 5,00% do 400k

     Bank Nowy - NOWYdepozyt 6M GWARANTOWANY 5,00% do 400k (dla nowych)

13 Bank Nowy - NOWYdepozyt 6M ZYSK 4,80% max 1mln

14 Toyota Bank - Lokata Sprint 4,60% do 400k (20k*20)

15  Credit Agricole - Lokata na nowe pieniądze 4,50% saldo 14.01.2024

56 komentarzy:

  1. Millennium lokata urodzinowa 1 m-c 6% do 25 tys. zł - wniosek ważny miesiąc od dnia urodzin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Gesso

      Obniżyli ją do 5,5%

      TomTom

      Usuń
    2. Przecież jest już 5.5

      Usuń
    3. do Anonimowy17 maja 2024 11:17 Szok, skandal, niedowierzanie ...

      Usuń
  2. Czyli jutro reklamacja w ING. Miały być odsetki w promocji "lepiej dla aktywnych" a jest g.... .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co jest ???

      Usuń
    2. Guzik jest. Z pętelką.

      Usuń
    3. U mnie niestety taka sama sytuacja:(

      Usuń
    4. W sobotę złożyłem reklamację. Teraz pozostało czekać.

      Usuń
    5. @anonimowy 19 maja 2024 09:24
      Najciekawsze jest w aplikacji moje ing.
      Usługi - moje promocje - lepiej dla aktywnych - rozliczona została 17.05.2024 - nagrodę wypłaciliśmy 17.05.2024.

      Usuń
    6. Tak, jest wypłata dodatkowych odsetek niby z data 17 maja, ale wypłacona dopiero dziś.
      To typowe dla ING takie grzebanie w historii i nanoszenie zmian, byłem tego świadkiem w listopadzie ubiegłego roku, gdy co godzinę moje działania na koncie były dziwnie modyfikowane.

      Usuń
    7. U mnie nadal nie ma pieniędzy. Jest informacja że wypłacono, ale nie wypłacono. Kasy brak.

      Usuń
    8. Na Twoim miejscu skorzystałbym z chatu, w miarę rozsądnie tam gadają, chociaż często każą czekać przez 10 minut bo muszą się konsultować że zwierzchnikami.

      Usuń
    9. @Ptok - ja dzisiaj złożyłem reklamację. Nie mam niestety nawet takiej informacji o rozliczeniu transakcji, więc widzę to w czarnych kolorach. No cóż, co będzie to będzie - muszę się uzbroić w cierpliwość.

      Usuń
    10. Ja dostalem 17ego na szczescie.

      Usuń
  3. Nowy po raz kolejny obniżył oprocentowanie. Na 3 miesiące 5,5% (dla "starych").

    OdpowiedzUsuń
  4. Velo bank lokaty zatrzymaniowe na 2, 8 %

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co otworzył

      Usuń
    2. Super! Wreszcie coś się dzieje.

      Usuń
    3. 4,8% do Kasy Stefczyka.

      Usuń
  5. Brałem udział w 2-iej edycji EKO w Velo Banku - 92 dni promocyjnego oprocentowania skończyły się u mnie 15.05.
    Czy będę mógł wziąć udział w kolejnej edycji - tj. 6-tej (bo teraz trwa i kończy się za parę dni 5--ta edycja)? Jeśli tak, to czy już powinienem ewakuować środki z Velo?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Twoje oprocentowanie promocyjne skończyło się 15-05, to o jakiej ewakuacji piszesz? Od 16-05 Twoje konto w Velo [powinno być puste. Odsetki, które naliczą się 31-05 nie aktywują nowej promocji. Odpowiadając na pytanie; tak możesz wziąć udział w 6 edycji promocji, o ile tak zostanie zaproponowana przez bank.

      Usuń
    2. Zdecydowanie już ewakuacja.

