wtorek, 1 listopada 2022

Ranking lokat listopad 2022

Listopad przynosi dość nieoczekiwanie pewną regresję w ofercie lokat, mimo iż inflacja w dalszym ciągu pnie się w górę. Popularne do niedawna spółdzielczaki, które w październiku niemal zdominowały ranking, teraz zapikowały ostro  w dół.

I tak przykładowo w Banku Nowym zaobserwowałem obniżka o 1 pp, natomiast w PBS Ciechanow jest jeszcze gorzej, bo tutaj można zaobserwować obniżkę o 1,5 pp i 2pp. Jedynie neoBANK nie ruszył lokat i są one na takim poziomie jak miesiąc temu. Zainteresowani mogą sobie porównać jak to wyglądało w poprzednim miesiącu.

O dziwo w przypadku SKOK Stefczyka stawki idą w górę. SKOKami się jednak raczej nie interesujemy, są tutaj raczej dlatego, że być może jednostki będą nim zainteresowane. W przypadku banków komercyjnych mamy wahadło: Getin w dół, Inbank w górę, BFF bez zmian. Na koniec jak zwykle prośba o informację, czy w Getin w dalszym ciągu są oferty zatrzymaniowe do ujęcia w rankingu.


1 miesiąc

1. Bank Nowy - NOWY depozyt WYSOKI PROCENT 7,50% do 10k 

2 Inbank - Lokata standardowa 7,00% min 5k

2 BFF - Lokata Facto 6,00 min 5k


2 miesiące

1. Neobank - energoLOKATA Wysoki Procent 7,30% max. 10k (dla nowych)

2. Getin - Lokata zatrzymaniowa 7,20% min. 10k 

 

3 miesiące

BFF - Lokata Facto 8,00 min 5k

    SKOK Stefczyka - Lokata na Nowe Środki 8,00% do 800k 

Inbank - Lokata standardowa 7,50% min 5k

   PKO - Lokata na nowe środki z bankowością osobistą 7,50% (saldo 14 X)

5  Neobank - energoLOKATA 3M gwarantowana 7,30% do 400k (dla nowych)

6 mBank - Lokata na nowe środki 7,20% do 500k (saldo 12.X) mIntensive

7 Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M GWARANTOWANY 7,10% do 400k (dla nowych)

8 Getin - Lokata na nowe środki 7,00%  min. 5k (saldo 13.X)

   mBank - Lokata na nowe środki 7,00% do 500k (saldo 12.X) eKonto  

   PKO - Lokata na nowe środki 7,00% (saldo 14.X)

   SKOK Stefczyka - Lokata Kapitalna 7,00% do 200k

   Neobank - energoLOKATA 3M PLUS 7,00% (dla nowych) max 1 mln  

   Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M ZYSK 7,00% do 1mln (nowe środki)

   Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M ZYSK PREMIUM 7,00% do 1mln (nowe środki) 

15 Neobank - neoLOKATA ZYSK 3M 6,70%

16  BOŚ - EKOlokata Promocyjna 6,50% do 500k

      PBS Ciechanów - ekstraLOKATA3M 6,50% do 400k (nowi klienci)

 

4 miesiące

1 Getin - Lokata zatrzymaniowa 7,20%  min. 10k

 

 6 miesięcy

BFF - Lokata Facto 8,00% min 5k

    Nest bank - Nest Lokata Witaj 8,00% + 50 zł do 20k (dla nowych)

        50 zł za skorzystanie z polecenia - szczegóły tutaj

   SKOK Stefczyka - Lokata Witaj w Kasie 8,00% do 50k (dla nowych)

4 Neobank - energoLOKATA 6M gwarantowana 7,90% do 400k (dla nowych)  

    Inbank - Lokata standardowa 7,50% min 5k

6   CitiHandlowy - Lokata Powitalna CitiGold 7,50% min 400k

    SKOK Stefczyka - Lokata na Nowe Środki 7,50% do 800k

8 mBank - Lokata na nowe środki 7,40% do 500k (saldo 12.X) mIntensive

9 mBank - Lokata na nowe środki 7,10% do 500k (saldo 12.X) eKonto

   Bank Nowy - NOWYdepozyt 6M GWARANTOWANY 7,10% do 400k (dla nowych)

