wtorek, 26 kwietnia 2016

Ostracyzm dla byłego klienta ING


Na blogu omawialiśmy już różne przypadki hasła nowy klient. W tym względzie banki różnie podchodzą do tego tematu, jedne jak omawiany wczoraj BPH pozwalają na natychmiastowy powrót nie robiąc nam najmniejszych problemów.

Na drugim biegunie są banki jednorazówki. Tutaj jak byłeś raz klientem, to nie masz co liczyć na nową promocję, będziesz bowiem dożywotnio wykluczony z brania w nich udziału. Do takich banków należą przykładowo Alior bank czy neoBANK.

Jednak bez względu na to jak dawno było się klientem, w każdym przypadku można wrócić, by korzystać z usług bankowości. Tak myślałem do wczoraj, gdy okazało się, że w ING jest inaczej. Tutaj bowiem panuje istny ostracyzm.



Promocja konta w Millennium z 3,00% już się skończyła. Jak zwykle w takich przypadkach otwieram sobie artykuł z PP3 dotyczący najnowszego kwietniowego rankingu kont oszczędnościowych. I tym razem wybór padł na Bank Śląski, bowiem warunkiem skorzystania z oferty bonusowej jest brak aktywności od 13 listopada 2014.

Tutaj otworzysz konto oszczędnościowe w ING na 2,50%

Ponieważ konto w ING zamykałem jeszcze w styczniu 2014, skorzystałem z powyższego linku. przekierował on na stronę, na której do wypełnienia są trzy kroki widoczne niżej.




Po wypełnieniu pierwszego kroku Dane podstawowe i kliknięciu na Dalej, nie zostaję przekierowany do kroku Dane do umowy. Zamiast tego od razu pojawia się poniższy komunikat. 




Ok, skoro zadzwonią to nie ma problemu. Mijają jednak dwa tygodnie i nikt nie dzwoni, co już zapala czerwoną lampkę. Kontaktuję się więc z dostawcą linków z prośbą o rozpatrzenie reklamacji. Informuję zarazem, że w przeszłości miałem też problemy z założeniem konta w ING, ze względu na posiadanie pełnomocnictwa do konta brata.

Odpowiedź brzmiała:
Okazuje się, że Pana wniosek wpadł na indywidualną ścieżkę postępowania. Niestety Bank odmówił nam informacji, na czym polega ta ścieżka i dlaczego został Pan tam skierowany (ING zapewnia jednak, że nie ma to związku z pełnomocnictwem).

Zadzwoniłem zatem na infolinię z zapytaniem co oznacza tajemniczo brzmiące pojęcie indywidualna ścieżka postępowania. Podałem swój numer pesel po czym dostałem odpowiedź, że powodem jest fakt, że... jestem pełnomocnikiem konta dla innej osoby.

No i jak tu nie kochać banków? Przecież rozbieżność informacyjna to ich specjalność. Na blogu niejednokrotnie informowałem, że kto ma tutaj pełnomocnictwo, będzie mieć kłopoty z założeniem konta. Najlepiej więc pozbyć się tego pełnomocnictwa.

Kilkakrotnie byłem w oddziale ING celem anulowania pełnomocnictwa. Każdorazowo byłem informowany, że odwołania pełnomocnictwa sam dokonać nie mogę, musi to zrobić brat. Nieważne, że nie mam z nim kontaktu. Dopóki on tego nie zrobi, pozostanę na wieki wieków jego pełnomocnikiem.

Pytam zatem telefonicznie konsultantkę jak mogę anulować pełnomocnictwo. Odpowiedź brzmi - zrobi Pan to w każdym oddziale naszego banku. No proszę, proszę. Czy w bankach każdy pracownik ma inny regulamin i każdy z nich orzeka coś innego?

Jak widać nie obędzie się bez wizyty u dyrektora oddziału celem ukierunkowania na  wiarygodne źródła informacji. Trudno bowiem brać na poważnie to co mówią konsultanci czy pracownicy podający skrajnie różnie i co ważniejsze wykluczające się możliwości. Zaś ich efektem jest ostracyzm bankowy.


Regulamin oferty specjalnej OKO Bonus na start w ING

Ciąg dalszy: Tajemnica bankowa czyli im klient wie mniej tym lepiej

3 komentarze:

  1. W NeoBanku po roku jest się już nowym klientem (tylko bez dostępu online). Można zakładać promocyjne lokaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka sama sytuacja byla u mnie. Tez jestem pelnomocnikiem, dla konta mojej Matki. I tez sie wyswietlilo oddzwonimy , po czym nie oddzwonili ani nie przyslali emaila. Po wizycie w oddziale wprawdzie otworzylem OKO z promocja 4 miesieczna ale panieneczka z 5cm pazurami nie byla w stanie odpowiedziec na pytanie, czy to ze jestem pelnomocnikiem nie bedzie argumentem aby mi nie wyplacic podwyzszonego oprocentowania. Bo uwaga, oprocentowanie jest wyplacane dopiero po 4 miesiacach !!! Jej komentarz byl krotki : nie musi pan podpisywac tej umowy. Ostracyzm to malo powiedziane. Raczej olewanie klienta, ktory chce zdeponowac 100 tys pln. Jesli ktos cos wie na ten temat prosze o info czy ING wyplaci podwyzszone oprocentowanie po 4 m-cach, czy bedzie jak zwykle - jestes pan pelnomocnik , to nie. Ktos cos wie ? dzieki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasę powinieneś dostać bez problemu, bo pełnomocnictwo nie wpływa na wykluczenie z promocji.

      Artykuł mówi coś innego, to że jesteś pełnomocnikiem uniemożliwia Ci składanie wniosku przez internet. Przerabiałem to już dwa razy przy okazji zakładania konta w ING. Każdorazowo musiałem udać się do oddziału i każdorazowo premię za założenie konta dostałem.

      Dziś byłem w oddziale ING i jak się okazuje można to pełnomocnictwo anulować bez względu na to co wmawiają nam konsultanci. Raport z wizyty już jutro.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...