wtorek, 23 kwietnia 2019

Lokata wiosenna na 3,50% w Idea bank dla każdego:)


Ależ miłą niespodziankę nam zafundował dziś Idea bank. Mamy oto lokatę wiosenną, chociaż wiosna zawitała do nas już ponad miesiąc temu. Ale z pewnością lepiej późno niż wcale.

Jest tak jak lubimy najbardziej, na krótko bo na 3 miesiące i bez warunku nowego klienta, czy nowych środków. Ba jest jeszcze lepiej bo jest nie tylko dla każdego, ale niczym lokata beztroska można ją zerwać bez utraty odsetek!


Powrót fajnej lokaty w IB dla każdego:)

To oznacza, że ta lokata jest bardziej atrakcyjna niż lokata zawrotna, którą można było sobie załatwić robiąc przelew do Getin jeśli nie było się wykluczonym z listy uprzywilejowanych klientów. Warunki te same, ale zerwanie zawrotnej skutkowało brakiem jakichkolwiek odsetek.

Tutaj założysz lokatę wiosenną w Idea bank na 3,50%

Skoro jest tak fajnie, to moje nieliczne środki z WBK idą dziś do Idea bank na tę lokatę. Z Getinu robiłem już 3 przelewy przez co za dwa musiałem zapłacić bowiem tylko jeden jest płatny, więc na ewentualną ewakuację poczekam do maja.

Kto jednak wie co będzie w maju? Zastanawia fakt zaoferowania tak dobrej lokaty, nigdy bowiem bez powodu takie lokaty się nie pojawiają. Czyżby wkrótce czekała nas jakaś nowa oferta jak to było miejsce w ubiegłym roku przy okazji lokaty beztroskiej?

Tak czy owak lokatę warto zakładać masowo. Jeden kredyt mam do spłaty pod koniec kwietnia, drugi na początku maja, więc czemu środki na ten cel nie miałyby pracować na 3,50% zamiast na 3% jakie daje WBK? 



Na założenie lokaty wiosennej mamy 3 dni od momentu złożenia wniosku. Można więc rozplanować sobie przelewy. Co więcej lokaty założone dziś, kończyć się będą w lipcu we wtorek, więc bez problemu kasa będzie dostępna, jeśli ktoś wytrzyma z tą lokatą do końca.

Swoją drogą w piątek zerowałem wszystko co było u niebieskich, by mieć czyste konto przed 20 który jest dniem badania salda dla nowych środków. Czyżby w IB większość klientów zrobiła to samo i był duży odpływ gotówki? 

Regulamin lokaty wiosennej na 3,50% w Idea bank

209 komentarzy:

  1. Oferta tak fajna, że chciałoby się zeżreć te kolorowe tulipanki. No ale jestem zapakowana w Getin na 3,5% do końca lipca i pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłości będą równie fajnie oferty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo, ale w Getin już zapłaciłem 18 zł prowizji za wypłaty. Tutaj zerwanie jest bezkarne.
      Na chwilę obecną nie opłaca się wypłacać środków, bo 3,50% jest gwarantowane dłużej. Jednak od maja to się zmieni i jak lokata będzie dalej w ofercie mam zamiar przelać środki z Getin do IB. Nawet jeśli w przyszłych miesiącach nie będzie takich okazji inwestycyjnych jakie były w kwietniu.

      Usuń
    2. polcan: no to usun komentarz... ehhhh, szkoda slow

      Usuń
    3. Newralgiczne komentarze już usunięte.

      Usuń
  2. Lokata załozona koło 2,5 godz temu i cały czas status w trakcie zakładania a pieniądze siedzą na ROR, tez ktos tak ma?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przelewy wewnętrzne coś szwankują ostatnio w IB. Gdy w piątek przelewałem środki z KO na ror, nic nie dawało wielokrotne odświeżanie. Konto KO się wyzerowało, a na ror było non stop zero zł.
      Dopiero wylogowanie i ponowne zalogowanie pozwoliło na pokazanie, że saldo ror nie jest puste i mogłem robić przelew. Dlatego dziś robiłem z WBK przelewy od razu na lokaty, a nie na ror.
      Jeden przelew z PKO poszedł jednak na ror, dla testu z powodu Twojego zapytania. Dojdzie pewnie dopiero koło 17.

      Usuń
    2. Wniosek złożony 2 godziny temu (w opcji przelew z innego banku), a konta do wpłaty środków nadal nie znam. Zwykle przychodził mail, i w bankowości też było widać ten numer.

      Usuń
    3. ja nie miałem kłopotów ostatnio. Zrywałem jakieś 15 lokat i wszystko bezbłędnie działało, ale jak ktoś wybiera opcję 'zerwij i załóż nową lokatę' to musi przygotować się na niespodzianki bo ona działa jak chce.
      Natomiast co do samej lokaty to akurat ona mnie nie 'eksajtuje'. Jeśli będzie 2 maja 3.5/rok to biore to. TYlko że za rok 2 maja wypada w sobotę więc nic się nie zrobi obojętnie w jakim banku ta Idea się znajdzie
      MM

      Usuń
    4. Kasa doszła, założyłem lokatę z ror i pojawiła się niemal natychmiast. Wystarczyło jedno odświeżenie.

      Usuń
    5. Złóż drugi wniosek. To pomoże.

      Usuń
  3. I teraz dylemat czy bawić się w zakładanie i co kilka dni zrywanie lokaty bezkarnej czy wrzucić wszystko na rok na 3,5% i mieć spokój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli spokój duszy, komfort i wygoda Ci milsze to ładuj na rok.

      Usuń
    2. Ja część kasy zamroziłem na rok, ale część poszła na Zawrotną i teraz tylko tej drugiej żałuję, ale już mi się nie opłaca jej zrywać - bo kasa poleżała tam prawie tydzień :(

      Usuń
    3. Jeżeli wiosenna będzie dłużej, to będę znów codziennie zrywał i zakładał. Na razie się to nie opłaca, bo zbyt mało środków tam wpakowałem. Jak dotrwa do maja, to dla mnie zacznie się ta zabawa.

      Usuń
    4. polcan23 kwietnia 2019 17:22
      Tak, to dobry pomysł, zwłaszcza przy dużej kwocie (tak jak w listopadzie).

      Usuń
  4. o jakim 3% w WBK jest mowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O licznych kontach ror 123, o których pisałem bardzo wiele na blogu. Trzymam tutaj środki zarezerwowane do wszelakich zwrotów na liczne kredyty, których spłacam wiele w ciągu miesiąca. Dostęp do środków musi być na już, a to właśnie zapewnia lokata wiosenna w IB tak jak WBK.

      Usuń
    2. Mam w cholerę tych kont i zastanawiam się czy nie zrezygnować bo nie używam. Wszystko poszło do Getin a potem do Idei. Mam tylko kłopot aby nie zapomnieć wpakować co miech po 2 tys. zł na każde z nich aby za chwilę znów robić przelew ewakuacyjny. Upierdliwe to z lekka.

      Usuń
    3. Ja mam 15 i jest to optymalna liczba, gdybym miał ich więcej nie chciałoby mi się robić tylu przelewów.
      Na pewno warto sobie zatrzymać choćby jedno dla darmowej kasy za opłaty rachunków. Ja w każdym razie zachowuję wszystkie. Nigdy nie wiadomo co będzie w przyszłości, szczególnie jak połączy się Getin z IB. Wtedy zapewne znów uznamy WBK za konieczność.

      Usuń
    4. No właśnie, przez to "Nigdy nie wiadomo ..." zachowuję jeszcze owe konta przy "życiu".
      Poczekam jeszcze na rozwój wypadków z połączeniem bo jak obniżą lokatowo-oszczędnościowe loty to 123 będą wtedy jak znalazł.

