czwartek, 8 sierpnia 2013

Kantory Internetowe w Polsce – rozmowa z właścicielem porównywarki strefawalut.pl


Obok opisywanych wczoraj obniżek w Getin online, całą serię obniżek zaserwował nam jego tata, który w przeciwieństwie do syna obciął wszystko równiutko o 0,15pp. Sądzę jednak, że o typu informacjach nikt już nie ma ochoty więcej czytać i lepiej będzie rozwijać inne tematy. Stąd dziś druga część artykułu o spreadach walutowych, który ukazał się w ubiegłym tygodniu na PP2.

Popularność kantorów online w Polsce nieustannie rośnie. Na początku były tylko 3 – Cinkciarz, KantorOnline i InternetowyKantor, dziś jest ich ponad 30. O tym, jakie zmiany zaszły na tym rynku opowiada właściciel porównywarki strefawalut.pl

Czym właściwie jest e-kantor?

To po prostu kantor, w którym transakcje dokonuje się za pośrednictwem strony WWW i bankowości internetowej. Klient przelewa na konto kantoru internetowego określoną sumę w jednej walucie i w zamian otrzymuje na wskazane wcześniej konto równowartość wpłaconej kwoty w drugiej walucie.

Skąd tak szybki rozwój rynku kantorów online w Polsce?

Niewątpliwie do rozkwitu ich działalności przyczyniła się tzw. ustawa antyspreadowa z listopada 2011 roku. Pozwoliła ona kredytobiorcom na spłacanie kredytu w walucie innej niż polski złoty. Założyciele pierwszych e-kantorów odkryli niszę, którą postanowili wykorzystać, oferując osobom spłacającym kredyty obcą walutę po kursie korzystniejszym niż banki. Do tego oczywiście dochodzą inne równie ważne grupy: firmy handlujące z zagranicą, emigranci i turyści. Jednak głównym klientem na samym początku byli tzw. „frankowcy” i kredytobiorcy w innych walutach. Coraz więcej osób decyduje się na tę formę wymiany waluty ponieważ nikt przecież nie lubi przepłacać.

Źródło: www.sxc.hu

Czy możemy być pewni, że kantory internetowe są bezpieczne?

Wszystkie kantory w Polsce otrzymują zezwolenie na działalność NBP. Ich właściciele oraz pracownicy nie mogą być karani, muszą także ukończyć specjalistyczny kurs lub posiadać co najmniej roczne doświadczenie w dziale walutowym banku. Kantory internetowe mają także obowiązek rejestracji w GIODO. Wszystkie profesjonalne kantory stosują dodatkowe zabezpieczenia w postaci protokołu szyfrującego SSL/TLS, z którym spotykamy się również w bankach.

Przed skorzystaniem z usług danego kantoru online warto skorzystać z tabeli porównującej kursy wymiany oraz z forum o kantorach internetowych, gdzie z kolei zapoznamy się opiniami użytkowników. Internauci chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Jeżeli ktoś miał jakieś nieprzyjemne doświadczenia z którymś spośród e-kantorów, na pewno znajdziemy o tym wzmiankę w internecie.


Jakie są dalsze perspektywy rozwoju rynku kantorów internetowych w Polsce?

Niewątpliwie ogromną szansą dla rynku kantorów internetowych jest dość odległa perspektywa wejścia Polski do strefy euro. Moim zdaniem liczba kantorów online będzie wciąż rosła, a, co za tym idzie, poszczególne podmioty będą coraz silniej konkurować o klienta - pojawiać się będą kolejne promocje, nowe usługi, niższe spready. Spodziewam się również zmian własnościowych i konsolidacji podmiotów działających w tym segmencie rynku, takich jak chociażby niedawne połączenie InternetowegoKantoru i platformy społecznościowej wymiany walut - Walutomatu.

14 komentarzy:

  1. Przed cinkciarzem i internetowymkatnorem był walutomat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wymieniam w Amronet.pl , choć jakoś nie widać tego kantoru w niektórych porównywarkach, a jest naprawdę rzetelny i ma korzystne kursy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oprócz kantoru online dobrze wybrać również porównywarkę kantorów online, która porówna kursy. Ja obecnie korzystam z kantorbox.pl i polecam. Wcześniej korzystałam z innej ale nie pobierała aktualnych kursów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy tylko weszła ustawa, przerzuciłem się natychmiast na wymianę walut online i zaoszczędziłem już sporo pieniędzy. Korzystam zresztą z wyjątkowo taniej platformy Amronet.pl, która nie tylko oferuje atrakcyjne kursy, ale też nie kasuje spreadu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiem na pytanie z tekstu - tak, kantory internetowe są bezpiecznie. Korzystam również z Amronet i nie zauważyłem, żeby firma mnie narażała na cokolwiek, co negatywnie wpływa na moje fundusze

    OdpowiedzUsuń
  6. Popieram. Amronet może zastąpić wszystkie porównywarki. Wystarczy spojrzeć na kursy tego kantoru, hehe

    OdpowiedzUsuń
  7. Też lubię ten kantor. Nie sądzę aby w innych e-kantorach pojawiła się lepsza oferta niż w Amronet.

    OdpowiedzUsuń
  8. Korzystałem: Amronet jest OK, zwłaszcza szybkość przelewów zadowala.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasa jeszcze tego samego dnia wpłynęła na konto. Też za to chwalę Amronet. No i bez wygórowanych kosztów, do banków partnerskich przelewy za free, a złotówkowe zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasami zdarza mi się zaglądać do porównywarek, ale to raczej z ciekawości. Najczęściej , w zasadzie stale i tak wymieniam przez Amronet, bo do tego kantoru mam pełne zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Polskie kantory internetowe są super, np. Amronet, dzięki któremu zaoszczędziłam już sporo pieniędzy na wymianie walut.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja czesto korzystam z prowywarek i mam kilka konta w roznych kantorach... bo nie ma tak że w danym kantorze zawsze jest taniej...sprawdzcie sobie dla roznych walut np. tutaj http://pipser.pl/kantory-internetowe/porownywarka-kantorow-internetowych/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wyobrażam sobie wymiany walutowej w kantorach stacjonarnych z prostego powodu - ich kursy są kiepskie, przez co sporo tracimy na wymianie. Kantory internetowe są w tej dziedzinie dużo lepsze i właśnie dlatego ich popularność tak wzrosła. Osobiście korzystam z usług Amronet, który ma obecnie najlepszą ofertę na rynku - polecam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, że zaspamowałeś tym swoim kantorem internetowym (każde 50gr. za posta się przyda :)). Ale mnie interesuje wymiana waluty, a nie jakieś wirtualne bujanie w obłokach. Powiedz jak ja mogę w tym Twoim Amronecie otrzymać żywe zielone papierki do ręki, bo tylko takie mnie interesują. Zaznaczam, że nie mam żadnego konta walutowego, bo wszystkie są płatne. Pewnie mi nie odpowiesz, bo to jednopostowy spamerski wpis.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...