czwartek, 24 października 2013

Jałowy PeoPay czyli sprawdzamy czy nasz telefon jest obsługiwany przez iKasę


Ponieważ na lokatach pogłębia się marazm, co widać na przykładzie Meritum, dziś czas ostatni już odcinek z serii dla biedronkowiczów. W promocji płacenia telefonem biorą udział tylko 3 banki i omawiamy je tutaj według atrakcyjności. Największy cashback zapewnia Getin więc został omówiony jako pierwszy, połowę mniejszy cashback daje Alior, więc zaprezentowałem go jako drugi.

Zanim jednak przejdziemy do bardzo krótkiego omówienia trzeciej jałowej oferty, warto zwrócić uwagę na kluczowy fakt. Oferta ofertą, ale nas powinna interesować jedna rzecz, czy cały ten szum jest cokolwiek warty, a więc czy omawiana w poprzednich dniach iKasa obsługuje nasz model telefonu.

Trudno wyobrażać sobie sytuację, żeby specjalnie kupować nowy telefon tylko po to by robić zakupy w Biedronce. Sam od dawna nie robię tam zakupów z prostego powodu braku akceptacji kart płatniczych i w żadnym wypadku nie kupiłbym nowego telefonu tylko po to by tam płacić. Warto zatem sprawdzić czy nasz model telefonu jest obsługiwany.


Tylko 3 banki promują płatności w biedronce Źródło: ikasa.pl
Jak widzimy na powyższej reklamie w płatności w biedronce biorą udział tylko 3 banki. Omówione już Getin z 10% cashback, Alior z 5% cashback, oraz Pekao... bez cashbacku, a więc tutaj mamy płatności na jałowym biegu. Czyli słowem w stylu Pekao:)

Co więcej Pekao nie obsługuje iKasy, która opracowała firma ICP. Pekao ma swój system płatności zwany PeoPay (zapewne skrót od PekaoPay). Od początku istnienia bloga Pekao niczym nas nie zaciekawił, a osobna aplikacja PeoPay potwierdza fakt, że nie ma tu raczej czego szukać.

Szkoda zatem czasu na opisywanie giganta, który nie daje zarobić swoim klientom. Wróćmy zatem do problemu jak sprawdzić, czy iKasa obsługuje nasz telefon. Na stronie iKasa.pl po przewinięciu całego omawiania płatności napotykamy formularz na którym możemy wpisać naszą markę oraz typ telefonu.


Telefon obsługujący aplikacje bankowe tutaj bezużyteczny


Wyżej macie przykład telefonu, który nie jest obsługiwany. Obsługuje on z powodzeniem aplikacje z Eurobanku czy Kredyt banku, ale jak widać nie radzi sobie z iKasą. Jeśli nasz model dostanie podobny komunikat, możemy sobie podarować 10% czy 5% cashback.

9 komentarzy:

  1. Witam. Dziwna sprawa, w dniu dzisiejszym Getin Online zaksięgował na moim koncie równowartość zwrotu z lokaty jednodniowej Bumerang czyli zamiast 9000zł, 18000zł. W historii nic nie ma na ten temat. Co z tym teraz zrobić? Cieszyć się, czy nie? Tylko ja mam takie szczęście, czy może to jakiś ogólny błąd systemu? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalka w anomaliach Getin. Był czas, że miałem zaksięgowane potrojone środki. Bank sobie je odbierze niebawem, ot zwykły błąd systemu.

      Usuń
    2. Cieszyć się i nie pozwolić bankowi na zabranie tego. Ich błąd i strata twoje szczęście. Przelej to na inne konto i zamknij rachunek albo niec już na nim nie rób. Żadnych wpływów i po sprawie.

      Usuń
    3. Najprawdopodobniej nie uda ci się tego przelać (u mnie tak było). Jest to tylko błąd w zapisie, a system nie pozwoli skorzystać z nadwyżkowej kwoty.
      U mnie pojawiał się ten błąd wielokrotnie, zawsze pisałem monit do opiekuna i poprawiane było niemal od ręki. Teraz od jakiegoś czasu spokój.

      Usuń
    4. Ja miałem podobną sytuację, ale w PKOBP jak poszedłem wypłacać pieniądze 18k zł kobieta pomyliła się i zamiast wypłaty zrobiła wpłatę i miałem 36k zł na koncie :). Cała blada prawie zemdlała i mi o tym mówi. To jej powiedziałem, że spokojnie proszę to poprawić, każdy może się pomylić.
      Gdybym zaczął robić jej jakieś problemy to byłoby wielkie świństwo.

      Usuń
  2. Czy ktoś wie ile danych wymienianych jest podczas operacji płacenia za zakupy w Biedrone tą metodą? Bo to przecież nas kosztuje jakieś pieniądze, a jak ktoś nie ma wykupionego pakietu danych to jeszcze drożej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie. Witryna Orange odmawia wyświetlenia cenników. 404.

      Usuń
  3. Sprawdziłem 6 różnych telefonów w wyszukiwarce i niby nie obsługują ikasa, w realu oczywiście tak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też sprawdziłem kilka. Wygląda to podobnie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...