sobota, 21 lipca 2018

Poradnik reklamacji w akcjach specjalnych czyli dwie drogi na udział w promocji


Niniejszy artykuł można potraktować jako poradnik w reklamacji w akcjach specjalnych. Dla przypomnienia akcja specjalna to nazwa dedykowana dla promocji z podwójnym bonusem: jednym od banku, drugim od organizatora promocji.

Akcje specjalne są więc dość skomplikowane bowiem składamy wniosek w dwu różnych miejscach. Najpierw rejestrujemy się w promocji u organizatora podając swojego maila, potem zaś przechodzimy na stronę banku składając wniosek o konto czy lokatę.

Chociaż brałem udział w niemal wszystkich jakże licznych akcjach specjalnych, to pierwszy raz musiałem złożyć reklamacje już na starcie. Powód był prosty, zrobiłem pomyłkę przy adresie mailowym. Rzecz banalna, która może się przytrafić każdemu, ale o kolosalnych konsekwencjach.

Pierwszy sposób na pełną  rejestrację

Wyżej widzimy pierwszy etap rejestracji, w którym podajemy podstawowe dane dla organizatora promocji. Podajemy imię, nazwisko, telefon, email oraz nr PESEL. Dzięki temu możemy zgarnąć 50 zł od organizatora.

Na dalszym etapie mamy dwie drogi do wyboru. 
1. Klikamy w button Otwórz konto widoczny w prawym dolnym rogu i przechodzimy do szczegółowych danych do banku. Nie zawsze jednak mamy czas na przejście całego procesu wpisywania szczegółowych danych w tym przesyłania skanu dowodu osobistego, który jest wymagany na dalszym etapie rejestracji.

Drugi sposób rejestracji

2. Rezygnujemy z natychmiastowego założenia konta. Zarejestrowani już jesteśmy, a to jest najważniejsze. Czas na wykonanie dalszego etapu mamy do 6 sierpnia. Do tego zresztą służy link jaki otrzymaliśmy w mailu, który widzimy na powyższym screenie. Tutaj musimy podać bardzo szczegółowe dane wraz z mailem.

Wybrałem pierwszy sposób klikając od razu w Otwórz konto i dokończyłem oba wnioski. Po czym sprawdziłem maila i ze zdziwieniem stwierdziłem, że przyszło tylko jedno potwierdzenie na maila: od banku. Nie doszło potwierdzenie od organizatora.

Okazało się, że podałem zły mail na pierwszym ekranie przy podawaniu skróconych danych dla organizatora. Prosta literówka sprawiła że potwierdzenie udziału w promocji poszło w kosmos. Na podany nieprawidłowy mail wszak przyjdzie info o spełnieniu promocji i prawie do odbioru nagrody.

Weryfikacja w Optimie przeszła prawidłowo, ale ona uprawnia nas tylko do lokaty 3,50% bez prawa do nagrody. Wycofałem więc telefonicznie złożony wniosek i przystąpiłem do ponownego składania wniosku. I tutaj zonk...


Jak podasz zły mail to drugi raz wniosku nie złożysz

Nie da się ponowić rejestracji. Pod czwartym polem pojawia się czerwony komunikat: Niepoprawny lub wykorzystany PESEL. Jak się okazuje wycofanie wniosku z banku nie oznacza wycofania danych u organizatora.

Musimy zatem także wykasować swoje dane u organizatora, by system nie blokował nam złożenia poprawnie wniosku ponownie. Nic nie da zmiana przeglądarki, zmiana kompa, korzystanie ze smartfona czy tabletu. Problem jest w bazie danych organizatora: mają już nas PESEL i zły mail, więc system blokuje ponowną rejestrację.

Napisałem maila od razu, brak odzewu. Rozpoczął się wyścig z czasem, wiadomo było bowiem, że akcja się sprzeda w ciągu kilku najbliższych godzin, a rozpatrywanie reklamacji może trwać.

