niedziela, 11 lutego 2018

Jak zrobić przelew do Idea bank bez autoryzacji i gdzie jest to niemożliwe


Ostatnio dużo czasu spędzam poza granicami Polski, a mimo to szkoda tracić okazje jakie pojawiają się na naszym rynku. Podczas tegorocznego wyjazdu miałem okazję przetestować przelewy na wypadek, gdyby Idea bank na krótką zaoferował fajną lokatę. 

Pierwsza rzecz jaką warto podkreślić to fajna użytkowość tokena. Nieważne czy token sprzętowy czy w formie aplikacji na komórkę działa zawsze. Niezależnie od tego czy jest zasięg, czy jest sygnał, przelewy można zrobić bez problemu.


Dzięki temu kasa w Toyocie czy Eurobanku nie jest nijak blokowana. Akurat dostałem wypłatę na początku miesiąca do Eurobanku i bez problemu mogłem ją w całości przelać do Getinu by pracowała na 2,70% podobnie jak inne przelewy jakie dostałem na czas nieobecności w kraju.


Co jednak w przypadku, gdy bank nie daje tokena? Czy skazani jesteśmy na blokadę środków na koncie osobistym bez oprocentowania? Wszak każdy dzień gdy środki są na koncie ze stawką 0% to ewidentne marnowanie ich potencjału.

Jest na to sposób, chociaż nie działa to w każdym banku. Pokażę to na przykładzie popularnego Millennium, gdzie mam bardzo obfity limit, który służy między innymi do zabukowania dobrej lokaty w IB, gdy nie mam środków.

W takim przypadku warto zdefiniować sobie przelew do wybranego odbiorcy, dzięki czemu nie będzie potrzeby na przyszłość autoryzować go smsem. Więc nieważne czy będziemy w Ameryce Południowej czy Australii przelew i tak zostanie zrealizowany, jak Idea bank wyskoczy z jakąś super lokatą.

Logujemy się do bankowości Millennium. Wchodzimy na zakładkę Przelewy i w sekcji Moi odbiorcy wybieramy opcję Nowy odbiorca Szablon płatności. Otwiera się nowe okienko widoczne poniżej.

Należy zaznaczyć pole Zaufany odbiorca

Tutaj możemy nadać nazwę skróconą dla przelewu np. promocyjna lokata IB. Ważne by zaznaczyć pole Zaufany odbiorca. Niżej mamy informację: Przelew nie będzie wymagał potwierdzania H@słemSMS, a o to właśnie chodzi.

Niżej w pole Nazwa odbiorcy wpisujemy swoje imię i nazwisko a w polu Numer Konta 26 cyfrowy numer konta idealnego w Idea bank. Wprowadzone zmiany należy zatwierdzić smsem, dzięki czemu na przyszłość będziemy mogli robić przelewy nawet jak zgubimy komórkę, zapomnimy zabrać ją z samochodu czy będziemy na Hawajach.

W WBK wybieramy listę odbiorców

Podobnie postępujemy w WBK, gdzie mamy wiele kont na 3%, które warto wyzerować, jeśli Idea bank da nam lepszą stawkę. Tutaj wybieramy zakładkę Przelewy i płatności po czym w lewej kolumnie w sekcji Odbiorcy i Płatnicy wybieramy Lista odbiorców. Postępujemy dalej podobnie jak w Millennium.

Niestety nie ma takiej możliwości w Getin, gdzie trzymamy środki na koncie oszczędnościowym ze stawką 2,70%.


Można to łatwo sprawdzić. Logujemy się do bankowości zielonych i wybieramy Odbiorcy zdefiniowani. Otwiera się okienko widoczne poniżej. Na samym dole mamy informację zaznaczoną na żółto:  

W Getin bank nie ma takiej możliwości:(

Jak czytamy: Obecnie nie ma możliwości dodawania nowych odbiorców zaufanych. Realizacja przelewu do Odbiorcy zdefiniowanego wymagać będzie każdorazowo zatwierdzenia kodem autoryzacyjnym.

Nie wiem czym jest to spowodowane, w każdym razie to co przejdzie w Millennium i WBK nie przejdzie w Getin. W Eurobanku i Toyocie mamy tokena, więc problem z głowy. Innych banków nie testowałem.

Wiecie jak zrobić przelew będąc w odległym krańcu świata z Getin do Idea bank? Próbował ktoś coś takiego w przypadku, gdy nie było zasięgu? A może inne banki jak Getin też nie dają możliwości zrobienia przelewu bez autoryzacji...

