środa, 26 października 2022

Niespodzianka - od dziś 8% na KO w Getin

A to ci miła niespodzianka. Ni stąd, ni zowąd pojawiła się dziś nowa edycja KO w Getin. Nieoczekiwana bo przecież trwająca jeszcze wczoraj miała potrwać do 2 listopada. Tymczasem dokładnie o tydzień wcześniej mamy nową i to z 8%!

Tego to się zupełnie nie spodziewałem. Getin wszak zmienił nazwę na VeloBank, ale jak widzę w komentarzach nadal nazywacie go Getinem, a zresztą tak pokazują materiały reklamowe. A skoro różnicy w pogorszeniu nadal nie widać nic nie stoi na przeszkodzie by to był stary, dobry Getin.

Tutaj założysz konto na 8,00% w Getin/VeloBank

W dalszym ciągu oferta będzie obowiązywać przez standardowy  okres 3 miesięcy i znów do kwoty 400k czyli tak jak było tutaj za najlepszych czasów.  Zresztą analizując samą ofertę widzimy te same praktyki jakie znamy z wiosennych edycji.

Chodzi mi rzecz jasna o datę badania salda. Tak jak poprzednio w przypadku gdy ruszyła niezapowiedziana nowa edycja w trakcie trwania poprzedniej data badania salda pozostawała niezmieniona. Tak jest i tym razem tak jak przy stawce 7,50% jest nią 13 października, a więc dość mocno wstecz bo o blisko 2 tygodnie.

Nowa edycja oznacza także inny termin jej zakończenia. Nowa 16 edycja potrwa do 20 listopada czyli niecały miesiąc. Dawałem Getinowi szansę do 6 listopada na zmianę oferty, tego dnia bowiem kończy mi się okres wypowiedzenia o konto złożony w październiku.

Po cichu liczyłem, że taka oferta być może pojawi się na początku listopada, ale zacząłem w to mocno wątpić, gdy bank ten ściął oprocentowanie lokat o czym pisałem przy okazji poprzedniej edycjo KO. Dzisiejszy ruch jest zatem bardzo dużą niespodzianką.

Pytanie do czytelników: czy dyspozycję odwołania konta można złożyć pisząc komunikat w bankowości wewnętrznej? Gdy zamykałem konto w Getin wiosną tego roku, oferta nie zdążyła się polepszyć w miesięcznym okresie wypowiedzenia, teraz jednak jest szansa podkręcić zyski z konta w PKO:)

Regulamin 16 edycji KO na 8% w Getin

65 komentarzy:

  1. Dyspozycję można zlozyc w wiadomościach, ale i tak bank dzwoni później chyba dość szybko, aby potwierdzić ją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złożyłem zaraz po napisaniu artykułu. Zobaczymy czy oddzwonia...

      Usuń
    2. Dostałem właśnie smsa, że jest odpowiedź w bankowości. Brzmi ona:
      'Oczywiście jest taka możliwość. Doradca do Pana zadzwoni i przyjmie dyspozycję anulowania wypowiedzenia.'

      Usuń
  2. Dobra wiadomość. Więcej takich ofert - większa konkurencja. Tylko Alior od dziś na Koncie Megaoszczędnościowym - bez zmian 7%. I to aż 4 miesiące.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tu czegoś nie rozumiem. Może za głupi jestem? Jeżeli podnieśli niespodziewanie oprocentowanie to chyba dlatego że poczuli odpływ kasy. Ale skąd nadzieja na napływ nowej? Przeleją ją tylko tacy jak Polcan, którzy od dawna tam nic nie mają i nie skończy im się zaraz jakaś stara promocja z beznadziejnym oprocentowaniem (moja kończy się za dwa dni, też się nie łapię) A pozostali? Ci, którym skończą się niedługo jakieś zawrotne lokaty też odpłyną bo badanie salda 13 paździenika. Ci którym skończyły się jakieś zawrotne przez ostatnie półtora tygodnia, też nie wrócą bo badanie salda 13 października. Ci którzy mieli najnowsze 7,5 też raczej siedzą na tym 7,5, no chyba że oni im też uciekali, ale oni nie wrócą bo też nie łapią się na te 8%. Chyba że wszystkim uciekającym będą proponować 8% na KO bez warunków. Ale to mogli robić bez uruchamiania nowej promocji.
    Ktoś mnie oświeci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieli pewnie odplyw duzy wystraszonych dziadkow w oddzialach przy okazji przejecia. 8% to w tej chwili max co daje rynek, wiec ja np. Przerzuce zaraz 150k z ing.

