środa, 2 listopada 2022

Ranking kont oszczędnościowych - listopad 2022

Po listopadowym rankingu lokat czas na konta oszczędnościowe, które wyglądają znacznie ciekawiej. W przeciwieństwie do lokat tutaj nie ma obniżek, lecz wszystko albo pnie się w górę albo stoi w miejscu, przy czym najwyższy wzrost o 1,5pp w górę nastąpił w PKO.

Sprawdziłem wczoraj czy PKO prawidłowo naliczył odsetki w wysokości 7,50% bowiem system przez cały czas korzystania z nowej promocji uparcie pokazuje 2%. Na szczęści nie muszę pisać żadnej reklamacji, bo wszystko się zgadza. 

Moje środki spędziły jednak w tym banku tylko dwa tygodnie, bo nieoczekiwanie z ofertą wyskoczył Getin bank, na którym miesiąc temu postawiłem kreskę. Jest jednak zupełnie inaczej niż się spodziewałem i dziś zajmuje on pierwsze miejsce. Zresztą całe podium oferuje dziś 8%.

 

1 Getin - Elastyczne Konto Oszczędnościowe 8,00%

    8,00% - max.400k, na 3M, do 20 listopada 2022, saldo: 13 października 2022

    7% - max. 10k,  na 12M, konieczność przelewania 2000 zł/m-c

ING - OKO bonus 8,00% + do 250 zł na start

    max. 400k, na 4M, do 15 listopada 2022, kapitalizacja: na koniec okresu

Pekao Konto Oszczędnościowe 8% + 200 zł na start

    max 200k (powyżej 200k 2%), na 6M, do 9 stycznia 2023

mBank - Moje Cele 8,00% + do 450 zł na start 

   max. 50k, 3m, do 8 luty 2023, z eKontem

5 PKO - Konto Oszczędnościowe Plus 7,50%

    max.: bez ograniczeń, 2M, do 15 listopada 2022

6 Santander Consumer - Rachunek oszczędnościowy 7,50%

    max 200k (powyżej 6%), bezpłatne przelewy zewnętrzne

mBank - eKonto bardzo oszczędnościowe 7,20% + 450 zł na start

    max 500k, na 3M, do 14 listopada, z kontem mIntensive, saldo 11 października 2022

8 BOS - EKOkonto oszczędnościowe 7,20%

    max 200k (powyżej 6%), do 30 listopada, bez konta

8 Toyota bank - Indeksowane konto oszczędnościowe WIBOR3M - 7,18%

     max. 100k (powyżej 100k 4,05%), wymagane konto - płatne

6 Millennium - Konto oszczędnościowe 7,00% + 500 zł na start

    max 400k, na 100 dni, do 19 listopada, saldo na 7 października 2022
    możliwość rezygnacji z bieżącej edycji by wziąć udział w kolejnej

9 Alior bank - Konto MegaOszczędnościowe 7,00% + 400 zł na start

     max 200k, na 4M, do 17 listopada 2022, saldo na 19 października

     wymagany wpływ na 2000 zł,, bezpłatne przelewy wewnętrzne

10  mBank - eKonto oszczędnościowe 7,00% 

   max. 500k, 3m, do 14 listopada, z eKontem, saldo na 19 października 

   Inbank - Lokata standardowa 1M 7,00% min 5k

   Santander Consumer - Rachunek oszczędnościowy 7,00% do 50k

34 komentarze:

  1. ING OKO obecnie na 3 miesiące

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodam, że w PKO BP pracują ludzie, którzy nie widzą, że jest u nich konto na 7,5%. to są kpiny, żeby pracownicy zajmujący się obsługą klientów takich rzeczy nie wiedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłem w oddziale PKO BP 3 razy. Za każdym razem musiałem poprawiać pracowników z głupot które mi przekazywali. Wystarczy zapoznać się z ofertą banku w którym się pracuje.

      Usuń
    2. Potwierdzam, nawet jak pójdziesz do oddziału to przy Tobie sprawdzają jaką mają obecnie ofertę i dopiero ze zdziwieniem czytają regulamin. Jak napisałem do nich zgłoszenie o potwierdzenie udziału w promocji na nowe środki, to odpisali że nie widzą w systemie oprocentowania wyższego niż 2% i muszę pisać reklamację - kpina.
      Polcan, Santander Consumer ma 7,5% od dziś do 200k a nie do miliona. Powyżej 6%. Ale i całkiem sensowne 7 do 50k, 6,5 od 50k do 200k bez spełniania warunków nowych środków.

      Usuń
    3. Poprawione, pisałem na podstawie komentarzy, a nie info z banku, bo tego jeszcze nie było w momencie publikacji.