Nie chcę tu opisywać szczegółów zasypania mailami organizatora oraz skorzystania z drogi telefonicznej. Fakt faktem rozpatrzyli sprawę ekspresowo, dzięki czemu mogłem ponowić rejestrację. Tym razem sprawdziłem pocztę po przejściu pierwszego wniosku - potwierdzenie jest, premia więc będzie.

Co ciekawe jeśli pierwsze złożenie wniosku spowodowało oczekiwanie ponad 12 godzin na poprawną weryfikację z banku, to ponowne złożenie wniosku spowodowało poprawną weryfikację już po 9 minutach:)

Złożyłem wniosek poprawnie. Po godzinie okazało się, że akcja się zakończyła. Ufff.

Nie tylko ja miałem tego typu problemy. Wczoraj miałem morderczy dzień, bowiem poinformowałem o akcji wiele osób i miałem liczne telefony z problemami podobnymi do mojego. Tam jednak wybierano inne drogi z olaniem korekty nr PESEL i wprowadzaniu innego numeru np. od jakiegoś członka rodziny.

W efekcie z zakładanych 1000 wniosków bank nie zdobędzie tylu klientów ile sobie założył. Nieudane próby też się liczą, podobnie jak testowe podawanie fałszywych danych o których piszecie w komentarzach.

W efekcie jest szansa na dogrywkę w tej akcji specjalnej. Pula będzie jednak zdecydowanie mniejsza i akcja potrwa zapewne tylko kilka godzin. Oczywiście info na blogu pojawi się jak tylko się pokaże, zaś zgłoszone osoby zostaną poinformowane o tym osobną drogą.

19 komentarzy:

  1. Tyle fatygi dla 50 złotych, to chore jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pomoże to chociaż jednemu czytelnikowi uniknąć podobnych problemów, to myślę, że warto było.
      Inna sprawa, że ujawniło to rzecz o której nigdy bym nie pomyślał - podanie prawidłowego maila jest ważniejszy od numeru pesel. Dla mnie to zaskakujący wniosek, ale od tej pory będę dokładniej sprawdzał wpisane maile.
      Lepiej zresztą pomęczyć się na starcie niż na koniec dowiedzieć się o braku premii.

      Usuń
  2. Pewnie można liczyć jeszcze na jakąś gruponową ofertę. Optima zwykle działa seriami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi list z Getin banku przyszedł Getin bank obniża oprecentowanie kont oszczędnościowe na takiej zasadzie co ailor bank w maju zrobil

    OdpowiedzUsuń
  4. PROWOKACJA banku BGŻ Optima????
    Dzisiaj dokonałem przelewu kwoty 20tyś. z Idea Banku zgodnie z krokami jakie miałem wykonać aby założyć lokatę i wymagane konto.
    Po godzinie otrzymałem maila i esemesa z info, że mój wniosek o lokatę i konto został odrzucony.
    Na infolinii konsultantka banku BGŻ Optima poinformowała mnie, że wniosek został odrzucony z powodu UWAGA: "na potwierdzeniu przelewu przychodzącego do BGŻ z Idea Banku nie było mojego adresu zamieszkania". Sprawdziłem na moim potwierdzeniu przelewu wychodzącego mój adres zamieszkania oczywiście jest, bo to generuje system. Dlaczego nie ma adresu na przelewach przychodzących do BGŻ Optima nie mam pojęcia jak również nie mam na to najmniejszego wpływu, bo takie kwity generują systemy międzybankowe. Złożyłem pisemną reklamację i czekam na odpowiedź ze strony banku BGŻ Optima.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wiele będzie reklamacji bo o różnych cyrkach piszą mi na maila, lub informują telefonicznie inni czytelnicy.
      U mnie wszystko niby poszło prawidłowo i ponoć lokata się założyła. Pytanie jak to sprawdzić?
      Bank twierdzi, że login do logowania przyjdzie w przelewie zwrotnym. No tak, ale ja przelałem 20.000 zł od razu na lokatę więc jaką kwotę mi zwrócą? Jeden grosz a lokatę założą na 19.999?
      Póki co żadnego przelewu zwrotnego nie ma...

