środa, 21 września 2016

Lokata Tylko teraz z potencjałem 3,00% lepsza od bezkonkurencyjnej


No i proszę, dziś Idea bank oficjalnie przyznał, że omawiana rano lokata (bez)konkurencyjna wcale taka bezkonkurencyjna nie jest. Zresztą kto dziś jeszcze zwraca uwagę na słowa i nazwy, skoro Lokata nr 1 nawet nie ma szans pojawić się nawet w drugiej lidze.

A więc nazwy może więc Idea bank dawać sobie ile dusza zapragnie. Lokatowców nazwy nie interesują, ważna jest tylko stawka oraz umiejętność przewidzenia potencjalnych ruchów banku.

O tym że Idea bank może być bezkonkurencyjny na rynku lokat wiemy nie od dziś. I od dłuższego czasu niebiescy są bezkonkurencyjni, pod warunkiem jednak, że gramy w tę grę i pilnujemy każdego ruchu. A na wykonanie ruchu nie ma dużo czasu.

Lepsza oferta od bezkonkurencyjnej:)

Idea bank wczoraj wykonał kolejny ruch. Lokatę bezkonkurencyjną na 2,50% zastąpił lokatą Tylko teraz na 2,75%. Dużo lepszą od poprzedniej. Niby to tylko 0,25pp więcej, ale brak tu limitów, można ładować pod korek BFG, więc różnica to istotna.

Lokata potrwa tylko dwa miesiące, ale do tego już zdążyliśmy przywyknąć. I chociaż wielu czytelników w komentarzach do poprzedniego postu wciąż liczy na 3,00% to jednak sierpniowe testy Idea bank pokazały, że nie ma co liczyć na 3%. 

>>Tutaj podniesiesz stawkę Tylko Teraz do 3,00% szczegóły niżej

Na szczęście jest sposób by zwiększyć stawkę do 3,00% wykorzystując do tego znany nam doskonale yb. Jak to zrobić, skoro nie ma tej lokaty na liście po zalogowaniu się do yb. W yb nie ma od razu lokat dostępnych w Idea bank, trzeba odczekać na aktualizację listy lokat jakie pojawiają się u niebieskich.



Jest jednak sposób by to obejść. Sposób jest dość intuicyjny. Wybieramy tym razem pozycję jaka znajduje się na końcu listy o nazwie Wszystkie lokaty Idea bank. Ta pozycja zawiera nieobecną lokatę Tylko Teraz.

Być może do momentu publikacji tego artykułu na liście yb zobaczymy już lokatę Tylko teraz. Potraktujcie wtedy to jako poradę na przyszłość. Jak nie ma dobrej lokaty w yb, a już jest w Idea bank, wybieramy Wszystkie pozycje Idea bank


Od niedawna pojawiła się tutaj nowa strona do podawania swojego nr PESEL. Dzięki temu wiadomo, że zakładamy lokatę przez yb, przez co przysługuje nam premia za założenie lokaty, nawet jeśli wykorzystaliśmy już 500 zł na start.
 
Pamiętajcie, że teraz mamy już tylko 2 dni na opłacenie wniosku o lokatę. To kolejna kłoda, które Idea coraz częściej lubi nam rzucać pod nogi. Obok pułapek typu brak zmiany odnawialności lokaty czy automatyczna zmiana na oprocentowanie 0,10%. 

Tradycyjnie nowym klientom Idea bank polecam najpierw założyć lokatę Happy. Tutaj wszak macie dalej 4,00% dla lokaty na 2 miesiące i jest to tylko jednorazowy prezent od banku. Kto wybierze wariant z 1 lub 3 miesiącami dostanie już tylko 3,00%.

>>Tutaj założysz lokatę Happy ze stawką do 4,00%

Ciąg dalszy: Pokerowe zagrywki banksterów czyli klienci to nie psy Pawłowa

46 komentarzy:

  1. Do poprawki:
    Link >>Tutaj podniesiesz stawkę Tylko Teraz do 3,00% szczegóły niżej - prowadzi do wczorajszego wpisu dotyczącego depozytów walutowych.