    Bank Nowy - NOWYdepozyt 6M ZYSK 7,10% max 1mln

12 Getin - Lokata na nowe środki 7,00%  min. 5k (saldo 13.X)

      Pekao - Lokata na nowe środki 7,00%

      SKOK Stefczyka - Lokata Kapitalna 7,00% do 200k

14 Satander Consumer - Lokata Online nowe środki 6,75% (saldo 15 września)

      BOŚ - EKOlokata Promocyjna 6,75% do 500k

16 Santander Consumer - Zysk + Wzrost 6,50% (saldo 15 września)

     Alior bank - Lokata na nowe środki 6,50% (saldo 19.X)

    ING - Lokata terminowa plus 6,50% do 50k

    Kasa Stefczyka - Lokata na nowe środki 6,50% do 200k

33 komentarze:

  1. Jak u Was konto w Nestbanku bo u mnie od dzisiaj -1%. Czy ktoś składał reklamację o której było pisane we wcześniejszym artykule?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co mi da pisanie reklamacji? To, co mam, wycofuję, przenoszę do Satnander Consumer na 7,5%. Koniec, kropka.

      Usuń
    2. Nawet jeśli teraz są korzystniejsze konta/lokaty to dobrze byłoby mieć w zapasie tego Nesta z wyższym %, może kiedyś wibor będzie wyższy niż inne oferty. Dlatego ciekawi mnie czy ktoś napisał tę reklamację i jak tak żeby dał znać jak zostanie rozpatrzona.

      Usuń
    3. Czemu sam nie napisałeś ?

      Usuń
  2. W tym roku poza lokatą miesięczną to tylko konta oszczędnościowe zakładam. Mieć kilka banków i przelewasz między promocjami na KO

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi Getin dawał propozycje lokaty zawrotnej 7,2% na 2 lub 4 miesiące przy zrywaniu lokaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, dodałem do rankingu. Być może powinienem ją nazywać tutaj lokata przelewowa oferowaną przy ewakuacji środków, bo taką mam na myśli, a nie ofertę przy zrywaniu istniejącej. Obie oferty pokrywają się ze sobą stawkami, sprawdzał ktoś?

      Usuń
  4. Kasa z Nesta poszła do getina na 8%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko dzisiaj święto, to lepiej chyba jutro zrobić przelew, żeby nie stracić jednego dnia odsetkowego.

      Usuń
    2. a czyja kasa ? Jak duża ?

      Usuń
  5. Przypuśćmy, że ktoś na początku roku, kiedy euro było po 4,60zł, zastanawiał się czy kupić 10'000€. Wydałby 46'000zł. Teraz euro jest to 4,71zł.

    Porównajmy dwie sytuacje, żeby sprawdzić przy jakim wariancie człowiek zrobił dobry ruch.
    A. Załóżmy, że kupił euro. Teraz jego zakup jest wart 47'100zł. Nie wkalkulowuję odsetek za lokowanie euro, bo nie ma tego gdzie sensownie ulokować, żeby zysk nie był pomijalny. A jeżeli nawet już jakiś drobniutki zysk by był, to zaliczmy go w poczet marży za przewalutowywanie w te i we w te. Czyli człowiek zarobił 1'100zł.
    B. Załóżmy, że nie kupił euro na początku roku. A lokował przez te dziesięć miesięcy kasę w złotówkach na ofertach depozytowych z czołówki w Polsce. Uśrednijmy, iż jego średnie oprocentowanie to było 5% (na początku słabsze, ostatnimi czasy 7% i więcej). Zarobił zatem 46'000zł*81%*5%*10/12=1'552,50zł.

    Wniosek: wcale nie opłacało się kupić euro na przełomie roku. Lepiej było ulokować w starej dobrej złotówce. Zgadzacie się? Oczywiście powyższego rozumowania nie można rozszerzyć na dowolną walutę, przy transferze na franka czy w szczególności dolara, zyski byłyby po stronie decyzji o przewalutowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to euro można było w międzyczasie też sprzedać po 4,85 i wtedy zysk to 2500 + jeszcze zanieść na lokatę na 3 lub 6 miesiący. Można też było kupić euro po 4,85 i teraz mieć mozliwość sprzedania po 4,71. To jest hazard a nie inwestowanie. Szukanie "czarnego tulipana". Na razie go nie szukałem ale też rozważam. Zastanawiam się jak "zysk z dolców" jest opodatkowany. Kupuję w kantorze internetowym np. bankowym. Wypłacam w gotówce a następnie sprzedaję w zwyklym kantorze czy ktoś będzie wogóle o tym wiedzial? Tam okazuje się jakieś dokumenty? A jeśli nawet to kto mi udowodni że sprzedalem dolce z zyskiem a nie jakieś inne które kupilem drożej?