      Usuń
    5. Stare konta 1|2|3 w BZWBK (teraz Santander) to świetna sprawa jako ROR. Dobrze oprocentowane, z możliwością wielokrotnych wypłat/przelewów, a takich ROR-ów na rynku już nie ma. Też nie zamierzam zamykać. Mam razem 10 szt.osobno na siebie i na żonę więc odpada potrzeba zapewniania co miesiąc 2 tys. zł przelewów-wpływów z obcego banku by utrzymać bezpłatność. Po prostu każdego pierwszego dnia miesiąca wymieniamy się z żoną przelewami "na krzyż", środki przenoszą się wewnątrz banku w czasie rzeczywistym pomiędzy naszymi kontami i wpływy załatwione.

      Usuń
    6. Tych kont rozumiem, że już się nie da otworzyć? Czy to nie było tak, że kiedyś się skończyło te promo na 3% tam?

      Usuń
    7. Nie da się. Szeroko pisałem o tym by zakładać te konta na potęgę, wiadomo było bowiem z góry kiedy oferta zostanie zamknięta. I tak się stało.

      Usuń
  5. ile takich lokat zalozyc mozna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podano limitu. Kiedyś wskazywali pięć. Tym razem nie jest tak.

      Usuń
  6. Ile takich wiosennych mozna zalozyc, jest jakis limit?
    W regulaminie nie widzialem...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziwne, chce zalozyc lokate wiosenna z konta idealnego na ktorym jest 0pln i przycisk zaloz jest nieaktywny a przeciez mam mozliwosc zlozenia dyspozycji z wyprzedzeniem 3 dni, wiec o co chodzi?
    Polcan rozumiesz cos z tego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmień konto z idealnego na 'konto w innym banku' to przycisk się uaktywni.

      Usuń
  8. Lokata zawrotna 3,5% na 3 miesiące - 23 kwietnia br.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy lokacie Wiosennej - ta Zawrotna już nie ma najmniejszego sensu.

      Usuń
    2. Tak, to prawda, chyba że oprocentowanie Zawrotnej zostanie zwiększone.

      Usuń
    3. Gesso to oprocentowanie wyskoczyło przy próbie wykonania przelewu do Getina ?

      Usuń
  9. No i elegancko, glowilem sie, bo w getin do 400k jedynie limit na oszczednosciowym, kombinowalem, a tu problem sam sie rozwiazal.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam czy ktoś ma może regulamin lokaty hit plus w Idea który obowiązywał na początku lutego. Mam tylko regulamin który obowiązywał od 12 lutego. Zakładałem lokatę 1 lutego i mam 99% pewności(ale nie 100%),że mogę ją zerwać bez utraty odsetek więc wolałbym sprawdzić w regulaminie. Wysłałem zapytanie ale na razie nie odpowiadają.kwota jest spora więc brak odsetek by zabolał��.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, jeśli od 12 lutego to jest:
      https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Lokata_HIT_PLUS_Regulamin_20181213-2.pdf

      Usuń
    2. Ten regulamin jak przecież napisałem juz mam. Potrzebuję wczesniejszego.

      Usuń
    3. 1 lutego 2019 r. obowiązywał regulamin lokaty Hit Plus z 17 stycznia z oprocentowaniem 3,60% - wg regulaminy zerwanie lokaty nie powoduje utraty odsetek :)

      Usuń
    4. Ja miałem tą lokatę hit plus na 3,6 i zerwałem 19.04 odsetki doliczone.

      Usuń
  11. O ile nadwątlona pamięć mnie nie myli to te hity były bez utraty %. Ale lepiej zadzwoń na infolinię dla pewności bo na zapytanie możesz dłużej czekać.

    OdpowiedzUsuń
  12. A czy wiosenną można podkręcić przez Ybanking?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, yb nie premiuje już lokat z IB, stało się właśnie przez tego typu lokaty.

      Usuń
  13. jest jakiś sposób żeby nie policzyli opłaty za drugi zewnętrzny przelew w Santanderze z Konta Systematycznego? (tylko pierwszy jest darmowy, a już jeden zrobiłam i teraz jeśli chciałabym zasilić Wiosenna z Idei pieniędzmi z Santandera to muszę aż 10 zł zapłacić) … podobno gdzieś nie każą płacić za przelew wychodzący z KO jeśli zasila on lokatę, prawda to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jest to przelew wewnętrzny czyli w tym przypadku na lokatę w Santanderze. Nie testowałem czy działa jak podobno w Getin. Może ktoś inny to potwierdzi?

      Usuń
    2. Dzisiaj wypróbowałam ten sposób w Getinie i na razie wygląda, że działa - nie pobrano mi opłaty, mimo, że gdybym chciała zrobić przelew to 9 zł bym za to zapłaciła.

      Usuń
  14. To są jaja jakieś. Po 10ej zleciłem przelew całej kasy z getin do idea i jeszcze jej nie ma. Co oni tam za sesje mają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Późno poszły. W moim przypadku takie przelewy potrafiły dochodzić nawet około godziny 19:00.
      Swoją drogą w Getin podoba mi się info o której przychodzi przelew. Bank podaje to z dokładnością co do minuty na moim smartfonie. Nie muszę sprawdzać co godzinę czy przelew jest czy go jeszcze nie ma jak w IB.

      Usuń
    2. Marcin a gdzie w apce taka funkcja?

      Usuń
    3. Doszly w koncu, ale w jakich godzinach sa tam sesje, to jakas magia. Dodatkowo bledem sypalo przy oplacaniu jednego wniosku, wiec musialem od nowa wniosek zalozyc.

      Usuń
    4. @Anonimowy 18:30
      Nie wiem, nic nigdzie nie ustawiałem. Fabrycznie cokolwiek jest nowego to pokazuje mi to poziomy pasek jak tylko kliknę podświetlenie ekranu, zanim uruchomię cokolwiek.
      Santander nie wysyła żadnych wiadomości, Getin każdorazowo, podobnie jak gmail, kalendarz itd. Z prawej strony pokazuje się godzina pojawienia się danego komunikatu. Jak są dwa przelewy w ciągu dnia z dwóch różnych banków, pokazuje dwie różne godziny przyjścia np: 14:47 oraz 16:37.

      Usuń
    5. @Anonimowy 18:49
      Wiele razy pisałem o koszmarnych godzinach księgowania w IB aż w końcu dałem sobie z tym spokój i przelewy sprawdzam około godziny 19:00 bo wcześniej może ich jeszcze nie być, chociaż według sesji dawno powinny być.
      Ale do tego dzikiego zachodu w IB zdążyłem już przywyknąć. Tutaj dział IT od dawna leje na te sprawy, chociaż ostatnio jakoś potrafił popsuć nam szyki likwidując propozycje lokat zawrotnych przy przelewach...

      Usuń
    6. No niestety IB ksieguje wszystko z opoznieniem. Ja z Getina wysylam przewaznie do Aliora a z niego do IB przez express lub sorbnet (stare konta Aliora gdzie wszystko jest darmo), ale tez ksieguja to z lekkim poslizgiem.

      Usuń
  15. Nie wytrzymam, śmiać mi się chcę jak czytam wasze niezadowolenie w kwestii póznego wpływu przelewu wysłanego tego samego dnia do IB. Co jak co , ale Elixir działa jak ekspres w porównaniu do wielu innych krajów w europie...we francji przelew dochodzi i po tygodniu, do dzisiaj jest księgowanie ręczne w wielu firmach i bankach na prowincji wysyła sie kurierem dyskietki do oddzialu banku centralnego :) ....nawet w niemczech nigdy nie dochodzi przelew w tym samym dniu, idzie średnio ze 2 dni ...ludzie wyluzujcie bo te wasze marudzenie jak to zle jest w IB , bo przelew wam doszedł około godz 19 w ten sam dzień to typowo polskie robienie z mrówki słonia.
    System być może wewnętrznie księguje inaczej niż wyświetla wam w Idea Cloud i to wszystko...polski system wymiany informacji o płatnosciach Elixir to jeden z najbardziej zautomatyzowanych i skomputeryzowanych na świecie...nie wiem czy wiecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Ty co? w wojsku nigdy nie byłeś? Porządek musi być i basta. Nie należy cofać się w rozwoju w 21 wieku a porównanie z Francją czy innymi krajami jest co najmniej durnowate.
      Maile dochodzą w ułamek sekundy to jest pytanie: dlaczego przelewy mają z tym problem? Dźwignia, obracanie forsą klienta? czas to pieniądz...