      Usuń
    2. Polcan, założą lokatę na 20.000 zł. a 1 grosz dostaniesz gratis od Optimy. Tak było u mnie.
      WW

      Usuń
    3. 1grosz dostaniesz w gratisie ;)
      Gdy poprzednio zakładałem tą lokatę przysłali zwrotny przelew na 1 gr a lokatę otworzyli na deklarowane 20 000.
      No chyba, że odjęli sobie tego grosza przy wypłacie w odsetkach - tego nie sprawdzałem ;)

      Usuń
    4. A chyba że tak. Dzięki za info.

      Usuń
  5. Nawiązując do mojego wcześniejszego postu zweryfikowałem na moich innych rachunkach w innych moich bankach potwierdzenia przelewów przychodzących z mojego rachunku w Idea banku, z którego przelew dzisiejszy BGŻ odrzuciło.
    Wszystkie przelewy przychodzące zawierają mój adres zamieszkania czyli adres właściciela konta bankowego.
    Zatem PROWOKACJA? czy...
    Gdybym zakładał w BGŻ konto i lokatę oprocentowaną na 0.01% to by się zabijali aby je otworzyć. Gdy otwieram lokatę ze śmieszną premią, to szukają powodu aby wniosek odrzucić. Szkoda, że w PL nie ma jeszcze metody stosowanej w UK... gdzie jak bank przesadza np. w opłatach ludzie na forach ogłaszają bojkot banku i bank szybko rezygnuje z nieuzasadnionych ciągot... Może czas zacząć tu na forum???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W systemie IdeaBanku maja pewien blad. Twoje Dane na przelewie wychodzacym sa zapisane odwrotnie. Najpierw nazwisko a dopiero później imie.
      Co wiecej tuz za nazwa miasta zamieszkania po spacji dodaja PL.
      To powoduje ze systemy weryfikacji w innych bankach stwierdzaja automatycznie niezgodnoac danych.
      Nawet GetinNoble odrzuca taki przelew przy weryfikacji.
      IB nie widzi w tym nic zlego.

      Usuń
  6. Sprawdziłem przelew przychodzący sprzed 5 dni z Idea banku i wszystkie dane są poprawne i prawidłowej kolejności.

    OdpowiedzUsuń
  7. A może IB celowo coś komplikuje aby kasa nie uciekała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "A może IB celowo coś komplikuje aby kasa nie uciekała?" Może, ale chyba nie zależy im za bardzo na zatrzymaniu. Lokata zawrotna nie pojawia się przy przelewie do starszego brata (GETIN), a to co oferują na stare środki to jakaś kpina! Dziś skończyła mi się w IB ostatnia lokata na 3,5% i czym oni chcą mnie niby zatrzymać??

      Usuń
    2. Zgadza się, przy przelewach do Getin nic się nie pokazuje, więc mogłem zapchać Getin na maksa.
      Dziś też skończyły mi się kolejne lokaty 3 miesięczne na 3,50%, które o dziwo wróciły na konto, zaś jutro kończą się ostatnie lokaty w IB. Takiego exodusu z IB jeszcze nie miałem.

      Usuń
    3. Polcan przecież zakładałeś zawrotne !!

      Usuń
    4. Zgadza się, założyłem tylko dwie takie lokaty. Zrobiłem to jednak nie dla samych lokat, lecz dla potrzeb artykułu testując możliwość ich założenia na małych kwotach.
      Nie ma sensu jednak ich zakładać hurtowo, skoro 3% faktycznie jest w Getin, więc 200k poszło out. Dalsze środki potrzebuję do nowych inwestycji.

      Usuń
  8. Mi też wróciła kasa na konto - bo to była lokata z plusem, ale niech się nie łudzą, że tam zostanie. W zasadzie to chyba już ja nie mam złudzeń, że coś ciekawego zaoferują. "Takiego exodusu z IB jeszcze nie miałem." To właśnie jest dziwne. Ta nowa polityka firmy, eliminująca starych, lojalnych klientów, którzy tak jak ja pozakładali nawet u nich konta.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...