      Usuń
    4. Widocznie "konsultanci" w PKO BP czerpią wiedzę o swoich produktach wyłącznie z telewizji:)

      Usuń
  3. heh... w Pekao S.A. doradca klienta w oddziale nie widział, że ich bank przejął klientów Idea banku...
    Zero profesjonalizmu, wstyd by mi było przed klientami i przed samym sobą, że nie wiem o najważniejszych bieżących sprawach, które dotyczą banku w którym pracuje i klientów których obsługuje.
    Jak widać w byłych już? / jeszcze obecnych? państwowych bankach to żaden problem i dają przyzwolenie na to.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pekao w koncie premium masz 400k na 8%, ale saldo musi byc min 200k, zeby konto bylo darmowe. Dla tych co poszukuja wiekszych limitow promocyjnych ta wersja sie bardziej oplaca.

    OdpowiedzUsuń
  5. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Borys-RPP-bedzie-musiala-podniesc-stopy-procentowe-8432325.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest to o czym piszemy od dawna, reszta bankow centralnych patrzy na FED i musi podnosic, zeby nie pograzyc walut narodowych. Goldman powiedzial, ze bedzie 8% (stopa referencjna) u nas w PL i amen.

      Usuń
  6. W ailor Bąk wplacal 1900 zł I kazali oświadczenie pisać skod pieniądze mam

    OdpowiedzUsuń
  7. Co do Toyoty to informacja z rankingu "wymagane konto" moim zdaniem jest nieprawdziwa. Konto jest wymagane do konta Oszczędnościowego, Indeksowane to co innego. Na marginesie wypowiedzialem tam umowy pod koniec września. 30 dni wypowiedzenia. Mamy listopad a konta dzialają i pobrali prowizje. Zadzwonilem i miły Pan powiedział mi, że okres wypowiedzenia to 30 dni a następnie mają 2 tygodnie na rozliczenie. Zobaczę za jakiś czas ale gdyby nie fakt dopisania mi jakiś szczątkowych odsetek na Indeksowanym to po bezprawnym potrąceniu prowizji za XI miałbym niedozwolony debet i jestem ciekaw czy by to konto wtedy zostało zamknięte.

    OdpowiedzUsuń
  8. zadzwoniłem do nowego getina i pani zaproponowała lokatę na 8% od 2-6mies kwota chyba do 400 tys.-nie pamiętam. na drugi dzień zrobiłem przelewy z mbank i w dostałem info że w ciągu 14 dni mogę założyć w mbanku lokatę na 8% na 3mies. do 500tys.

    OdpowiedzUsuń
  9. W PKO BP Konto Oszczędnościowe już na 2 miesiące? Bo było na 49 dni.

    OdpowiedzUsuń
  10. W Getinie ewidentnie potrzebuja kasy, bo juz lokata 2-m na 8% w standardzie nowe srodki, ale KO lepsze. Lokaty generalne psuja badanie nowych srodkow, stad jak daja tyle samo to zawsze wybieram KO, chyba, ze ktos nie moze ze wzgl. na stara promocje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas dobrze. Oby tak dalej, bo będą zmuszali inne banki do podwyższania. No bo główni inicjatorzy tych zmian, czyli spółdzielczaki, wymiękły.

      Usuń
    2. Czy w Getinie na lokacie można umieścić tylko 150.000,00 złotych? Czy jej wielokrotność?

      Usuń
  11. Pamiętacie jeszcze aion Bank? Obudzili się i w najdroższej wersji konta dali 8% do końca roku.

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to oni nie zwineli jeszcze tego biznesu w PL?

      Usuń
  12. Aion okradł mnie w sposób bezczelny ze środków. Dokonał przelewu wewnętrznego z konta oszczędnościowego zaciskając konto zwykłe i naliczył w sposób nieuprawniony opłate za kilka miesięcy planu light mimo spełnienia warunków darmowej opłaty (saldo 5000 na KO). Takiego numeru jeszcze nie grali. Aż nie wiadomo jak im przyp...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego nigdy nie wchodzę w banki, które nie mają oddziałów w naszym kraju.

      Usuń
    2. Aion to nie jest bank w naszym rozumieniu tylko fintech posiadajacy licencje bankowa. Jest to chyba najwiekszy "niewypał bankowy", ktory zaistnial w PL od czasu transformacji i powstania bankow komercyjnych od 1989r.

      Usuń
  13. Polcan, Alior Bank też do zmiany. Wczoraj bank poinformował, że promocja w ramach 28 edycji ulega skróceniu i kończy się 9 listopada. Od 10.11 zaproponują wyższe oprocentowanie. Pewnie po decyzji RPP. Info jest w aktualnościach na stronie banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istotnie, https://www.aliorbank.pl/aktualnosci/2022-11-03-zmiana-w-promocji-konta-mega-oszczednosciowego.html. Pytanie jaki będzie dzień badania salda. Taki jak dla poprzedniej edycji czy np. dzisiaj...?