      Usuń
  16. Nie zwracają uwagi na godziny sesji przelewów wychodzących i przychodzących, które są różne w różnych bankach. Do tego dochodzą marginesy ustalane przez banki ile czasu przed godziną sesji wychodzącej należy dokonać zlecenia przelewu w systemie banku.
    Najlepiej przelew nadać do godziny 7 rano i MUSI dojść sesjami południowymi do każdego banku. Aby tą samą kwotę przesłać dalej sesjami popołudniowymi to już trzeba zwracać uwagę na godziny sesji przelewów i się dopilnować.
    Trochę poczytać, trochę praktyki i musi hulać.
    Np. ostatnio miałem potrzebę przelania środków z IB do GB i z powrotem do IB na inny rachunek.
    Rano się spóźniłem nadając przelew z IB około g. 8, więc przelew wyszedł z IB sesja południową i miał dotrzeć do GB sesją południową o g.14. Aby środki przelać dalej sesją popołudniową z GB (w GB sesja wychodząca 14:30) środki musiałyby być do dyspozycji o g. 14. Niestety pojawiły się równo 14:30 więc natychmiast zlecony przelew wyszedł z GB dopiero następnego dnia rano!!!
    Do kogo pretensje? TYLKO do siebie, bo się zdrzemnąłem rano może 0,5h, a może 1 minutę i stąd nie zdążyłem popołudniu.
    Gdybym nadał przelew z IB o g. 7:00 to do GB doszedłby o11-11:30 i dalej mógłbym go spokojnie nadać do g.13 z powrotem do IB i o g.18 ostatnią sesją przychodzącą przelew MUSIAŁBY być zaksięgowany w IB. Cudów nie ma, w bankach nikt ręcznie wajchy przelewów nie przestawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam zasadę do godziny 8:00.
      Tutaj ujawnia się dobrodziejstwo kont w WBK. Możesz zlecać przyszłe przelewy bez konieczności rannego wstawania. W innych bankach to nie zadziała (poza Millennium). Gdy przykładowo robiłem przelewy tą metodą w Alior nie zostały one zrealizowane.
      Z tego powodu to WBK jest moim bankiem głównym i tutaj robię zdecydowaną większość przelewów, dzięki czemu mogę pospać dłużej:)

      Usuń
    2. To WBK jeszcze żyje???

      Usuń
    3. Nie żyje, ale używam tej nazwy w odniesieniu do produktów jakie mam w spadku po nim czyli do kont 123

      Usuń
  17. Santander wprowadza opłatę za KGP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od kiedy, ile, na jakich warunkach?

      Usuń
    2. nie ma KGP

      Usuń
    3. Od 1 lipca jeżeli nie będzie wpływu co najmniej 1000 zł miesięcznie na KGP będzie opłata 5 zł.

      Usuń
    4. To akurat w moim przypadku nie problem co nie znaczy, że nie znoszę debilnych warunków.
      Czytałem zmiany ale o tym się nie doczytałem. Gdzie to jest? KGP jeszcze są, bo ja mam KJCh.

      Usuń
    5. Na szczęście KGP można bezpłatnie zamienić na KJCh. Numer rachunku zostaje taki sam.

      Usuń
  18. W IB jest przecie Express elixir 2 razy w m-cu za darmo do 50k. to czesto sie przydaje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy moich około 100 przelewach miesięcznie te 2 przelewy zachowuję sobie na awaryjne przypadki, przez co często wcale z nich korzystam, tym bardziej, że nie da się np. spłacić w ten sposób karty Citi.

      Usuń
  19. Niepokoi fakt, iż niektórych wniosków o lokatę wiosenną nie można opłacić (w ciągu 3 dni). Pojawia się komunikat o błędzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gesso a przelewem na konto lokaty próbowałeś ?

      Usuń
  20. Poradziłem sobie. Po prostu przelałem pieniądze od razu na rachunek lokaty (złożyłem wniosek i od razu opłaciłem). Nie można zaś było (kilkakrotnie już) opłacić lokaty z wniosku złożonego dnia poprzedniego (całe szczęście lokata wiosenna była wciąż dostępna w ofercie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale co w sytuacji gdy np. 29 lub 30 kwietnia 2019 r. lokaty Wiosennej już nie będzie a błąd systemu nadal nie będzie pozwalał na opłacenie wniosku bezpośrednio z konta idealnego ? Wtedy wnioski o lokaty Wiosenne złożone 26-28 kwietnia 2019 chyba będzie można opłacić tylko poprzez przelewy własne (między własnymi rachunkami) na konta lokat Wiosennych wskazane we wnioskach - to rozwiązanie wydaje się pewne (tym bardziej że przelew własny nie przechodzi przez sesje Elixir i nie ma ryzyka realizacji następnego dnia)! Mam nadzieję, że taki sposób opłacenia zadziała skutecznie. Ale czy ktoś wypróbował już taką metodę opłacania wniosków o lakatę Wiosenną ??

      Usuń
    2. do Anonimowy27 kwietnia 2019 17:52. Słuszne spostrzeżenie. To dobre rozwiązanie tej kwestii.

      Usuń
    3. Gesso, tak to jest skuteczne rozwiązanie, z tym, że przelew należy wykonać z zakładki/opcji "przelew krajowy" a nie "przelew własny" (opcja: "przelew własny" niestety nie daje możliwości wprowadzenia numeru rachunku lokaty! co należy uznać za pewną ułomność funkcjonalną tej opcji) - po wpisaniu szczegółów lokaty (numeru rachunku lokaty i numeru lokaty) pojawia się informacja "przelew wewnątrz banku" a po aktywizacji przelewu lokata zgodnie z wnioskiem zakłada się bezzwłocznie (uwaga: sprawdzone dla kwoty lokaty zgodnej z wnioskowaną).

      Usuń
    4. do Anonimowy28 kwietnia 2019 13:48 Serdecznie dziękuję za informację.

      Usuń
  21. Mam PYTANKO skarbowe!
    Czy zdarzyło się komukolwiek z Was, aby po dokonaniu przelewu na kwotę powyżej 10tyś. złotych na niewłasny rachunek przyczepił się Urząd Skarbowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Urząd Skarbowy nie ma wglądu w konta Polaków - chyba ze prowadzi postępowanie skarbowe. US interesuje nieodprowadzony podatek a nie przelewy na kontach.
      2. Przelew na konto indywidualne zostanie potraktowany przy ewentualnej kontroli US najpewniej jako darowizna zakładając że tego obdarowany nie zgłosi i nie odprowadzi podatku jeśli takowy się należy.
      3. Zostanie tak potraktowany dlatego że konta indywidualne to nie sa konta do prowadzenia działalności gospodarczej. Przynajmniej kiedyś tak w umowach było wiec głównie to darowizny oprócz okazjonalnych zapłat czy rozliczeń za działalność nie bedącą gospodarczą.
      4. Nie pamiętam jaka jest kwota od której Nadzór bankowy czy Inspektor Informacji Finansowej sprawdza przelew. Na pewno nie jednorazowy na 10tys choć różnie może być w zależności od tego co się na kontach wcześniej działo. Jeśli zrobisz kilka takich przelewów (rozbicie większej kwoty na partie) to mogą to sprawdzić (ale dalej nie bedzie to US). A jak zgłosi tą darowiznę to już US może sprawdzic darczynce czy jego dochody uprawniają go do uczynienia takowej. jeśli nie - zaproszenie na spotkanie.

