środa, 1 czerwca 2022

Ranking lokat czerwiec 2022

Do rankingu lokat wracamy już na stałe bo też stawki stają się na tyle atrakcyjne, że cała zabawa nabiera wreszcie sensu. W ciągu jednego miesiąca widzimy duże wzrosty co cieszy, chociaż zdecydowana większość ofert z górnej półki dotyczy jednak banków spółdzielczych, a nie komercyjnych.

Niestety nie wiem jak kształtują się obecnie lokaty zatrzymaniowe w Getin. Ponieważ nie są one dostępne oficjalne oznaczyłem miejsce jako zerowe. Dodam oprocentowanie jeśli podacie w komentarzach jak wygląda oferta dla 2 miesięcy bo ten jest zwykle najatrakcyjniejszy. Standardowa oferta Getina jest dziś niestety kiepska co widać po poniższym zestawieniu.

Niektóre banki niestety przesypiają wzrosty przez co po prostu szybko wylatują z zestawienia. W dalszym ciągu bowiem pozostajemy przy maksymalnie 4 miesięcznym okresie, a niektóre banki mają oferty typu 3% na kwartał a 5% na 5 lub 6 miesięcy. Tak jest w przypadku Nest banku czy Paribasa. 

Jednocześnie wprowadzamy od dziś nowy limit dolny, teraz wynosi on 4% i myślę, że przy takim już pozostaniemy na dłużej. W przyszłych miesiącach gdy wzrosty już wyhamują wydłużymy tutaj zestawienie do 6 miesięcznych depozytów. Póki co już kwartalne niesamowicie się dłużą... 

Co ciekawe dziś pojawiła się pierwsza lokata na... 7% przy czym za każde 20k na tej lokacie mającej limit na 500k bank posadzi jedno drzewo:) To niezły bacik na inne banki. Szybko wróciliśmy do poziomów z początku bloga.


1 miesiąc

1. Bank Nowy - NOWY depozyt WYSOKI PROCENT 6,50% do 10k

2. PKO - Lokata mobilna 5,75% max 50k

3. Bank Nowy - Lokata WYSOKI PROCENT 5,50% max. 10k

4. BFF - Lokata Facto 5,00% min. 5k

5. Neobank - neoLOKATA 1M 4,00% do 1 mln


2 miesiące

0. Getin - Lokata zawrotna 5,70% (oferta zatrzymaniowa - przelew do PKO)

1. Neobank - energoLOKATA Wysoki Procent 5,50% max. 10k (dla nowych)

2. Getin bank - Lokata mobilna 5,00% do 50k


3 miesiące

1. BOŚ -  EKOlokata Promocyjna 7% od 10k

2. Bank Nowy - NOWYdepozyt GWARANTOWANY 6,10% do 400k (dla nowych)

3. BFF - Lokata Facto 5,75 min 5k

4. Inbank - Lokata lojalna 5,50% min 5k

    PSB Ciechanów - Ekstra Lokata 5,50% max. 400k 

6. Neobank - energoLOKATA 3M PLUS 5,40% (dla nowych) max 1 mln

    Neobank - energoLOKATA 3M gwarantowana 5,40% (dla nowych) max 400k

8 PBS Ciechanów - superLOKATA 5,00% max 1mln

   Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M gwarantowany 5,00% max 1mln

   Alior bank - Lokata mobilna 5,00% max 20k

10 Neobank - neoLOKATA ZYSK 3M 4,90%

11 Getin - Lokata na nowe środki 4,50% (saldo 25 maja)

12 Inbank - Lokata standardowa 4,00% min 5k

     Alior - Lokata na nowe środki 4,00% (saldo 4 maja)


4 miesiące

1. Santander bank - Lokata mobilna 5% max. 20k

 

63 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że już nadszedł najwyższy czas, aby politycy uchwalili opodatkowanie podatkiem dochodowym tylko tę część odsetek od lokat i obligacji skarbowych, która przekracza stopę inflacji. Jaki zysk kapitałowy ma ktoś, kto otrzymuje odsetki 5% przy inflacji 14%? A mimo to od tych 5% pobierany jest podatek. Trzeba chyba stworzyć jakiś oddolny ruch, który zlikwiduje podatek pobierany przy odsetkach niższych od inflacji. Mówcie posłom w swoich okręgach, aby to zrobili. Mówcie i piszcie o tym na różnych forach i gdzie się tylko da. Wtedy na pewno zostanie to zauważone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tia.. już ci podatek zniosa. Przecież te s...yny dokładnie wiedzą w co inwestować i sobie krzywdy nie zrobią. Mieszkan nakupowali a tam podatku od wzrostu wartości po 5 latach się nie płaci. A niby jaki oddolny ruch protestu zrobisz? bedziemy wszyscy zrywać lokaty czy jak?

