piątek, 14 lipca 2017

3% bez limitu w Deutsche bank oraz blokada internetowa na nowe konta w WBK


Banki zwykle są bardzo rygorystyczne co do swoich regulaminów. Rzadko się zdarza, by jakiś istotny zapis można było luźno interpretować z korzyścią dla klienta. Każda reguła ma jednak wyjątki, a skoro są, to trzeba to wykorzystać.

Na ustępstwa idą dwa banki o których ostatnio dużo dyskutujemy na blogu ze względu na oferowanie sympatycznych 3%. Mowa oczywiście o Deutsche bank oraz WBK. Jak się okazuje podobno oba banki oferują 3% bez limitu, choć standardowo w zapisach są limity.

1. Zwiększanie limitu lokaty na 3%
Ofertę lokaty na 3% omówiłem niedawno tutaj. Jak pamiętamy Deutsche bank ma bardzo nietypowy wabik, pozwalający na założenie 5 lokat po 20.000 zł każda. A jednak anonimowy zamieścił bardzo ciekawy komentarz:


Zapis 'do 100 00' można rzekomo obejść i mieć do 1 mln:)
idź do oddziału pogadaj z doradcą, załatwisz. Musisz mieć kasę na ROR. Ja przelałem nawet dodatkowo telefonem z KO 100K. Podobno nie wszyscy doradcy są doinformowani, lokatę możesz założyć w dowolnym oddziale na terenie PL. Spróbuj gdyby coś w innym. Lokata do 1 mln na 3%.

Tutaj założysz lokatę na 3% w Deutsche bank bez limitu kwotowego

Wadą oferty Deutsche był limit kwotowy. Jeśli to co pisze Anonimowy jest prawdą, to mamy możliwość wpakowania tutaj środków pod sam korek BFG. Nie testowałem jeszcze tej możliwości, czekam bowiem na zakończenie lokat w Idea bank, dam jednak znać jak będę zakładać tutaj lokaty.  


2. Blokada internetowego zakładania kont 123
O możliwości zwiększania 3% przez zakładanie kolejnych kont pisałem we wtorek. Pytacie w komentarzach czy można zwiększyć ilość konto internetowo. Zrobiłem taką próbę i w efekcie otrzymałem poniższy komunikat:
 
System WBK blokuje zakładanie kont internautom


Próby dokonywałem w oddziale WBK przy składaniu faktur do zwrotu kasy za płatności. Jak widać system odmawia nam założenie konta informuje jednak zarazem, że można udać się do oddziału. Faktycznie konsultantka w oddziale bez problemu potrafiła założyć kolejne konta:)

Skoro jesteśmy przy WBK warto przypomnieć ważną sprawę. Warto pamiętać, że do końca października mamy tutaj promocję nieograniczonych darmowych przelewów autoryzacyjnych.

Od listopada bank może wrócić do zapowiadanych od dawna zaledwie 5 darmowych przelewach. Jeśli nie wprowadzi trzeciej edycji promocji darmowych przelewów, będzie to oznaczało konieczność kombinowania z przelewami oraz wypłatami.

W moim przypadku zlecenie przelewu na gaz, telefon, internet, prąd oraz dystrybucję już załatwia limit darmowych przelewów. A przecież pozostaje jeszcze konieczność zmniejszania salda by nie wpaść w pułapkę 0% po przekroczeniu 3%.

Można to obejść. Nie przez zlecenie stałe, te bowiem kosztują tutaj 0,50 zł. Warto zrobić pakiet płatności i opłacić wszystkie rachunki jednym przelewem za jednym zamachem. Jak widać zawsze jest jakiś sposób.

Jest jeszcze inna możliwość. Kto się zagapi i wykorzysta wszystkie przelewy ma dwie inne opcje wypłaty gotówki. Albo zamawiamy całkowicie darmową kartę bankomatową, albo korzystamy z wypłaty BLIK. Karta ogranicza nas tylko do bankomatów WBK, BLIK zaś możemy wykorzystać w dowolnym bankomacie.

Co do limitów: Karta bankomatowa, której wydanie jest darmowe nawet jeśli wyrabiacie n-tą kartę, domyślnie ma 2.000 zł, ale można to zwiększyć do 15.000 zł. BLIK zaś ma limit 1000 zł, ale można zrobić w ciągu dnia trzy wypłaty po 1000 zł, a więc całkiem nieźle.

Podsumowując mamy dwa fajne banki, które dają dużo możliwości. Można oczywiście toczyć dalej dysputy o wyższości jednego nad drugim, wydaje mi się jednak, że warto korzystać z obu jednocześnie.