      Suma sumarum. jeśli to zapłata za jakąś jednorazową usługę czy umowę kupno-sprzedaż to należałoby poczytać czy nie trzeba odprowadzić podatku a jeśłi darowizna to trzeba to zgłosić i też odprowadzic podatek jeśli się należy. A jeśli to przelewy typu mama-syn to też darowizna od której może się należec podatek którego można uniknąć zgłaszając taką darowiznę na odpowiednim druku jeśli to powyżej 9637zł
      MM

      Usuń
    2. Zależy o co dokładnie chodziło. Np. mógł uznać to za darowiznę albo np. pożyczkę i żądać podatku..Ale to raczej od osoby która dostała taki przelew.. Mógł też sprawdzić dochody osoby przekazującej i jeśli były małe może również wszcząć kontrolę z nieujawnionych źródeł.. Także bez szczegółów istnieje wiele możliwości...

      Usuń
    3. Nie, ale mafii na konto nigdy kasy nie przelewałem.

      Usuń
    4. Pytasz poważnie ?
      Naprawdę myślisz , że US nadzoruje przelewy 10 tys złotych czyli wartość taniego zegarka, albo laptopa ? ;)
      "Nasze państwo" jest wprawdzie represyjne, no ale nie aż tak.
      Jak regularnie będzie Ci wpływać na konto DUŻA kasa (tzn. miliony) z banku spoza UE, to bank sam to zgłosi do US-u jako pranie kasy.

      Usuń
    5. "Jak regularnie będzie Ci wpływać na konto DUŻA kasa (tzn. miliony) z banku spoza UE, to bank sam to zgłosi do US-u jako pranie kasy."

      Tak łatwo to z pewnościa nie ma. Niektóre banki monitoruja przelewy już od 10tys Euro. Sam pamietam taką kartkę przy kasie w moim oddziale PKO. Dalej to jednak nie gwarantuje że US automatycznie się o tym dowie. US musiałby wystąpić do podatnika o ujawnienie wyciągów z konta lub wystąpić do banku o ujawnienie takich danych jeśli ma jakieś podejrzenia. US o takich przelewach dowiaduje się dopiero po wszczęciu postępowania podatkowego lub przy rutynowej kontroli podatnika. Nic z banku bez powodu nie wypłynie do US bo lewe przelewy kontroluje GIIF a nie US. Na konto można sobie wpłacać w granicach rozsądku pieniadze ale trzeba mieć na uwadze właśnie to co napisałem. POwyzej pewnych kwot zainteresuje się tym GIIF a przy ewentualnej kontroli US jaka się moze pojawić przy okazji kupowania mieszkania czy samochodu prześledzić moga konta jeśli będą mieli powód. I tylko tyle. A darowizna to nie pożyczka i w tytule przelewu musi być wyraźnie zaznaczone o co chodzi. jeśli to pożyczka to musi być tak określona w przeciwnym wypadku najczęściej US traktuje takie wpłaty jako nieopodatkowana darowiznę. Na jakiej podst prawnej to już nie wiem.
      Także można śmiało robić przelew na 10tys tylko trzeba potem liczyć sie z konsekwencjami w razie kontroli z US i kary (20% wartosci wpłaty + odsetki karne) jeśli to przelew od którego należał się podatek.
      Sam byłem na kontroli (ale tylko z racji spóźnionego PIT) i nic przyjemnego to jest wiec nie polecam.
      MM

      Usuń
    6. Przepisy, przepisami i wiem jakie mogą być konsekwencje przy przelewach powyżej limitów w zależności od stopnia pokrewieństwa.
      Ale pytałem, czy komuś w praktyce zdarzyło się, że US spytał go dlaczego nie zgłosił przychodzącego przelewu jako darowizny i prześwietlając mu obrót na rachunku prywatnym podsumował go zgodnie z tabelą podatkową od darowizn.

      Usuń
  22. 20.03 miałem 0 na koncie.Ale 23.04 wpłaciłem na Wiosenną 50 K.Czy jeśli teraz zerwię ją i z tych 50 K ,30K założę Lokatę na Nowe Środki na 6m, a 20 K na Wiosenną. To ta lokata na Nowe Środki będzie na 3,4%? Nie do końca rozumiem zapis §3 ust. 6.: "Za Nowe Środki nie uważa się środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach Lokat NA NOWE ŚRODKI PLUS oraz HIT PLUS opłaconych między dniem, w którym wyliczane jest Saldo Bazowe a dniem, w którym nastąpił rzeczywisty wpływ środków na rachunek danej Lokaty NA NOWE ŚRODKI PLUS, dla której wyliczane są Nowe Środki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tam nie ma o wiosennej wiec mozesz zrywac.

      Usuń
  23. Polecan jak w WBK tyle kont 123 to załóż sobie jedno KJC (w promocji jakiejś) będziesz miał express eliksir za darmo. Przelewasz z 123 na KJC i dalej hulaj dusza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Założyłem KJC dla 300 zł i na początku tego roku je zamknąłem. Nie chciało mi się wykonywać po nic 5 płatności kartą.
      Tak jak pisałem wyżej możliwość dokonywania płatności w dowolnym terminie w przód jest ok. Jedyny minus to fakt, że mogą to być płatności do 3k na jedno konto. Wystarczy jednak w większości przypadków. Następna spłata karty w Citi to 3300 zł, ale dwa przyszłe przelewy nie są aż tak trudne do zrealizowania. Nie mówiąc o tym, że przelew natychmiastowy nie zostanie przyjęty do realizacji.

      Usuń
  24. KJC jest bezwarunkowo darmowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A można mieć KJC bez karty? czy karta jest obowiązkowa?

      Usuń
    2. Kartę wirtualną możesz sobie sam wygenerować i mieć ją w smartfonie bez żadnych opłat i warunków.

      Usuń
    3. Jak dla mnie to nowość, jak to się robi?

      Usuń
    4. A ta karta wirtualna ma numer? Można nią płacić przez internet? I czy ma datę ważności?

      Usuń
  25. To jakieś jaja. Żeby złożyć dzisiaj wniosek o lokatę wiosenną na kwotę 45500 musiałem tę kwotę wpisać odwrotnie żeby wyszło poprawnie czyli 00554.Miał ktoś taki problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wpisujesz sume z tabletu lub telefonu na androjdzie to normalka , od dawna tak jest.

      Usuń
    2. Dziwne, dziś zakładałem i było normalnie.

      Usuń
    3. A to tego nie wiedziałem. Dzisiaj rzeczywiście pierwszy raz robiłem to z telefonu. Dzięki za info.

      Usuń
    4. Tak, na telefonie zawsze tak mam. Dziwne, że tyle czasu i tego nie naprawiają. W ogóle dziwne, że strona wygląda jak wygląda na telefonie. Ja wiem, że mają niby appkę, ale nie każdy chce instalować aplikacje od wszystkiego.

      Usuń
  26. Jutro IB ogłosi wyniki za ... 4 kwartał zeszłego roku. Prawdopodobnie wyjaśni się przyczyna podwyżek oprocentowania na lokatach :-)
    MM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i buummm. Prawie 2mld strat. Zagrożenie upadłością.
      MM

      Usuń
    2. "Jutro IB ogłosi wyniki za ... 4 kwartał zeszłego roku. Prawdopodobnie wyjaśni się przyczyna podwyżek oprocentowania na lokatach :-)"

      Już się wyjaśniła ;) Polecam artykuł na Bankier.pl:
      https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wielka-strata-Idea-Banku-Efekt-rozliczenia-z-przeszloscia-7660631.html

      Usuń
    3. Ten bank nie spełnia kryteriów płynnościowych. każdy kolejny wstrząs położy ten bank w kilka godzin. To bankrut po prostu. TYlko pytanie jak wygląda to w tym momencie bo to jak wyglądało w 4 kwartale to już wiemy.
      MM

      Usuń
  27. Witam polcan

    Czy mozna prosic o informacje na temat konta IKE w banku Millenium? Oprocentowanie 3% od paru lat, do niecalych 15 tys. zlotych rocznie z mozliwosc wyplaty calej kwoty wraz z odsetkami po 12 miesiacach(trzeba odjac podatek "Belki"). W przypadku wczesniejszego wycofania srodkow kompletnie nieoplacalne 2.5% oplaty karnej i brak odsetek.