      Usuń
  2. Ile w getinie macie? Mi 5.7 na 2 miesiace pokazalo do PKO. Zastanawiam sie czy warto zakladac, bo stopy zaraz znow do gory pojda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy bedziesz czekal, to nigdy nie zalozysz, bo ciagle bedzie roslo, a Ty wciaz bedziesz mial 0.

      Usuń
    2. Ostatnio było info o stawce 5,80% symbolicznie wyższej aniżeli lokata na 5,75% w PKO.
      @Anonimowy 10:22 dzięki za info, dodałem do rankingu

      Usuń
    3. Testowałem właśnie na PKO i 5.7% pokazało. Na aliora w ogóle 4.5%.

      @anonimowy 10:51: no i tu się mylisz, jakie 0? Przecież środki leżą na KO. Na Ko można mieć teraz 4-5%. Więc może lepiej przetrzymać tydzień czy dwa na na 5% na KO, a potem mieć więcej na lokatach.

      Usuń
    4. A na KO nie było jakiejś propozycji tylko lokaty? Czy masz na Eko już jaką włączoną promocję ?

      Usuń
    5. Nie pisales, ze teraz Twoje srodki leza na KO, wiec uznalem, ze leza na ROR i sie zastanawiasz czy juz teraz lokowac czy pozniej.

      Usuń
    6. Widzis juz tu w komentach 7% sie pojawia, wiec pozostali zapewne tez podniosa zaraz. O tym wlasnie mowilem.

      Usuń
  3. Czy w Nowym Banku można załozyć obie lokaty tj> 1 miesięczna na 6,5% i 3 m-czna na 6,1?

    OdpowiedzUsuń
  4. ING od dzisiaj 5% na OKO I OKO Bonus.

    OdpowiedzUsuń
  5. W BOŚ banku od dzisiaj lokata 7% na 3 miesiące do 500 tyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info, dodano do rankingu. Ciekaw jestem jak na coś takiego zareagują inne banki.

      Usuń
  6. Czy ufać temu BOS bankowi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu nie? Abstrahując nawet od BFG, https://www.eurorating.com/pl/ratingi/banki/wg-ryzyka-kredytowego

      Jedyne co mnie w nich trochę denerwuje to konieczność zrywania przez wizytę w oddziale, jeżeli się zakładało spoza BOŚ24. Ale się skuszę, liczę że nie będzie takiej potrzeby. A nawet gdyby była - da radę, sam sprawdzałem niedawno zrywając bodaj EKO Lokatę 5na5 po tym jak minęły jej pełne lata, a stawki dla następnych do końca trwania lokaty zostały daleko w tyle w stosunki do bieżących na rynku. I aż szkoda tej kasy pouciskanej po Paribasach, Santanderach czy nawet PKO teraz xD

      Usuń
    2. Ciekawa sytuacja, niewiadomo co robić. Dali przed podwyżką stóp 7%. Zakładać czy czekać na 8%?:)

      Usuń
    3. Swoją drogą brawa dla BOŚ Banku za podkręcenie rynku - tak jak raptem miesiąc temu ING rozruszał depozyty oferując 4% do 400tys., tak teraz mamy już 7%! I jeszcze drzewka będą sadzić, hehe. Reszta towarzystwa musi ruszyć rzycie, ciekawe co ten bidny Getin teraz będzie oferował w momencie masowych ucieczek kapitału.

      Usuń
    4. 8*% to chyba jeszcze nikt nie da przy stopie 6%. Może za 2mc bo chyba Getin nie jest aż takim desperado a sądząc z tego co robi jakoś nie spieszno mu z tak radykalnymi podwyżkami. obstawiam 6.5% na nowym EKO bo jednak oferta konkurentów robi się mocna. I tak to żałość przy tych odczytach inflacji. Po odjęciu Belki to już w ogóle dramat ale coś trzeba robic by choć minimalizować straty. Mi trochę chodzi po głowie ta roczna obligacja detaliczna. Nie jestem w stanie oszacować do jakiego poziomu dojdą stopy, ale w skrajnym przypadku to moze pójśc ostro w górę choc sa już poważne objawy pierwszych kłopotów w gospodarce więc chyba nie dojdą za wysoko ze stopami a inflacja i tak zostanie.
      TomTom jeszcze tu się pojawia?

