poniedziałek, 2 kwietnia 2018

3% na Lokacie Urodzinowej w Millennium


Millennium nie przestaje zadziwiać. Do jakże licznych promocji o których piszę tutaj bardzo często doszła kolejna: lokata urodzinowa na 3%. Jest to jednak bardzo nietypowy depozyt bo skierowany co prawda dla każdego, ale każdy z nas może ją założyć... w innym terminie.
Masz urodziny? To masz prawo do lokaty na 3% :)
Skąd taki dziwny warunek? Bowiem jest to lokata urodzinowa, a każdy z nas ma kiedyś urodziny. Warunkiem zaś założenia lokaty urodzinowej jest możliwość jej założenia w ciągu 30 dni od dnia naszych urodzin.

Innymi słowy kto miał urodziny w marcu może sobie ją założyć, zaś kto będzie mieć w kwietniu musi jeszcze trochę poczekać. Ulokować można co prawda tylko 10.000 zł na jeden miesiąc, ale i tak warto z tego skorzystać, jest to bowiem prezent bez warunków nowego klienta.

Każdorazowo gdy zeruję limit w koncie pojawia mi się informacja o wstrzymaniu się z przelewem, bowiem bank przygotował dla mnie ofertę lokaty na 2,20%. Ostatnio miałem telefon w którym bank miał rzekomo super ofertę, stawka zaś wyniosła tylko 2,40%.

Lokaty poniżej 2,7% nie mają tutaj sensu

Zadałem wówczas pytanie jaki jest sens oferowania klientom dziwnych stawek na lokatach, skoro na koncie oszczędnościowym dają 2,70%. Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie zamieni świetnej stawki z KO na lokaty o niższym oprocentowaniu.

Tutaj założysz konto oszczędnościowe na 2,70% w Millennium

Dostałem odpowiedź, że oferty takich lokat są adresowane dla osób, które z różnych powodów nie mogą skorzystać z promocyjnych stawek na KO. Innymi słowy jak ktoś zaspał zerowanie konta pod koniec kolejnej edycji, o którym cyklicznie przypominam, ma się zadowolić stawką max 2,40%.

Czytelnicy FpG wiedzą kiedy zerować saldo, więc 2,70% to tutaj minimalna stawka dla kwoty do 200.000 zł. Skoro jednak 10k można sobie podbić do 3% to grzechem byłoby z tego nie skorzystać.

Z lokaty RR przestałem korzystać odkąd na KO jest 2,70%
Są dwa sposoby na założenie tej lokaty. Pierwszy polega na skorzystaniu z RR. Zakładamy ją tak jak lokatę mobilną w wariancie rozszerzonej rzeczywistości. Tyle że mobilnej w wariancie RR nie warto już zakładać skoro daje dziś tylko 2,50% a w WBK cały czas jest oferta konta na 2,70% które uruchomiłem przed świętami kurierem i działa od kilku dni:)
Urodzinowa lepsza od mobilnej z RR
 Kto nie ma w pobliżu kompa by włączyć stronę w Millennium dedykowaną Rzeczywistości Rozszerzonej może to zrobić używając samej aplikacji mobilnej. W tym celu należy wybrać:
  • Oferta dla Ciebie > Oszczędności > Lokaty 
  • Moje finanse > Oszczędności i inwestycje > Nowa lokata
W każdym przypadku musimy posiadać smartfona z  Androidem w wersji minimum 5.0 lub iOS w wersji 4.3.0. I być pełnoletni, gdyż minimum wiekowe dla tej lokaty to 18 lat.

Ciekaw jestem czy ta oferta będzie dostępna dla każdego bez wyjątku. Innymi słowy czy będzie można ją założyć przez cały rok. Ja w każdym razie musiałbym poczekać aż do grudnia, pytanie jednak czy pod koniec roku, zakładając dostępność lokaty, dalej będzie stawka 3%?

UWAGA:
Na koniec warto przypomnieć o pewnej pułapce związanej z lokatą urodzinową. Kto zamierza z niej skorzystać powinien wybrać taki moment, by nie zahaczała o dzień badania salda dla następnej edycji. Środki z konta możemy wyzerować dla lepszej stawki, ale lokaty nie zerwiemy, bo stracimy prawo do odsetek.

Kto o tym zapomni więcej straci niż zyska. Realny zysk na lokacie wynosi wszak 0,30pp. Natomiast w przypadku gdy lokata zahaczy o dzień badania salda, w następnej edycji KO 10.000 zł z zamkniętej lokaty będzie oprocentowane już tylko na... 0,60% czyli o 2,10pp mniej:(

23 komentarze:

  1. Trochę nie w temacie, ale dalej odnośnie Millennium. Wiem, że było to już wiele razy wałkowane, ale podpowiedźcie mi proszę. Do 16-ego kwietnia uczestniczę w 6-ej edycji promocji KO Profit. Wyzerowałem ostatnio konto tak aby brać udział w edycji 7-ej. Kiedy?, do kiedy? i czy z automatu ruszy mi promocja 7-ej edycji bez ruszania pieniędzy na KO?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nigdy dotąd nie korzystałem z dwu edycji jedna po drugiej bo zawsze korzystałem z innych po drodze. Teraz też przerzucam środki do WBK, więc nie przetestuję tego w praktyce.
      Ale moim zdaniem działa to tak, że na koniec twojej 6-tej edycji czyli po 92 dniach od startu zerujesz konto w Millennium. Od tej pory możesz zacząć w dowolnym dniu swoje nowe 92 dni w 7 edycji. Przelewasz środki np. po tygodniu i zaczynasz nową promocję.
      Jak się mylę to mnie poprawcie bo szybko tego nie sprawdzę, póki ciągle będzie coś atrakcyjnego poza Millennium. A od dziwo od wielu lat ciągle jest.

