niedziela, 31 grudnia 2017

3...2...1... odliczanie do Lokaty na Dobry Początek nowego roku 2018


Podczas gdy wszyscy zaczynają dziś odliczanie do Nowego Roku, my zaczynamy nieco dłuższe odliczanie do ujawnienia stawki Lokaty na Dobry Początek Nowego Roku. Póki co widzimy tutaj ?,??%

Sylwestra zacząłem oczywiście od... założenia lokaty Tylko Teraz, gdyż owo Teraz w wydaniu Idea bank nie trwa kilka godzin lecz cały tydzień. To pozwoliło na złożenie wniosku w piątek w ostatnim dniu, kiedy ta lokata była dostępna. O dziwo założyła się szybko i sprawnie:)

Co ciekawe drugi raz zdarzyło się, że Lokata Noworoczna nie odnowiła się na superprocencie 0,01% jakim niebiescy faszerują nas zwykle. Na dwa dni przed końcem lokaty na maila dostałem info, że mam zalogować się do IB i przedłużyć lokatę.


Nie trzeba likwidować kwantowej lokaty
Nie sprawdziły się zatem czarne scenariusze z komentarzy, że zapadająca w sylwestra lokata noworoczna będzie się kisić przez dwa dni, nawet gdyby je przelać na kiepskie dziś konta ze stawką w okolicach 2%.

Dziś lokaty zakładać można tylko do godziny 18:00

Kto zamierza także przedłużyć lokatę Noworoczną powinien pamiętać, że dziś bankowość IB jest czynna tylko do godziny 18:00. Warto więc się pospieszyć z założeniem lokaty Tylko Teraz i zająć się przygotowywaniem do zabawy.

To oczekiwanie skończyło się kompletnym rozczarowaniem
Zaczynamy zatem do odliczanie do Lokaty na Dobry Początek. To już drugie takie wyczekiwanie i mam nadzieję, że nie skończy się tak jak poprzednio. Kto nie pamięta sławetnej zapowiedzi Lokaty Black Friday może zajrzeć tutaj by przekonać się jak skończyło się nasze wyczekiwanie.

Liczyliśmy na 3% a tymczasem bank... zmieniał stawki w trakcie trwania lokaty. mimo iż miała być dostępna tylko jeden dzień, a bank przedłużył ofertę przez kolejne dwa dni. Tyle że nie szło to w dół jak z grudniową lokatą noworoczną lecz w górę co utrwalałem na screenach zamieszczanych w artykule.

Czy tym razem to będzie kolejny kawał i Idea bank da nam 2,18% by uczcić rok 2018? Wszak kropka może tutaj zastępować zero. Wszak na dobry początek sugeruje skromny początek po którym będzie lepiej.

Tak czy owak wszystkim czytelnikom u progu Nowego Roku życzę, by nie tylko był to prawdziwie Dobry Początek, ale i by cały 2018 był nie tylko Dobry, ale także zdecydowanie lepszy od mijającego. I to nie tylko w sferze finansowej.

43 komentarze:

  1. obstawiam (optymistycznie) ze bedzie 3,18% :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochani gdzie wy widzicie te lokatę na dobry początek? Z aplikacji mobilnej nic mi takiego nie wyskakuje...

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy w 2018 roku będą wrzucane tutaj również informacje o ciekawych ofertach bankowych dla biznesu? Już w styczniu czeka mnie rejestracja firmy i szukam miejsca, dzięki któremu będę mógł być na bieżąco z dobrymi okazjami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będą. Jak nie tu, to na sąsiednim blogu, gdzie przypomniałem o kończącej się dziś bardzo dobrej ofercie dla firm, w której zgarnąć można łatwo 1620 zł.
      http://polakcandwa.blogspot.com/2017/12/ostatni-dzwonek-na-rekordowe-1620-z-za.html

      Usuń
  4. Przecież ta lokata Noworoczna była nieodnawialna, Tylko teraz natomiast się odnowi na rewelacyjne 0,01%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to nie ma znaczenia. Ważne wpisać nową lokatę do arkusza z datami zapadalności. Jak się odnowi to zrywam, jak nie to mniej zachodu.

