piątek, 11 marca 2022

Dziś lokaty w Getin oferują do 3,3%

W Getinie nie tylko mamy podwyżki na KO, zwykle idą w parze z podwyżkami na lokatach i nie inaczej jest tym razem. Do tej pory wydawało mi się, że KO jest bezkonkurencyjne w porównaniu do lokat, ale po wczorajszym ruchu zielonych zmieniłem nieco zdanie.


Zresztą pytacie mnie także w mailach czy będzie na blogu wpis o samych lokatach o których jak widzę dużo także rozmawiacie w komentarzach. I w sumie ma to sens, bo przecież wielu klientów pozamykało tutaj konta przez wymóg większej ilości płatności kartą, a dla lokat nie trzeba mieć tutaj konta.

Przyjrzymy się zatem nowym lokatom w Getin i omówimy je nieco szerzej. Sam bowiem pomyślałem sobie czy da się może przelać kasę z konta oszczędnościowego na lokatę. Wszak mam tutaj tylko 2% i taka stawka będzie mnie obowiązywać do przez całe 3 miesiące.

Tutaj założysz lokaty w Getin ze stawkami do 3,30%

Zaczniemy jak zwykle od stawek jakie zaoferował nam Getin. Tutaj już od krótkiego okresu na kwartał stawki są lepsze od omawianych w ubiegłym tygodniu Inbank czy BFF. Spójrzmy:

  • 3 miesiące - 3%
  • 6 miesięcy - 3%
  • 12 miesięcy - 3%
  • 15 miesięcy - 3,30%

A więc jak widzimy w zasadzie stawka dla wszystkich okresów jest taka sama i wynosi 3% bo raczej nikt nie będzie zakładał lokaty na 5 kwartałów. Nie jest to na pewno opłacalne w momencie gdy stopy rosną od dłuższego czasu i póki co nie widać trendu odwrotnego.

Kluczowa dla nas jest jak zwykle data badania salda w banku. Jak zobaczyliśmy wczoraj w przypadku KO, gdzie też mamy 3%, data jest identyczna w stosunku do poprzedniej edycji czyli 16 lutego 2022. Nie dziwi to, bowiem nowa edycja jest nakładką na starą, a nie jej kontynuacją.


A co w przypadku lokat? Tutaj data jest o tydzień późniejsza: bank będzie badał saldo według stanu na koniec 23 stycznia 2022. Dla mnie to fatalna wiadomość, bo przelałem tutaj środki dzień wcześniej, więc przelanie ich z KO nic mi nie da. Dla tych jednak co wyzerowali sobie saldo przed tym terminem będzie to dobra wiadomość.

W przypadku dobrych ofert nigdy nie wiadomo jak długo będą one w ofercie, więc ważne jest dla nas jak długo można wpłacać środki od momentu złożenia wniosku. Wszak nasza lokata w innym banku może nam się kończyć w przyszły poniedziałek, a chcielibyśmy mieć pewność, że załapiemy się w Getin na nową lokatę.

Na szczęście nie ma z tym problemu. Wnioski złożone dzisiaj mają 7 dni na ich opłacenie. Innymi słowy możemy dziś złożyć wniosek i poczekać na kończącą się nam lokatę i opłacić ją w przyszłym tygodniu, licząc dokładnie tydzień od momentu wysłania formularza.

Tutaj założysz lokaty w Getin ze stawkami do 3,30%

Na marginesie powyższy link promocyjny kieruje tak do lokat jak i do założenia konta oszczędnościowego. W obu przypadkach mamy po 3%, przy czym KO wymaga posiadania ror, więc zakładamy niejako dwa konta jak zwykle. Lokaty zaś, jak wspomniałem na początku, nie wymuszają posiadania konta i wykonywania 5 płatności kartą na dowolną kwotę

Oczekuję jednak na kasę i już planuję założyć kilka lokat na 3% oczywiście na najkrótszy okres. Kilka bo nigdy nie wiadomo czy nie będzie opłacało się zerwać jakiejś w nieoczekiwanym przypadku. Pakowanie wszystkich środków w jedną lokatę nie jest dobrym pomysłem. Nigdy nie wiadomo co poczyni konkurencja ani co przyniesie jutro.

Nie da się jednak zakładać lokat do woli. W regulaminie bank wyraźnie daje znać, że 5 sztuk jest górnym limitem. Więc jeśli ktoś planuje założyć większą ich ilość przy szóstym wniosku zostanie odrzucony. Warto o tym pamiętać.

Na koniec przypomnę tym co zapomnieli już jak to jest z lokatami, że nie ma znaczenia co napiszemy w tytule przelewu. Liczy się tylko dobrze przepisany numer lokaty. Nie musi się też zgadzać deklarowana kwota z tą która faktycznie wpłacamy. Nawet jeśli zadeklarujemy wpłatę na 1000 zł, a wpłacimy 5000 zł wszystko się księguje tak jak powinno. Ważniejsze jest by zaznaczyć zgody marketingowe jakie wymaga bank.