    Generalnie mozna traktowac jak 12-miesieczna lokate na 3% do 15 tys. zlotych z gwarancjami BFG. Pytanie, czy jest tu jakis haczyk i czy oferta wyglada oplacalnie porownojac do innych IKE i normalnych ofert lokat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przyglądałem się temu dotąd bliżej, bowiem temat IKE mnie zupełnie nie interesuje. Ale przyjrzę się temu niebawem bliżej po twoim wpisie.

      Usuń
    2. Haczyk jest taki jak w każdym innym koncie IKE - wypłata bez podatku po osiągnieciu wieku emerytalego wiec nei opłaca się wycofywać kasy skoro masz 2.5% opłaty karnej

      Usuń
    3. Z tego wniosek, że oferta może być ciekawa raczej tylko dla osób, które już niedługo osiągną wiek emerytalny. Wówczas ma to sens, chociaż i to jest wątpliwe, skoro przecież lepsze stawki mamy cały czas w IB czy Getin. I to bez ograniczeń kwotowych.

      Usuń
    4. Pojawiają się zapowiedzi likwidacji OFE, srodki można przenieść do ZUS lub IKE/IKZE (tak czy siak nie zobaczymy tego przez kupę lat.

      Warto poruszyć temat bo pojawiają się nowe możliwości. Np. Pieniądze z IKE IKZE możemy samo sobie inwestować w akcje i tak dalej.

      Jak mówię i tak tego nie zobaczę przez 30iles lat... można się pobawić, a i może coś z tego wyjdzie:)

      Usuń
    5. Przeciez jest napisane ze srodki mozna wycofac po 12 miesiacach, prosze czytac ze zrozumieniem.

      Usuń
    6. "skoro przecież lepsze stawki mamy cały czas w IB czy Getin. I to bez ograniczeń kwotowych."
      @Polcan, jesteś w błędzie, nie ma lepszych stawek w getin, czy idea, poza krótkoterminową Happy, czy mobilna w getin. Realna stawka brutto w IKE mille to ~3,71%, do tego dochodzi procent składany, znajdź mi taką :) Mam IKE w mille od jakiegoś czasu i nie zamierzam rezygnować, a do emerytury mam 10 lat.

      Usuń
    7. Jak na bankowe IKE to MIlle ma bardzo dobry procent. Tyle tylko że nie wiadomo za bardzo od czego zależny i czy zawsze będzie tak korzystny. Można gdzieś znaleźć historyczne oprocentowanie? Żeby nie było tak że nałapią klientów a potem będą te lokaty IKE po 1% jak u konkurencyjnych banków a wycofać się to nie bardzo można. ja dalej będę twierdził ze najlepszym sposobem oszczędzania długoterminowego na emeryturę są 10-latki indeksowane inflacją. Z samej marży ma się 15%/10 lat plus inflacja a ta w takim kraju jak Polska zawsze jakas będzie (choćby z powodu posiadania słabej generalnie waluty) więc można zakładać że te 30% spokojnie się wyciągnie. Nie jest to dużo, ale jest to inwestycja gwarantująca dodatnie saldo. Fundusze cyklu życia jak w PKO czy NN przecietnie zarabiają 3%-4% rocznie tak naprawdę po uśrednieniu wiec to nie różnica czy oszczędza się w obligacjach czy w funduszach giełdowych. No chyba że przyjdzie nagle hossa wieloletnia nad Wisłę, ale ja w to nie wierzę i jeśli już to kasę lokuję w fundusze inwestujace w Niemczech, USA, Austrii itp. Od polskiej giełdy to trzymam się możliwie daleko jak mogę a zwłaszcza od państwowych molochów.
      W sumie to IKE MIlle to taka niewiadoma bo na razie oprocentowanie fajne, ale jaka jest gwarancja że przez 20 lat bedzie równie korzystne? Wycofać się z tego raczej ciężko akceptując straty. I to jest cały minus tego konta
      MM

      Usuń
    8. Prosze na przyszlosc czytac tekst ktory sie komentuje. Jest napisane ze srodki mozna bezkarnie wyplacic po 12 miesiacach jesli sie odejmie podatek "belki".

      Usuń
  28. Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa z przelewami 2 maja?Banki pracuja normalnie i sesje elixir sa realizowane czy wszystko jest zamknięte na głucho?

    OdpowiedzUsuń
  29. Właśnie ogłosił 1,9 mld straty za 1918......

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie ogłosił 1,9 mld straty za 2018....

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam,
    jeśli bank jest wpisany na listę ostrzeżeń to czy BFG ma zastosowanie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj spokój z takimi pytaniami. Wpisanie na listę ostrzeżeń miało związek handlem obligacjami czyli działalnością stricte maklerską i w ogóle nie dotyczy depozytów. BFG jak najbardziej działa i obejmuje depozyty i konta w IB. Sam sie zastanawiam czy nie założyć rocznej lokaty ale wychodzę z założenia że ten bank nie przetrwa roku i za kilka miesięcy może być przejęty lub zlikwidowany więc szkoda nerwów, chyba że przejmujący bank bedzie kontynuował lokaty jeśli bank po dokapitalizowaniu i przejęciu się utrzyma, ale nikt tego nie wie czy nie bedzie jak ze skokami że po upadłości wypłata w oddziałach PKO a wtedy odsetki tylko chyba do dnia wypłaty się nalicza a nie za cały okres.
      MM

      Usuń
    2. Tak, ma zastosowanie, a dodatkowo obecnie zadne bank nie jest na tej liscie. Co najwyzej pewne odrebne dzialanosci powiazane z bankiem sa na takiej liscie

      Usuń
    3. Odsetki nigdy nie są za cały okres tylko do dnia upadłości.

      Usuń
    4. "Sam sie zastanawiam czy nie założyć rocznej lokaty ale wychodzę z założenia że ten bank nie przetrwa roku i za kilka miesięcy może być przejęty lub zlikwidowany więc szkoda nerwów,..."

      Ja częścią kasy, tak ok 2 tygodnie temu - jeszcze przed ogłoszeniem "super" wyników IB właśnie wszedłem w 3,5% na 12 m-cy. Chciałem mieć spokój od ciągłych poszukiwań dobrej lokaty, ale teraz nie wiem do końca czy dobrze zrobiłem? :(

      "...chyba że przejmujący bank bedzie kontynuował lokaty jeśli bank po dokapitalizowaniu i przejęciu się utrzyma, ale nikt tego nie wie czy nie bedzie jak ze skokami że po upadłości wypłata w oddziałach PKO a wtedy odsetki tylko chyba do dnia wypłaty się nalicza a nie za cały okres."

      Przejmujący bank - ma obowiązek kontynuować produkty (lokaty) klientów, którzy założyli je jeszcze u poprzedniego właściciela.
      Jeśli chodzi o wypłaty w oddziałach PKO - to tylko się cieszyć. Największa sieć w Polsce, wszystko sprawnie i bez problemów. (test na upadku SKOK Wołomin), a że odsetki w przypadku upadłości - tylko do dnia wypłaty - to raczej oczywiste. Przecież nikt Ci nie odda %-tu z nawiązką za okres, który jeszcze nie nastąpił ;)

      Usuń
    5. Niekoniecznie musi to być PKO, po SKOKach wypłacały przecież także inne banki jak WBK czy Pekao.

