poniedziałek, 2 lipca 2012

Alior Sync robi kiepski makijaż


O Alior Sync napisałem już kilka artykułów i sprawę praktycznie uważam za zamkniętą. Ot totalnie nieudany start ślicznie udekorowanego banku o beznadziejnej ofercie będącej tak naprawdę kopią marnej oferty banku macierzystego.

Tymczasem dostaje maile tak od stałych czytelników, którzy przysyłają mi zapisy rozmów z konsultantami pokazujące dalsze słabości oraz ograniczenia banku jak i od przedstawicieli Alior Sync, którzy rozpaczliwie próbują poprawić tragiczny wizerunek nowego wirtualnego banku.

Senior Account Manager z Alior Sync zapewnia mnie że: 
Alior Sync wnikliwe analizuje wszystkie uwagi, spostrzeżenia oraz sugestie klientów dotyczące oferowanych usług i produktów, na bieżąco wprowadzając szereg zmian oraz udogodnień. Od 29 czerwca br., zgodnie z życzeniami klientów, Bank wprowadził bezpłatne wpłaty na konto osobiste we wpłatomatach sieci Euronet oraz podwyższył z 5 do 10 tys. złotych limit maksymalnej kwoty lokaty 6-miesięcznej oprocentowanej 6,5% w skali roku.

Przyznam szczerze, że zabrakło mi chęci odpowiadania na taki mail. Jeżeli Alior naprawdę wnikliwie analizuje wszystkie uwagi to najwidoczniej nie potrafi wyciągnąć z nich żadnych ewidentnie nasuwających się wniosków.


Oferowanie lokaty na zaledwie 6,5% i to w dodatku z ograniczeniem do 5.000 zł zostało po prostu wyśmiane. Podwyższenie ograniczenia do 10.000 jest miłym gestem ze strony banku ale niczego tak naprawdę nie zmienia a na pewno nie poprawia jego wizerunku.

Z lokatą Alior Sync po prostu przegiął Źródło: alior sync


W artykułach napisałem wyraźnie, że od Alior Sync wymagamy 8% jako bezwzględnego minimum z kilku powodów. Po pierwsze właśnie tyle zaoferowała Optima na start dla każdego i co warto podkreślić bez żadnego ograniczania do 5 czy 10 tys. Co więcej można było założyć aż 8 takich lokat.

Po drugie warto zaznaczyć że 8% wcale nie jest jakimś wygórowanym oczekiwaniem. Przypomnę, że neoBANK oferuje 9% na lokacie Wysoki Zysk, Idea tyle samo na lokacie z kuponem VII, a Deutsche 8,10% na koncie więc nawet gdyby Alior Sync po uważnym wsłuchaniu się w opinie klientów podjął właściwe kroki to i tak nie byłby nawet na podium.

Jak na pytanie o nieciekawą ofertę odpowiadają konsultanci? Oto fragment rozmowy jednego z niezadowolonych klientów banku przed wprowadzeniem marnej jakości makijażu.

P: Dlaczego Państwa oferta depozytowa jest tak przeraźliwie słaba ?? Co to za pomysł żeby flagowa lokata była do 5 000. Szukacie Państwo "biednych klientów", czy wolicie takich z kapitałem ??
O: Alior Sync to nowy Bank, także stopniowo oferta będzie poszerzana.
P: Jak wchodzi nowy bank, to powinno być jak u Hiczkoka (chodzi oczywiście o Hitchcocka), najpierw trzęsienie ziemi, a potem napięcie rośnie ... a tu .. ?? kapiszon ?? oferta nie jest wąska, żeby ją poszerzać - jest strasznie marna i niekonkurencyjna ... Jak chcecie pozyskać nowych klientów z kapitałem ??
O: Jestem upoważniona do odpowiadanie jedynie na pytania dotyczące obecnej oferty, a nie tej, która zostanie dopiero wprowadzona. 

Rozmowa toczyła się także na inne tematy i obnażała inne słabości banku, ale uznałem że po prostu szkoda na to czasu, żeby cytować i omawiać całość dialogu rozczarowanego klienta z biedną panią prowadzącą czat. Po wprowadzeniu tych dobrych zmian ocena banku pozostaje bez zmian - czyli bardzo przeciętny.

12 komentarzy:

  1. Jak dla Ciebie oferta banku jest słaba to nie mam więcej pytań.

    To nie miał być bank dla oszczędzających tylko bank nowej generacji. Dla mnie najważniejszy jest cashback 5% i przelewy natychmiastowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cashback identyczny jak w BGŻ a przelewy natychmiastowe nie odgrywają żadnej roli dla osoby która planuje przelewy zgodnie z tabelą elixir.