Regulamin lokaty na nowe środki w Getin edycja 4

108 komentarzy:

  1. @Polcan
    KO w Getinie mozesz zamknac i za 30 dni ono zniknie i bedziesz mogl otwierac nowe z biezaca stawka, wiec jak ktos jest na poczatku 92-dniowego okresu promocji, to lepiej zamknac KO i zaczac wszystko od nowa za 30-dni.
    Co sie tyczy lokat to tylko 3-m max. Mnie obecnie Getin juz tak "nie kreci", bo WIBOR-3M wskoczyl na 4,18%, a to oznacza, ze stary Nest od 16-marca zacznie mi placic 4,2% na KO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, przerzucenie ich na 2% w millennium nie robi żadnej różnicy. Może to ktoś potwierdzić?

      Usuń
    2. A takie konto w nest mozna jeszcze miec? Pewnie nie co?

      Usuń
    3. To sa stare konta Nest w obsludze otwierane 6-8 lat temu (3,7% lub 4,2% bedzie). Obecna oferta nie jest atrakcyjna.

      Usuń
    4. @Anonimowy 9:10
      Mam obawy co do twojej porady z prostego powodu, że bank nie kasuje naszych danych w całości i jest tam odnotowane, że środki wpłaciłem 22 lutego. Otwarcie nowego konta da mi nowy numer konta, ale info o udziale w promocji gdzieś będzie odnotowane, tyle że do nieistniejącego rachunku. I w teorii obowiązuje do ostatniej dekady maja.
      Tak zagmatwanej sytuacji jeszcze nie miałem.

      Usuń
    5. @Polcan
      Z obecnego regulaminu:
      Z oferty nie mo esz skorzysta , je eli w okresie od 10.03.2022 r. do 31.03.2022 r. zako czył si na Twoim EKO okres trwania
      wcze niejszych edycji Oferty specjalnej „Nowe rodki na Elastycznym Koncie Oszcz dno ciowym”
      ---------------------------
      Na nowym nr EKO nic sie nie konczy, a gdyby nawet byla taka interpretacja to 1-wsza edycja gdy stare konto juz nie istnieje.
      Liczyc sie bedzie tylko saldo poczatkowe na dzien startu nowej promocji. Poza tym nic nie ryzykujesz mozesz w trakcie wypowiedzenia jeszcze trzymac tam srodki a przeniesc je tak zeby saldo zerowe pasowalo do nowej edycji po dacie zamkniecia.

      Usuń
    6. Brzmi logicznie, zobaczymy ja tam wolę wyzerować od razu i przelać tam gdzie stawka jest identyczna, nic w ten sposób się nie traci, a zyskać można wiele. Dam znać jak to się potoczyło o ile uda mi się udać do oddziału.

      Usuń
    7. @Polcan
      Zamykasz sam on-line przez wnioski, 1-kwietnia, wyplac sobie jeszcze narosle odsetki i po klopocie, zadnego chodzenia do Getina, bo tam bywaja kolejki.

      Usuń
    8. Wiem, ale tym się różnie od czytelników, że lubię bywać w bankach i mam ku temu zawsze 100 powodów. Obecny jest taki, że mam wreszcie dodatkowa motywację by pojechać do miasta by w końcu wyrobić nowy paszport. A tu czeka mnie prawdziwa kolejka, bo jak byłem tam ostatnio, od razu wyszedłem. Była godzina 13 i od razu wiedziałem że nie ma co liczyć na przyjęcie do godziny 17.

      Usuń
    9. Lubisz bywać w bankach - ot taki prywatny przejaw samoudręczenia. Z porzednich Twoich postów wynika, że również wielokrotne zakupy kartą są dla Ciebie rozrywką. Czy w tym sklepie, w który inwestujesz? I gdzie "nie śmią" Ci odmówić?

      Usuń
    10. Proponuję ironię odłożyć na bok. Po prostu do banków z kilkoma wyjątkami nic nie mam, a zawsze pytania jakieś mam. A co do zakupów to place tam, gdzie jest to najbardziej opłacalne i tyle.

      Usuń
  2. Które zgody marketingowe trzeba zaznaczyć przy zakładaniu lokaty? Wszystkie trzy pola?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do artykułu dołączyłem regulamin. Jest tam mowa ogólnie o zgodach bez precyzowania które, więc moim zdaniem chodzi o wszystkie i tak też zamierzam zrobić.

      Usuń
  3. Czy jeśli się nie ma żadnego konta w Getinie, to można zerwać taką lokatę przez bankowość internetową? Niestety, nie da się w trakcie składania wniosku ustawić jej jako nieodnawialnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno się dać wraz z możliwością podania konta do zwrotu środków.