    OdpowiedzUsuń
  2. tytuł też do poprawki
    ;)





    OdpowiedzUsuń
  3. I znów będzie "zadyma" lokatowa za 2 miesiące. 95% moich lokat kończy się w listopadzie - BOŚ bank + GETIN + dzisiejsza Idea. Liczę na to, że Getin'u nadal nie stać na duży odpływ gotówki więc... będzie się działo mam nadzieję, że dobrze dla nas :)

    Właśnie widzę, że Idea ma przerwę techniczną - lokaty dzisiaj nie założymy. Pytanie - czy będzie dostępna jutro bo nie wiem czy kasę z BGZ ewakuować !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja załoźyłem po południu kilka choć jak zwykle muliło i musiałem ponawiać zakładanie, ale w końcu się udało.
      Mam jeszcze zamiar załoźyć kolejne, jeśli uda mi sie sprzedać akcje.

      Usuń
  4. Zakładałam przed chwilą. Oczywiście w mailu jeszcze nie ma - na poprzednie potwierdzenia czekałam niekiedy do popołudnia dnia następnego, ale wnioski o lokaty na stronie banku przyjęte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na email nie koniecznie trzeba czekać ponieważ na swoim panelu masz numer konta do wpłaty środków, termin, oraz numer wniosku DP.... ;-)
      Fajnie że można 5 lokat założyć, nie fajnie że tylko 3 dni na wpłatę.
      Na tak skfaszonym rynku lokat to jest faktycznie godna uwagi oferta.

      Usuń
  5. Dla zainteresowanych: moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie. Wyjaśnienie jest absurdalne.
    Jak widać sprawa będzie dalej rozpatrywana przez organy niezależne od Idea bank, gdyż jak dla mnie to jawne naruszenie regulaminu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A o co chodzi konkretnie?

      Usuń
    2. Polcan do nadzoru zgłaszasz ich :)

      Usuń
    3. @Anonimowy 10:01
      Idea nalicza opłaty za przelewy dokonane 31 sierpnia, cho nie powinna, bo to ostatni dzień w którym obowiązywał jeszcze stary regulamin.
      W uzasadnieniu odpowiedzi na reklamacje brak jakiegokolwiek odwoływania się do jakiegokolwiek dokumentu. Po prostu nie oddamy, bo nie.

      Usuń
    4. Według mnie to zwykłe sk-stwo.

      Usuń
    5. W idei ZAWSZE pierwsza odpowiedź jest negatywna.Odwołuj się,

      Usuń
    6. W Eurobanku od razu reklamację uznano pozytywnie i nie było problemu, a Idea jak widzę jest mocno upierdliwe. Będzie odwołanie, bo wina jest ewidentnie po stronie banku.

      Usuń
    7. I znów ten kochany, wspaniały Eurobank.. Nie potwierdzam takiej kompetencji i przyjazności dla klienta Eurobanku. Wręcz przeciwnie bezmyślność BOK, niekompetencja infolinii, arogancja osób odpowiedzialnych za rozpatrywanie reklamacji i co więcej bierność i przyzwolenie władz banku , do których były przesyłane interwencyjne maile zmusiły mnie do pożegnania z tym najgorszym na rynku bankiem. Polcan, jesteś tan na prowizji czy na etacie? Bo wierzyć mi się nie chce, że jako jedyny ( a mam kontakty z kilkoma osobami, które założyły konta w eurobanku z polecenia i borykały się z identycznymi do moich problemami) jesteś zadowolony z ich usług..Piszemy o lokatach Idea a ty znów wyjeżdżasz z nachalną kryptoreklamą. To Twój blog, możesz pisać co chcesz, ale na listach dyskusyjnych taki reklamowy post byłby uznany za off-top i usunięty przez administatora

      Usuń
    8. @ Anonim 23 września 2016 09:06
      Mam konto w EB od lat, pół roku temu poleciłem rodzinie by mieć bezpłatne bez zapewniania 1,5 kPLN wpływu i wszystko jest OK. Więc nie uogólniaj w związku z jakimś nietypowym problemem.
      Fabian

      Usuń
    9. Kolego Fabianie. Moje kody polecenia nie dzialaly, lokaty, promocyjne sie nie otwieraly, bok zamiast pomagac odpowiadal z kopiuj wklej ze przekazuje sprawe do odpowiedniej jednostki, reklamacje ciagnely sie w nieskonczonosc - dokumentacja papierowa jeszcze niespalona w kominku bo nadal lato. Mialem, mam konta w kilkunastu bankach aktywnie z nich korzystajac i w pelni odpowiedzialnisci za slowa publicznie bede krytykowal pseudoeurobank. To moje doswiadczenie a nie uogolnienie..