      Usuń
  32. Hmm ciekawe czy wkrótce zobaczymy bezkarną na 4%

    OdpowiedzUsuń
  33. Oplata jest przez pierwsze 12 miesiecy.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ludzie nie panikujcie.
    IB posiada nadal dostateczną płynność. Większość straty to odpisy księgowe za spółki zależne i rezerwy. To nie oznacza straty na działalności operacyjnej banku per se.
    Faktem jest, że Leszek powinien dokapitalizować bank bo zjedzony został kapitał zapasowy.
    Na razie kasa jest bezpieczna jak w każdym innym banku do korka BFG.
    Ale jak znowu zaczniecie masowo likwidować lokaty, to bank pójdzie w otchłań albo PKO BP go przejmie za 1 zł. I wtedy lepiej zapomnijcie o jakichkolwiek lokatach powyżej 0,5 proc na rok w państwowych molochach. My akcjonariuszami nie jesteśmy i wycena papieru nas nie interesuje. Jest bardzo ważne dla nas ciułaczy , aby przetrwały banki Leszka Cz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bank ma jedynie rezerwy kapitałowe przeznaczone na obsługę depozytów na czarną godzinę a nie płynność. Współczynniki wymagane przez regulacje polskie i unijne kwalifikuja ten bank do restrukturyzacji - czyli do przejęcia przez inny bank lub ogłoszenia upadłości. przynajmniej na koniec grudnia
      Jedynym ratunkiem dla tego banku jest pomocna dłoń państwa - czyli zniesienie potencjalnych kar od UOKIK, KNF i wzięcie wypłat za Getback i polisolokaty na koszt Skarbu Państwa co raczej się nie stanie. Bank jest w tragicznej sytuacji i tylko cud może go uratować. 17mld depozytów przy zyskach wszystkich banków w Polsce za ostatni rok równym 14mld. Pytanie kto ma za to spłacić i z czego?
      Czarnecki dawno już olał te banki i całą swoją grupę - teraz walczy jedynie o swoją skórę. Co można powiedziec o bankach których twórca ucieka gdzieś cichaczem w bagażniku?
      Czarnecki ma problem ale ten problem może jeszcze narobić bałaganu w systemie bankowym.

      Usuń
    2. Powiedz mi proszę co w sytuacji banku ma poprawić cytuję "wziecie wyplat za Getback i polisolokaty na koszt skarbu państwa" ?? IB założył już przecież rezerwę na 14 mln na poczet wypłat i tyle wypłaci. Rozpatrzył większośc uzasadnionych reklamacji. Reszta może się z bankiem sądzić ze 5 lat, proszę bardzo. Znam osobę osobiście, która po kilka razy się mnie pytała czy wchodzić getback, zawsze mowilem ze nie, a i tak weszła z własnej chciwości. Z tego co wiem NIKT w banku jej noża nie przystawił do krtani.... sama zadecydowała. Dlaczego za tę chciwość ma teraz płacic skarb państwa moimi i Twoimi pieniędzmi ? Pan Premier absolutnie nie powinien się na to zgodzić. Po to są sądy.

      Usuń
  35. Lokata 3,5% na 12 miesięcy? Gdzie taka jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Idea Bank.

      Usuń
    2. "Lokata 3,5% na 12 miesięcy? Gdzie taka jest?"

      W Idea Banku, ale niestety tylko na nowe środki :(
      https://www.ideabank.pl/klienci-indywidualni-lokata-na-nowe-srodki-plus

      Usuń
  36. szok i skandal. Lokat wiosennych nie można zerwać Wnioski o nowe lokaty niby złożone ale 0 procent we wnioskach. Czyzby idea utrudniała zwrot pieniędzy z lokat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczekaj cierpliwie i nie panikuj. Zgodnie z regulaminem bank przekazuje środki pierwszego Dnia Roboczego po upływie Okresu Umownego lub po dniu Zerwania lokaty, chyba że z Tabeli Oprocentowania lub regulaminu danej lokaty wynika inny termin.

      Nikt zapewne nic Ci nie utrudnia ...

      Usuń
    2. Dlaczego nie można zerwać? Możesz troszkę jaśniej?

      Usuń
    3. Jesli robiles to w nocy miedzy 22:00 a 2:00 ti tak jest zawsze. Trwa nicne przetwarzanie danych i system jest zamrozony

      Usuń
    4. "szok i skandal. Lokat wiosennych nie można zerwać Wnioski o nowe lokaty niby złożone ale 0 procent we wnioskach."

      O 6:30 zrywane i wszystko ok. Trochę dłużej, może przez święto księgowane są przelewy nawet te wewnątrz banku, ale działają. PS Na początku zawsze jest 0% we wnioskach.

      Usuń
    5. Dementuję. Zrywanie bezproblemowe, wynoszenie środków również.

      Usuń
  37. Nie mam nic przeciwko panice nie krórych i by wypłacali kasę z IB.Może była by powtórka z Listopada 2018 i by jeszcze podnieśli oprocentowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę na panikarzy i powtórkę z rozrywki.

      Usuń
    2. nie masz co liczyć. Bank jest zabezpieczony przed runem na 200% LCR więc z odpływem depozytów tym razem sobie poradzi. Problemy tego banku nie leżą teraz w odpływie depozytów tylko

      Usuń
    3. A w czym?

      Usuń
    4. W niskich kapitałach i zagrożeniu resolution (przejęciem przez inny bank). Ale to problem akcjonariuszy i Czarneckiego, a nie depozytariuszy.

      Usuń
    5. główny problem tych banków to reputacja tak naprawdę bo wszystko co kojarzy sie z LC kojarzy się z kłopotami. Najlepiej aby LC posprzedawał to za bezcen, zniknął z obu banków, nabywca zmienił brand i dokapitalizował jako zupelnie nowe instytucje z nową historią i wizerunkiem. łatwiej jednak mówić - trudniej to zrobić - zwlaszcza Czarneckiemu który wie że te banki to jego polisa ubezpieczeniowa na wypadek gdyby komuś przyszło do głowy ciągać go po sądach i udowadniać jak te banki funkcjonowały.
      Na dzis zawieszono notowania IB. Getin dalej leci wiec wycenia się ewentualną fuzję banków i emisję akcji IB jako dokapitalizowanie ale to jest generalnie bez sensu.
      Na dziś tylko bardzo blisko związane z sytuacją osoby wiedzą jak ona wygląda i jak może się skończyć. POcieszające jest to że gorzej to już być nie może bo gorzej oznacza restrukturyzację. Skoro w marcu KNF nie zdecydowała się na takie kroki to znaczy że jakaś nadzieja jest. Przydałoby się aby uniknąć jakiejś poważniejszej paniki i runu na banki bo wtedy neistety moze być różnie. Bank się oczywiście wywiąże z depozytów ale po kilku dniach sens jego funkcjonowania sprowadzi sie do roli wydmuszki przydatnej do robienia jajecznicy

      Usuń
    6. Notowania sa juz odwieszone.

      Usuń
  38. Czy proponowana jest obecnie lokata zawrotna? Na ile procent?

    OdpowiedzUsuń
  39. https://www.ideabank.pl/idea-bank-rozliczyl-sie-z-przeszloscia-i-rozmawia-z-inwestorami

    OdpowiedzUsuń
  40. Ale po co ktoś miał by kupować bank i zmienić logo? 5 milionów trzeba mieć by założyć nowy bank komercyjny. A bank spółdzielczy co jest zszeszony 1 milon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NO to se zalóż. Koszty operacyjne cię zjedzą póki osiągniesz jakiś zysk i stworzysz bazę klientów. Banki bardziej opłaca się kupować niż zakładać o masz od razu bazę kredytobiorcow, kredytów i generalnie kilkaset tys klientów.
      Ostatnie banki które powstały to banki - reklamówki. Orange, Tmbobile i tym podobne brand-twory służące głównie do promowania marki, sprzedaży własnych produktów itp
      Natomiast klasyczna bankowośc tworzona od podstaw to mordęga w obecnych czasach jeśli to miałoby poważnie wygladać

      Usuń
    2. O ile wiem to Pytel jest już właścicielem jednego z banków polskich także nie ucz ojca dzieci robić.

      Usuń
  41. Większość depozytów mają klienci IB na lokatach z możliwością zerwania bez utraty odsetek. Zatem jeśli miałby nastąpić koniec obu banków, to przyjdzie on nocą, aby ludzie nie zdążyli włączyć komputerów.
    Odnoszę wrażenie, że koniec obu banków nadchodzi i nie pozostało pytanie "czy" tylko "kiedy".
    Jak się popatrzy na giełdę, że w ciągu 2 dni wartość banku spada o 40%, to czy taki bank ma szansę przetrwania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież system bankowy to piramida finansowa przez pożyczanie wirtualnych pieniędzy na niezabezpieczone i nieściągalne kredyty. Przecież gdy kredytobiorca przychodzi po kredyt to bank tworzy pieniądz po prostu wpisując do systemu wartość którą ktoś chce pożyczyć. Gotówki czyli fizycznego pieniądza jest tylko kilka procent w skali globalnej. Jak będzie run na banki to wprowadzą limit, że dziennie będziemy mogli wypłacić tylko 50 Euro tak więc możesz spać spokojnie.