      Usuń
    2. "Powinno się dać" to trochę dla mnie za mało:). Pamiętam swoje początki w Getinie, kiedy zakładałam tam tylko lokaty (konta nie miałam) i raz na jakiś czas jechałam, żeby je "zbiorczo" zmienić na niednawialne. Podejrzewam, że praktyka się nie zmieniła, bo im zależy na takich "pełnych" klientach. Tylko że przy tych pięciu zakupach kartą przestali być konkurencją nawet dla Ciechanowa.

      Usuń
  4. Co za problem z 5 płatnościami kartą w jakimkolwiek banku.
    Idziesz 1-szego dnia każdego miesiąca do dowolnego sklepu, w którym robisz zakupy, bierzesz do koszyka 5 sztuk mleka, kajzerek czy czegokolwiek, klikasz na kasie samoobsługowej, które są już praktycznie w każdym markecie włącznie z Żabką, Lidlem, czy Biedronką i płacisz 5 razy po jednej kajzerce i masz limit miesięczny wykonany. Ludzie czy naprawdę warto mielić ten temat w każdym nowym wątku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A za blokowanie kasy samoobsługowej, nie dostałeś jeszcze wiązanki?

      Usuń
    2. 100 zakupów kartą też nie jest problemem. Kupujesz sto kajzerek... itd.:). Bzdurne wymagania trzeba tępić, a łapanie klienta na opłaty, bo zrobił zakuy nie tak/za późno/pomylił się w liczeniu tychże (no bo kajecik trzeba chyba zacząć prowadzić)/nie uzupełnił na czas ROR-u i przy kolejnych płatnościach karta nie zadziałała - jest po prostu... niegrzeczne (eufemizm). A w okresie pandemii, kiedy należy ograniczać kontakty sklepowe dodatkowo naraża nas na utratę zdrowia/życia. I wbrew tu licznym wolę zakupy kwotowe, bo miesięcznie wydam spokojnie po te np. 300,00 złotych i to w kilku bankach.

      Usuń
    3. U mnie na wsi nie ma kas samoobsługowych i pani w sklepie się dziwi, że ciągle zapominam coś kupić i proszę o następną rzecz. I że na taką amnezję cierpię wyłącznie na początku miesiąca.

      Usuń
    4. Dokladnie tak, jak ktos "musi" miec Getina to zrobi 5x, natomiast w moim przypadku, to byly 3x5, bo na 3-osoby i konta biezace zostaly pozamykane. Tak sobie wszystko poustawialem, ze "funkcjonuje" bez Getina.

      Usuń
    5. Wydaje mi się, że tak jak ktoś wyżej napisał te wyssane z palca zasady trzeba tępić, żeby banki nie leciały z nami w kulki. Konto "proste zasady"...

      Usuń
    6. To ja napisałam:). I dziękuję za wsparcie. Bo autor bloga wprost zakochay w Getinie jest. Nie wnikam, z jakiego powodu, bo i tak nie powie.
      Mnie w tym banku (stacjonarnie) potraktowanno bardzo źle. Zamykałam konta. Jeszcze przed pandemią, bo nie łapałam się na promocje przez kolejne 3 miesiące, to po cóż mi one). Pracownik słownie "napadł na mnie", że jak oni nie mają w tym momencie atrakcyjnej oferty, to uciekam. Na szczęście zamykanie kont odbyłam z jakąś panią, która nie miała do mnie pretensji. Ale (nie)smak pozostał. A teraz jakieś ekwilibrystyki z kartami. Konta mam już zamknięte od dwóch miesięcy i już do nich nie wrócę,

      Usuń
  5. Gucio.. ale po co wachlować kartami w sklepie? Jak można zasilać nimi konto a Aion. Dwa kliki w aplikacji i też się zaliczy transakcja. Tak wyrabiam limity na prawie wszystkich kartach w bankach. A dla tych co wolą Nest zawsze jest świetne konto, które będzie niedługo dawało ponad 4%. Ooops.. Nie zauważyłem że dyżurny znów o tym przypomniał.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę zalogować się do aplikacji Aiona. Dziś mija 44 dzień od wypowiedzenia umowy. Niby ok, ale miałem dostac na maila potwierdzenie zamknięcia konta, a nic nie dostałem. Czy ktoś też tak ma? Czyli brak możliwości zalogowania? Czy ktoś dostał już potwierdzenie zamknięcia konta?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak nie chcecie kupować kajzerek to wystarczy zarejestrować się na koncie Inpost, z którego można wysyłać przesyłki lub nie i wybrać doładowanie konta kartą 5 razy po 1 groszu i po minucie mamy zrealizowane 5 płatności za cały miesiąc.
    Ludzie czy naprawdę warto mielić ten temat w każdym nowym wątku po kilka razy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie warto o tym dłużej pisać. Koniec, kropka.