      Usuń
  6. A mnie się nie udało otworzyć lokaty przez yb i podanie pesel. System chciał żebym podał wszystkie dane i otworzył nowe konto w IB a konto tam już posiadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy rejestracja nr pesel i akceptacja warunków na stronie Idea Banku. Potem założenie lokaty może się odbyć na stronie Idea po zalogowaniu.

      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Niezbyt rozumiem, czy podanie PESEL jest konieczne do otrzymania premii z YB?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest konieczne. Ale nr pesel podaje się na stronie Idea Banku. Ybanking nie ma dostępu do tej informacji.

      Usuń
  8. Zośka daje 2.7 do 7.11. Lokata założona dziś daje 2.75 do ~23.11. Nie zakładam, 2 tyg niższego procentu to niedużo, a może w międzyczasie pojawi się coś lepszego.

    OdpowiedzUsuń
  9. cwanie to rozegrali - mi lokata w idea kończy się 26-09 mam już przycisk przedłuż ale oczywiście tych lokat brak w ofercie przy próbie przedłużenia, bo ważność wniosku to tylko 2 dni

    OdpowiedzUsuń
  10. czy ktoś zwrócił uwagę, że IB nie pozwala zerwać lokaty założonej na 2,5 % i przenieść automatycznie środków na TYLKO TERAZ ?


















    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Anonimowy 21:32
      Tzn. przy wybieraniu nowej lokaty do przelania środków nie było opcji na 2,75%, czy dostajesz komunikat o błędzie?

      Usuń
  11. A co jeśli założę lokatę dziś, zrobię przelew i on nie dojdzie do niedzieli (2 dni) bo jest weekend? To 2 dni robocze, że przelew może dojść do wtorku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zrobisz przelew do południa, to dojdzie. Jak robisz przelew po południu, to zrób go na konto w Idea bank, wtedy można zastosować trick opisany niedawno z przelewami weekendowymi:)

      Usuń
    2. Nie mam konta w Idea, tylko dostęp do lokat. Czyli to bez sensu, zakładając lokatę w piątek po południu nie ma szans na jej opłacenie? Po co tak zrobili?

      Usuń
  12. czy ktoś może mi podać namiary (email) żeby się połączyć przez ybanking.com i podnieść oprocentowanie lokaty?

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi stara lokata w IDEA kończy się 26-09 i po wybraniu opcji przedłuż nie można wybrać lokat Tylko Teraz i Bezkonkurencyjnej mimo że są cały czas w ofercie banku - dlaczego ? kiedyś można było - to są lokaty tylko dla nowych środków spoza banku?

    OdpowiedzUsuń
  14. To rzeczywiście trochę dziwne. A jaki masz system trans.? Stary, czy nowego "Clauna"? ;) Może w tym nowym coś namieszali? Przedłużyć można było zawsze z całej dostępnej oferty. Pozostaje Ci założyć nowy wniosek dziś, a jak jeszcze utrzyma się ta lokata do jutra to i jutro. Jeśli dziś zniknie - to musisz przelać środki w pon. jak tylko kasa wpłynie Ci na konto - żeby załapać się na ten sam dzień. We wtorek dzisiejszy wniosek już zniknie :(

    OdpowiedzUsuń
  15. jednak nie można bo dzwoniłem na infolinię

    OdpowiedzUsuń
  16. mam clouda - i tak lokata mi się kończy 26-09 i wczoraj dzwoniłem na infolinię i faktycznie pani powiedziała że przyciskiem przedłuż nie da rady rady wybrać lokaty Tylko Teraz , Bezkonkurencyjnej i jakieś jeszcze (nie są widoczne)... kiedyś można było i tez w cloudzie - widocznie coś pozmieniali - kiedyś te lokaty były normalnie widoczne przy przedłużaniu