      Usuń
    2. Jedynym problemem systemu bankowego jest dziś praktycznie inflacja. Dopóki jej nie ma nie bezie runu na banki. Jak się pojawi galopująca to będzie nieciekawie. U progu banków stoi MMT i jeśli ktoś ma nadzieję że wrócą czasy klasycznej bankowości i polityki pieniężnej to lepiej niech zapina pasy bo idzie era bezkarnego druku pierdylionów. Czemu? ano temu ze jakoś nie widac inflacji właśnie i banksteria doszła do wniosku że można drukowac bezkarnie a ludzie i tak bedą ufać w pieniądz. A jak ufają to nie traci on za bardzo na wartości choc tak naprawdę inflacja wystrzeliła w sektorach które do inflacji CPI nie są wliczane . Akcje, Obligacje, nieruchomosci są najdroższe w historii ale to nikogo nie obchodzi bo wszystki rządy sa zajęte pompowanim PKB poprzez lanie taniego pieniądza na konsumpcję. a ludzie i firmy uparcie konsumpcji zwiększać nie chcą. I tak dalej mamy śpeiwki o niskiej inflacji i banksteria ma podkładkę pod rozdawanie 'helicopter money'

      Usuń
    3. Wycena papieru na giełdzie to nie jest dla banku być albo nie być. Liczy się bilans i z czego strata się składa. Ja tam wyczytałem głównie odpisy na dobre 1 mld i zawiązanie rezerw co skutkowało przejedzeniem kapitału zapasowego. Działalnośc operacyjna osłabła, to fakt, od listopada, ale dalej jest na plusie. Podobnie wypłacalność. Oceniam, że do sierpnia bank nie padnie, a jednocześnie wyklaruje się temat z wejściem inwestorów. Jak nie będzie rekapitalizacji, to bank może upaść ale to jeszcze długa droga, bardzo ściśle nakreślona przez regulacje KNF.

      Usuń
  42. Gdyby miało być tak jak piszesz to bank upadałby na oczach deponentów przygotowując ich do tego i dając szansę ucieczki.
    Przykłady choćby skoków mówią co innego, ciach i nie ma i drzwi zamknięte.
    A jak było z Amber Gold? Wiem, że to nie bank ale padł w jednej chwili. Tu też nie będzie sentymentów bo banki LC to też prywatne firmy.
    Ja bankom LC kibicuję od zawsze ale gdybym miał alternatywę na 3% to bym już uciekł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agricole daje 3% do 50tys na 4 miesiące. Zakładaj lokaty na żonę, rodziców, dziadków i pełnoletnie dzieci. Proszę.

      Usuń
    2. Jest jeszcze inbank:
      lokata na 6 miesięcy 2,65%
      lokata na 12 miesięcy 2,85%
      lokata na 24 miesiące 3,0%
      lokata na 36 miesięcy 3,15%
      lokata na 48 miesięcy 3,25%
      lokata na 60 miesięcy 3,35%

      Usuń
    3. Nigdy bym nie powierzył kasy bankowi z BFG gdzieś za polską granicą. Anglicy się przejechali na gwarancjach islandzkich. Tak małe kraje nie są w stanie obsłużyć depozytów zagranicznych. Fakt - z POlski tych depozytów pewnie tyle co kot naplakał ale zawsze.

      Usuń
    4. Proszę o podanie jakiegoś linku do wspomnianej lokaty 3% w Agricole - widzę tylko dużo niższe oferty :(

      Usuń
    5. Nie lokaty, tylko konta, do 50tys

      https://www.credit-agricole.pl/klienci-indywidualni/promocje/konta/zyskaj-na-start

      Usuń
    6. Możeszrozwinąć temat jak zanglicy się przejechali ?

      Usuń
    7. https://m.bankier.pl/wiadomosc/Jak-Islandia-poskromila-banki-7558299.html

      Usuń
    8. Jeden z islandzkich banków prowadził bankowośc internetową w UK i HOlandii a depozyty gwarantowała Islandia. Dokładnie jak w tu w Estonii. Dajac lokaty po 5-6% w 2006r zgarnął kilka miliardów depozytów. Jak padł Lehman to padły 3 islandzkie banki - w tym jeden który działał właśnie w UK i HOlandii. Okazało się że islndzki system gwarantowania depozytów nie jest w stanie wywiązać sie z tak dużych depozytów. Skończyło się na wojnie dyplomatycznej a depozyty wypłacił Bank Anglii o ile dobrze pamietam. W Holandii to nie wiem jak się skończyło.
      MM

      Usuń
    9. Jako sceptyk odnośnie lokowania środków w Inbanku przeprowadziłem analizę ryzyka, w tym porównawczą z kryzysem islandzkim, która potwierdziła moje ogromne obawy. Oto jej szczegółowe wyniki:
      1. Islandia należy od 01.05.2004 do UE (w której to UE depozyty do 100.000 EUR nie były zagrożone nawet na Cyprze i w Grecji), a Estonia, jak powszechnie wiadomo, do UE nigdy nie należała i nie należy :D
      2. Anglia i Holandia wypłaciły swoim obywatelom gwarantowane przez Islandię środki i choć wszystko się zgadzało, to mieszkańcy tych państw co prawda skrupulatnie przyjmowali depozyty, ale z odrazą, bo sytuacja ta silnie naruszała ich dumę, więc lepiej takiego obrzydzenia nie przeżywać :D
      3. Proste porównanie sytuacji budżetowej Polski i Estonii po 3 kwartale 2018 przynosi zdecydowaną przewagę: 8% długu publicznego wobec PKB (najniższy w UE) i brak silnych tendencji do zadłużania kraju kontra ok. 50% długu publicznego i bardzo szerokie plany wydatkowe – oczywiście przewagę na naszą korzyść, bo to my jesteśmy górą :D
      4. W Estonii odpowiednik naszego BFG działa bez specjalnego planu, można by rzec bez ładu i składu, tymczasem nasz BFG zawsze ma jakiś plan, o czym dokładnie wiemy od listopada 2018 :D :D :D

      Usuń
    10. Estonia należy do UE od 1 maja 2004 a do strefy euro od 1 stycznia 2011.

      Usuń
  43. Nic agicole nie daje 3 procent tylko 2. 5

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pytel masz nieaktualne info, doedukuj sie i badz na biezaco albo dziub na klodke

      Usuń
  44. Za dużo pieprzenia z zakładaniem na rodzinkę. Poza tym o ile pamiętam to polcan sam się kiedyś na tym przejechał.

    Ja już przełknąłem gorycz dla wisienkowicza i pozakładałem lokaty i konta na procenty gorszego sortu. Korzystając z 2.7% zamiast 3.5% będę tracił całe 50zł miesięcznie za każde 100 tysięcy. A i na 2.4% założyłem. Trudno, wybrałem kompletny spokój za tą cenę. Ktoś powie, że frajer, ale ja się uśmiechnę że nikt bogaczem względem mnie na tych nieco lepszych procentach się nie stanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj przejechałem. Mam nauczkę na przyszłość i tego się trzymam.
      Co do strat to zawsze powtarzam, jeśli lokaty to 3 miechy max. Pół roku to zdecydowanie za długo.

      Usuń
    2. A jakie ryzyko wiąże się z kontem "na babcię" ?
      Może ktoś wyjaśnić?

      Usuń
    3. Babcia może na ten przykład dokonać żywota a osoba która po jej śmierci dobierze się do tej forsy niekoniecznie w majestacie prawa czy testamentu może mieć prokuratora na karku w przypadku niesprzyjających okoliczności.