27 komentarzy:

  1. W moim przypadku zlecenie przelewu na gaz, telefon, internet, prąd oraz dystrybucję .
    Co to jest ta dystrybucja? poza gazem,prądem,TV internetem żadnych rachunków więcej nie zakwalifikowano mi do opłaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część opłaty za prąd. Osobno płacę zużycie dla Energetycznego Centrum i osobno dla Tauron Dystrybucja za opłatę dystrybucyjną.

      Usuń
  2. Ja dzisiaj zakładałem lokaty w DB . Poinformowano mnie jednak , że istnieje limit na 100k Założyłem więc jedną lokatę na 100k. A myślałem , że będę musiał zakładać pięć po 20k.
    Reszta na KO.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wystarczy dodać odbiorców do zaufanych i też po kłopocie.
    Albo jak piszesz - do koszyka i potwierdzać 1 SMSem kilka przelewów.

    Pozdrawiam
    TomL

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli ktoś miał już jakiekolwiek aktywne konto osobiste w BZWBK, np. Konto Godne Polecenia, to przez internet konta 123 nie mógł założyć. Bank więc nie wprowadził teraz żadnej blokady bo wcześniej takiej możliwości też nie było/ tzn. nie można było założyć przez internet konta 123/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może niewłaściwie to opisałem, ale właśnie o to chodzi: kto ma konto, ma blokadę na zakładanie kolejnego.
      Kluczowy jest fakt, że aby założyć kolejne konta trzeba się udać do placówki.

      Usuń
    2. Można założyć przez infolinię..

      Usuń
  5. Mam konto dbNet i juz nie moge miec dbNet Premium, co zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mozesz zalozyc depozyt 100k. W oddziale. Nowe srodki.

      Usuń
  6. @polcan: Przecież przelewy miedzy kontami wlasnymi sa bez autoryzacji wiec limit ilosci przelewow nie ma znaczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zamiaru ryzykować. Dla świętego spokoju wszystkie konta zasilam z zewnątrz, zbyt duża jest kara za ewentualne zmiany czy co tam bank sobie zaplanuje z dnia na dzień.

      Jedynie przy zwrocie przelanych środków mam zamiar przelać wszystkie na jedno z kont i wytransferować out jednym przelewem, ale to już mógłby być przelew nr 6 lub większy, gdyby się nie stosowało wspomnianym przeze mnie możliwości obejścia tego ograniczenia.

      Usuń
    2. @polcan - TOiP oraz Regulamin sa jednoznaczne - wplyw = wplyw, nie ma obostrzenia jaki to ma byc wplyw, wiec jakiekolwiek nadinterpretacje Banku beda latwe do obalenia. Ja przestudiowalem Regulamin doladnie wiec wiem co mowie.
      Jesli masz kilkadziesiat kont to ciezko jest je wszystkie z osobna zasilic po 2K na kazde konto z zewnatrz, bo albo bedziesz to robil przez wiele dni albo dysponujesz jednorazowo kasa na wszystkie przelewey "w te i wewte" ale wowczas ryzykujesz, ze mozesz sie spoznic na sesje ELIXIR i kasa utknie nie tam gdzie bs chcial.

      Usuń
    3. @polcan - jeszcze jedna sprawa - spojrz do obecnej tabeli olat BZWBK - tej obowiazujacej od 01.07.2017 - nie ma juz w niej oplaty za 6 i kolejne kody autoryzacyjne, wiec nawet po zakonczeniui promocji beda za zero zl. No chyba, ze Bank w miedzyczasie zmieni TOiP.

      Usuń
    4. @Anonimowy 14:00
      Dla mnie nie ma problemu z zasileniem każdego konta z zewnątrz. Można to zrobić w kilka minut środkami pochodzącymi z limitu w koncie, więc nawet nie trzeba własnej kasy na to. Jeśli środki wrócą tego samego dnia, nawet nie zostanie wykorzystany jeden dzień limitu, bo jak się dowiedziałem sprawdzana jest sesja nocna przy odejmowaniu wykorzystanych darmowych dni:)
      Przelewy zawsze robię przed godziną 8:00 rano, więc nie spodziewam się problemów z pinp-pongiem przelewu. Problemy są tylko z przelewami z Idea bank, ale tego banku unikam od dłuższego czasu.

      Usuń
    5. Jeszcze jedna sprawa:
      Właściwie to nie potrzebujesz mieć przecież żadnych wolnych środków by zasilić każde konto na 2k. Wystarczy bowiem najpierw zbiorczo przelać środki z WBK na zewnątrz, a następnie wrócić z nimi na każde konto z osobna. Bank odnotuje to jako wymagane wpływy i sprawa załatwiona:)

      Usuń
  7. Mam przy kontach 1|2|3 wszystkie swoje rachunki zewnętrzne jako zaufane, a miesięcznie zużywam 1-2 smsy na nieplanowane przelewy (albo wcale) więc ograniczenie do 5 darmowych mi nie przeszkadza.
    Do przelewów, m.in. zwrotnych do BZ WBK, bardzo dobrze nadaje się Konto Wyższej Jakości w Aliorze bowiem można tam operować bezpłatnymi przelewami natychmiastowymi przez całą dobę (ilość nieograniczona, max. do 20 tys. zł w każdym przelewie).