18 komentarzy:

  1. Mam podobna sytuacje, pracuje na statku i czesto poza zasiegiem komorkowym - jedynie wifi. Jesli chodzi o IB - zainstalowalem aplikacje - potwierdzenie transakcji za pomoca ustalonego kodu PIN. Moze w Getin jest podobna opcja na apce?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie bardzo wiem o jakim problemie z autoryzacją piszesz. Wielokrotnie robiłem przelewy pomiędzy polskimi bankami będąc w Europie, Azji i Afryce i zawsze przychodzi na telefon esemes autoryzacyjny, którego odbiór na całym świecie jest bezpłatny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od sieci w jakiej jesteś. W nju po wyjeździe z Polski nie dostaniesz nic. Nie ma żadnego zasięgu, nie dochodzą żadne smsy i nie możesz też nigdzie dzwonić. Możesz jedynie robić zdjęcia.

      Usuń
  3. Jestem w nju i mieszkam za granicą.Kody SMS dochodzą i dzwonię wszędzie bez problemów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jakim cudem? Przedtem byłem w Orange i przy przekraczaniu granicy otrzymywałem smsa o cenniku w danym kraju. I owszem mogłem smsować i dzwonić.
      Odkąd jestem w nju po przekroczeniu granicy telefon milczy jak zaklęty, a po powrocie mam lawinę smsów o próbach połączeń takiego, a takiego numeru.

      Usuń
    2. A może po prostu włącz roaming?
      http://www.njumobile.pl/obsluga/uslugi,roaming

      Usuń
    3. O dzięki za podpowiedź:)
      Szkoda, że nie napisałem tego artykułu wcześniej. Już wróciłem do kraju...
      Przyda się jednak na przyszłość, bo w kwietniu czeka mnie kolejny wyjazd poza Europę i to w terminie, gdy zwykle pojawiają się promocyjne lokaty w IB.

      Usuń
    4. Oczywiście chyba włączyć można go będąc jeszcze w kraju. Prawdopodobnie trzeba potwierdzić smsem, który w tej chwili do ciebie nie dojdzie.

      Usuń
  4. Polcan. Czy ty jesteś masochistą? Olej to NJU i po problemie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwo powiedzieć. Operator to nie bank i nie da się posiadać kilka na raz. Dużo dzwonię więc potrzebuję ofertę no limit, pytanie co wybrać...

      Usuń
    2. "pytanie co wybrać.." Czy Ty czasem Polcan nie jesteś na wczasach w Bangkoku, na manioku :) Toć przecież masz PP4, zajrzyj tam z ciekawości :D

      Usuń
    3. Czytam na bieżąco, na razie jest miejsce 4

      Usuń
    4. A korciło mnie zacząć od miejsca 1 :) A poczekajcie sobie, emocje rosną :):):)
      Oby tylko rozczarowania nie byo

      Usuń
  5. Polcan mam prośbę czy mógłbyś opisać promocję limitu w koncie w Millenium. Z góry dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobra oferta, omawiana wielokrotnie na tym blogu np. niżej
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2016/02/oferta-specjalna-darmowego-limitu-w.html

      Usuń
  6. Apropos podróży - ciekawa sytuacja jest przy przelewach, gdy mamy przesuniecie czasowe. Ostatnio znajmy chciał mi podesłać kasę mBank - mBank - normalnie to trwa sekundy ale jak on miał +10 h do przodu to nie mógł tego zrobić z datą wsteczną i musiałem poczekać do godziny 24.00 aby kasa pojawiła się na koncie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja to w ogóle mam problem z założeniem konta ROR w IB. W Idea Cloud wisi komunikat, że konto oczekuje na aktywacje. Po kontakcie mailowym z obsługą wychodzi, że mają jakiś błąd systemu. Jedyna możliwość aktywacji to osobista wizyta lub aktywacja przez telefon. OK> dzwonię - podaje PESEL i inne dane tym razem kolejny problem - twierdzą, że mam zablokowany telefoniczny kanał dostępu. Tym samym jedyna możliwość aktywacji to wizyta w oddziale oddalonym o 150 km. ;-)
    A ja chciałem założyć tylko lokatę "NA NOWE ŚRODKI PLUS". Niestety "produkt dedykowany wyłącznie dla posiadaczy konta indywidualnego w Idea Bank". Brawo...

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej Polcan, może apropos podróży warto odświeżyć temat czym płacić zagranicą? Opcji jest dużo. Karta debet w Citi, ING, Eurobanku, karty prepaidowe Revolut, Dipocket? Ktoś ma jakieś doświadczenia? Jeszcze czeka mnie wyjazd na narty, więc powoli zabieram się za temat :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...