      Usuń
  45. Ten Pan polcon pracuje w bankach Pana Czarneckiego i Was naciaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pytel zdradze ci sekret - tzw polcon to sam czarnecki leszek i zalozyl ten blog zeby manipulowac rynkiem depozytow

      Usuń
    2. To krzysiu pytel jak sądzę po emailu...
      Swoja droga w tym zdaniu jest ewidentnie kłamliwe zarzucenie Polcanowi czynu niedozwolonego, co podlega pod paragraf.
      Polcan zgłos tego trola do prokuratury.
      Trzeba trola bezlitośnie tępić, kiedyś Krzysiu być może był niezaradnie dowcipny , ale tym razem on się już posuwa za daleko.

      Usuń
    3. Tak to on. Codziennie pisze jakieś kilkanaście komentarzy z czego 95% jest blokowanych. Z reguły są to całe serie po 5-6 komentarzy za jednym zamachem, czym zbliża się do angielskiego spamu, którego mam ostatnio najwięcej.
      Powyższym mnie jednak rozbawił, więc go przepuściłem:)

      Usuń
    4. Polcam, litości, wywal te śmieci, zablokuj dziada, cokolwiek. Nie chcemy dziadostwa na tym fajnym skądinąd blogu.

      Usuń
    5. Spokojnie, skrzynka spam aż roi się od jego wpisów, dziś wpakowałem tam kilka jego bzdurnych wpisów typu 'to czemu macie tylko idea bank' czy 'bankomat wciaga karty alior banku'. Prawie wszystkie jego wpisy są blokowane, bo to takie jego pitu pitu o niczym.
      Możecie też do niego napisać, skoro podaje swojego maila. Do mnie też czasami pisze, ale mu nie odpowiadam, bo szkoda czasu.

      Usuń
    6. Oczywiście, że szkoda czasu bo to maniak.

      Usuń
  46. Ja bym go zbanował na stałem. Z jego wypowiedzi widać że jest upośledzony. Po co go podniecać i zaśmiecać blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zabanowałem całą serię, bo pozwalał sobie już na zbyt wiele. Wiadomo ogólnie o co mu chodzi i jest to całkowicie sprzeczne z tym wszystkim o czym tu dyskutujemy.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  47. Dzisiaj z ciekawości zrobiłem objazd po warszawskich oddziałach banków LC. Centrum Warszawy ul. Marszałkowska największy oddział Noble Banku - zniknął. Dosłownie naprzeciwko oddział Idea Banku - zniknął. Jak się na chłodno popatrzy na imperium LC to zal dupę ściska. Na giełdzie zostało go 5%, oddziały się kurczą, a właściciela wywozi kochanka z domu w bagażniku. Na czym oprzeć optymizm? Lokaty 3-3,5% czyli dwa razy wyższe oprocentowanie niż w najlepszych pozostałych bankach. Na czym oni mają to odbić, na kredytach? Obsługa kont przecież za darmo... Słabo to widzę, trzymam u niego kasę ale czy pazerność mnie nie zgubi? bo na BFG nie bardzo można liczyć! Z dnia na dzień nie wiem co robić z depozytami... Zazdroszczę niektórym spokoju, którzy pakują LC kasę na lokaty 12M, czy nawet 6M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co masz na mysli mowiac, ze na bfg nie mozna liczyc? Nie no bez jaj. Skok Wolomin upadal czy tez SK bank i zawsze wyplacali bez problemu.

      Usuń
    2. Sluchaj czemu na BFG nie ma co liczyc ?
      Cztery razy przerabialem wyplaty z BFG i dostalem wszystko co do grosza.

      Usuń
    3. nie siej zamętu, BFG ma teraz więcej kasy niż potrzeba by było na spłatę IDEI (~17mld.)Co innego Getin, ale plan Zdzisława dla Getinu też zrobi cuda :)

      Usuń
    4. Są wśród nas ludzie którzy lubią mieć rację choć niekoniecznie muszą ją mieć.

      Usuń
    5. Te objazdy, jak widzę, robisz regularnie, o czym za każdym razem - z przerażeniem - piszesz na blogu. Defetyzm nie jest w cenie :) I jeszcze jedno... o tym bagażniku też już było. Jolanta nie jest kochanką Leszka... Jest jego żoną od 2008 roku.

      Usuń
  48. Co idea ma bankowy fundusz we Francji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytel : kłamiesz , kłamiesz i jeszcze raz kłamiesz.
      W sumie to ciebie żal. Masz syndrom depresyjno-upośledzeniowy.

      Usuń
  49. Jak defetyzm nie jest w cenie to napisz coś optymistycznego np, że w Twoim mieście lub jakimkolwiek innym LC otworzył nowy oddział... Albo, że na giełdzie jest taki popyt na akcje imperium Getin Holding, że to z tego powodu zawiesili obrót akcjami IB. Widać, że masz głęboki interes aby zamydlić oczy deponentom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co ma liczba oddziałów do lokat? Np. taki mbank prawie w ogóle nie ma banków, bo jest bankiem internetowym. Oddziały nie są za darmo - lokale i ludzie kosztują, więc ja bym po tym akurat nie oceniał. Do oddziałów i tak nie chodzę w ogóle, więc mnie to nie obchodzi. U mnie w mieście był i jest 1 oddział idei i wcale tam nie zaglądam. Wszystkie lokaty otwieram od samego początku ich istnienia przez internet i sobie to chwalę.

      Usuń
    2. https://www.rp.pl/Banki/304099954-Idea-Bank-otwiera-nowy-rodzaj-oddzialow.html news sprzed niecałego miesiąca.

      Usuń
    3. Akcje są nadal notowanie i dzisiaj na plusie.

      Usuń
  50. Zrywał ktoś może lokatę wiosenną? Ja zerwałem 15 minut temu a pieniędzy na koncie idealnym dalej nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrywałem przed 5 min i robiłem przelew . Wszystko ok.

      Usuń
    2. Przed chwila zerwalem -kasa od razu na koncie. Zalozylem roczne na 3.5% i mam spokoj :)

      Usuń
  51. https://www.pb.pl/nikt-nie-pozwoli-idei-upasc-960073

    OdpowiedzUsuń
  52. Zakładacie lokaty w IB czy się wycofujecie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś poszła nareszcie większa kwota do IB na lokatę. Jutro druga tura:)

      Usuń
    2. Założyłem miesiąc temu na 6M/3,4%/bez możliwości zerwania i je teraz zerwałem ze stratą aby założyć na 3,5%/4M/z możliwością zerwania. Oba banki wyjątkowo niestabilne ale gdzie się podziać mam? Będę starał się trzymać rękę na pulsie i w razie narastających problemów ewakuacja bez strat.

      Usuń
    3. Oplacalo Ci sie tracic odsetki z miesiaca? Ja na roczne powrzucalem i sie nigdzie nie rusze.

      Usuń
    4. Nie opłacało ale wygrał umiarkowany rozsądek. Stabilność banków to jedno ale najwyższa inflacja od 8 lat to drugie. Wszystkim radzę podejść bezpiecznie do tematu, a nie z pazernością.

      Usuń
    5. Gdzie Ty te najwyzsza inflacje od 8 lat wziales. W 2012 stopy powyzej 4 procent lataly.

      Usuń
  53. Anonimowy6 maja 2019 17:21
    zrobiłeś błąd bo straciłeś odsetki.
    Nie łudź sie, że jak z bankiem cos zacznie się dziać to zdążysz kasę wycofać :)) Mają Cie poinformować, że zbliża się upadek? :)) Bedzie jeden pstryk i BFG. Osobiście w to nie wierzę, nawet dopakowałem 100 K na roczną. Nie ma takiej opcji abyśmy nie odzyskali tych kilkunastu miliardów, tym bardziej, że BFG jest ponownie naładowany.

    OdpowiedzUsuń
  54. Właśnie nie wiem co zrobić... ? mam połowę limitu BFG, Wiosenna ma fajny procent ale żyć w strachu czy padnie czy nie padnie ... nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bier tę wiosenną i śpij chwilowo kolorowo.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...