      Usuń
    2. gucio11 marca 2022 17:42 - Czy mógłbyś tak krok po kroku wyjaśnić, jak się zarejestrować w Inpoście, żeby robić te płatności kartą? Nie mam firmy, paczek nie wysyłam, ale realizacja w ten sposób wymogów Getina bardzo mi się podoba. Jednak pięć groszy "z fotela" to super wygodna i tania opcja. Napiszesz tak dla laika zupełnego?

      Usuń
  8. Może ktoś wie czy Alior Bank szykuje jakieś nowe oferty na KO (różne) lub lokaty ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyzej podniesie oprocentowanie KMO z 1,7% na ile, nie wiem. Do lokat w roznych walutach uzywam tez autodealing, ktory juz cos oferuje a nie tylko 0,01% ze standardowej oferty. Wiadomo, ze stawki dla USD lub GBP sa niskie, ale nie jest to juz zero.

      Usuń
    2. Ja nie mam dobrych wieści. Ostatni mail od nich informacja, że jakieś stare konto o zmiennym oprocentowaniu od 10 mają będzie miało gorsza ofertę. Dziś to wibor1m - 2% ale od drugiej dekady mają będzie tu już wibor1m - 5%.

      Usuń
    3. Oczywiście powyższe 5% należy odczytywać jako 5p.p.

      Usuń
    4. KMO od 18.03.2022 roku podniesie do 3,20%?

      Usuń
  9. gucio, ty już za dużo powiedziałeś o Ukrainie. Teraz to już tylko bajki o tobie o pszczółce Mai i jej przyjaciołach – nieśmiałym i leniwym trutniu Guciu oraz koniku polnym Filipie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polcan, zgadzasz się na takie jałowe komentarze?

      Usuń
    2. Są na granicy. Z komentarzem o Ukrainie naprawdę przesadziłeś, zaś namawiać ludzi do płacenia karta 5x nie możesz. Mała część klientów się z tym pogodzi, ale większa nie i jest to zupełnie zrozumiałe, z powodów jakie tu przytoczono.
      Oczywiście więcej tego typu komentarzy nie puszczę, bo do niczego nie prowadzą. Opinie innych już znasz, więc nie ma sensu ich powielać.

      Usuń
  10. Jak myślicie, opłaca się jeszcze otwierać konto w Nestbanku? Głównie chodzi mi o konto oszczędnościowe, które ma aktualnie oprocentowanie Wibor3M - 1,5%. I chyba nadal bez górnego limitu.
    Od 16 marca ma być Wibor3M-2%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jeśli nie otworzysz to później nie będziesz miał możliwości,a oprocentowanie wyższe o 0,5%. Zamknąć zawsze możesz.

      Usuń
  11. W nest tylko lokaty nowe środki opłaca się

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy ktoś wie na ile procent są obecnie oferty specjalne - lokaty zawrotne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy 12 marca 2022 10:12 Oferta specjalna w Millennium 1,25% na 3 miesiące.

      Usuń
    2. "Zawrotne" w neo - 1,5% na 3 miesiące, PKO BP - 0,5% też na taki okres. Bryndza więc.

      Usuń
  13. Nest lokaty na 3.7

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3,70%, to biere, ale to na 36 m-cy.

      Usuń
  14. Wesprzyjcie kasą Getin bo po upadku Idea Banku to ostatnia deska ratunku. 3% na Ko i lokacie 3M to najlepsza oferta na rynku.
    Jak wykończą Getin to można gasić światło.
    To mój bank nr1 do lokowania środków i przelewu wynagrodzenia. Wspieram co polskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wesprę:) Jutro zakładam (z powrotem) KPZ z kartą i EKO. Kończą mi się właśnie lokaty w neo, drugiego (rodzinnego) Ciechanowa nie chcę zakładać po przejściach z mim, no i tam jednak lokata, czyli nieruszalna. Rzeczywiście obecnie nie ma konkurencji, a można zawsze uciec. Nawet z tą opłatą za konto/kartę przez cztery miesiące się opłaca.
      Małe ostrzeżenie dla "powracających". Pamiętajcie, że jeśli wybierzecie kartę z "niestandardową" koszulką, to za to zapłacicie. Kiedyś była za darmo.

      Usuń
    2. Jak długo trwa zakładanie kont (ROR i oszczędnościowe) w Getin przez dostęp internetowy? A kartę przesyłają pocztą?

      Usuń
    3. Jak masz dostep internetowy, to konta otwierane sa od razu, karte musza przyslac za ok. tydzien.

      Usuń
    4. Dziękuję. Ułatwi mi to bardzo "rozprowadzanie" oszczędności, ponieważ dopiero jutro będę miała kasę z neo na swoim koncie podstawowym, więc jeszcze moment poczekam z zakładaniem w Getin. Może od poniedziałku zaproponują coś lepszego/równoważnego w innych bankach.