      Usuń
    2. Dlatego nie od dzis wiadomo, ze jak sie robi niepewnie i nerwowo na swiecie, to liczy sie USD i CHF. Zapakowywanie sie w inne waluty niz te wymienione nie ma wiekszego sensu, bo w okresach kryzysu one nie chronia jak te dwie wymienione, natomiast przy wzglednej stabilizacji, oczywiscie mniej traca do PLN niz USD czy CHF, ale wtedy i tak PLN jest zawsze lepszy, bo ma wieksze oprocentowanie. Zreszta EUR to waluta sztuczna i nie rzadko mozna spotkac rozwazania ekonomistow czy ona przetrwa probe czasu, zawsze powrot do walut narodowych jest mozliwy i nie ma zadnej 100% pewnosci, ze to nie nastapi..

      Usuń
    3. A kto powiedział, że Euro nie będzie za tydzień znowu po 5złotych? Oczywiście może też być po 4,5 czy nawet po 4 złote. Najlepszą inwestycją moją 2022r było 5x2tygodnie na urlopach poza PL w all inclusive. Reszta wszystko grubo w plecy.

      Usuń
  6. Muszę iść jutro do placówki żeby założyć konto w Pekao SA. Online się nie da.
    "Wprowadzony numer telefonu jest już zarejestrowany. Zaloguj się, aby kontynuować wniosek."
    Nie mam tam żadnego konta conajmniej od półtora roku, kiedy to wypowiedziałem konto pozostałe po Idei. A wcześniej we właściwym Pekao SA miałem ponad dwa lata temu. Zamknięte w sierpniu 2020. Te bank to koszmar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak cos kiedys miales w tym banku, to juz sie nic nie uda on-line, zawsze trzeba isc do placowki, ten typ tak ma. Ma jedyna zalete, ze placowki sa w malych miejscowosciach, bo z innych bankow to sa "atrapy" franczyzowe, w ktorych nic nie zalatwisz. Dajmy na to Getin w tych placowkach nie otworzy sie innych kont, jak podstawowego wariantu, trzeba jechac do prawdziwego oddzialu. Zastanawia mnie na czym te placowki zarabiaja, skoro, tam zawsze nic nie mozna. Dzisiaj i tak wiekszosc obsluguje sie on-line, a czego sie nie da, to klient oczekuje w pelni sprawnej placowki a nie jakiejs tam atrapy placowki bankowej.

      Usuń
    2. To nie wolales wyczekac do konca karencji po premie..?

      Usuń
    3. Mam nadzieję że mnie tam obsłużą, w tym banku. Ze 40 parę lat temu bywałem w tym lokalu "persona non grata, tego pana nie obsługujemy". :) Bo tam wcześniej to była knajpa z dancingiem. Stare dobre czasy i dwóch wykidajłów, Władek i Jasiek. Mieli firmowe mundurki i
      czapki z napisem "Arkadia". Nieraz się z nimi szamotałem :) To były piękne dni.

      Usuń
    4. Po premię w Pekao do końca karencji? Teraz jest data karencji 1 styczeń 2020, w przyszłym roku będzie pewnie 1 styczeń 2021, a ja miałem w 2021 konto w Idei zamknięte w marcu. Więc musiałbym czekac pewnie do 2024. A ja potrzebuję gdzieś wrzucić kasę z kończących się lokat w Nowym. Do ING sie nie łapię, bo mam aktywne jeszcze stare na 7%. Do Getina bede sie łapał dopiero po 20 listopada bo zrobił mnie Getin w bambuko przyśpieszając obecną promocję na 26-tego, a moja stara na 6,5 skończyła sie 28-ego. Więc pozostaje mi Pekao z KO na 8%.