    OdpowiedzUsuń
  17. nie wiem czy ktoś zauważył, że idea zmieniła długość lokaty "Tylko Teraz" na 2 miesiące, od piątku jestem bombardowany mailami, że lokata dalej trwa i dalej jest na 2,75, chyba coś im się pomyliło, bo zamiast podnieść oprocentowanie zmienili długość lokaty. Oczywiście 2,75 to jałmużna na lokacie, do tej pory nie założyłem żadnej, a poprzednich wycofałem kwoty sześciocyfrowe, czekam na 3%, jeżeli nie będzie ... too... nie zbiednieje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dodlownienie zbiedniejesz, bank niech troche straci, ja tobie podobnie

    OdpowiedzUsuń
  19. Pytanie odnośnie Ybanking: opłaciłem lokatę Tylko Teraz, powinieniem przesłać potwierdzenie lokaty na maila ybanking. Ale: wygenerowane w Idei potwierdzenie zawiera wrażliwe dane (numer dowodu osobistego), mam obawy by wysyłać w przestrzeń takie informacje, nie wiadomo w czyje ręce trafią. Jak sobie z tym poradzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po prostu zaczernij wrażliwe dane.
      Mozesz też wyciąć fragment o założonych lokatach bezpośrednio z bankowości internetowej i przesłać jako obraz.

      Usuń
  20. zrob zamiast potwierdzenia w pdf zrzut ze strony z lokata, obrob w windows paincie zamazujac dane wrazliwe.. i zapisz jako jpg . to tez dobra metoda i dziala u mnie

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja wysyłam zawsze potwierdzenie jako jpg, po zamazaniu dowodu i adresu. Jeśli z banku pobiera się w formacie pdf, otwieram plik i eksportuję do obrazu jpg.
    Edytując plik bezpośrednio w formacie pdf można wprawdzie wkleić jakieś pole przykrywające dane wrażliwe ale wstawka taka daje się bez problemu usunąć poprzez kolejną edycję pliku programem do edycji pdf-ów, a więc nie stanowi zabezpieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mi lokaty kończą się 29.09 i 27. 09 chciałem przedłużyć na lokatę tylko teraz ale nie można. Na infolinii mi doradzili żebym zmienił te lokaty na odnawialne i 29.09 jak się przedłużą je zerwał i podał rachunki z maila jakie dostałem do założenia tych lokat. I teraz nie wiem czy te lokaty tak szybko się zerwie i da się je przelać na konta nowych lokat, czy lepiej niech przejdą na konto w innym banku i dopiero wtedy przelać. Tylko czy wszystko przejdzie jednego dnia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz radę. Jak zerwiesz lokaty odnowione i zrobisz przelew na konto podane w mailu, założą się natychmiast.
      Mi kończy się lokata w BOŚ na początku października. Przelewam więc chwilowo środki z WBK, bo sądzę, że tak długo Lokata Tylko Teraz nie pociągnie.

      Usuń
  23. Tylko przy pierwszej rozmowie z infolinią babka doradziła mi żebym zmienił rachunki na jakie mają wrócić te stare lokaty na rachunki lokat tylko teraz i ciągle wyskakiwał błąd. Zadzwoniłem ponownie że to nie przechodzi to inna babka (po głosie poznałem, że to była ta od pierwszej rozmowy chociaż się wypierała że nie zna tematu) powiedziała że to nie przejdzi i doradziła opcje zerwania lokaty odnowionej. Tak więc nie bardzo można im wierzyć na słowo.

    OdpowiedzUsuń
  24. no i po lokacie... a jeszcze wczoraj była :) i tak długo utrzymali więc chyba się ludzie nie rzucili za bardzo. no ale jakoś udało się uzbierać widocznie potrzebną kwotę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś też była, złożyłem nowy wniosek a usunąłem z poniedziałku, bo był ważny do dziś. Dzięki temu mogę kasę przelać dopiero w piątek.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...