      Usuń
  15. Dwa pytania, nie znalazłem odpowiedzi w regulaminie. Nie mam konta w Getin i nie chcę, mieć. Rozumiem, że wystarczy przew na podany numer a jak.sie lokata skończy, zwrócą sami z odsetkami na rachunek pierwotny w innym banku? Czy ja jakiekolwiek opłaty przy opcji braku konta w Getin i posiadaniu tylko tych maks.5 lokat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak będzie, opłat też żadnych nie pobiorą, ale... Kiedy zakładasz lokatę bez konta, ustawia się ona jako odnawialna i innej opcji nie ma. Potem możesz to zmienić, jednak wyłącznie telefonicznie lub w oddziale (przez bankowość internetową nie). Skonsultowane z bankiem. Podobnie było kiedyś w Idei, tylko że tam dla bezpłatności konta nie wymagano żadnych działań.

      Usuń
    2. Można zmienić w systemie na nieodnawialną. Wtedy wraca na konto z którego był zrobiony przelew.

      Usuń
    3. Kiedyś można było zmienić na nieodnawialną przez bankowość internetową bo sam tak robiłem nie mając konta ale widocznie to zmienili

      Usuń
    4. Nie będę się upierać. Taką informację uzyskałam z banku (że zmienić można tylko telefonicznie albo w oddziale).

      Usuń
    5. Dziękuję za odpowiedzi, ważne by żadnych opłat dodatkowych nie było. Konta i karty nie chcę.

      Usuń
    6. Aha, to może się zmieniło, ale skoro można telefonicznie to pół biedy, najgorzej byłoby jakby tylko można w oddziale.

      Usuń
  16. A Getin nie oferuje zawrotnych?

    OdpowiedzUsuń
  17. A Santander nie ofert zawrotnych ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja dziś wróciłem do GB po dłuższej przerwie. Zostało mi co prawda tylko konto oszczędnościowe, bo jest darmowe ale z jego poziomu bez problemów założyłem lokatę na 3%.
    Chyba w tygodniu zabiorę kasę a AION'a z 2,5% i założę kolejne lokaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja za porada czytelników dziś zamknąłem konto w oddziale. Od 14 kwietnia mogę wrocic pp lepsza stawkę.

      Usuń
    2. I mogłeś wybrać nieodnawialną?

      Usuń
    3. Tylko trzeba potem (przy ich zakończeniu) uważać, żeby przypadkiem nie wpaść w opłaty za drugi i dlasze przelewy. Czyli najlepiej zakładać jedną w miesiącu albo potem poczekać, aż wszystkie wrócą na konto i dopiero wtedy wyprawiać je w świat. Inaczej ten "myk" może okazać się nieopłacalny.

      Usuń
    4. Mam nadzieję, że zasilenie lokaty z KO nie jest traktowane jako przelew, bo inaczej można by było założyć tylko jedną na max 180.000,00 albo dopłacać do interesu.

      Usuń
    5. Anonimowy14 marca 2022 14:14 Tak przy zakładaniu od razu wybrałem nieodnawialną. Teraz zalogowałem się przez aplikację mobilną i jest nieodnawialna. Dodatkowo jest opcja EDYTUJ i masz do wyboru odnawialność także łatwo to zmienić

      Usuń
  19. Kiedyś, przy dawno poprzednim koncie w Getinie (ROR) otrzymałam taką odpowiedź na moje wątpliwości:

    "Opłata za prowadzenie rachunku jest naliczana za pełny miesiąc kalendarzowy. W związku z tym pierwszej płatności za pomocą karty należy dokonać w maju .....

    Ponadto pierwszą płatność za pomocą karty proszę wykonać metodą tradycyjną, umieszczając kartę w terminalu i zatwierdzając kodem PIN. Kolejne transakcje będzie można wykonywać zbliżeniowo. W związku z tym, że bezpłatną obsługę Konta Proste Zasady zapewniają operacje bezgotówkowe za pomocą karty lub BLIK-iem, pierwsza standardowa płatność nie jest brana pod uwagę."

    Czyli to znaczy, że pierwsza transakcja wykonana z "włożeniem" karty do terminala nie jest zaliczana? Mimo że to też dokonuje się przy jej użyciu? Zatem - w pierwszym miesiącu trzeba "pomachać" sześć razy, żeby być zwolnionym z opłat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy 14 marca 2022 15:03 Ciekawe spostrzeżenia. Jeśli masz wątpliwości, zadaj pytanie w wewnętrznej poczcie po zalogowaniu na konto w Getin. Uzyskasz odpowiedź, która będzie zapisana w skrzynce odbiorczej - w razie potrzeby możesz później powołać się na treść uzyskanej odpowiedzi (taka odpowiedź jest wiążąca). Mimo to, zrobiłbym tę jedną dodatkową transakcję na niską kwotę - zapłata za jedną marchewkę w Biedronce około 20 groszy.