      Usuń
    5. Mnie nie przekonuje promocja szantażująca. Albo zakladasz konto sprzedając swoje dane biometryczne za max. 200 zł albo spadaj. Teraz wrócilem do Getina a w zasadzie przyszedłem do nowego banku Velo. Nic jeszcze nie założyłem, niczego nie podpisałem ale na pytanie czy dopiszę do konta Noble wspólposiadacza w placówce partnerskiej miły Pan w 30 sek. przeaanalizował moje poprzednie rachunki co miałem wspólne co osobne (oszczędnościowe w promocji może być tylko indywidualne) etc. Likwidując wcześniej tam konta, wypowiedzialem wszystkie zgody etc.
      Czytałem to forum i tak jak pisał chyba Polcan w tych systemach nic nie ginie i leży po wieki. Rozumiem, że i tak po wyrabianiu paszportu czy dowodu dane biometryczne krążą lub w przyszłości będą krążyć tym niemniej dlaczego mam to oddać jakimś prywatnym spólkom i to w większości nie polskim. Kolega pokazywal mi kiedyś chińską kamerę z systemem rozpoznawania twarzy, niby używanie tego u nas chyba jest zabronione ale cóż to tylko kwestia czasu. Nie wiem jaka jest wasza opinia o tych sprawach więc chętnie posłucham. Może jestem dinozaurem.

      Usuń
    6. Wolnoć Tomku w swoim domku... Olać 200 promocji. 400k trzymane na 7 zamiast na 8 to strata 266 miesięcznie.

      Usuń
    7. Tak chciałem zrobić ale zwykłe jest do 200k a te VIP trzeba trzymać kasę albo płacić 50zł. Nie chciałem być uwiązany i poszedłem do Noble

      Usuń
    8. Ja się do getina na obecną promocję nie łapię. Dopiero po 20 listopada.

      Usuń
  7. Podobno volkswagen bank ma znów wrócić do obsługi osób prywatnych.
    Do tego na polski rynek wraca Raiffeisen Bank, który kiedyś uciekł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już chyba od roku obsługuje ..

      Usuń
    2. Podobno Idea Bank ma Czarnecki przywrócić do łask... jak wróci do PL.

      Usuń
  8. Nie wiem, czy informacja "na czasie", bo ranking listopadowy, ale 29 października dostałam propozycję z Getina: KO, lokaty na 2 i 4 miesiące - wszystko na 8%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadal są te propozycje. Kwota minimalna 5 tys. do - bez ograniczeń.

      Usuń
    2. U mnie przy tych propozycjach "zawrotnych" z Getina na 8% KO było ograniczone do 400 tysięcy.

      Usuń
    3. do Anonimowy 3 listopada 2022 00:09 Miałem tylko propozycje zawrotnych (bez ograniczeń). Mam bowiem aktywną edycję EKO.

      Usuń
  9. Nie w temacie, ale może ktoś chce skorzystać z taniego Ubezpieczenia samochodu OC i zyskać 150 zł.
    Cześć,
    mam dla Ciebie niespodziankę! Kiedy będzie kończyła Ci się polisa na samochód, dostaniesz 150 zł w formie przelewu na konto za zakup dowolnej polisy w Mubi. Ja z kolei dostanę 50 zł za przyprowadzenie nowego klienta! 🙂

    Bardzo polecam, bo też korzystam i kupuję swoje ubezpieczenia w Mubi. Wpisujesz w kalkulatorze informacje do polisy, a porównywarka wyświetli wszystkie dostępne dla Ciebie oferty. Potem wybierasz najtańszą opcję i kupujesz przez internet lub telefon.

    Tu masz link, żeby porównać i odebrać 150 zł po zakupie polisy:
    https://mubi.pl/id-WZKGVH

    OdpowiedzUsuń
  10. Mojego wypasionego Matiza rocznik 2000 to twoje Mubi nie obsługuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, tej marki nie obsługują w promocji, najwidoczniej musieliby Ci dopłacić za ubezpieczenie tej klasy samochodu. Ja otrzymałem Bonus:
      "Gratulacje, Bonus 150 zł został aktywowany!
      Aby otrzymać bonus 150 zł, kup dowolne ubezpieczenie w Mubi przez internet lub telefonicznie. 150 zł odbierzesz w formie przelewu na konto lub bonu na zakupy. Jeśli Twoje ubezpieczenie kończy się później, zarezerwuj bonus na 12 miesięcy.
      Przeczytaj regulamin promocji."

      Ja osobiście za ubezpieczenie OC +Asistance wypadkowe Opel Insignia 1,6 Turbo Cosmo 180 KM, zapłaciłem 350 zł kartą płatniczą i zgłosiłem z potwierdzeniem zakup. Otrzymałem odpowiedź z MUBI, że 150 zł na podane przeze mnie konto otrzymam do 01.12.2022 roku (w ciągu 30 dni), czyli ubezpieczenie OC Opla Insignii 1,6T wyniesie mnie 200 zł. Warto skorzystać? Oczywiście, że warto!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...