      Usuń
    2. Ptok, można i tak tłumaczyć, że to po prostu ładnie wygląda - dla klientów i dla konkurencji. Mimo że wielu klientów nie może skorzystać z tej oferty, to jednak mogą odnotować fakt podwyższenia oprocentowania i uplasowania się wyżej w rankingu. Nb., Twoja irytacja jest zrozumiała.

      Usuń
    3. Na początku listopada bedę chyba musiał otworzyć Pekao, bo na Getin się nie łapię. Szkoda że bez premii, ale z KO na 8 %.

      Usuń
    4. Dziadek (a właściwie Dzidkówna) właśnie skorzystała z propozycji zatrzymaniowej KO 8% na 3 miesiące. Internetowo - nie wtstając pod oddziałem.

      Usuń
  4. mam pytanie: czy trzeba cos zrobić na elastycznym koncie oszczędnościowym, jak wyświetla się wcześniejsza promocja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie zrobisz. Siedzisz na wcześniejsxej. No chyba że spróbujesz zrobić przelew np. do ING. Może coś zaproponują

      Usuń
  5. "to był stary, dobry Getin". Taka opinie łechce i właścicieli starego, dobrego Getina i świadczy o naszej nostalgii za....No właśnie, za czym ???

    OdpowiedzUsuń
  6. Max 8% na lokacie czy KO - 19% Belki to zostają grosze. Czy to w ogóle warto się podniecać czy 7 czy 7,5 czy 8%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czemu się podniecasz?

      Usuń
    2. Nie jest to nadmiernie skomplikowana operacja:
      Z grubsza (8-7%)/1200*0,81= 0,000675
      No i teraz w zależności ile masz kasy np.:
      100000*0,000675 = 67,50 zł na rękę miesięcznie
      400.000 to 270 zł
      Mieć albo nie mieć oto jest pytanie.

      Usuń
    3. Nie wiem jak Ty "kolego" liczysz, ale z moich wyliczeń przy 8% na 400k po 30 dniach wpływa +/- 2 135,75 zł netto!

      Usuń
    4. On liczył różnicę między 7 a 8%

      Usuń
    5. A to sory, zwracam honor 🤦🏻

      Usuń
  7. Ja skrupulatne liczenie odsetek mam chyba od czasu lokat antybelkowych. Młodzi nie będą wiedzieć o co chodzi. Generalnie były to lokaty z jednodniowym naliczaniem odsetek. Cały myk polegał na tym żeby założyć lokatę na ściśle określoną kwotę, żeby codzienne odsetki nie przekroczyły 2,49 złotych. Wtedy belka po zaokrągleniu w dół był naliczany od 2 złotych, czyli wynosił 0,38 co po zaokrągleniu w dół dawało zero. Jeśli odsetki wynosiły 2,50 to wtedy po zaokrągleniu w górę belka był naliczany od 3 złotych co dawało 0,57 a po zaokrągleniu w górę dawało to podatek 1 złotych. Zawsze podstawa opodatkowania jaki i sam podatek były zaokrąglane w górę lub w dół do pełnego złotego. Ale belki się nie płaciło. Fiskus uje.ał nam tą możliwość dokładnie na prima aprilis w 2012 roku. Jak mamy teraz każdy wie, ominąć się nie da.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa była przy przelewaniu między kontami, mając np. 15 kont w jednym banku codziennie były dopisywane odsetki na kazdym, co skutkowało tym, że przelew z jednego konta na drugie złotówki dawało wyższy zysk od tej samej kwoty. W komentarzach podawaliście jakie kwoty generują wyższe zyski z dokładnością do jednego grosza.

      Usuń
    2. W eurobanku można było mieć 15 KO.