      Usuń
    2. Ale to jest generalna zasada w wielu bankach, ze nie bierze sie oplat za miesiac, w ktorym otwarto konto. Wynika to z tego, ze np. konto otwierasz 28 dnia miesiaca, karte otrzymujesz po tygodniu i nawet nie jestes w stanie wykonywac trankacji zwalniajacych.

      Usuń
    3. Gesso, to była właśnie odpowiedź z poczty wewnętrznej. Zagmatwana, ale jakby sugerująca, że jak włożysz w terminal, to znaczy, że nie płacisz kartą:). Marchewek nie lubię, ale coś tam na wszelki wypadek kupię. Trochę postoję przy kasie... A co tam, to nie ja wymyśliłam.

      Usuń
    4. Anonimowy14 marca 2022 18:17 - Tu chodziło o ewentualne niezaliczenia płatności kartą przy zakupie połączonym z jej aktywacją. Odpowiedź banku przytoczyłam w całości, ale wątpliwości dotyczyły tej drugiej kwestii.

      Usuń
  20. W piatek złożyłem wniosek o lokatę id do tej pory zero odzewu. Czy to normalne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po primo powinien przyjsc mail z nr lokaty, po drugie, powinno to byc widac w lokatach oczekujacych i tam tez jest nr do wplaty.

      Usuń
    2. Nie jest normalne. Składany w bankowości internetowej pojawia się od razu, a jeśli przez stronę, to dane przychodzą na maila.

      Usuń
  21. Mam pytanie do lokatowców, bo już dawno nie zakładałem lokat w Getin, a dziś zrobiłem to po raz pierwszy po długiej przerwie.
    Założyłem właśnie lokatę na 3% i system jako zwrot środków podał domyślnie konto oszczędnościowe. Zatwierdziłem tę propozycję, ale to konto już nie będzie istniało 14 czerwca, gdyż dziś zleciłem dyspozycję jego zamknięcia. Da się jakoś zmienić numer do zwrotu w przyszłości? System sam ją zmodyfikuje, gdy wykryje, że konto będzie lub jest zamknięte?
    Na chłopski rozum, nie może tego zrobić, bo nowy numer konta, które założę tutaj za miesiąc nie jest jeszcze znany, więc jedyną rozsądną opcją byłoby zmienić numer konta do zwrotu środków na numer w innym banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Infolinia, oddział a przedtem zapytanie w bankowości internetowej, bo możliwości "zadziałania" Getina mogą być różnorodne: 1.albo Ci po prostu tego konta nie zamkną (jakby perspektywicznie nie jest wyzerowane,bo powiązane z lokatą), 2. albo lokata będzie sobie wisiała tak jak odnawialna, 3. albo jednak przeleją Ci na to nowe EKO i pewnie jeszcze 4,5,6... różnych opcji.

      Usuń
    2. Przed momentem założyłem druga lokatę przelew ajax środki z konta oszczędnościowego by sprawdzić czy przy składaniu wniosku jest możliwość podania konta w innym banku. Niestety nie ma takiej opcji.

      Usuń
    3. Czy przy drugim zasileniu lokaty z konta oszczędnościowego chcieli Ci policzyć opłatę za przelew? Bo to też niewiadoma - jak Getin traktuje takie kolejne "transakcje wewnętrzne".

      Usuń
    4. To było pierwsze zasilenie. Jedna z lokat została założona z przelewu z innego banku na ror.

      Usuń
    5. Dzięki za odpowiedź, czyli nadal na nią czekam (oczywiście to nie pretensje do Ciebie). Napisałeś, że zwrotkę domyślnie Ci ustawili na konto oszczędnościowe. Pamiętam (z prehistorii), że tak robią, ale przy samym składaniu wniosku można było to zmienić na ROR. Jutro będę zakładać pierwszą lokatę, to zobaczę, jak jest teraz, bo wolałabym nie wykorzystywać tego jedynego bezpłatnego przelewu na trasfer zakończonej lokaty.

      Usuń
    6. do polcan 14 marca 2022 18:52 A czy podczas zlecania zamknięcia konta, Bank nie wymagał podania numeru rachunku w innym banku- do ewentualnych zwrotów pieniędzy już po zamknięciu? Niedawno zlecałem zamknięcie konta w Millennium - tamten Bank wymagał podania takiego numeru rachunku w innym banku. W tej sytuacji Bank bowiem musi mieć taką informację - nie może przywłaszczyć powierzonych pieniędzy (przywłaszczenie to nie kradzież).

      Usuń
    7. Nie, poinformowałem konsultantkę, że sam sobie wyzeruje konto i na moim wniosku w rubryce 'nr konta do zwrotu środków' nie ma nic.

      Usuń
    8. Jeżeli przelewałeś z innego konta niż oszczędnościowe to na pewno się da. Zmienia się wtedy na lokatę nieodnawialną i konto do zwrotu środków jest to z którego opłaciłeś lokatę.

      Usuń
    9. Wszystko się da, jak się da...