      Usuń
    3. "Od 16-05 Twoje konto w Velo [powinno być puste. "
      Jak nie zrobił przelewu z niego, to jak ma być puste. Sprawdziłam, że nowa promocja będzie nie za kilka dni jak pisze pytający, tylko za 10 dni (29.08), bo obecna kończy się 28 maja, więc można smiało wylać kasę w poniedziałek z prawie 100% gwarancją, że załapiesz się na nową promocję, jako że termin badania salda dla nowych środków jest ok. tydzień przed nową promocją

      Usuń
    4. @kate - moja sytuacja jest dokładnie taka jak napisałaś:) Dzisiaj więc ewakuowałem kasę z Velo... i pozostaje mi czekać i liczyć na to, że przynajmniej warunki w nowej edycji EKO pozostają bez zmian (bo lokaty w VELO niestety pikują w dół - ja otrzymałem propozycję na 2,3 lub 6 msc z oprocentowaniem 4,8%...).
      Dziękuję za pomoc i podpowiedź:)

      Usuń
  6. Ten milenium to ma już słaba oferta depozyty. I nastepna oferta konta oszczędnościowego to będzie 5.5

    OdpowiedzUsuń
  7. Mamy jeszcze 6,5% na 9M w TB - Lokata Plus. Mimo, że okres długi to wg mnie interesująca propozycja przy aktualnych spadkach oprocentowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Arek

      Dawno Cie nie było, ale dobrze Cie "słyszeć" ponownie ;) Właśnie mam dylemat czy część kasy wrzucić do Toyoty na te 9 m-cy - czy na Obligi TOS? Procentowo zbliżone 6,5%/6,4%, ale z TOS-ów można się wycofać przed końcem z małą stratą i przy spadkach stóp zabukuję sobie niezły % na 3 lata. Co Ty byś zrobił jakby zakup TOS spowodował, że ponad połowę kapitału miałbyś w Obligach?

      TomTom

      Usuń
    2. Jestem regularnie… tylko mało piszę może. Ja już sporo mam w obligacjach a w tym miesiącu 2 x Velo mi się kończy więc gdzieś ewakuacje rozbić trzeba. Na dłuższy czas spokój będzie.

      Usuń
    3. Wiesz TomTom tak myślę od wczoraj i chyba faktycznie dołożę trochę na TOS a reszta pójdzie do TB na 9M. Ja będę miał jeszcze poniżej 50% w obligacjach. Jeśli obligacje staną się niewypłacalne to chyba cały system finansowy się zawali. Trudne decyzje ale przy obecnych spadkach coraz częściej myślę "długoterminowo".
      Pewnie najbezpieczniejsze jakieś złoto zakopane w sadzie pod jabłonią ;-)

      Usuń
    4. Do Arek

      Widzę, że myślimy podobnie ;)
      Może i ja dorzucę jeszcze trochę do TOS-ów (nie przekraczając połowy kapitału w Obligach) a część do Toyoty? Może po nowym roku będzie już coś wiadomo co z tym podatkiem Belki i kasa z lokaty w TB poleci wtedy na jakąś roczną bez Belki? ;) Zobaczymy. Pozdrawiam

      TomTom

      Usuń
  8. Dzisiaj przelew z Velo do ING na 200 tys. - propozycje lokat - na 2, 3 lub miesiące już tylko na 4,8%...

    OdpowiedzUsuń
  9. W Alior propozycja lokaty na rok na 6 procent

    OdpowiedzUsuń
  10. To już lepiej o 2 procent parę dni temu oferowali 2.8 do 200 tys

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie są obecnie propozycje w Velo w przypadku rezygnacji z konta (wypowiedzenie umowy o bankowość elektroniczną)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jakie przy rezygnacji z konta, ale wiem że dziś przy ewakuacji z VELO niecałych 200k zł zaproponowali mi 4,8% na 3 lub 6 m-cy. Marnie to wróży kolejnej edycji na EKO :(

      TomTom

      Usuń
    2. Jeśli chodzi o ofertę utrzymaniową, to gdzieniegdzie wyczytałem, że niektórzy otrzymują propozycje cashbacku przez 3 msc, max. 100 zł, za wydanie min. 1000 zł. Tylko nie wiem kiedy ta propozycja jest składana - czy już po złożeniu wniosku ktoś dzwoni, czy w trakcie złożenia wniosku dot. wypowiedzenia?
      Na stronie jest bowiem sugestia aby przed złożeniem wniosku zadzwonić na infolinię i sprawdzić czy mają jakąś propozycję zatrzymaniową - mnie jednak nic nie zaproponowano:().
      Może ktoś się wypowie jak to wygląda, tzn. kiedy oferta jest przez bank składana?

