piątek, 23 czerwca 2017

Jak zamknąć... dawno zamknięte konto w Getin


Zakładamy nowe konta po świetne promocje, ale trzeba też posprzątać po starych i nieużywanych. Jak się okazuje niektóre konta wcale nie jest tak łatwo zamknąć i banalna do niedawna czynność ostatnimi czasy robi się dość problematyczna.

O tym, że w tradycyjny sposób nie da się zamknąć konta w Optimie pisałem całkiem niedawno. Nie wystarczy już wysłanie maila pocztą wewnętrzną jak było do niedawna. Kto tak zrobi może się nieźle zdziwić, gdy po roku gdy będzie chciał wrócić po nową promocję przekona się, że konto funkcjonuje dalej.

Jeszcze gorzej jest w przypadku legendarnego Getin, który jeszcze kilka lat temu był tak popularny jak dziś Idea bank. Tutaj dochodzi do absurdalnej sytuacji w której formalne zamknięcie konta wcale go nie zamyka.

Tutaj zamknięcie konta nie zamyka go całkowicie


Konto w Getin zamknąłem jeszcze w 2014 roku w tradycyjny sposób czyli przez wizytę w oddziale i podpisanie odpowiedniego dokumentu potwierdzającego zamknięcie. Okazuje się jednak, że mimo to nie można skorzystać z promocyjnej stawki konta oszczędnościowego 2,50% jako nowy klient.

Co się okazuje? Okazuje się, że wielu z nas ma założone subkonta, które nie są widoczne w bankowości elektronicznej. Chodzi o słynne nie zamknięte konta techniczne, które bank zakładał dla lokat zakładanych nie tylko w Getin ale także za pośrednictwem w Open Finance.

Konsultanci zamykający nam konta powinni nas o tym poinformować. Niestety dostajemy tylko standardowe druki zamykające ror i to wszystko. Konta techniczne zostają w bazie danych, przez co dalej jesteśmy traktowani jako klienci banku.

Bylem w oddziale by zamknąć te przeklęte konta techniczne. I o dziwo pierwszą rzeczą o jaką zostałem poproszony to... aktualizacja danych. Wydawać by się mogło, że zamknięcie konta oznacza nie tylko likwidację wszystkich produktów ale także danych osobowych. Niestety nie jest to prawdą, dane osobowe nigdy nie znikają, Getin zaś pyta o FACTA.

Co więcej nie ma żadnych oficjalnych formularzy służących zamknięciu kont technicznych. Facet który zamykał mi konto spędził kupę czasu na infolinii banku by dowiedzieć się jak to zrobić. Ostatecznie stanęło na tym, że dostałem formularze przeznaczone dla ror, zaś w miejsce numeru ror zostały wpisane numery kont technicznych.

Z tego powodu możecie się nastawić na długie oczekiwanie, w moim przypadku zajęło to rekordową blisko godzinę. Zwykle zamknięcie konta w banku trwa około 5 minut: wydruk formularza, podpis i bye bye. Niestety jak widać nie działa to tak w przypadku Getin. Też macie takie problemy?

Likwidowane konta warto zastąpić lepszymi

W następnym tygodniu trzeba zamknąć niepotrzebne już konta w WBK. W zamian warto otworzyć nowe tam gdzie dają 3% na lokacie i 2,55% na koncie oszczędnościowym o czym pisałem we wtorek.

12 komentarzy:

  1. Miałem równie absurdalną sytuację a Alior. Chcąc otworzyć nowe konto przelewem inicjującym musiałem jeździć i poprawiać moje dane, które miałem 5 lat temu w zamkniętym wówczas koncie. Najpierw nie przyjęli przelewu bo nie zgadzał się numer dowodu, potem nie zgadzał się mój e-mail. Wszystko dotyczyło niezgodności danych z zamkniętym 5 lat temu koncie. To po co my zamykamy te konta jak banki wszystko przechowują?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to by brać udział w nowych promocjach. To że mają dane nie wyklucza z udziału w nowych, bo zawsze biorą pod uwagę konkretny dzień jak przy KO.
      Swoją drogą właśnie złożyłem wniosek o nowy dowód. Pewnie z tego powodu będą niezłe cyrki związane z rozbieżnością danych.
      Millennium jako pierwszy bank wysłał mi nawet sms, że muszę zmienić dowód i poinformować bank o aktualizacji danych...

