czwartek, 24 grudnia 2020

Świąteczna zapowiedź pozytywnych zmian w Getin

W Idea bank mamy kolejne spadki na lokatach. Jak widać zapchali się kasą, bowiem z jednej strony udało im się zatrzymać na lokacie świątecznej potencjalny odpływ ze stawek 2,90%, z drugiej dostali drugi zastrzyk z kończących się promocji w innych bankach. Sam na początku grudnia tu przelałem całość z Getina.

Getin po zalogowaniu składa życzenia świąteczne i... zapowiada zmiany od nowego roku. Jak widzicie na powyższym screenie ma to być cały pakiet pozytywnych zmian. Co to będzie możecie się pokusić o zgadywanie w komentarzach.

Jakoś nieufnie podchodzę to tej zapowiedzi. Sugeruje to powrót do opłat za drugi i kolejny przelew z KO na ror. Osobiście wolałbym, żeby w tej kwestii nic się nie zmieniło, zresztą wszystko tutaj jest ok, bo to bez wątpienia najlepszy bank w Polsce na chwilę obecną.

Jak dobrze pamiętamy starania się o bycie lepszym zapowiadał też szumnie Raiffeisen. Miało być super ekstra i jakoś nic z tego nie wyszło, mało tego bank ten zniknął z rynku nic mu bowiem nie wyszło z tego co sobie założył.

Na marginesie wczoraj zerwałem swoje lokaty w Getin tak by wyzerować tutaj konto całkowicie. Podczas przelewu do Millennium dostałem taką ofertę


Wynika z tego, że inne stawki są proponowane podczas przelewów do różnych banków. Gesso potwierdził, że niemal w tym samym czasie przelew do IB wygenerował mu stawkę 1,40%. Z czystej ciekawości sprawdziłem co się stanie jak kliknę w Zobacz całą ofertę i przenieś środki na inną lokatę.

 


Zostałem przekierowany na taką stronę.


Czym prędzej ją zamknąłem by nie psuć sobie dobrego humoru. Wszak mamy od dziś święta, czas by na chwilę zapomnieć o tym specyficznym roku, który mało kto będzie wspominać pozytywnie. 

Cieszmy się więc tym co jest, życzę przy okazji wszystkim czytelnikom Wesołych i Zdrowych Świąt z nadzieją, że Getin pozytywnie nas zaskoczy zapowiadanym pakietem noworocznych zmian. Zaskakiwał nas już pozytywnie niejednokrotnie i oby było tak dalej.

Regulamin oferty specjalnej lokat w Getin

 

57 komentarzy:

  1. Dostałem maila od Facto. Od 30 grudnia obniźka z 1,50 na 1,20 na 3 i 6 mies. Więc żadna konkurencja dla lokat w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za życzenia Marcinie :) To prawda, to był na pewno ciekawy, ale bardzo ciężki rok :(
    Mimo wszystko nawet po drastycznych cięciach stóp przez RPP trzymamy się jakoś, a forum żyje i ma się całkiem dobrze! ;)
    Tobie Marcinie i wszystkim Wam tu zaglądającym wszystkiego dobrego w Te Święta, a przede wszystkim dużo zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo zdrowia i wyższego oprocentowania produktów bankowych !

    OdpowiedzUsuń
  4. Do siego roku! To wcale nie był taki zły rok! Dzięki wymianie informacji na Blogu można było bowiem skorzystać z wielu promocji i nietuzinkowych lokat! Dużo zdrowia!
    Tak, widzę, od dziś w Idea spadek oprocentowania na Lokacie NNś+. Ciekawe, jak długo będzie aktywna lokata świąteczna. Będę jeszcze jej losy obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ciekawe, jak długo będzie aktywna lokata świąteczna. Będę jeszcze jej losy obserwować :)"

      Moim zdaniem dziś wieczorem wyłączą możliwość składania nowych wniosków - bo nie proponują już nawet żadnej oferty lokaty Zawrotnej. Zapchali się kasą i na ten moment wystarczy. Przy okazji życzę IDEI wszystkiego najlepszego i dziękuję za lokatę Świąteczną. To był naprawdę miły prezent :) Oczywiście dla tych co mogli z niej skorzystać.

      Usuń
    2. Pamiętajcie ze możecie zarezerwować sobie świąteczną do 26.12. Ja tak zrobiłem dzisiaj i 26 przezuce kasę z konta żony bo akurat kończy się jej lokata w IB.

      Usuń
    3. A żona o tym wie:))? Oczywiście żart, bo sam tak robię.

      Usuń
  5. Ja także przyłączam się do życzeń dla wszystkich sympatycznych czytelników bloga. Rodzinnych i spokojnych świat życzę. !