      Usuń
  7. Ponad 60% udziałów Skarbu Państwa, czyli wiarygodność taka sama jak pko bp czy pekao..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałem że już nic mnie nie zdziwi, ale analizowanie struktury własnościowej banku i jego wiarygodności w sytuacji gdy banki duszą się od nadmiaru kasy i niemal z przymusu podnoszą % lokat to już dla mnie wyższa szkoła jazdy jak chodzi o 3mc :-)
      Owszem - problemy być mogą, ale jeszcze nie teraz . Uwaga skupi się na zdolności państwa do obsługi zadłużenia i odkupu obligacji którymi panstwo zapchało banki . jeśli inflacja nie zacznie spadać a rząd dalej będzie pompował dług to sektor bankowy bedzie w kłopotach. TO bez dwóch zdań, ale jeszcze nie teraz. Wtedy to % lokat bedzie tak kosmiczne jak kosmicznie mały odsetek ludzi będzie miało odwagę by je zakładać :-)
      MM

      Usuń
  8. Nareszcie Neo zmienił datę badania salda - na 1 czerwca (chyba przeczytali mój wpis na ten temat:)). Mam więc w końcu u nich zero na tę datę - teraz trzeba poczekać na lepszy procent, bo konkurencja ich wyprzedza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już wniosek złożyłem. Jutro zabieram całą kasę z KO w GB i daję na 7% do BOŚ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie dużo nowych drzew posadzą;)

      Usuń
    2. Też złożyłem i czekam na e-maila z danymi do przelewu.Jutro lepiej nie przelewać bo koniec wypadnie w sobotę więc albo dzisiaj albo w poniedziałek.Mamy 5 dni na opłacenie.

      Usuń
    3. Czy dostałeś dane bo mi z jakiś powodów odrzucili wniosek i mam złożyć ponownie. Jak czytam w necie wiele osób otrzymuje taką informację. Poza tym jeśli dostałeś to po jakim czasie. Ja składałem 2 wnioski w czwartek, odmowa na jeden w niedzielę, a na drugi cisza (poniedziałek 18:00).

      Usuń
    4. Jeden składałem rano w czwartek i wieczorem dostałem odpowiedź że odrzucony.Ponownie wysłałem w piątek z nowymi zdjęciami dowodu osobistego i dzisiaj przed chwilą dostałem e-maila z rachunkiem do przelewu na lokatę.

      Usuń
    5. Anonimowy6 czerwca 2022 17:56
      Ja składałem 2 wnioski w środę 1 czer. Pierwszy następnego dnia przyjęty i od dziś lokata pracuje, ale na rozpatrzenie drugiego czekam do teraz (6 czer. godz.19:30).

      Usuń
    6. Robiłeś zdjęcie czy scan w kolorze? Drugi wniosek dzisiaj odrzucony. Zrobiłem jeszcze raz scan na innym scanerze i złożyłem ponownie. Jak dla mnie poprzedni scan był całkowicie czytelny. Czekam co dalej. Ciekawe ile kolejnych dni? Ogólnie sposób działania to dno. Raczej aby pokazać, że coś mam, ale jak najbardziej zniechęcić do skorzystania.

      Usuń
    7. Pierwszym razem wysłałem scan w kolorze i odrzucili, drugim razem normalne zdjęcie i przeszło. Dzisiaj lokata już założona.

      Usuń
  10. Posadzą 21 Marcinie :) Może blogowego zagajnika się doczekamy nawet !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to może ja też dorzucę jakieś drzewko do tego zagajnika:)

      Usuń
  11. z informacji uzyskanych na infolinii są 2 dni na opłacenie lokaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Regulamin mówi o 5 dniach roboczych.

      Usuń
    2. Przepraszam. Sprawdziłem teraz. Pięć dni kalendarzowych na wpłacenie od dnia otrzymania maila z nr rachunku.

      Usuń
    3. Dla klienta liczy sie regulamin (tam mowa o 5 dniach roboczych), a nie dezinformacja na infolinii ;)

      Usuń
    4. "Regulamin mówi o 5 dniach roboczych"

      a już sam mail z nr konta - o 5 dniach kalendarzowych !!! Mało tego, wysłałem 2 wnioski na różne kwoty i teraz nie wiem którego dotyczy mail, który do mnie przyszedł?? Koszmar

      Usuń
    5. Przy 7% i kwocie 400K to opłaca się nawet Sorbnetem puść przelew. W moim banku opłata za przelew to ca 30-40 zł a dzienne odsetki to ponad 60 zł :)...
      Tylko wniosek wczoraj złożony a żadnego odzewu z banku nie mam. Nawet maila że wniosek złożyłem... Zobaczymy kiedy się odezwą.

      Usuń
    6. No cos cisza. Ja dzisnwyslalem intak samo. Ktos to zalozyl juz w ogole?