      Usuń
    2. "Jakoś nigdy dotąd nie korzystałem z dwu edycji jedna po drugiej bo zawsze korzystałem z innych po drodze."
      Ja właśnie też, dlatego zastanawia mnie jak to będzie. No nic, poczekam to zobaczę ;)

      Usuń
    3. To daj znać jak już zobaczysz czy dobrze myślę:)

      Usuń
    4. Jeśli 17 kwietnia będą środki na koncie, to z automatu wskoczysz w nową promocję /92 dni/.

      Usuń
  2. Ta urodzinowa po miesiącu daje w stosunku do 2,7 na proficie, 2 złote zysku. Zawracanie głowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się 2,02zł... będzie na lizaka.

      Usuń
    2. Mieć lizaka, albo nie mieć - oto jest pytanie.

      Usuń
    3. Tylko gdy założysz tą lokatę to mogą być później kłopoty z zerowaniem konta przed następną edycją promocji na proficie. I po zakończeniu lokaty odsetki od 10 k na proficie w plecy :)

      Usuń
    4. A to jest bardzo istotna uwaga. Warto tak ją założyć by wpadła w środek naszego 92 dniowego okresu i nie zahaczyła o dzień badania salda.
      Kto tego nie dopilnuje będzie miał 10k na standardowej stawce 0,60%.

      Usuń
  3. Ja niestety miałem lokatę mobilną na dzień ustalania salda dla konta oszczędnościowego, więc muszę odnowić tę lokatę znowu na 2,5 ponieważ jak tego nie zrobię to 10 tysięcy nie będzie objęte promocją na 2,7%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz to szczęście, że standardowa mobilna w Millennium jako jedyna na rynku jest odnawialna. Mobilna urodzinowa jest nieodnawialna, więc odnowi się na 0,60%.

      Też kiedyś odnawiałem mobilną jak KO było na stawce 2,50%. Potem jednak wszystko przeniosłem na KO w Getin, gdzie było 2,70% i uwolniłem się od mobilnej. Dziś możesz się ewakuować do WBK, gdzie też jest 2,70%.

      Usuń
  4. Nie w temacie,ale może ktoś wie czy jeśli zrobię przelew 2000zł do WBK na konto 123 z mojego konta w innym banku,to wpływ i nie zapłacę za konto opłaty?Zawsze robiłem to z konta żony ale teraz nie zdołam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez problemu. Ja ciągle robię przelewy z innego banku i opłat nie ma.

      Usuń
  5. Dziś kolejne miłe zaskoczenie: przelałem cały limit z Millennium do innego banku i sprawdziłem oprocentowanie KO w Millennium. O dziwo, wszystkie środki są oprocentowane na 2,70%.

    Do tej pory nie było wglądu w oprocentowanie, a konsultanci Mili twierdzili, że stawka zmienia się na standardową do salda wykorzystanego limitu.
    System pokazuje jednak, że tak nie jest. Jakiś błąd? Czy coś się zmieniło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po napisaniu powyższego komentarza przypomniało mi się, że zmiana stawki na standardową pojawia się w momencie przelania limitu na KO w Millennium czyli po przelewie wewnętrznym. Wszystko więc gra:)

      Usuń
  6. Czy żeby założyć lokaty deutchebank na 3 % to trzeba mieć środki na koncie, gdy się udamy do oddziału. Czy można zlecić w oddziale i dopiero przelać te środki?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja musiałem udać się do placówki 2-krotnie. Raz aby założyć obowiązkowe konto, zdeklarować sumę i chęć założenia lokat, a później drugi raz (po przelewie na ROR) - aby fizycznie "odpalić" te lokaty. Tyle, że zakładałem na kwotę większą niż dopuszczalna. Słyszałem też o przypadku, że komuś w banku ktoś sam je uruchomił z dyspozycji, nie wiem jak jest teraz - bo ja zakładałem ponad pół roku temu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ok, dzięki za informację. Konto już mam założone. Więc przeleję na nie pieniądze przed złożeniem dyspozycji, bo nie chciałbym dwa razy jechać, bo do oddziału trochę kilometrów mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dobrze pamiętam to te lokaty przysługują DO MIESIĄCA od założenia konta promocyjnego (tj. stania się nowym klientem) Dla pewności dowiedz się, czy bez deklaracji sumy, itp możesz to zrobić?

      Usuń
  9. Gdzie dowiem się więcej czym jest dzień badania salda? Mam okazję skorzystać z urodzinowej lokaty.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...