    OdpowiedzUsuń
  6. Kończę rok na 80.000,00 plus. Mimo tragicznego oprocentowania lokat. Ale - żadnych wyjazdów wakacyjnych oraz zimowych nie było. Tak więc w stosunku do poprzedniego jakieś 12.100,00 mniej. Kiepsko czy dobrze?

    OdpowiedzUsuń
  7. To były krótkie święta - nie ma już w ofercie lokaty świątecznej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była lokata przedświąteczna :) dziś o 0:01 już jej nie było w ofercie.

      Usuń
  8. U mnie świąteczna już zniknęła z oferty

    OdpowiedzUsuń
  9. Radosnych Świąt Bożego Narodzenia i Dosiego Roku !

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy coś powyżej 1,2 % można jeszcze znaleźć ? W ostatnich dniach grudnia 2020 kończą mi się lokaty w Getin B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, lokata NnŚ+ w IDEA Banku na 1,5% - jeśli Twoja kasa załapie się na "te" nowe. Może też będzie jeszcze wtedy "Zawrotna" w Getinie. Obecnie jeszcze wyskakuje propozycja lokaty/KO 1,4% przy przelewie kwoty >=10k zł do IDEI.

      Usuń
  11. Wczoraj w Getin banku przy symulacji przelewu do Idea banku wyskakiwała lokata na 1,4% sprawdzone na dwóch kontach.

    OdpowiedzUsuń
  12. W kontekście lokat to przyszły i jeszcze następny wcale nie będzie lepszy. Glapiński jasno dał do zrozumienia że jest już ministrem w rządzie wiec chce taniego długu przy wysokiej inflacji. Dla lokat to zabójstwo. Moje obligacje indeksowane inflacją jak policzyłem dają średnio w tej chwili 4.5% brutto. Lokaty na zero prawie. Żałuję że więcej nie kupiłem przed laty. Teraz po tym jak ścięli oprocentowanie to nei ma już to wielkiego sensu bo 1.3% w pierwszym roku i 0.7% marży w kolejnym to śmiech. Przy 3% inflacji już sa straty po odjeciu Belki a jeszcze jak się doda ok 2 punkty procentowe straty do inflacji za pierwszy rok to to już w ogóle robi się komedia. By się karpiem udławił ten cały Glapa

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj przy przelewie z IB do GB nie otrzymałem propozycji lokaty zawrotnej,chociaż zawsze dostawałem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzisiaj zadzwoniła do mnie konsultantka z Getina z propozycją już dzisiaj przedłużenia lokaty kończącej się 2 stycznia na 47tys(1,7%). Zaproponowała 0,5%, później 0,7% i tak się rozstaliśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już wiem w jakiej sprawie chcieli porozmawiać i ze mną. Dobrze więc, że się nie weryfikowałem i nie traciłem czasu. Mi też konńczy się lokata tyle, że 1-ego stycznia. Tyle, że moja jest na 1,4% więc pewnie proponowaliby 0,3% ;)

      Usuń
    2. do Anonimowy 28 grudnia 2020 16:50 Takie rozstania łez nie potrzebują :)

      Usuń
    3. Nie wiem jak wy to robicie że do was dzwonią z ofertami. Miod 4 lat nikt nigdy nie zadzwonił z ofertą. O jakies pierdoły dzwonia jak ostatnio w Mille - przy zamykaniu konta usilnie namawiała żeby nie zamykać . Jak mam nie zamykać skoro Profit zrobili na pół procent brutto? Teraz żałuję tylko że nie wytargowałem wyciągu za cały okres posiadania konta w zamian z pozostawienie go otwartego do czerwca, ale pewnie by tego nie dali i zamknę bez ściągnięcia historii konta. Takie to standardy w tym banku. Chcesz wyciagi - płać.

      Usuń
  15. Millennium przy przelewie też zaproponował lokatę kwartalną na 0,5% do 50k. Przelew poszedł dalej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Konsultant potwierdził, że od przyszłego roku przelewy z elastycznego będą już po 9zł za wyjątkiem pierwszego bezpłatnego oraz przelewów na lokatę (!). Jest zatem furtka. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod warunkiem, że zerwana lokata nie będzie obligatoryjnie spływać na KO lub na konto, z którego została zasilona (czyli na to samo wyjdzie).

      Usuń
    2. To co to za elastyczne konto z przelewem za 9zł? śmiech. Niech spadają na drzewo

      Usuń
    3. Do Anonimowy 29 grudnia 2020 00:06

      Przecież to gdzie ma spłynąć kasa sam sobie ustawiasz w parametrach zakładanej lokaty lub edytujesz to w trakcie jej trwania, więc patent może działać - tak jak kiedyś ;)

      Usuń
  17. Getin masakrycznie atakuje esemesami, każdego dnia. Wydaje mi się, że banki generalnie mają kłopot, bo akcji kredytowej brak... a franki nie przesądzone. W Warszawie TYLKO kolejki pod PKO... czego tam ludzie szukają, to nie mam pojęcia bo omijam szerokim łukiem.
    W jakim to pójdzie kierunku??? Na Marszałkowskiej co drugi lokal usługowy do wynajęcia...