      Usuń
  12. Jeżeli zakładam lokatę w BOS tylko przez stronę, to jak potem wycofać zgody marketingowe po zakończeniu lokaty i automatycznym otrzymaniu zwrotu+odsetek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłać do banku wypowiedzenie umowy ramowej. Po zakończeniu lokaty takowa zostaje z automatu w banku (chyba).
      MM

      Usuń
  13. BOŚ Bank ma błąd na stronie zakładania lokaty - przy dowodzie osobistym wydanym na czas nieokreślony nie przyjmuje daty wydania dłuższej niż 10 lat od dnia dzisiejszego więc online nie można, odsyłają do placówki. Znają problem ale nic nie robią. Żenada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem to samo z moją Mamą. Jest na to patent ;) Przyciski "przejdź dalej" masz u góry i u dołu. Po wypełnieniu tej strony - przejdź dalej tym przyciskiem u góry. Mamie pomogło.

      Pozdrawiam TomTom

      Usuń
    2. Mnie nie przechodzi. W jakiej przeglądarce wypełniałeś?

      Usuń
    3. W Firefox-ie. Co chwila wyskakiwało, że wystąpił 1 błąd i dopiero górny klawisz dalej - przepuścił.

      Usuń
    4. U mnie nie przepuszcza nawet w Firefox. Windows 7.

      Usuń
    5. Przed firefoxem przestrzegam od dawna, sam od niego zacząłem i oczywiście system się zawiesił przy drugim ekranie.
      Co ciekawe także Chrom nie przeszedł, wyskoczył mi jakiś błąd serwera proxy...

      Usuń
  14. Promocja w BOŚ Banku trwa do 9 września. Dowolna liczba lokat (w sumie maks 500.000,00). Czy to znaczy, że jeśli teraz założę jedną lokatę, to następną mogę na przykład w lipcu, jeśli ta pierwsza nie wyczerpie limitu?

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy Getin dzisiaj z propozycjami zawrotnymi lokat i KO na obecną sytuację rynkową jakoś reagował ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Alior - lokata zatrzymaniowa: 4,5% na 91 dni, Millennium - zatrzymaniowa - 4,% na 3 miesiące do 50 tys. (ostatnio podwyższono, bo dotychczas było tam 2,25%).

    OdpowiedzUsuń
  17. > 1.2. Okres Lokaty upływa z dniem 2022-09-02 (włącznie).

    Taki mam punkt w otrzymanym wczoraj potwierdzeniu zawarcia lokaty. No i teraz konia z rzędem temu kto mi powie - czy to znaczy, że przeleją mi kapitał z odsetkami do innego banku gdzie wskazałem rachunek powiązany zaraz po północy w dniu 02.09 (piątek)? To by była jedyna szansa żeby środki nie spały przez weekend...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w dniu 02.09 powinieneś otrzymać zwrot środków. Przyznam, że nie rozumiem tego dopisku "włącznie"

      Usuń
    2. Anonimowy3 czerwca 2022 09:30 Jako odbiorcę przelewu wpisałeś swoje imię i nazwisko???

      Usuń
  18. A ile w ailor na lokatę zatrzymaniowa trzeba mieć

    OdpowiedzUsuń
  19. Podniesione znów stopy.Lokaty będą rosnąć jeszcze?Jak myślicie?Mam stare KO w Nest.Nie wiem czy i ile podniesie.Naraxie jest 6,4%Kusi mnie BOŚ lub PKO SA lokata rentierska a może lepiej poczekać jeszcze.Jakie są Wasze sugestie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To możesz zrobić tak jak ja. Pewną część wrzuciłem na rentierską w Pekao (wydaje mi się, że za 2 lata o 6% na lokatach będzie można tylko pomarzyć), a teraz będę miał średnio 1k zł co miesiąc przez 3 lata. Takie moje 1000+ ;) Jednak większość kasy wrzuciłem do BOŚ-a na te 7%. Zobaczymy jakie stawki będą za 3 m-ce i wtedy znowu na najlepszą ofertę na rynku.

      TomTom

      Usuń
  20. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Problemy-z-lokata-BOS-na-7-proc-Bank-odrzuca-wnioski-8355989.html

    TT

    OdpowiedzUsuń
  21. lokaty na 7 % nie ma od soboty
    To był wielki kant i wyłudzenie danych osobowych a przy okazji sondaż rynku malutkiego państwowego banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tam się udało, zawnioskowałem w ciągu kilku godzin od pojawienia się oferty (czyli pewnie w momencie co jeszcze nie byli zakopani we wnioskach) i lokata wystartowała od 2. czerwca

      Usuń
    2. Właściwie to jest ta lokata, tyle że teraz założenie tylko przez ebankowość, a więc trzeba konto założyć u nich kurierem albo wizyta w oddziale (jak macie taki w pobliżu)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...