piątek, 13 stycznia 2017

Jak podkręcić zysk na koncie w T-mobile czyli debetówka do odrzutu


Dziś dowiedziałem się kilku ciekawostek na temat popularnego konta w T-mobile, które mogą się wam przydać. Sprawa wyszła przy okazji próby anulowania karty kredytowej, którą zamierzałem przenieść do omawianych w tym tygodniu kart w Citi.

Co się okazało? Do tej pory posiadałem konto Freemium, które zwraca 5% cashback oraz dodatkowo kartę kredytową, która na start pozwalała nieźle zarobić i ma być darmowa do końca marca. Wygląda jednak na to, że nie trzeba będzie jej likwidować.

Dlaczego? Powody są dwa: raz, że jak już wspominaliście w komentarzach od marca karta będzie darmowa przy wykonywaniu zaledwie 4 płatności na dowolną kwotę. Płatności ilościowe są banalne, można je bowiem wykonać nawet przy jednych dowolnych zakupach, więc są do przyjęcia.

Jest jednak jeszcze drugi powód, o którym do tej pory nie wiedziałem. Okazuje się, że nie trzeba posiadać karty debetowej, jeśli posiadamy kartę kredytową! Innymi słowy jak płacimy kredytówką, to kwota transakcji liczy się nam do wymaganej kwoty 300 zł w przypadku konta Freeemium.

Tutaj założysz konto Freemium dające 5% zwrotu za zakupy do 180

Dla przypomnienia konto Freemium daje maksymalnie 15 zł zwrotu w przypadku wydania kwoty 300 zł. Trzeba jednak dodatkowo dokonywać własnego przelewu na 1000 zł oraz wyrazić dwie zgody. Początkowo nie dostawałem premii, bo jak się okazało wyraziłem tylko jedną zgodę.

Warto zmienić Freemium na Premium skoro liczy się też KK:)

Mało tego, podczas jednej rozmowy dowiedziałem się także, że bez problemu można zamienić konto Freemium na Premium. To drugie daje 25 zł zwrotu przy wydaniu kwoty 500 zł. Zamiana nie powoduje zmiany numeru konta, można to zrobić wydając taką dyspozycję telefonicznie.

Tutaj założysz konto Premium dające 5% zwrotu za zakupy do 300

Dziś dokonałem takiej zamiany. Przedtem posiadałem tylko Freemium ze względu na wymóg wydawania kartą 500 zł. Przestaje to jednak być problemem, jeśli w rachubę wchodzi karta kredytowa. 


Nie trzeba zatem kombinować tak by najpierw wydać określoną kwotę kartą debetową, a dopiero potem bez umiaru korzystać z grace period, żyjąc na koszt banku. Można od razu płacić tylko i wyłącznie kartą kredytową i nie zaprzątać sobie głową czy wydaliśmy już określoną kwotę czy jeszcze nie.

Tutaj założysz kartę kredytową w T-mobile ułatwiającą zgarnianie premii

W zasadzie sugeruje to sposób księgowania, gdzie zakupy kartą kredytową i debetową są pakowane do jednego wora. Nie przyszło mi jednak do głowy, żeby to usprawnić i że zakupy kartą kredytową liczą się do wymaganego na ror wymogu wydania określonej kwoty:)

W przyszłym tygodniu więc zamierzam anulować kartę debetową, która jest już po prostu niepotrzebna. O innej promocji w T-mobile pozwalającej zgarnąć dodatkowe 50 zł przeczytacie dziś na PP3.

13 komentarzy:

  1. To bylo juz wiadome od zmiany cash-back w lecie, ale wymog przelewania czegogolwiek zostal zniesiony rowniez tym nowym regulaminem.
    Roznica jest taka , ze przy Free- musisz wydac miedzy 200-300, ponizej 200zl skutkuje "kara" za karte 6zl,w przypadku Premium- min 500zl, nizej skutkuje oplata za konto ok 19zl i karta 6zl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kary za kartę chyba nie będzie, skoro nadaje się już tylko do zamknięcia. Zaś na kredytówce od marca trzeba wykonać tylko 4 płatności, co zrobi się wręcz samo.

      Usuń
  2. Przelewu nie trzeba już dokonywać od zmiany regulaminu, a o wydatkach kartą kredytową zamiast debetową trąbią na wszystkich forach od zmiany regulaminu w zeszłym roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polcan wstyd, że jako wytrwany bloger finansowy przyznajesz się do braku znajomości informacji na temat korzyści z wydatkowania kartą kredytową w T-Mobile, które można uzyskiwać już od długiego czasu. O zaletach karty kredytowej w T-Mobile wiadomo od wielu miesięcy na innych forach, gdzie dyskutuje się o podobnej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wspomniał anonimowy wyżej, zmiany wprowadzono w lecie, więc musiałem być wtedy na wakacjach.
      No cóż nie żyję tylko blogiem, nie jest to moje główne zajęcie. I informowałem już niejednokrotnie, że działalność blogerska będzie ograniczana...

      Usuń
  4. Mamy najwyższy wzrost cen od 6 lat. Już w styczniu spodziewana jest inflacja na poziomie 2%, czyli nasze lokaty będą tracić niedługo realanie:
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/inflacja-w-polsce-ceny-gus-grudzien-2016,241,0,2234865.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musza byc widoczne efekty 500+, w koncu to jest pieniadz wykreowany dlugiem panstwa, ktory wchodzi na rynek na podstawowa konsumpcje. Wzrost gospodarczy jest natomiast za slaby, zeby zaczeli podnosic stopy w Polsce. Obecnie korekta i umocnienie PLN jest wg mnie czasowe i potrwa krotko max 2-3 mies., potem dalsza przecena PLN i wzrost szczegolnie USD. A tak nadmieniajac, oprocentowanie negocjowalne w bankach dla USD zbliza sie juz do poziomow PLN, gdyz LIBOR 12-m dla USD ok 1,7% dla PLN WIBOR 1,85%.

      Usuń
  5. Chcę skorzystać z obu promocji :więc mam założyć konto Premium ale również chciałbym kartę kredytową-czy muszę również mieć kartę do konta?A czy również jestem wstanie załapać na "dodatkową premię w wysokości 50 zł"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według informacji konsultanta nie trzeba, będę to testować w prwktyce dopiero od tego miesiąca.
      Natomiast co do dodatkowej premii, to jeśli nie dokonywałeś przelewu w grudniu do T-mobile to tak, jesteś w stanie. Opis dodatkowego warunku znajdziesz na PP3

      Usuń
    2. Ja mam kartę kredytową w T-mobile U.B., debetowej nie mam i od kilku miesięcy bierze ona udział w promocji premia za zakupy. Co miesiąc po wykonaniu transakcji na 300 zł otrzymuję do 15 tego każdego miesiąca premię w wysokości 15 zł. W tym miesiącu otrzymałem wczoraj tj 13.01.2017r., oczywistym jest, że trzeba wcześniej na infolinii zgłosić chęć przystąpienia do promocji i wyrazić zgody marketingowe.

      Usuń
  6. Lubię czytać Twojego bloga, ponieważ zawsze znajdę tutaj informacje, które mnie zaciekawią i często też bywają pomocne w życiu. Dugo zastanawiałem się czy założyć konto w banku T-mobile i coraz bardziej się do tego banku przekonuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy płacąc Kartą w "Żabce" czynsz i wodę załapie się na te 5% zwrotu.Czy muszę robić normalne zakupy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście posiadam konto Premium w banku T-mobile i jak najbardziej jestem zadowolona oraz mogę polecić jeśli ktoś nie jest zdecydowany.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...