      Usuń
  8. Getin ladnie leci sobie z sesjami. Pieniadze wyslane z ING po 12:30 i nie weszly do tej pory. Jestem pare dych stratny, bo zapewne wejda dopiero jutro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry, zwracam honor getinowi. To ING sobie zablokowalo srodki i zero kontaktu. Dopiero ja zadzwonilem do nich.

      Usuń
    2. Pewnie maja problemy z plynnoscia i musza pozyczac kase, wiec sa opoznienia. Wnioskuje to po dzisiejszym KO na 8%, ewidentnie jest wiekszy odplyw niz przyplyw kasy. Dlatego najlepiej w dzien wysylac do Getina expressem, wtedy z opoznieniem, ale zaksieguja z ta sama data.
      Ja wykorzystuje "hub bankowy" w Aliorze, bo mam stare KWJ, gdzie express i sorbnet jest darmo, wiec najlepiej z innego banku przelewam do Aliora a potem szybko juz w miejsce docelowe. Poza tym Alior dla Express'a ma duzy limit 100tys. dla jednej transakcji wiec latwo mozna przelac wieksze kwoty. Wiekszosc bankow oferuje "dziadostwo" przelewy express do 5tys., wiec nie da sie tym szybko zasilic innego banku na wieksza kwote.

      Usuń
    3. I co Ci powiedzieli ?

      Usuń
    4. Ze dużo jest oszustw teraz i tak sobie blokują lol.

      Usuń
    5. To raczej algorytm profilaktycznie blokuje, ale nie wyslali nawet sms ani nie zadzwonili, sam sie zorientowalem po 10 godzinach, wiec dziwne maja procedury. Musialem 15 minut potem czekac zanim na infolinie sie dodzwonie i wyjasnie.

      Usuń
  9. Ma ktoś jakiś przeciek czy Millennium lub Alior "pójdą po rozum do głowy" lub czy się wogóle wybierają? Toyotę zlikwidowałem. Chciałem trzymać w Mill rotacyjnie na 3 kontach ale się uparli... Myślalem, że Alior pęknie bo chciałem tam założć konto, no cóż... PEKAO coś nie ten teges w szczegółach. ING mnie nie pociąga 3-czną kapitalizacją. W Getinie zlikwidowałem wszystko łącznie z dostępem elektr. z pół roku temu i na razie nie chcę wracać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam otwieram niedlugo w Pekao, potem tez w Getinie, ale z Noble kontem, tak, zeby nie wykonywac tych 5 trans. karta. Trzeba otwierac tam, gdzie daja 8% na KO. ING nie lubie, raz, ze placa po 3-mies. odsetki a i ta konstrukcja skladana 1,5+6,5% tez mnie nie zacheca, bo na upartego, to moga nawet obnizyc.

      Usuń
    2. Ja nie widziałem teraz w Terminie tego konta VIP. Też się nad tym zastanawiałem oraz nad 2 sprawa czy warto, tzn czy dobre oferty będą cykliczne. Tam też można było rotować między kontami, więc by nie trzeba było tak często zmieniać kont.

      Usuń
  10. Przestańcie czepiać się tych dziadków! Bliżej mi niż dalej do siedemdziesiątki, ale "od zawsze" pomnażam majątek na różne sposoby. No - chyba że jakiś miły policjant do mnie zadzwoni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej, ja nie mam nic do dziadkow, ale prawda jest taka, ze jak byly zawirowania z getinem, to przechodzac obok oddzialu widac bylo sporo starszych osob.

      Usuń
  11. A co ten dular tak pikuje w dól. Nie mówię że to źle, ale o co kaman?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tzw. rynki przewiduja recesje i to, ze FED zasygnalizuje niedlugo mniejsze kroki podwyzek i ich zakonczenie z poczatkiem 2023. Wszystko to oczywiscie spekulacja, bo np. w listopadzie wyjdzie Powell i powie, ze jednak dalej mocno podnosimy, to znow USD ostro w gore. Przeciez "grubasy" zarabiaja na tym, ze kurs idzie sporo w dol i w gore.
      Od dawna tu pisze, ze polityka krajowa (przepychanki partyjne) nie ma co sie zajmowac, liczy sie polityka monetarna bankow centralnych i to ona ksztaltuje najwieksze ruchy na walutach.