      Usuń
    2. Nie no. Dla mnie też. Trochę mnie dziwią natomiast ci co dzwonią do banku żeby ustawić nieodnawialność, albo nie chcą założyć konta w idei.

      Usuń
    3. A jaki to problem wykonać telefon w sprawie nieodnawialności? dla mnie żadna fatyga. I dlaczego niby miałbym zakładać konto jeśli można działać bez konta? No ile można mnożyć tych kont?

      Usuń
    4. Dokładnie. Ja po prostu zakładam nową, po czym włączam arkusz excela i wpisuję nową datę zapadalności wraz z kwotą jaka będzie dostępna obok hasła Idea bank w kolumnie Lokaty.

      Usuń
    5. @Anonimowy 13:22
      Bo telefon do banku to jedna z bardziej irytujących czynności jakie trzeba wykonać.
      A kont może być dowolna ilość, pod warunkiem, że jest to opłacalne.

      Usuń
    6. O wiele bardziej upierdliwa jest gimnastyka Polcana z excelem i nie widzę nic irytującego w rozmowie z infolinią która działa bez zarzutu. Co nie zmienia faktu, że tak prozaiczna operacja powinna być dostępna dla każdego klienta w systemie. Ale Idea liczy na to, że gapowaci klienci zapomną jak działa odnawialność i ich oszałamiające 0,01%. Nieelegancki to trick.

      Usuń
    7. Jak się ma konto, ma się ten luksus, że nie obchodzi mnie kiedy lokata się zaczyna, ani kiedy się kończy. Przykładowo 29.12 pozakładałem obie wnioski na tylko teraz, a dziś spokojnie sobie pozakładałem lokaty.

      Usuń
    8. Anonimowy31 grudnia 2017 13:41
      O wiele bardziej upierdliwa jest gimnastyka Polcana z excelem >>>>>>>>>>>>>
      Nie patrz na lokaty tylko przez swój pryzmat. Gdybyś miał kilkadziesiąt lokat w różnych bankach na kilkaset tys. to jak wyobrażasz sobie to bez zapisów Excelu? pogubiłbyś się w mig a banki obrobiłby cię z rozkoszą :)

      Usuń
    9. Lokaty to najmniejszy pikuś. Prawdziwy powód rozpiski w Excelu to nie tylko terminy zapadalności lokat czy warunki za konta do spełnienia w każdym z banków.
      Powód główny to obsługa mojego ogromnego długu, który generuje dodatkowy i niemały zysk. Tutaj jednak trzeba wybitnie uważać na terminy, bo spóźnienie nawet o dzień może mieć duże ujemne skutki. Dzięki arkuszowi mam wszystko jak na dłoni i nie obawiam się, że coś mi umknie, a wszelkie zobowiązania będą spłacone na czas.

      Usuń
    10. Polcan może początek 2018 roku to dobry czas na nauczenie tego swoich czytelników.Ja jestem chętny...

      Usuń
    11. Przeczytaj sobie poprzedni artykuł z naciskiem na pierwsze miejsce bo tam masz wprowadzenie w temat. Ilekroć poświęcam więcej miejsca na limit w koncie, pkzp, karty kredytowe czy zakupy na raty czytelnicy nie podejmują tematu.
      W tym roku jestem do przodu jakieś 2-3 tysiące dzięki darmowym kredytom (to nazwa wspólna dla limitów, pkzp, kk i ratalnym zakupom + kilka dodatkowych tricków). To szacunkowy rachunek bo wszystko działa u mnie jednocześnie (konta, lokaty, polecenia, yb, premie itd) i nie prowadzę osobnej księgowości dla pożyczek.
      Inna sprawa to konieczność posiadania stałego etatu i nienagannej historii kredytowej co pozwala na otwieranie kolejnych limitów, pożyczek czy kart kredytowych z cashback.

      Usuń
    12. Tez korzystam czasem z promocji, typu mBank za 750zl, ale nie wymaga to wielkiego zachodu. Ile czasu poswieciles na zarobienie tych 2-3tys rocznie. Rozumiem, ze to hobby, bo inaczej to raczej slaba stawka wychodzi za 1h?

      Usuń
  5. A ja [qrwa] żadnego maila nie dostałem, więc okrągła suma będzie się kisić bezproduktywnie do 02.01. A 3 dniówki założyć nie mogę ... Coraz bardziej mnie ta ydeapseudobank zaczyna wqrwiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dostałeś bo nie wybrałeś opcji nieodnawialnej. Proste jak drut.