      Usuń
    2. @Ksywex
      'Wczoraj bank poinformował' czyli już po publikacji rankingu, a nie w tym samym dniu. Będzie więc o tym osobny artykuł aktualizacyjny, jeśli oferta będzie godna uwagi.

      Usuń
    3. Teraz to musztarda po obiedzie i jak chcą coś osiągnąć to muszą dać limit z 400k i oprocentowanie z 8,5%. Dotyczy to też Millennium. Ile można było czekać? Jak już tu pisaliśmy 1 proc. różnicy w oprocentowaniu to ok 67 zł od 100k/m-c. Po drugie dla mnie mają już opinie ociągających się ze stawkami rynkowymi i mocno się zastanowię nad wrzuceniem tam kasy.

      Usuń
    4. Ja tam bym leciał jak Struś Pędziwiatr gdyby dali 8%. A pewnie dadzą 7.5%.

      Usuń
  14. Strona Getina (dotychczas zielona) zmieniła kolor? Czy tylko na moim komputerze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dalej zielono. Zielono mi a w sercu ciągle maj a piniędze (jak POwiedział klasyk) w zielonym ciągle Getinie...

      Usuń
  15. Drobne pytanie do fachowców, jak wyciągacie większą kasę z banków kiedy limit na przelew jest niższy. W millennium jak wiemy wcześniej to przelewy z datą przyszłą ustawianą w różnych dniach a co z Noble w Getinie? Tam też jest limit 200k. Da radę zrobić tak samo czy są inne sposoby. Nie wiem jaki jest tam maksymalny limit wypłat z bankomatow i blikiem bo jeszcze tak można by było coś wyciągnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Millennium dwukrotnie wyprowadzałam maksa z datami przyszłymi. I za każdym razem trzeciego dnia przelewania tych granicznych 50.000,00 nie tylko konieczność potwierdzenia telefonicznego, ale również natychmiastowe zablokowanie konta. I nic na nim już nie zrobisz, zanim z nimi nie pogadasz. A że w banki bawię się nocą, to świtkiem (dla mnie to okrutna pora) budzi mnie telefon. No i wtedy ostatni "kawałek" wchodzi już bez problemu.

      Usuń
    2. Kiedyś też mi zablokowali kasę i chyba w sumie sam tam zadzwoniłem. Rozumiem bezpieczeństwo ale skloniło mnie to do opuszczenia ich banku na dłuższą chwilę. Teraz jakoś się udawało ale może dzieki temu, że wysyłałem do odbiorcy zdefiniowanego - siebie, na konta na które już wcześniej coś przelewałem. To chyba powinno być zrozumiale dla algorytmów bez tworzenia sztucznych alertów. Teraz intersuje mnie Noble w Getinie co tam i jak. Bo każdy bank ma jakieś swoje widzimisię i furtki. Fajnie by było jakby Polcan zebrał ciekawe sprawy w jednym miejscu. Blog by chyba na tym zyskał. W millenium chyba dziala jeszcze taka ciekawostka, że limit dzienny wypłat z banku 30k jest na oddział. Kiedyś potrzebowalem nagle większej gotówki wziąłem maksa i grzecznie zapytalem czy ten limit jak mi się wydaje jest na oddział. Miła Pani odpowiedziala; :"dobrze Pan kombinuje". Za krótką chwilę byłem w drugim oddziale - zadziałało. W sumie tak się jeszcze zastanawiam czy te limity 200k są na osobę jak konto jest wspólne.

      Usuń
    3. Dlatego takie banki jak Mille czy Getin nie nadaja sie jako "hub bankowy", gdzie zwracane sa np. lokaty na jeden zdefiniowany rachunek. Nalezy wybierac banki, gdzie przelew intern. moze byc do np. 1 mln czy wiecej, ale z autoryzacja telefoniczna. Takie cos jest w Aliorze czy PKOBP, oczywiscie, jezeli pomylimy sie i nie odpowiemy wlasciwie na pytania, wykonanie przelewow zdanych mamy zablokowane na 1 dzien (z doswiadczenia w Aliorze).
      Totalnie chora procedura jest w Mille, gdzie idziemy do oddzialu, pani wpisuje wymagany przelew i musimy oczekiwac na telefon z centrali w celu potwierdzenia. Na szczescie mamy mozliwosc wyboru banku, z ktorego czesto wykonujemy przelewy wysokokwotowe, jak wybieramy taki co utrudnia nam zycie, to miejmy pretensje tylko do siebie.

      Usuń
    4. Do Anonimowy5 listopada 2022 21:32
      Też za każdym razem przelewałam do tego samego banku, z którego zresztą (ze zwrotką) również wysyłam co miesiąc te obowiązkowe tysiąc złotych. A i tak trzeciego dnia blokada konta Millennium i czekanie na łaskawy telefon.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...