      Usuń
    2. ING też rozsyła SMS-y

      Usuń
  2. Ja miałem tylko możliwość logowania i od kilku lat nie zakładałem lokat.Po kontakcie z infolinią dowiedziałem się że nie mogę założyć konta oszczędnościowego w promocji ponieważ mam właśnie tą możliwość. Po zalogowaniu natomiast miałem taką możliwość co niezwłocznie uczyniłem i cieszyłem się promocją przez 4 m-ce.Także konsultantom ani pracownikom bym nie wierzył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałem tylko możliwość logowania, bo liczyłem, że założę lokatę promocyjną w Open Finance, stąd info, że nie widziałem owych kont technicznych po zalogowaniu się.
      Teraz wraz z kontami technicznymi zamknąłem także dostęp do bankowości internetowej. Dla świętej pewności, że wszystko co jest pozamykane.
      Dodatkowo wyraziłem sprzeciw dotyczący przetwarzania danych osobowych. Przyjęto.

      Usuń
  3. Millenium utrzymało oprocentowanie w kolejnej 3 edycji KO Profit 2,50% przez 92 dni. Okres promocji 3 edycji od 25.06.2017 roku do 26.08.2017r.
    https://www.bankmillennium.pl/direct/oszczednosci/konto-oszczednosciowe

    OdpowiedzUsuń
  4. Mialem dokładnie tak jak Ty Polcan. Nie łapałem się na promocję KO w Getinie właśnie przez te wirtualne konta techniczne sprzed paru lat. Mimo, że formalnie speĺniałem warunki promocji (potwierdzone przez pracownika banku) - nie mogłem mieć tych 2,5%! Bank przez 1,5 m-ca miał mi z tym pomóc, ale po dziesiatkach tel. i obietnicach to olał. To Gó...Bank, a nie Getin. Nigdy nie założe tam konta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem cierpliwy. Założyłem tu konto onegdaj bo oferowali lokatę na 12% i tego nie żałuję. W wersji online miałem drugie konto bo dawali 10% cashback więc wydoić można było całkiem nieźle.
      Potem były jednak cyrki przy połączeniu Getinu stacjonarnego z Getinem online i seria błędów.

      Teraz myślę, że już totalnie się od nich uwolniłem i jak znów coś dają chętnie skorzystam. Tyle że pewnie nieprędko będę uważany za nowego klienta, chociaż nie jestem już nim od blisko 3 lat...

      Usuń
  5. A ja dzisiaj zamknąłem konto w minute ... Bank umożliwił zamknięcie konta online.
    Wybierasz wnioski--->Wypowiedzenie umowy rachunku
    Zaznaczasz wszystkie konta + ew. umowę o bankowość elektroniczną, podajesz konto do zwrotu środków i po sprawie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wczoraj byłem w oddziale i nic nie załatwiłem, bo byłem 6 w kolejce. W Aliorze i Millennium zaś zero kolejek.
      Wnioski wybierasz po zalogowaniu się do bankowości czy na stronie głównej?

      Usuń
    2. Nie mam teraz dostępu ale z tego co pamiętam po zalogowaniu na stronie głównej w prawym górnym rogu jest ikonka WNIOSKI. Tak klikasz i moment jest po sprawie. Potwierdzenie z terminem zamknięcia przysyłają na maila.

      Usuń
    3. Zgadza się, to znacznie ułatwia sprawę.
      Poczekam na zakończenie lokaty mobilnej i złożę tędy wniosek:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...