      Usuń
  6. @niczyjpan no patrz... Ja konta w Idei nie posiadam a również złożyłem wniosek o lokatę Tylko Teraz 29.12 a opłaciłem dzisiaj 31.12. Po północy 31.12 poprzednia lokata odnowiła się na 0.01%. Rano wystarczyło ją zerwać i jako konto do zwrotu podać konto nowej lokaty Tylko Teraz. Automatycznie założyła się na 3% a deklarowana kwota lokaty w złożonym wniosku nie musi zgadzać się z kwotą wpłacana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuch! sprytne zagranie, a jak na to wpadłeś?

      Usuń
    2. Mimo niewątpliwej wygody ten system powoduje, że jedną noc pieniądze leżą nieoprocentowane, co obniża realne oprocentowanie lokat.

      Usuń
    3. @Anonimowy2 stycznia 2018 07:57
      Nieprawda, nic się nie marnuje. Pierwszą nockę pieniądze pracują na kończącej się lokacie, a drugą nockę na nowej.

      Usuń
    4. To w takim razie w ciemno zakładałeś, że 31 grudnia będzie atrakcyjna oferta lokat, skoro nie masz konta w IB i lokata kończy Ci się w niedzielę. Inaczej pieniądze przeleżałyby bez oprocentowania aż do wtorku. Teraz się udało, ale następnym razem nie musi.

      Usuń
  7. Anonimowy1: Nawet jeśli będzie nieco powyżej 3% to pieniądze z dziś kończącej się lokaty Noworocznej (3,15%) musiałyby czekać aż dwa dni. To strata odsetek. Słusznie więc zrobił ten, kto dziś przelał - w ramach konta idealnego - pieniądze na lokatę Tylko Teraz 3 %. Nie wiadomo wszak co będzie 2 stycznia (wtedy byłoby za późno na lokatę Tylko Teraz 3%)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie jeszcze nie wiadomo jak było "słuszniej". Dla odrobinę wierzących lepiej było przelać na zośkę, żeby pojutrze albo założyć "nowe środki plus", albo wyczekiwaną "na dobry początek".

      Usuń
    2. Pieniądze z Noworocznej na koncie tuż po 24 :)Także wcale nie trzeba było czekać do jutra :)

      Usuń
  8. Od północy ma się pojawić ta propozycja czy później?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym nie liczył, że dzisiaj po 24 coś zobaczymy ;).
      Pewnie pojawi się jutro koło 10-11 ... jak Leszek się wyśpi :)

      Usuń
  9. Lokata do końca miesiąca na 3,15 % - dla posiadaczy konta w IB

    OdpowiedzUsuń
  10. juz jest nowa lokata - Lokata DO KOŃCA MIESIĄCA
    Oprocentowanie: 3.15% - tylko dla konta idealnego

    OdpowiedzUsuń
  11. jest 2.01,2018 a tam nadal ???

    OdpowiedzUsuń
  12. 2 styczeń godzina 8:30 a IB nadal nie może się zdecydować czy dać 2,99 czy 3,00% buhahaha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W systemie jest lokata do końca miesiąca na 3.15%

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Jest w ofercie na stronie ogółem, ale po logowaniu jej nie widzę. Może dlatego, że jeszcze nie mam konta. Niech ktoś proszę napisze łopatologicznie jak z tym kontem w idea jest, mogę założyć online, dostaję od razu numer rachunku, na który mam zrobić przelew 1gr? I po tym jak on dojdzie, mogę już wysłać na ten numer rachunku środki, z których zasilę potem lokatę? Karta debetowa się nie pojawia lub mogę jej nie chcieć przy zakładaniu online, tak?

      Usuń
  14. "lokata na dobry początek roku"- jaki bank taka lokata buahhhhhhhhh

    OdpowiedzUsuń
  15. mają czas do północy. mam nadzieję, że warto będzie czekać

    OdpowiedzUsuń
  16. To poczekaliśmy całą dobę 2 stycznia i d..a.

    Lokata na dobry początek roku"- jaki bank taka lokata buahhhhhhhhh

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...