    OdpowiedzUsuń
  8. Ideabank (konto Idealne) jest całkowicie darmowy - zatem wszystkie przelewy za media puszczam stamtąd. Nie ma również ograniczeń co do ilości/wartości przelewów wychodzących. Karta jest całkowicie darmowa: wypłaty w dowolnych bankomatach, wpłaty - w Euronecie. BZWBK z 6-ma KGP, z których aktywnie korzystałem do 30.06.2017 w najbliższym czasie totalnie zlikwiduję. Im prędzej to zrobię, tym szybciej stanę się "nowym klientem". Liczę wówczas na jakąś promocję "powitalną". Wszak lojalność wobec banków nie popłaca. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co z tego że Idea bank jest darmowy, skoro za przelewy za media nie ma żadnej premii, zaś robienie przelewów to droga przez mękę, nie mówiąc o samym zawieszającym się logowaniu.
      Każdy zapewne używa innego banku jaki mu pasuje, ja do przelewów do WBK używam w głównej mierze Millennium. Darmowe tutaj właściwie wszystko za dwa odwieczne i banalne warunki.
      Na marginesie dodam, że ostatnio z Millennium mam mały zatarg, reklamację złożyłem w piątek i ciekaw jestem jak i kiedy zostanie ona rozpatrzona.

      Usuń
    2. Milleniumowi podziękowałem 29.06. Mimo dużego sentymentu do konsultantki, która rzetelnie i kompetentnie mnie obsługiwała. Ale ... powiedziałem, że wrócę, jak ... minie mi karencja. :)

      Usuń
  9. To w końcu jak założyć lokatę powyżej 100k w DB? Trzeba trafić na właściwego konsultanta? Ktoś poda namiary na takiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba tak,pytaj najbliżej. Ja zakładałem w jednym z miast w zachodniej Polsce. Byłem przekonany, że wszystkie odziały zakładają bez problemu, bo ktoś tu na blogu o tym pisał, nawet nie pomyślałem, że mogą być problemy...

      Usuń
    2. czyli kolejnosc jest taka, ze zakladam konto i wrzucam tam pieniadze pod kurek i dopiero ide do oddzialu? Czy da sie wszystko zlaatwic w oddziale? Bo jak nie dostane lokaty to nie chce rachunku

      Usuń
    3. ja rachunek zakładałem kurierem, ale myślę, że równie dobrze możesz go założyć w oddziale, ja poszedłem po lokatę 100K do oddziału, ale już wiedziałem z netu, że można dodatkowo do 1 mln. zapytałem konsultantkę i potwierdziła, ale kasa musiała być na koncie, więc przelałem na ROR i mogłem założyć przez konsultantkę dowolną ilość lokat. Nie wiem juz czy to były powitalne czy nie, wszystko jedno. Do każdej lokaty dostałem potwierdzenia i wszystkie nazywały się "Tradycyjna o stałam oprocentowaniu" każda na rok/3%. Najlepiej pójdź do oddziału naświetl sprawę, spytaj czy założą Ci ROR premium, KO i dowolną ilość lokat. Myślę, że to załatwisz, a przynajmniej pokierują Cię co masz zrobić. Być może w jeden dzień założysz ROR, a na drugi gdy już będzie kasa na ROR założą Ci lokaty, ale pamiętaj z kim załatwiałeś. Aha ja karty nie brałem bo mi nie potrzebna.

      Usuń
  10. Dzisiaj przekształciłam sobie konta KGP na 123 i Pani powiedziała, że konta 123 na 3% można będzie zakładać do 17 sierpnia br.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy można zrobić taki myk: 31 lipca przelewam forsę z kont 123 do innego banku a następnie z innego przelewam jednym przelewem całość na jedno z kont 123 a potem rozpalcelowuję resztę po 3000 zł na pozostałe konta? Innymi słowy czy dopuszczalny jest wpływ na jedno z kont w wys. np. 15000 zł czy muszę puścić 5 przelewów na każde konto z osobna?

    OdpowiedzUsuń
  12. Wystarczy 1 przelew z konta zewnętrznego a następnie przelać pieniądze na pozostałe konta. Dużo prościej jest założyć konto KGP i tam przelewać pieniądze wte i wewte.

    OdpowiedzUsuń
  13. A jeżeli przelewy na 2000 odbywać się będą w WBK, ale pomiędzy różnymi osobami ? Jak rozumiem, będą traktowane jako wpływ zewnętrzny (bez ryzyka, że między własnymi kontami) i co istotne, będą natychmiastowe.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...