      Usuń
  22. Kompletnie nie rozumiem logiki Getin. Założyłem lokatę z przelewu z KO, przy starcie system podaje saldo na badany dzien, więc nadwyzka moze byc objeta promocyjna stawka. Saldo moje to okolo 30k, na koncie okolo 100k. Przelewam sobie testowo 30k czyli okolo 40k jeszcze powinno sie nadawac do kolejnego przelewu na lokate.
    Tymczasem co robi system? Zakłada lokate na 30k, ale po kolejnym logowaniu widze, ze ta lokata zostaje rozbita na 2 czesci: w przyblizeniu 23k ze stawka 3% oraz 7k ze stawka 0,30%.
    Rozumie ktoś na jakiej zasadzie zrobiono taki podzial? Jak sądze jak zerwe lokate na 0,30% to pozostala kwota 23k znow ulegnie podzialowi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do polcan 14 marca 2022 19:40 Polcan, tak w Getin jest. Przykład: klient przelał dziś 50.000 zł na lokatę na nowe środki 3%. Jeśli w dniu badania salda (regulamin lokaty na nowe środki), klient miał pieniądze na koncie w kwocie 15.000 zł, to system rozbije tę dzisiejszą lokatę na nowe środki na dwie lokaty o tej samej nazwie: 35.000 zł na 3%, a 15.000 zł na 0,3% (po około 15 minutach system dokona obliczeń). Wtedy klient może zerwać lokatę na 0,3% i pozostawić tę na 3% na kwotę 35.000 zł (uwaga - te dwie lokaty mają taką samą nazwę - na nowe środki).

      Usuń
    2. Skąd wiesz, że po zerwaniu tej na 0,3% nie nastąpi kolejny podział po jakimś czasie? Najpierw założyło mi cała lokatę na 3% dopiero po kolejnym logowaniu zauważyłem ten podział.
      I pytanie główne skąd takie dziwne podziały, jest to opisane w regulaminie?

      Usuń
    3. Inna rzecz: założyłem dwie lokaty. Pierwsza założona z dzisiejszego przelewu z Aliora pracuje w całości i tak ją widzę, natomiast druga założona z KO została podzielona, więc dziwnie to jakoś wygląda.

      Usuń
    4. do polcan 14 marca 2022 21:18 Wielokrotnie miałem te podziały. Następował jeden podział. I tylko taki jeden (nieraz lokata na nowe środki była np. na kwotę 42.456,20 zł). Oczywiście tę lokatę na nowe środki ze standardowym oprocentowaniem zrywałem. Ostatnio, mimo że wiedziałem, iż nie miałem "nowych środków" na dzień badania, z ciekawości założyłem na nowe środki. Po około kwadransie - owszem- była na nowe środki, ale już po przeliczeniu - lokata na nowe środki na 0,3%.

      Usuń
  23. Spróbuję to spokojnie przeanalizować. Na szybko - Proste Zasady to miała Idea, a Getin to wyłącznie zagadki i pułapki. Taki "biologoczny" bank się zrobił - podziały, pewnie zaraz się zacznie pączkowanie...

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak dojdziesz, o co chodzi, to napisz, bo dla nas wszystkich będzie to nauka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie porobilem screeny jako dowód, teraz czas na rozmowy z doradcami, bo dla mnie to zupełna nowość.
      Póki co infolinia zupełnie niedostępna, starczyło mi cierpliwosci na 20 minut.

      Usuń
    2. Na pierwszy rzut oka wygląda mi to na procentowy podział. Na moment założenia lokaty z KO stare środki stanowiły około 30% całości. Po założeniu lokaty też nastąpił podobny podzial.
      Albo to błąd systemu, albo czegoś nie rozumiem, do jutra postaram się to wyjaśnić.

      Usuń
    3. W regulaminie jest jakiś okrutny wzór, którego nie zgłębiałam. Jednak nigdy mi lokat nie podzieliło. Rzadko je zakładałam, ale bywało.

      Usuń
  25. @Gesso
    Ok skorzystałem z twojej porady i zerwałem lokatę na 0,30% a jako konto do powrotu zmieniłem na KO.
    O dziwo o tak późnej porze wszystko da się zrobić i już jest lokatą zerwana, a środki na KO. Jak pamiętam np. w Meritum jak nie zrobiłeś transakcji przed godzina 19:00 to całość była realizowana dopiero na drugi dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meritum już nie pamiętam (miałam tam kiedyś jakiś wabik), ale we wszystkich bankach działam internetowo nocą. Lokaty kończące się i odnawiające (z przymusu) "nazajutrz" zrywam po 24.00 i od razu wysyłam dalej. Następnego dnia przed południem docierają i albo zostają (jeśli to ich przystanek docelowy), albo ruszają w dalszą drogę. Z banków, które "mam" nie ćwiczyłam jeszcze Ciechanowa. Za to w neo trzeba chwilę poczekać, bo u nich następna doba zaczyna się dopiero około 1.00 w nocy:).