      Usuń
  12. Widzę że banki zrobiły zrzutkę na Getin nie za darmo. https://businessinsider.com.pl/gospodarka/wielka-zmiana-dla-bankow-chodzi-o-gwarantowanie-depozytow/cc13t6z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "docelowy poziom środków systemu gwarantowania depozytów w bankach w Polsce jest dwa razy wyższy niż minimalny poziom wskazany w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie systemów gwarancji depozytów, który wynosi 0,8 proc." ... wiec nie ma sie czemu dziwić, że wnioskowli o obniżenie skoro spełniają warunki, a sytuacja ogolnoświatowa jest jaka jest.

      Usuń
    2. Docelowy jest wyższy. DOCELOWY nie oznacza że aktualny jest wysoki. Daleko nam do poziomu docelowego. Aktualny poziom jest bardzo niski. Nawet przed obecnym zasileniem Getinu był na tyle niski źe nie poradziłby sobie z normalną upadłościá Getinu. Jesteśmy w czarnej d...


      Usuń
  13. Getin/Velo ogólnie zrobił dobrze, ale mnie niekoniecznie. Mogłabym niedługo wejść na promocję zaczynającą się (jak zapowiadano) po 2 listopada, ale pozostawienie jeszcze na ponad dwa tygodnie niezmienionej daty badania salda (13 października) załatwiło mnie odmownie. No cóż - trzeba będzie do ING.

    OdpowiedzUsuń
  14. Milenium zawrotne dziś na rok 7 procent

    OdpowiedzUsuń
  15. Inbank zlikwidował lokaty lojalne i te 7 i 7,5% daje teraz na lokatach standardowych

    OdpowiedzUsuń
  16. Normalnie cuda się dzieją. mBank przy przelewie 50k zł do ING zaproponował 8% na lokacie 3-cznej. Ten bank nigdy nie był szczodry, a teraz ponownie mnie zaskakuje. Kasa i tak poleciała do ING.

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo napisze do mBanku jako wieloletni klient który ma konto choć tam nie trzymam oszczędności może mi zaproponują 8 procent :)

      Usuń
    2. Odpisali mi "Dzień dobry, mamy dla Pana ofertę na lokatę 7% na 3 miesiące na stare środki i aż do 7,6% na 12 miesięcy na lokacie na nowe środki. " i "Niestety informacje dotyczące ofert indywidualnych są objęte tajemnicą bankową. Obecnie jednak nie oferujemy nikomu lokat na poziomie 8%."

      Usuń
    3. Żałuję, że nie zrobiłem screen-u, ale naprawdę wyskoczyła mi taka oferta. Z racji, że to nie było KO - tylko propozycja lokaty - to ją zbyłem. Zaskoczyło mnie tylko to, że "aż" tyle "na zawrotnej" proponuje mBank ;)

      TomTom

      Usuń
    4. Dodam tylko, że jeszcze wczoraj przy przelewach z mBanku na kwoty 100k zł też do ING mi i bratu nie wyskoczyła żadna propozycja.

      TomTom

      Usuń
  17. Wczoraj skonczyła mi się stara promocja w Getinie i zrobiłem przelewy do millenium. Dzisiaj rano dzwonili do mnie, czy nie wrócę ze środkami, bo maja do zaoferowania konto na 7,7% negocjowana, promocyjna stawka. Zgodziłem się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie te 7.7? W mile? No to chociaz cos dadza, ja w ing spytalem, to nic poza 7.5 nie chcieli, to 150 polecialo do getina.

      Usuń
    2. Nie, przecież napisałem, że za powrót do Getina do stałem 7,7%.