      Usuń
    3. Do mnie dzwonili jakies 3 dni po zlozeniu wypowiedzenia, ale to bylo kilka mcy temu, moze teraz nic nie daja

      Usuń
    4. do kate 21 maja 2024 19:06 Czy wówczas dostałaś tę propozycję na 3 miesiące?

      Usuń
    5. @ kate - dziękuję Ci za odpowiedź:) Dopytam jeszcze, czy składając wypowiedzenie umowy Velo Konta składałaś również wypowiedzenie umowy o bankowość elektroniczną?
      Pytam o to, żeby złożyć odpowiednio wniosek i zwiększyć (choć teoretycznie) szanse na uzyskanie oferty zatrzymaniowej;) Z góry dziękuję Ci za odpowiedź:)

      Usuń
    6. Wypowiadalam wszystko, ale nie wiem czy to zwiekszylo moje szanse, najwyzej mozna potem odwolac wypowiedzenie

      Usuń
    7. Dzisiaj - w odpowiedzi na złożone przedwczoraj przeze mnie wypowiedzenie - zadzwonił konsultant. Jego propozycja: 5% - max 60 w miesiącu przez 6 miesięcy. Czyli 1200 zł do wydania miesięcznie (w sumie 6 tys przez pół roku) w zamian za uzyskanie 360 zł...
      Biorąc pod uwagę 15 lat współpracy z bankiem oraz to, iż najczęściej osoby składające wypowiedzenie uzyskują w ramach zatrzymania propozycję zwrotu w wysokości 10% - tj. max. 100 zł przy wydaniu 1000 zł w miesiącu, przez okres 3 miesięcy, uważam propozycję, którą mi przedstawiono za ochłap...

      Usuń
    8. 3x100 zl to dawali kilka miesiecy temu, gora 2-3, teraz tylko to, co dostales

      Usuń
    9. do Anonimowy23 maja 2024 17:55 A jaki jest okres wypowiedzenia? Gdy zamykałeś konto, przechodziłeś przez kilka "zakładek" i pytań - jaki na końcu pojawia się komunikat - przed kliknięciem "zatwierdź"?

      Usuń
    10. @ Gesso Niestety nie pamiętam ostatniej zakładki przed zatwierdzeniem. Natomiast okres wypowiedzenia to 30 dni.

      Usuń
    11. Nie zgodziłem się na tę powyższą propozycję i zadzwonił kolejny konsultant. zaczął rozmowę od tej samej propozycji, a gdy mu odmówiłem skorzystania z niej,to zaproponował EKO na 6,5% dla 50 tys. przez 6 msc. I tę ofertę zaakceptowałem - bo nie miałem pewności czy na coś lepszego mógłbym liczyć.

      Usuń
    12. do
      Anonimowy27 maja 2024 18:47 Trzeba przyznać- zagrałeś va banque :)

      Usuń
  12. Przelew z PKO do Millenium - propozycja lokaty na 4,5%

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy pojawi się oferta obligacji na czerwiec?
    Przy obecnych spadkach na KO i lokatach obligi robią się coraz bardzie atrakcyjne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 24 tego, bo 30tego święto.

      Usuń
    2. Do Anonimowy 20 maja 2024 08:21

      24-ego maja jakoś popołudniu.

      TomTom

      Usuń
    3. A może raczej PO POŁUDNIU ? Hę...

      Usuń
    4. Do mądrali - czyli Anonimowego/ej 22 maja 2024 16:12

      Jeśli już kogoś poprawiasz z prawidłowej pisowni to naucz się gdzie stawia się znak interpunkcyjny, w tym przypadku pytajnik/znak zapytania, ok? Podpowiem ci. Ja zapomniałem wcisnąć spację, a ty polonisto-aktywisto wstawiłeś ją niepotrzebnie przed znakiem zapytania. Kolejna sprawa, że nie zaczyna się zdania od "A".

      TomTom

      Usuń
  14. Dlaczego Raiffeisen nie jest na liście BFG ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nie jest. Dlaczego niby ma być jak to coś pobiera nawet 25% austriackiego podatku?
      Jak coś to do Österreichische Raiffeisen-Sicherungseinrichtung eGen. się zwracaj w poszukiwaniu swoich gwarancji.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...