    OdpowiedzUsuń
  18. Sprawdził ktoś może opcję zmiany konta przy lokacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś kilkakrotnie przećwiczone. Wchodzisz w lokatę, edytuj i zmieniasz konto do zwrotu środków na np. Konto Proste Zasady z EKO.

      Usuń
    2. do TomTom 29 grudnia 2020 11:07 Zrobiłem ostatnio tak jak napisał Tom.

      Usuń
    3. Do Gesso 29 grudnia 2020 15:57
      Szkoda, że już się nie da tak jak w Getinie edytować lokat w IDEI (jak było kiedyś), a przynajmniej wyłączać ich auto-odnawiania. Trzeba dzwonić na infolinię i trochę czasu spędzić - aby każdy z osobna w rodzinie wyłączył tą odnawialność. ...a lata temu było to takie proste jak obecnie w GB :)

      Usuń
    4. Fakt, było łatwo zmieniać. Ale teraz też nigdzie nie trzeba wydzwaniać. Wystarczy po odnowieniu się lokaty ją zerwać i naprawdę jest to operacja błyskawiczna.

      Usuń
    5. "Ale teraz też nigdzie nie trzeba wydzwaniać."

      To prawda, ale lubię mieć w wydrukowanym potwierdzeniu lokaty nr konta do zwrotu środków oraz przy odnawialności zaznaczone, że "nie". Zapis cyfrowy oczywiście też mam ;)

      Usuń
    6. "To prawda, ale lubię mieć w wydrukowanym potwierdzeniu lokaty nr konta do zwrotu".

      No coś takiego. A ja głupi nadal nie mam drukarki :(

      Usuń
    7. "No coś takiego. A ja głupi nadal nie mam drukarki :("

      Sam sobie odpowiedziałeś. Kiedyś się kolego mocno zdziwisz - jak "systemy tele-informatyczne" zawiodą. Co do drukarki - to mogłeś poprosić na Mikołaja. Teraz są naprawdę tanie i to już takie combo ;)

      Usuń
    8. Prosiłem o drukarkę, nie przyniösł. Byłem niegrzeczny, dostałem rozgę.:(

      Usuń
    9. Też nie mam drukarki, bo ostatnia okazała się droga w eksploatacji i wadliwa, no to zraziłam się. Ale rozumiem TomToma i dlatego przy każdej zmianie na kontach i w bieżących opłatach eksploatacyjnych przegrywam wszystko na dwa dyski zewnętrzne. Trochę z tym zawracania głowy, ale większa pewność, że mi dokumenty nie znikną.

      Usuń
  19. Przy próbie przelewu z Getin do IB propozycja 1,4% na KO przez 3 miesiące do 400k zł. Lepsze to niż 1,2% w nowej edycji Elastycznego KO więc skorzystałem

    OdpowiedzUsuń
  20. ale czy masz konto w IB ? jak przelać z GB gdy nie mam konta (numeru konta w IB ?) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mam konto w IB. 17 stycznia dodatkowo aktywuję promocję na EKO w Getinie co da mi w miarę fajny % do 17 kwietnia

      Usuń
  21. Fajnie co nie :

    https://businessinsider.com.pl/szok-i-niedowierzanie-prezes-nbp-mowi-o-obnizce-stop-procentowych-w-2021-roku/feqg1lk

    Ale jak to Kazik kiedyś śpiewał "Jeszcze Polska ..." nie zginęła póki blog istnieje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No normalnie szok :-) Nie do przewidzenia. Od lat tu piszę żeby uciekać w cokolwiek co chroni przed Glapą i inflacją. ja się bałem że zaraz zacznę tracić na funduszach dłużnych. Okazało się że jeszcze zarobię przez te kilka dni pewnie połowę tego co na EKO w Getin w rok. Dziś dokupiłem sobie trochę EDO. Nie wiem jak bedzie wyglądała przyszłość, ale widac co ci ludzie robią. Zniszczą ludziom oszczędności po prostu. Tych stóp i tak nie obniżą. To już by było wariactwo, ale to ekipa nieobliczalna więc biorę poprawkę że przeważą korzyści polityczne a nie makroekoomiczne. Chodzi o to żeby Morawiecki miał jeszcze tańszy dług i w przyszłym roku dodrukowac kolejne kilkaset mld na zerowym procencie. Na przykład jakieś obligacje dwu czy piecioletnie. Udział inwestorów zagranicznych w polskich obligacjach systematycznie spada więc nie ma kto osłabiac złotówki. Komfortowa sytuacja , chyba że wywala nas w jakiś sposób z UE to się posypie lub wyskoczy inflacja, ale ta banda już pokazała ze nie liczy się z żadnym poziomem inflacji wiec stóp nie podniesie a jak już to tylko kosmetycznie. Ale tak czy siak - obstawiam ze zadnej obniżki jednak nie będzie i jest to tylko interwencja słowna na osłabienie PLN - ale jak widać nie działa
      MM