      Usuń
    2. do polcan 14 marca 2022 21:45 W Getin od północy do około 1.30 nieraz trzeba czekać na przelew z EKO (nocne przetwarzanie). Podobnie jest w Millennium

      Usuń
  26. I ostatni problem do poduszki. Mamy prawo do założenia 5 lokat, więc jeśli system rozbija lokatę na dwie, to traktuje je jako dwie?
    Jeśli tak to by znaczyło, że można założyć tylko 2,5 lokaty.
    A mówią, że lokata to najprostszy produkt bankowy, hmmm...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy w jakim banku. Wiem, że neo na indeksie, ale akurat tam wszystko idzie gładko. Co prawda dzień zerowania zmieniają opornie i trzeba zapisywać ten poprzedni (no, ja muszę), ale tam zawsze robię lokaty "na zakładkę", czasem dokładam ponad miarę, żeby wyrównać poprzednie saldo, a potem nadwyżkę od razu wycofuję.I nikt mi niczego nie dzieli - wszystko moje:).

      Usuń
    2. Zapytaj w bankowości internetowej. I znowu - na zdrowy rozum: przecież Ty owych nadmiarowych lokat nie zakładałeś. No - ale Getin nagle okazał się ciekawym bankiem, o którego pułapkach można by pracę naukową napisać.

      Usuń
  27. Jest jeszcze jedna ciekawostka przy zwrocie z lokaty na KO został uruchomiony nowy okres promocji konta na nowe środki czego nie chciałem gdyż na dzień badania a salda miałem lokatę i zbyt dużo żeby korzystać z tej edycji i teraz muszę czekać kilka miesięcy żeby skorzystać z nowej edycji KO ):

    OdpowiedzUsuń
  28. do polcan 14 marca 2022 21:54 Ciekawe, choć Twoim - jako klienta - zamiarem było założenie jednej lokaty. Ty zakładałeś jedną, którą później Bank rozbił na dwie. To ważna kwestia. Warto byłoby o to zapytać Bank. Nigdy nie zakładałem aż 5. lokat na nowe. Ale warto mieć wiążącą informację w tym względzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety bank interpretuje to jako dwie lokaty i w zasadzie słusznie. Wyjaśnienie jak powiśmy robić opisałem poniżej. Nie trzeba nic kombinować ani nic liczyć. Pakujemy tylko tyle ile nam wolno.

      Usuń
  29. Podpowiem, że darmowych KO można mieć kilka gdyby ktoś obawiał się opłat za przelewy po kończących się w różnych terminach lokatach !

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie mam już nic w Getin, choć miałem długo. Przeszedłem wniosek założenie 3 lokat, na końcu info, że jako z byłym klientem, skontaktuje się ze mną pracownik...i cisza. Czekać czy dzwonić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie zadzwonili następnego dnia "w celu zakończenia zakładania lokaty". Jakby nie wystarczyło wypełnienie wniosku z podaniem wszelkich możliwych danych. Nie wiem, jakie miały być dalsze procedury, bo zrezygnowałam na wstępie, dowiedziawszy się, że zmienić na nieodnawialną mogę wtylko w oddziale lub telefonicznie. I nieważne, że właśnie taką rozmowę odbywałam - po opłaceniu lokaty to ja miałam zadzwonić... Wyraźny przerost formy nad treścią.

      Usuń
  31. Czas na obiecane wyjaśnie mojego problemu z lokatami w Getin. Źle zinterpretowałem pojęcie salda. Piszę często w artykułach, że oprocentowanie dla nowych środków dotyczy zawsze NADWYŻKI ponad saldo. Innymi słowy jak mieliśmy X środków, to tylko to co jest powyżej jest objęte promocją.
    Getin przy zakładaniu podaje nam saldo dla nowych środków i to właśnie mnie wprowadziło w błąd. Przyjąłem, że jeśli na KO mam X środków, a bank podaje mi saldo, to mogę wpakować X - saldo czyli nadwyżkę.
    Rzeczywistość jest o wiele prostsza. Bank podaje nam nie saldo w dniu badania środków lecz STAN NOWYCH ŚRODKÓW czyli dokładnie tyle ile możemy ulokować na lokacie. To nam ułatwia sprawę, nie musimy nic liczyć, tyle ile pokazuje system, tyle wolno nam wpakować. Jeśli przelejemy więcej, wtedy nastąpi podział na dwie lokaty.

    OdpowiedzUsuń
  32. W neo jest prościej. Dajesz dyspozycję założenia lokaty, określasz jej parametry i od razu "stoi", w jakich "widełkach" możesz ją mieć, czyli jej minimalna wartość i maksimum jako nowe środki. To dla mniej sprawnych w liczeniu (w tym mnie:)) duże ułatwienie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...