      Usuń
    3. Ok faktycznie

      Usuń
  18. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Sobon-MF-pracuje-nad-kwota-wolna-dla-podatku-od-zyskow-kapitalowych-8429919.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to czytałam... I właściwie - mam same wątpliwości. Przede wszystkim - jak i kto ma to technicznie liczyć? No i gdzie jest ten "próg bogactwa"?:)

      Usuń
    2. Czyli znowu my ciułacze stracimy na tych debilach z PISu. "Ministerstwo Finansów wstępnie zakłada, że podatek Belki może wzrosnąć do 20 proc. z 19 proc., z kwotą wolną 10 tys. zł — wynika z założeń, do których dotarł PAP Biznes. Kwota wolna ma obejmować zyski zarówno z odsetek na lokatach i rachunkach bankowych, jak i z giełdy." Podatek belki 20%

      Usuń
  19. Ja jutro (a właściwie to zaraz - tylko czekam, aż lokata spłynie na ROR) wychodze z Getina do PKO BP. Ciekawe, czy coś zaproponują. Jeżeli podobnie do powyższego (telefonicznie 7,7% na KO pod warunkiem, że do nich wrócę)), to nie skorzystam, bo zanim poprzelewam tam i z powrotem, to kilka dni minie na zero, a w międzyczasie i na weekend się załapię.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pamiętajcie aby dzisiaj lub najpóźniej w poniedziałek ewakuować środki z NESTa. Od 1 listopada obniżka % wszystkich KO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie wejdzie. Dzisiaj prześlę info i zrobimy akcję.

      Usuń

  21. Ministerstwo Finansów wstępnie zakłada, że podatek Belki może wzrosnąć do 20 proc. z 19 proc., z kwotą wolną 10 tys. zł.....
    https://businessinsider.com.pl/gielda/podatek-belki-nieoficjalnie-tyle-wyniesie-kwota-wolna/3jxmwz1
    Jak im wychodzi ta neutralność przy 200k to ja nie wiem. Mi wychodzi przy 50k. A w ogóle to "za trzydzieści parę lat, jak dobrze pójdzie"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są idioci, debile zacytuje klasyka sklonowane owce z obecnych rządzących. Masz racje 50 000zł dla niektórych i płacisz 20% podatku

      Usuń
    2. "Zmiana będzie neutralna dla tych, którzy osiągną roczny zysk w wysokości 200 tys. zł oraz mniej korzystna dla tych, których zyski z inwestycji przekroczą poziom 200 tys. zł rocznie"
      Uff - to ze 4 bańki trzeb by mieć na lokatach aby być w plecy... Jeszcze trochę muszę poczekać ;)

      Usuń
  22. Dokąd zamierzacie ewakuować się z Nest? Myślałem o ING, ale zniechęca kapitalizacja kwartalna... Tak czy owak w początku listopada mówię Nest do widzenia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz 135 000zł dajesz na lokacie rocznej 8% i zysk wynosi 10 800zł Płacisz 20% od tej kwoty czy od kwoty 800zł ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od 800 zł ale pytanie kto będzie to liczył.

      Usuń
  24. lokata 125.000,00zł - 8% - 365dni:
    zysk przed podatkiem:10.000zł
    zysk po podatku 19%: 8.100zł

    Czyli każda złotówka powyżej 125.000,00zł będzie wg nowych zasad podlegać już oprocentowaniu 20%.

    Ciekawi mnie tylko w jaki sposób wszystkie banki, instytucje będą zbierać dane że dany obywatel przekroczył te 10.000zł zysku?
    Inwigilacja ? ... może US miałby to robić?
    Nie mam pomysłu, raczej napawa mnie to niepokojem.
    Może uciąć się proceder przelewania pieniędzy członkom rodziny, którzy mają wyższy %, bo wtedy im limit będziemy zabierać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapłacisz 20 procent. A po zakończeniu roku US odda ci te parę złotych.

      Usuń
    2. Ten pomysł mocno śmierdzi. Po pierwsze dojdzie kolejny stopień oficjalnej inwigilacji - być może będzie spowiedź na PIT co, gdzie i ile. W połączeniu z ostatnimi zmianami w Ordynacji wyobraźcie sobie co to oznacza. Po drugie w najbliższym czasie może nie wszyscy będą ponownie milionerami ale napewno inflacja będzie galopować, a więc i będą wysokie "zyski" kapitałowe. Zobaczycie skończy się jak z nowym ładem, 10k PLN kwoty wolnej to będzie wielkie nic, a 20% podatku zostanie na wieki.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...