      Usuń
    2. Nie chcę się już denerwować i pisać o Glapie - tym koleżce obecnego nie-rządu. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że to całe dziadostwo, które teraz dorwało się do koryta - tak samo szybko przejdzie do lamusa. Jak komuna, z którą tak niby walczyli, a sami na każdym kroku wprowadzają ją w nowym wydaniu. Co do samego Glapy wypowiadałem się już tu wielokrotnie i nie chcę się powtarzać. Ten człowiek z partyjnego namaszczenia zrobi wszystko żeby tylko podlizać się "obecnie panującym". Żaden ekonomista nie przemówi mu już do rozsądku, nie straszne są mu żadne dane. Szczególnie te o najwyższej w całej Unii inflacji w Polsce i o tym co bardziej rozsądniejsi członkowie RPP mówią już od pewnego czasu, że trzeba pomału podnosić stopy procentowe, a nie je obniżać! Ten pan zrobi wszystko - żeby obniżać wartość złotówki (tak jak interwencja NBP parę dni temu), która niestety na krótko podziałała, więc trzeba było wywalić z grubej rury - o kolejnej obniżce oprocentowania. Tej przez, którą to nasze oszczędności już teraz topnieją kilka % w skali roku, a depozyty doprowadziły do wartości 0% w większości banków. Mało tego, do minusowego oprocentowania dla przedsiębiorców! Przykład -0,8% dla kwot ponad 1 mln zł w PeKaO S.A. Ludzie, kiedy wreszcie ten oszołom razem z Łonem i Antycypowicz zostawią w spokoju nasze ciężko wypracowane oszczędności. Masakra normalnie :(

      Usuń
  22. Zmieniając temat. Zawrotna w IB wróciła do łask. Wczoraj pojawiła się jej wersja na 1,3%:

    https://www.ideabank.pl/uploads/doc/Regulamin_zawrotna_130_3M.pdf

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TT - dziś rano nic nie wyskoczyło w IB i kasa poszła do GB. Za to teraz mam zawrotną w GB - 1,4% / 3M także też nie źle ;)

      Usuń
    2. Mam nadzieję Arku, że przez lokatę Świąteczną nie straciliśmy na stałe możliwości zakładania tych Zawrotnych w IB? :(

      Usuń
    3. W takim razie prośba do tych, którzy zakładali Świąteczną, a później (kiedyś) będą testowali Zawrotną - pojawi się czy nie? Ja mam dopiero pod koniec stycznia, więc na razie nie sprawdzę.

      Usuń
    4. Nie sądzę - może jednak trochę potrzebują naszej gotówki :). Ja mam spokój do lutego / marca z lokatami dzięki IB i GB.
      W sumie to te dwa banki są ostatnią deską ratunku dla lokatowców.

      Usuń
  23. 2 stycznia kończy mi się lokata 50 tys. 1,7 % Ciekawe czy coś zaoferują na zatrzymanie.Poinformuję.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dwa miesiące temu dostałam zawrotną w GB 1,7% za 3 dni będzie się kończyć.Ciekawe czy coś zaproponują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nic bo Idee przejmuje pekao sa.

      Usuń
  25. W połowie grudnia dałam hasło zamknięcia Mille. Po jakimś czasie zadzwoniono, ale że akurat nie mogłam rozmawiać, to umówiłam się za dwie godziny. Pani się nie odezwała (minęło już kilka dni). Trochę liczyłam na darmowe konto, ale jak nie to nie. Fakt, kiedyś się z nimi trochę boksowałam - pewnie chętnie zrezygnowali z "uciążliwej" klientki. Ale zachowanie zdecydowanie nieprofesjonalne.
    Podobnie miałam w Getin - nie dość, że oddzwoniono po raz drugi dokładnie o umówionej godzinie, to poświęcono mi mnóstwo czasu, żeby przeprowadzić przez pewne procedury. I dostałam dokładnie to, na czym mi zależało, choć teoretycznie było to niemożliwe.
    No i komu ja powierzę swoje pieniądze, kiedy świat wróci do normalności?

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. IB nie upadł tylko został przejęty przez PKO SA. To chyba koniec korzystnych lokat.

      Usuń
  27. To co wypłacany pieniędze z idea bank?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...