wtorek, 4 kwietnia 2017

Inbank wydłuża czas księgowania środków - pierwsza relacja czytelnika


Ma ktos jakies doswiadczenie z Inbank'iem?


Powyższy komentarz zamieszczony pod kwietniowym rankingiem lokat na PP3 jest całkowicie zrozumiały. Inbank to zupełnie nowy bank, który działa u nas od niedawna, więc nie wiadomo jeszcze jak on funkcjonuje. Jeden z czytelników podzielił się jednak swoimi pierwszymi, niestety negatywnymi wrażeniami.


Postanowiłem założyć dwie lokaty w Inbanku. Przelewu dokonywałem prawie jeden po drugim. Mniejsza kwota była uruchomiona na drugi dzień a większa ... "ze względów bezpieczeństwa" za dwa dni. Nie ładnie postępują - poczytaj wyjaśnienia poniżej i ciekawostkę jak nowoczesny bank zaleca zmianę hasła :)


Odpowiedź ze strony banku jest dość zaskakująca:
Lokata xxxxx została zasilona i jej aktywacja jest już widoczna w systemie Banku. 
Czas księgowania środków przekraczających kwotę 20 000,00 zł ze względów bezpieczeństwa może być wydłużony.

Wpłacone przez Pana środki zostały zaksięgowane na rachunku Banku w dniu 30.03.2017 i od tego dnia Bank nalicza od niej odsetki.
Odnosząc się do kolejnej poruszonej przez Pana kwestii informuję, że po wpisaniu błędnego hasła pojawia się możliwość samodzielnego restartu (screen poniżej).


 
W przypadku chęci zmiany hasła należy nacisnąć „Nie pamiętasz hasła?” i następnie postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Dane osobowe użytkownika konta widoczne są na przesłanych przez Bank dokumentach.


Jak widać Inbank ma dość niecodzienne podejście do klientów. W bankach zwykle można przelewać dowolne kwoty i tylko nieliczne robią problemy przy przelewie dając ograniczenia dzienne. W Millennium problem ten można obejść poprzez kumulację, WBK daje ograniczenie do 25k, zaś PKO dzwoni do zleceniodawcy i potwierdza telefonicznie chęć wykonania przelewu.

W każdym z powyższych przypadków problem występuję jednak przy wysłaniu większej kwoty, a nie przy odbiorze. O problemie dotyczącym księgowania środków powyżej 20k i wydłużeniu przez to czasu odbioru kasy słyszę po raz pierwszy.

Podobnie pierwszy raz spotykam się z faktem, żeby dane nie były widoczne w bankowości skoro wystarczy, że są one widoczne na przesłanych dokumentach. Być może to tylko początkowe trudności i z czasem to się zmieni.

Jak się okazuje to nie jedyne problemy. W kolejnym mailu czytelnik pisze:
Zgłaszam kolejne błędy w systemie banku:
Będąc zalogowanym z pozycji strony głównej po wybraniu zakładki Twoje Ustawienia otrzymujemy taki widok:


 
Moje pytanie:
- gdzie w systemie można zmienić dane do logowania - np. hasło - nie widzę takiej opcji !
- gdzie są widoczne dane użytkownika konta

Wygląda więc na to, że raczkujący system bankowości Inbanku wymaga jeszcze dopracowania. Miejmy nadzieję, że zatrudniają innych informatyków aniżeli Idea bank, gdzie od wprowadzenia Clouda wszystko stale szwankuje, i koniec końców nie trzeba będzie pytać gdzie co i jak, a przede wszystkim gdzie zniknęła moja kasa

Póki co jednak czytelnik w ostatnim mailu pisze:
Poprawili w systemie i założyli lokatę z datą dnia następnego po wpłacie kasy przez bluemedia...
Ciekawe czy innych też tak próbują wyrolować :), oczywiście nic nie odpisali na jakiej podstawie potrzebują 2 dni na księgowanie kasy !


Ciąg dalszy: Inbank wyjaśnia sposób księgowania lokat

7 komentarzy:

  1. Wpłaciłem na lokatę 50 tysięcy i chyba następnego dnia była już aktywna. Może miałeś pecha? Idea bank? Poprzedni system to była masakra, teraz to już jest o wiele lepiej ;-) Część oszczędności zabrałem właśnie od nich do Inbanku. Kolosalnej różnicy nie ma, ale odsetek będzie więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przelew można zrobić jedynie przez system bluemedia także raczej bank nie stanowi roznicy bo kasa jest od razu pobra zostaje.

      Usuń
  2. To jaja jakieś. Ten Inbank po prostu naciąga klientów na kasę i tyle. Napisz od razu skargę do jakiejś instytucji/ UOKiK, Miejski Rzecznik Konsumenta a najlepiej KNF/ to od razu będą inaczej postępować. System informatyczny to troche inna sprawa. Tam raczej nie ma działania z premedytacją na niekorzyść klienta. Problemy techniczne najczęściej wynikają z nienajlepszych rozwiązań informatycznych/ czytaj: zatrudnianie tańszych informatyków/. Niemniej ja swoje problemy z Idea Bank szcz. z Cloudem opisałem do Miejskiego Rzecznika i Komisji Nadzoru Finansowego. Od tamtej pory nie zniknął mi żaden przelew, nie schowała się żadna kwota, wszystkie przelewy i lokaty ewidencjonowane są a bieżąco. To moje pieniądze i to ja muszę o nie dbać.
    Waldemar

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Waldek - aż tak drastycznych kroków to nie planuje. Kolejna lokata została założona z dnia na dzień ale trzeba mieć na uwadze fakt ze wpłacając pieniądze na lokatę w czwartek zostanie ona otworzona dopiero w poniedziałek. Może mój przypadek był odosobniony ale to bank odpisał ze przelewy >20 mogą być księgowane z "opóźnieniem".

      Usuń
  3. Waldek - nie przesadzaj, krzywda się nikomu nie stała, wyciągasz trochę przesadzone wnioski. Na pewno to wina tanich informatyków hehe. Podejrzewam, że po tej mini aferce będą tego pilnowali. Zresztą - obyśmy faktycznie mieli tylko takie problemy z bankami. A o tym znikaniu przelewów w Idea Bank to już faktycznie grubszy temat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie zwracam uwagi na to, kiedy banki mi odpalają te lokaty. Nie robicie problemu z niczego? Przecież środki procentują. Dla mnie trochę szukanie dziury na siłę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też to odbieram jako problem z niczego, ale faktycznie wszystko na temat przelewów, zasad, szybkości, powinni opisać w regulaminie/umowie. Nie czytałem - coś takiego tam było?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...