      Usuń
    2. Powiem tak. Nie ma obowiązku zakładania konta w tym banku. Bank ma sporo plusów, są też minusy. Jak wszędzie. Na pewno jednak pracownicy infolinii nie są winni tej sytuacji.
      Ja nawet nie zadałbym im takich pytań jak w tekście, ponieważ z góry znałbym odpowiedź na nie, więc szkoda czasu.
      Myślę, że dobrze by było wyjść z apelem do ludzi o branie większej ilości kredytów w Syncu :). Wówczas byłoby większe zapotrzebowanie gotówkę, a co za tym idzie, oferta lokat byłaby ciekawsza dla oszczędzających.

      Usuń
  2. Zanim zadacie retoryczne pytanie konsultantom, oszczędźcie sobie czasu i sami siebie zapytajcie jak działa większa firma na pierwszej linii. Czy ci ludzie naprawdę są tylko od tego, by tłumaczyć decyzje własnych szefów dotyczące oferty? W 99% nie mają na to żadnego wpływu, nawet jak od rana do nocy odbierają pretensje klientów. Wystarczy popatrzeć na
    przeciążenie infolinii przy awarii w banku.
    Czy milion rozmów i nerwów na infolinii naprawdę coś tu załatwia? Czy coś zmieni pretensja do banku, że nie zarabia w sposób przez nas wyobrażony? Nie sądzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga. Dotyczy to oczywiście także osób pracujących w ZUS czy Urzędzie Skarbowym gdzie lista pretensji jest z pewnością o wiele dłuższa.
      Każda praca wiąże się ze stresem a praca w bankach na infolinii jest na pewno jedną z najmniej wdzięcznych gdyż osoby obsługujące infolinię czy czat muszą ze stoickim spokojem znosić zniecierpliwienie klientów. A rozmowy są nagrywane.

      Usuń
    2. Nie tylko w bankach, nie tylko ;)

      Usuń
  3. Przyblizysz ta oferte cashback w BGZ?

    BTW. wkurzajace jest to, ze trzeba pisac kod przy komentarzach skoro i tak je potem czytasz i zatwierdzasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwy dostęp do artykułu na ten temat jest w sekcji popularne posty na miejscu trzecim oferta aż 10% w BGŻ.
      10% jest na artykuły sportowe a na resztę 5% szczegóły w dwóch postach.

      Usuń
  4. 10% i ile max miesiecznie w tym bgz?:)
    i przez jaki okres ta promocja?:)

    bo AS nie ma podanego terminu konca promocji 5%:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy podwyższą oprocentowanie nie wiadomo, ale coś się nie kwapią? 8 lub 7% powinni dać na sam początek,a nie tak jakoś słabo i frontem do klienta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zerwanie lokaty w Alior Sync.W banku tym założyłem kilka dni temu lokatę rekomendowaną. W dniu dzisiejszym podjąłem decyzję o jej zerwaniu. Po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej pomimo istniejącej zakładki zerwij lokatę nie było możliwości jej dokonania.Po kontakcie z konsultantem zostałem poinformowany o konieczności założenia konta osobistego na ,które to konto po zerwaniu lokaty automatycznie i natychmiast miały pokazać się środki do mojej dyspozycji. Niestety także po założeniu wymuszonego w zasadzie konta nie było w dalszym ciągu możliwości zerwania lokaty. Po kolejnym kontakcie z konsultantem zostałem poinformowany ,że skoro nie można tego zrobić przez internet??? pomimo istniejącej do dyspozycji takiej opcji można to zgłosić telefonicznie i w przeciągu godziny środki powinny być do mojej dyspozycji na założonym do lokaty koncie osobistym. Po paru minutach konsultant oddzwonił na mój numer kontaktowy weryfikując mnie i potwierdzając zerwania konta. Niestety mijają kolejne godziny a moich środków nie ma. Po ponownym kontakcie z konsultantem otrzymuję zdawkową informację ,że zerwana lokata jest na etapie realizacji i cytuję "żebym się nie obawiał ,że środki te zostaną na pewno zwrócone"
    Pomimo zerwania lokaty w nagłej potrzebie nie mogę dysponować moimi pieniędzmi powierzonym bankowi Alior Sync i nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na pytanie co się dzieje z moimi pieniędzmi i kiedy zostaną mi one zwrócone.Minął właśnie cały dzień a ja w dalszym ciągu nie wiem co się dzieje z moimi pieniędzmi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto z tego zrobić osobny artykuł, jeżeli czas oczekiwania będzie dłuższy niż dwa dni.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...